Krievija plāno 2008.gadā iestāties Zaļās kartes jeb Starptautiskajā sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas sistēmā. Tas nozīmēs, ka Latvijā reģistrētajiem transportlīdzekļiem, šķērsojot Latvijas Krievijas robežu, būs derīga polise Zaļā karte, ko varēs iegādāties pie mūsu valsts apdrošinātājiem, Db.lv informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Tādējādi tiktu atviegloti ceļojumu un darījumu braucieni starp Krieviju un Latviju, ko šobrīd apgrūtina sarežģītā OCTA polises iegāde uz robežas.
Par Krievijas plāniem un paveikto likumdošanas sakārtošanas jomā, lai iestātos Zaļās kartes sistēmā, informēja Krievijas atbildīgo institūciju pārstāvji nesen notikušajā starptautiskajā OCTA seminārā Sanktpēterburgā, kurā stāstīt par Latvijas pieredzi tika uzaicināts arī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Līdz šim transportlīdzekļa īpašniekam, dodoties uz Krieviju ar savu automašīnu, bija nepieciešams iegādāties Krievijas OCTA apdrošināšanu, jo tajā nedarbojās ne OCTA standarta polise, kas derīga visās Eiropas Ekonomikas Zonas (EEZ) valstīs, ne arī starptautiskā Zaļās kartes civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Krievijai pievienojoties Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīm, tiks atvieglota OCTA apdrošināšanas polises iegāde transportlīdzekļiem. Ja līdz šim katram, kas iebrauca Krievijā ar Latvijā reģistrētu transportlīdzekli, bija jāpērk vietējā OCTA uz robežas, tad pēc pievienošanās "Zaļās kartes" sistēmai, pietiks ar Starptautisko OCTA apdrošināšanas līgumu, ko varēs noslēgt tepat Latvijā pie jebkura apdrošinātāja. Turklāt pats fakts, ka Krievija ir Starptautiskās OCTA sistēmas dalībvalsts, dos zināmu drošību arī mūsu iedzīvotājiem, kas būs cietuši ceļu satiksmes negadījumos."
Arī Krievijā reģistrētajiem transportlīdzekļiem nevajadzēs slēgt robežapdrošināšanas līgumu, iebraucot Latvijā vai citās Zaļās kartes valstīs.
Krievijas OCTA apdrošināšanas sistēma pašlaik tiek uzlabota un pilnveidota, lai jau nākamajā gadā tā varētu pievienoties Zaļās kartes sistēmai. Jau veiktas nepieciešamās izmaiņas likumdošanā, izveidots tehniskais un ekonomiskais pamats, lai nodrošinātu sistēmas veiksmīgu funkcionēšanu. Seminārā, kas notika aprīļa beigās Sanktpēterburgā, ievērojama uzmanība tika pievērsta Zaļās kartes sistēmas funkcionēšanai un pieredzes apmaiņai ar citām valstīm, tai skaitā Latviju.
Zaļā karte ir starptautiska transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, kas šobrīd darbojas 45 valstīs. Krievijas to vidū pašlaik nav. Latvija ir šīs sistēmas dalībvalsts kopš 1998. gada.
Latvijas OCTA standartlīgums ir derīgs EEZ dalībvalstīs (pagaidām izņemot Bulgāriju un Rumāniju) kā arī Andorā, Šveicē un Horvātijā. Izbraucot ar savu auto ārpus EEZ valstu robežm, jāiegādājas Zaļā karte, ja dodaties uz kādu no Zaļās kartes sistēmas valstīm, vai konkrētas valsts robežlīgums, ja braucat uz valsti, kur ieviesta OCTA, bet kas nav Zaļās kartes sistēmā.