Nelielā beigeļnīca Big Bad Bagels Baznīcas ielā Rīgā «izgriezusi pogas» ne vienam vien restorānam, gadu tā turas viesmīlības vietnes TripAdvisor ieteikto ēdinātāju pirmajā trijniekā
Pirms trim gadiem SIA Big Bad Bagels līdzīpašniece Zane Nuķe nolēma mainīt nodarbošanās sfēru par 180 grādiem un no IT jomas ielēca ēdināšanas biznesā, iegādājoties trīs mēnešus vecu uzņēmumu, kuram piederēja kafejnīca, kurā pasniedz beigeļus. «Mani kulinārija vienmēr ir aizrāvusi, bet, vēloties savu biznesu, nezināju, no kura gala sākt. Lai kaut ko sāktu, ir nepieciešama nauda un pats galvenais – arī sapratne par ēdināšanas biznesu. Iepazinos ar cilvēkiem, kuriem īsu brīdi piederēja šī vieta, viņi to par man ļoti patīkamu cenu bija gatavi pārdot, jo redzēja, ka es ar lielu degsmi viņu iesākto vēlos turpināt. Šiem pašiem uzņēmējiem pieder arī Muffins and More. Nomainīju SIA nosaukumu un sāku darbu. Būtībā beigelis manā dzīvē pašā sākumā bija nejaušība, bet tas noteikti tā vairs nav,» atklāj Zane.
Paši cep un pārdod
Biznesu viņa sāka ar biznesa partneriem, ar kuriem gan kopīgi ejamais ceļš diezgan ātri aprāvies, līdz ar to bija nepieciešams meklēt jaunu partneri. «Sākumā uzrunāju māsu, bet man par izbrīnu lielu interesi izrādīja viņas vīrs Aigars Krūmiņš, ar kuru kopā tandēmā strādājam divus gadus. Viens pats to nevar «pavilkt», jo tad, kad vienam beidzas enerģija, otrs spēj dot jaunas idejas un iedvesmu. Es vairāk atbildu par virtuvi, bet Aigars – par finansēm. Viņš ir arī galvenais, kurš uzrauga beigeļu cepšanas procesu, ko viņš ir izzinājis līdz niansēm,» stāsta Zane, kura nolūkā papildināt savas zināšanas sākusi mācīties arī par pavāri un drīz iegūs diplomu.
«Pēc izglītības esmu ekonomists, līdz šim «lēkāju» no projekta uz projektu, kas bija saistīti ar finansēm. Arī kafejnīcas gadījumā biju domājis, ka viss būs vienkārši. Domāju, ka atnākšu, palīdzēšu Zanei tikt galā ar uzņēmuma grāmatvedību. Zane ceps, un es rēķināšu. Viss izvērties pavisam citādi, jo ēdināšanas bizness ir grūts un darbietilpīgs, ar daudzām mazām problēmiņām. Tagad es ne tikai rēķinu, bet katru dienu gatavoju arī beigeļu mīklu un tos cepu,» atklāja Aigars. Sākumā uzņēmums pircis saldētus beigeļus, kas ir populāri citviet. Tas nav nekas slikts, jo maizi var saldēt un tā šajā procesā nekļūst nekvalitatīvāka. Pavisam ātri jaunie uzņēmēji nolēma paši sākt cept beigeļus un domāt dažādus variantus, ar ko tos sapildīt.
Visu rakstu Nejauši iemīl beigeļus lasiet 9. maija laikrakstā Dienas Bizness.
LASI ARĪ: