Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic plānojot palielināt pamatkapitālu no pašreizējiem 0.5 milj. Ls līdz 24.5 milj. latu, raksta laikraksts Dienas bizness.
Tas tapis zināms raidījumam Nekā personīga. Tiesa, Db aptaujātās airBaltic tuvu stāvošās personas norāda: ir maz ticams, ka pamatkapitālu izdosies palielināt, jo, atbilstoši airBaltic statūtiem, lai palielinātu pamatkapitālu, nepieciešams 75% akcionāru atbalsts. Līdz ar to - pat ja airBaltic lielākais akcionārs Satiksmes ministrija atbalstīs pamatkapitāla palielināšanu (Db gan neizdevās noskaidrot ministrijas viedokli šajā jautājumā, jo satiksmes ministrs devies komandējumā, bet citi ministrijas pārstāvji neko nezināja par šo jautājumu), airBaltic otrs lielākas akcionārs - Skandināvu aviokompānija SAS -, visticamāk, nevēlēsies ieguldīt naudu airBaltic pamatkapitālā.
Arī ar SAS Db sazināties neizdevās, tomēr aviokompānija jau iepriekš bija izteikusi vēlmi pārdot sev piederošos 47% akciju. SAS 47.2% airBaltic akciju paketes cena šobrīd varētu būt 30 līdz 50 milj. Ls, liecina investīciju sabiedrības Prudentia aprēķini. Kā viens no galvenajiem iemesliem vēlmei pārdot airBaltic tika minēts SAS un Latvijas atšķirīgais skatījums uz airBaltic turpmāko attīstību. SAS vēloties gūt iespējami labāku peļņu un airBaltic izveidot par reģionāla līmeņa aviokompāniju, kamēr pašas ambīcijas ir lielākas: kompānijas stratēģija paredz starpkontinentālo reisu izveidi. Pie tam SAS ir piemeklējušas grūtības, jo kompānija strādājusi ar zaudējumiem. Pirmajā pusgadā lielus zaudējumus ir cietusi arī airBaltic - 7.9 milj. Ls. Tiesa, pamatkapitāla palielināšana gan būtu vēlama, jo airBaltic parakstītais pamatkapitāls šobrīd ir vien 534 725 lati, bet apmaksātais pamatkapitāls - 475 615,20 latu. «Tas ir smieklīgs pamatkapitāls tik lielai aviokompānijai. [..] airBaltic patiesībā praktiski nekas nepieder - viņiem ir liels bizness, bet maz īpašumu,» Db norāda par airBaltic labi informēta persona.