Esmu dzimis Bruklinā, Ņujorkā, pilsētā, kur tika radīts amerikāņu beigelis. Kad pirms aptuveni gada ierados Latvijā, man stāstīja par kafejnīcu Rīgā, kas gatavo svaigus amerikāņu beigeļus. Tā kā esmu amerikānis un esmu kārs uz beigeļiem, tāpat kā puse no 300 milj. ASV iedzīvotāju, man tie bija jāpamēģina. Brīdī, kad noprovēju, sapratu, ka tas ir labāks nekā jebkurš cits, ko savas dzīves laikā biju baudījis, dzīvojot ASV.
Es biju tik lielā sajūsmā par to garšu, tekstūru, smaržu un zeltaini brūno izskatu, ka attapos, ēdot beigeļus katru mīļu dienu. Tikai viens kumoss, un biju uz āķa.
Nesen man bija saruna ar Zani Nuķi (35), kura pirms beigeļu gatavošanas bija IT projektu vadītāja, un ar Aigaru Krūmiņu (34), kurš pirms tam strādāja dažādus darbus, no kuriem neviens viņam nebija šķitis pietiekami aizraujošs. Viņi abi ir kafejnīcas Big Bad Bagels īpašnieki.
Zane un Aigars sākotnēji pirka saldētus beigeļus no Lielbritānijas. Kvalitāte esot bijusi laba, taču viņu vēlme bija radīt mājās gatavotus beigeļus tepat uz vietas Rīgā. Aigars sajuta sevī izaicinājumu tos pagatavot savām rokām, tāpēc viņš izpētīja visu internetā atrodamo informāciju par to gatavošanu un sāka eksperimentēt – tik ilgi, līdz ieguva perfektu rezultātu.
Zane un Aigars nevēlējās pārlieku nopietnu kafejnīcas nosaukumu, viņi zināja, ka tam jābūt kaut kam jautram, ko viegli atcerēties. Zane guva iedvesmu no pasakas par Sarkangalvīti, kurā bija lielais, ļaunais vilks jeb Big Bad Wolf. Tā viņu kafejnīca kļuva par Big Bad Bagels, kuras logo ir vilks, kurš ēd beigeli. SIA Big Bad Bagels Baznīcas ielā 8 bija dzimis.
Lai arī abiem partneriem nebija nekādas gatavošanas pieredzes, viņi sāka ceļu pretī beigeļu gatavošanai valstī, kurā teju neviens nezināja, kas tie ir. Vienlaikus tā bija arī viņu lielākā motivācija: «Neviens cits to šeit nedarīja. Ņemot vērā, cik beigeļi ir populāri pasaulē, mēs nolēmām, ka ir vērts pamēģināt un paskatīties, vai latvieši sapratīs un spēs izbaudīt beigeļus arī šeit».
Zane un Aigars nopirka jau esošu kafejnīcu, kas tobrīd darbojās tikai pāris mēnešus. Viņi sāka savu beigeļu uzņēmējdarbību 2015. gada aprīlī un finansēja to paši ar saviem līdzekļiem. Pirmo pusotru gadu bija jābūt ļoti pacietīgiem, piedzīvojot arī finansiāli smagus brīžus. Sākotnēji nebija daudz klientu, un katru dienu nācās skaidrot, kas īsti ir beigelis – katram, kurš nejauši atrada kafejnīcu. Sākums bija ļoti grūts, taču labās atsauksmes no daudziem, kuri bija atnākuši, ļāva turpināt ticēt idejai un motivēja strādāt.
Galu galā izrādījās, ka viņiem ir taisnība. Pasaulslavenajā vietnē TripAdvisor, Big Bad Bagels ir bijis novērtēts kā Nr.1 restorāns Rīgā, apsteidzot otrajā vietā esošo un visiem labi zināmo restorānu Vincents, kas Latvijā atzīts kā labākais.
Visu rakstu Kas īsti ir beigelis? lasiet 10. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.
*kļuvis pasaulslavens, pateicoties savam izgudrojumam - līmlapiņām Post-it