Jaunākais izdevums

Latvijas dzelzceļa savienojums ar Krieviju, par ko abas valstis šobrīd risina sarunas, nevar iegūt Eiropas Savienības atbalstu, laikrakstam Latvijas Avīze norāda Eiropas Savienības transporta lietu komisārs Sīms Kallass.

«Pastāstiet man, kādēļ gan tam vajadzētu kļūt par Eiropas Savienības projektu? Tas būtu brīnišķīgi, ja jums būtu Rīgas–Maskavas ātrvilciena līnija, latvieši par to noteikti būtu ļoti laimīgi, taču to būtu ārkārtīgi grūti sasaistīt ar Eiropas projektu. Protams, es līdz šim šajā īsajā savas darbības laikā esmu redzējis daudzus brīnišķīgus projektus – dzelzceļus, tuneļus un tā tālāk, taču allaž ir šis mazais jautājums: «Kur tad ir nauda? Kas par to maksās?» Un tad cilvēki sāk sniegt neskaidras atbildes par to, ka vispirms būs projekts un tad jau naudu atradīs,» skaidro Kallass.

«Taču mums Eiropā ir jau slikti piemēri, kur ir pieņemti politiski lēmumi, bet naudas nav, un tad tas viss gadiem karājas gaisā un rada ārkārtīgi nepatīkamu situāciju. Tas, ko es ieteiktu, būtu ļoti tieši noskaidrot, kas par ko maksā. Jo viens kilometrs ātrvilciena līnijas izmaksā 20 – 30 miljonus eiro,» akcentē komisārs.

Viņš arī norāda, ka politiskās gribas trūkuma dēļ Latvija var zaudēt dzelzceļa savienojuma projektu Rail Baltica.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Igaunijas premjera amata kandidāts muļķības pēc parakstījis garantijas 100 miljonu dolāru vērtībā

Dienas Bizness,11.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pildot Igaunijas Centrālās bankas vadītāja amata pienākumus deviņdesmitajos gados Igaunijas premjera amata kandidāts Sīms Kallass izsniedzis garantiju vēstules 100 miljonu dolāru apjomā. Pats S. Kallass paudis, ka parakstījis šīs garantiju vēstules «muļķības dēļ», raksta Eesti Päevaleht.

Kopumā 1994. un 1995. gadā S. Kallass izdevis desmit garantiju vēstules, kuru kopsumma veidoja aptuveni 100 miljonus ASV dolāru. Šīs garantijas netika atspoguļotas Igaunijas Centrālās bankas gada pārskatā. Tādējādi, līdz šim brīdim valdība par dārgajiem un riskantajiem bankas solījumiem neko nav zinājusi, raksta medijs.

Tikmēr pats S. Kallass pauž, ka viņa sirdsapziņa ir tīra un ka viņš nekad nav «spēlējies» ar Igaunijas Centrālās bankas līdzekļiem. Gluži otrādi – tie viņa uzraudzībā esot allaž bijuši drošībā.

Igaunijas premjera amata kandidāts skaidro, ka iniciatīva neesot nākusi no bankas. Viņš norādīja, ka tiek izveidoti paraugi, kā varētu izskatīties darījums. Viņam lūguši parakstīt garantijas, lai visi redzētu, ka banka pret darījumu izturas nopietni. «Es [..] parakstīju, kas bija muļķīgs un neapdomīgs solis,» S. Kallass pauda intervijā Eesti Päevaleht. Premjera amata kandidāts arī skaidroja, ka, Parakstot dokumentus, esot zinājis, ka nesekos nekādi maksājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

«Nomelnošanas kampaņas» dēļ Kallass atsauc kandidatūru premjera amatam

Gunta Kursiša,12.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Igaunijas premjera amata kandidātiem Sīms Kallass (Siim Kallas) atsaucis savu kandidatūru šim amatam. Viņš norādījis, ka nevēlas veidot nākamo valdību «nomelnošanas kampaņas» dēļ, ziņo ERR.

«Līdz ko parādījās doma, ka es varētu būt nākamais Igaunijas premjers, sekoja mediju kampaņa, kas tagad kļuvusi īpaši izteikta. Nav pamata domāt, ka šī kampaņa neturpināsies,» teikts S. Kallasa paziņojumā medijiem.

Tādējādi ir radusies situācija, ka tā vietā, lai pieņemtu lēmumus, kuri svarīgi Igaunijai, S. Kallass un viņam lojālie asistentiem nācies pavadīt laiku, atvairot apvainojumus, aizdomas, dažādus jautājumus. Turklāt rezultātā izrādījies, ka paskaidrojumi nav bijuši pietiekami, savu motivāciju atsaukt kandidatūru skaidroja S. Kallass.

«Premjers šādā situācijā nevar efektīvi strādāt,» piebilda bijušais premjera amata kandidāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī Latvijas valdības un AS Latvijas Valsts meži (LVM) realizētā programma, piedāvājot atpirkt meža īpašumus no cilvēkiem, kuri vēlas tos pārdot, lai tie nenonāktu ārzemnieku rokās, ir atbalstāma, kopumā tā uzskatāma par zaudētu kauju, sacīja Igaunijas valsts meža apsaimniekotāja Valsts meža centrs (RMK) vadītājs Aigars Kallass.

Viņš norāda, ka RMK savas apsaimniekošanā esošās teritorijas nepārdod, taču Igaunijas valdība pēdējos gados ir pārdevusi aptuveni 20 000 hektāru meža zemes.

«Lai arī kā negribētos teikt, ka Igaunijas zemei jāpieder igauņiem, to ir neiespējami panākt. Un, ja tas nav iespējams, nav jēgas ar to cīnīties. Atbalstu LVM un Latvijas valdības centienus, taču tā ir zaudēta kauja. Turklāt Igaunijas valdība patlaban nav tik bagāta, lai šādas programmas attīstītu,» skaidro Kallass.

RMK vadītājs arī stāsta, ka pērn uzņēmums palielinājis apgrozījumu par aptuveni 20%, galvenokārt pateicoties ciršanas apjomu kāpināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropai vajadzētu salauzt «gandrīz pilnīgo atkarību» no naftas, pavēstījis Eiropas Savienības (ES) Transporta lietu komisārs Sīms Kallass. Tas ir īpaši svarīgi tāpēc, ka tuvākajos gados nafta kļūs retāk sastopama, norādīja komisārs, vēsta The Parliament.

«Mūsu transporta sistēma galvenokārt attīstījusies lētas naftas apstākļos, tāpēc tagad ir jāpielāgojas pavisam citiem apstākļiem,» sacīja S. Kallass. Komisārs arī stāstīja, ka tuvākajos gados nafta sāks beigties, taču pieprasījums pēc tās ir augsts. «Paskatieties, cik maz ir nepieciešams, lai kāptu naftas cenas. Tāpēc nepieciešamas drošas alternatīvas,» akcentēja S. Kallass.

ES komisārs arī uzsvēra, ka Eiropai nepieciešams modernizēties un transformēt savu transporta sistēmu. «Eiropas Savienībai nepieciešams ieņemt vadošu lomu un sadarboties ar dalībvalstīm, lai izveidotu alternatīvās degvielas uzpildes struktūru, kas nodrošinātu videi draudzīgu transportlīdzekļu kustību,» klāstīja komisārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas interesēs ir, lai Rail Baltica (RB) maršrutā tiktu paredzēts savienojums gan ar Rīgas lidostu, gan ostu.

To pēc tikšanās ar Eiropas Komisijas (EK) viceprezidentu un Transporta lietu komisāru Sīmu Kallasu (Siim Kallas), uzsvēra Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

DB jau rakstīja, ka Latvijas loģistiķi vēlas šaurās sliedes līdz pat Rīgas ostai. Viņuprāt, ja projekta Rail Baltica 2 (RB2) ietvaros netiek izbūvētas šaurās sliedes (1435 mm) līdz Rīgas ostai, tad vagonu sūtījumiem tas ir pilnīgi bezjēdzīgs pasākums. Šobrīd izvēlētā jaunā sliežu ceļa kopējais garums ir 728 km (Igaunijā 229 km; Latvijā 235 km; Lietuvā 264 km). Jāatgādina, ka ar Rail Baltica 1 tiek saprasta esošās dzelzceļa infrastruktūras uzlabošana. Rail Baltica 2 kopējās - būvniecības un zemes pirkšanas - izmaksas, kā aprēķinājis AECOM, ir 3,54 miljardi eiro. Latvijas daļa - 1,22 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad iespējama situācija, kad ASV un citu trešo valstu lidmašīnām aizliedz nolaisties ES lidostās.

Tādu negatīvo scenāriju savas vizītes laikā Latvijā iezīmēja Eiropas Savienības (ES) Transporta lietu komisārs Sīms Kallass. «CO2 emisijas tirdzniecība pašlaik ir vissensitīvākais un arī vissarežģītākais jautājums ES un ASV attiecībās. Mēs cenšamies atrast kopīgu risinājumu. Pretējā gadījumā 2013. gadā varētu veidoties konflikts, jo ES dalībvalstīm būs jāaizliedz ASV lidmašīnām nolaisties Eiropas lidostās. Tas var draudēt ar ļoti nopietnām nepatikšanām,» atzina S. Kallass.

Fakts, ka Eiropas aviosabiedrības no 2012. gada ir iesaistītas CO2 emisiju tirdzniecības sistēmā (ETS) ir nopietni satraucis visu aviācijas nozari, jo nozīmē gan aviobiļešu sadārdzināšanos, gan Eiropas lidsabiedrību konkurences mazināšanos pret citu valstu aviokompānijām. Situācija ir jo kritiskāka tāpēc, ka ASV un Āzijas valstis pagaidām nav piekritušas uzlikt tādu pašu slogu arī savām kompānijām, savukārt ES pēc S. Kallasa sacītā vairs nevar pagriezt 2008. gadā pieņemto direktīvu atpakaļ un atļaut savām aviosabiedrībām neiesaistīties ETS, jo tas nozīmētu, ka drīz vien no šīs sistēmas gribētu izstāties arī citu nozaru uzņēmumi. Tāpēc ES cer uz kaut kādu globāli pieņemamu un izlīdzinātu vienošanos CO2 kvotu jomā vismaz aviācijā. «ASV vilcināšanās pieņemt Eiropas ETS sistēmu ir politiska, jo ASV vienkārši nevar pieņemt, ka ES varētu viņiem diktēt kaut kādus noteikumus,» sarūgtinājumu pauž S. Kallass. Tomēr atklāts paliek jautājums, ja ES piemērotu šādus drastiskus aizliegumus ASV un līdz ar to arī Āzijas un Tuvo Austrumu lidkompānijām, vai šīs valstis Eiropai neatbildētu ar to pašu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sīms Kallass: Pēdējo astoņu gadu laikā ES ir neticami mainījusies

Jānis Rancāns,14.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) kopš 2004. gada, kad tai pievienojās desmit jaunas dalībvalstis, ir neticami izmainījusies, tomēr bloks joprojām ir iepriekš neredzēts miera un brīvības projekts, kuru nepieciešams attīstīt tālāk, uzskata Transporta lietu komisārs Sīms Kallass.

Sarunā ar Igaunijas raidsabiedrību ERR S. Kallass norādīja, ka 27 valstu savienība vairs nevar būt tāda, kāda tā bija 1957. gadā, kad to veidoja tikai sešas valstis. Savukārt pēdējo astoņu gadu laikā ES ir ļoti mainījusies.

Komisārs atzina, ka 2006. gada ekonomikas izaugsmes laikā Eiropas Komisija (EK) nāca klajā ar daudzām inovācijām, kas patlaban ir iedzīvinātas – piemēram, valstu statistiku kontrole, taču tobrīd nācies saskarties ar plašiem iebildumiem.

«Pēc 2006. gada ES pārvaldes modelis ievērojami mainījās, un pašlaik tā ir pavisam cita savienība. Tomēr būtībā bloks joprojām saglabājis sākotnējās vērtības – tas ir pasaules vēsturē nepieredzēts miera un labklājības projekts, kuru jāturpina attīstīt,» uzsvēra S. Kallass.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Demisionējušais Ansips nākamā premjera amatā vēlas redzēt Kallasu

Gunta Kursiša,05.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas premjerministrs Andruss Ansips, kurš šonedēļ iesniedza prezidentam Tomasam Hendrikam Ilvesam demisijas rakstu, pauda, ka labākais premjera amata kandidāts ir Sīms Kallass (Siim Kallas), ziņo BBN.

A. Ansips pauda, ka S. Kallass, kurš pašlaik ir Eiropas Transporta lietu komisāra amatā, ir labākais viņa pēctecis. Viņš norādīja, ka Igaunijas kā ES prezidējošās valsts tituls 2018. gadā tikai vēlreiz pastiprina to, ka S. Kallass ir labākā izvēlē premjera amatam. Pēc viņa vārdiem, S. Kallasam darbā noderēs desmit gadu pieredze darbā Briselē.

Jau vēstīts, ka Igaunijas premjerministrs Andruss Ansips otrdien prezidentam Tomasam Hendrikam Ilvesam iesniedzis demisijas rakstu. T. H. Ilvess pieņēmis Ansipa demisiju, norādot, ka neredz iemeslu to nedarīt. Pēc A. Ansipa demisijas pieņemšanas T. H. Ilvess preses konferencē uzsvēra, ka pašreizējā valdība saglabās visas pilnvaras. Saskaņā ar Igaunijas likumiem demisionējusī valdība turpina darbu līdz jaunas valdības apstiprināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot pārdomātas investīcijas, kabelizējot elektropārvades līnijas, ir izdevies samazināt elektroenerģijas atslēgumu skaitu vairāk nekā trīs reizes no 40 000 līdz 13 000 – 14 000 gadā, turklāt perspektīvā līnijas kļūs vēl noturīgākas pret tīkla bojājumiem, kurus var nodarīt gan daba, gan arī cilvēciskais faktors.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS Sadales tīkls valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons. Viņš norāda, ka pašlaik būtiskākais izaicinājums ir nevis inflācija, bet gan aizvien pieaugošās izkliedētās elektroenerģijas ģenerācijas jaudas un arī iecerētā virzība uz autotransporta elektrifikāciju.

Kādā stāvoklī Latvijā ir elektroenerģijas pārvades un sadales tīkli, jo īpaši, ja Eiropas Savienība un arī Latvija virzās uz elektrifikāciju?

Lai nebūtu subjektīvs skatījums par elektroenerģijas sadales tīklu stāvokli, tad šie tīkli gan no to drošības, gan tehniskajiem, gan ekonomiskajiem parametriem jāsalīdzina visās trijās Baltijas valstīs, kurām ir kopīga pagātne un šo tīklu izveides laiks, kā arī tieši tāds pats tehniskais risinājums un ir līdzīga ekonomiskā situācija. Latvijā esošie tīkli salīdzinājumā gan ar ziemeļu, gan arī dienvidu kaimiņiem izskatās salīdzinoši labi. Viens no drošības parametriem ir nepārtraukta elektroenerģijas piegāde, kuru raksturo tādi parametri kā SAIDI un SAIFI, kas parāda, cik reizes vidēji gadā un cik minūtes vidēji gadā klients paliek bez elektroenerģijas. Abos šajos rādītājos Latvijas tīkliem ir līdzīgi vai labāki rādītāji (tie svārstās gadu no gada). Taču kopumā varam teikt, ka Latvijā atslēgumu skaits ir mazāks un klienti bez elektrības vidēji dzīvojuši īsāku laiku nekā Igaunijā vai Lietuvā. Protams, nekas nestāv uz vietas un visi gan Latvijā, gan Igaunijā un Lietuvā meklē iespējas, kā samazināt elektroenerģijas padeves atslēgumu skaitu un kā samazināt minūšu daudzumu, kurās nav iespējams piegādāt elektrību. Latvijā, piemēram, kailvadi pakāpeniski tiek aizstāti ar gaisa vai zemē ieraktu vadu kabeļu līnijām. Kopš 2022. gada līniju rekonstrukcijās vairs netiek izmantoti kailvadi, un pašlaik 65% visa tīkla ir kabelizēti. Mērķis ir līdz 2031. gadam kabelizēt visu zemsprieguma tīklu. Protams, pazemes kabeļu izmaksas ir divas līdz trīs reizes augstākas nekā gaisa vadu kabeļu līniju ierīkošana, tāpēc, lai tīkla attīstības izmaksas saglabātu optimālas, variējam ar abiem šiem risinājumiem. Rezultātā Sadales tīkla līnijas jau ir kļuvušas un kļūs vēl noturīgākas pret tīkla bojājumiem, kurus var nodarīt gan daba, gan arī cilvēciskais faktors, tādējādi arī mazāk elektroenerģijas atslēgumu un īsāks laiks bez šī būtiskā energoresursa patērētājiem. Interesanti, ka pēdējos gados no Latvijas vairākkārt esam braukuši palīdzēt novērst bojājumus Igaunijas elektroenerģijas sadales tīklā. Protams, pilnībā novērst elektroenerģijas padeves traucējumus pagaidām nav iespējams, taču virzība uz to visu laiku notiek.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rail Baltica izbūves uzraudzība Centrālajā stacijā izmaksās 24 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere,19.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica līnijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzes Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā veiks apvienība EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International, informē Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja Rita Voronkova.

Darbu veicējs noskaidrots atklātā starptautiskā konkursā. Konkursa uzvarētājam 5 gadus, kas ietver visu projektēšanas un būvdarbu periodu, un 5 gadus, kas ietver garantijas periodu, būs jāveic Rail Baltica līnijas izbūves Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā un arī jauna tilta un uzbēruma kompleksās apbūves konsultanta/inženiera pienākumus, kā arī jāveic ekspertīze un būvuzraudzība. Kopējā līguma summa ir 23 959 441,56 EUR bez PVN.

Ņemot vērā komplicēto darba uzdevumu, līguma izpildītājam būs jānodrošina daudzu speciālistu un sertificētu ekspertu, piemēram, dzelzceļa sliežu ceļu būvprojektu, elektroietaišu būvprojektu, arhitektūras risinājumu, ēku konstrukciju būvprojektu, ceļu būvprojektu ekspertu, kā arī dzelzceļa kontakttīklu projektētāja un būvdarbu būvuzraugi, BIM speciālista u.c., iesaiste.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā - uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas noslēdzis līgumu ar Forma2 un Prointec apvienību par inženiertehnisko un būvuzraudzību Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā "Rīga" un tās saistītai infrastruktūrai.

Inženiertehnisko darbu uzraudzība būs jānodrošina stacijas ēkas, pievadceļu, estakādes un jaunas dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā.

"Parakstot līgumu ar projekta būvuzraugu, pilnā apjomā var sākties Latvijā otras nozīmīgākās Rail Baltica stacijas un infrastruktūras izveide. Projekts ir sarežģīts, tāpēc īpaši nozīmīga ir būvdarbu kvalitātes uzraudzība atbilstoši visām drošības, ekspluatācijas un vides pieejamības prasībām. Būtiski, ka būvuzraugs seko, vai tiek pilnvērtīgi pildīti visi nozīmīgie darba organizācijas nosacījumi, būvniecības laikā saglabājot ērtu piekļuvi lidostai, minimāli ietekmējot satiksmi un respektējot līdzās esošo projektu norisi. Šogad marta sākumā jau parakstījām līgumu ar šī projekta būvnieku - personu apvienību B.S.L. Infra, kuru veido Austrijas uzņēmums Swietelsky AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi ceļu būves firma SIA Binders un AS LNK Industries. Plānojam sākt aktīvus būvdarbus pēc mēneša - maijā, un tos ir plānots veikt secīgi, piecos posmos - līdz 2025.gada decembrim," uzsver Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas pilsēta Haselta, pēc kuras parauga Igaunijas galvaspilsēta Tallina šogad ieviesa bezmaksas sabiedrisko transportu, šo praksi ir atmetusi, atsaucoties uz laikrakstu Eesti Päevaleht, ziņo nacionālā raidsabiedrība ERR.

Haseltā, kur mājo 75 tūkstoši iedzīvotāju, bezmaksas sabiedriskais transports bijis pēdējos 16 gadus, bet nu pilsēta nolēmusi no tā atteikties. Tiesa, transporta tīkla klientu skaits šajos gados ir audzis 12 reizes, kas ir viens no Tallinas eksperimenta mērķiem – celt sava sabiedriskā transporta popularitāti. Tomēr augušas šo gadu laikā ir arī Haseltas transporta izmaksas – par sešām reizēm, un tas pilsētai licis mainīt līdzšinējo politiku.

Par spīti procentuālajiem pieauguma rādītājiem, kopumā bezmaksas transporta ietekme uz iedzīvotāju pārvietošanās paradumiem Haseltā nemaz nav bijusi tik ievērojama, ziņo laikraksts. No saviem privātajiem auto uz sabiedrisko transportu ilggadējā eksperimenta laikā pārsēdušies vien 16% autovadītāju. To izdarījuši arī 12% no tiem, kas pirms tam priekšroku deva velosipēdiem, un 9% to, kas devuši priekšroku staigāt ar kājām. Pilsētā aizvien vairāk nekā 90% ģimeņu ir privātās automašīnas, un 73% iedzīvotāju uz darbu dodas tieši ar tām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome velomaršrutu izveidei uz Piņķiem, Ulbroku un Ķekavu plāno piesaistīt 21,2 miljonus eiro no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda.

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputātiem iesniegtā informācija liecina, ka Rīga plāno veidot veloinfrastruktūru virzienā Rīga-Babīte-Piņķi, Rīga-Ulbroka, Rīga-Ķekava".

Kopējās projekta izmaksas ir 25,6 miljoni eiro, no tām Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda finansējums ir 21,2 miljoni eiro, bet Rīgas valstspilsētas pašvaldības līdzfinansējums - 4,5 miljoni eiro.

Projekta partneri ir Rīgas plānošanas reģions, Mārupes, Ādažu, Ķekavas un Ropažu novada pašvaldības.

Īstenojot projektu no galvaspilsētas uz Ulbroku tiks uzbūvēti aptuveni 5,4 kilometri veloceļa, uz Ķekavu - aptuveni 4,1 kilometrs, uz Piņķiem - 7,1 kilometrs.

Projektā no Rīgas pašvaldības puses tiks attīstīti tikai pašvaldības administratīvajā teritorijā esošie posmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijā atkal neievēl jauno valsts prezidentu

LETA,24.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas elektoru kolēģijai sestdien Tallinā arī otrajā balsošanas kārtā nav izdevies ievēlēt jauno valsts prezidentu, līdz ar to prezidentu atkal vēlēs parlaments.

Bijušais eirokomisārs Sīms Kallass no valdošajā koalīcijā ietilpstošās Reformu partijas otrajā balsošanas kārtā ar 138 balsīm pārspējis savu sāncensi, pie partijām nepiederošo bijušo tieslietu kancleru Allaru Jeksu, kurš saņēmis 134 balsis, taču ievēlēšanai bija vajadzīgas vismaz 168 balsis.

Balsošanai bija reģistrējušies 334 no 335 elektoru kolēģijas locekļiem, skaitīšanā konstatēti 57 tukši biļeteni, trīs atzīti par nederīgiem, bet divi kolēģijas locekļi nav nobalsojuši.

Jekss un Kallass paziņojuši, ka vairs nekandidēs uz prezidenta amatu.

Pirms tam sestdien notikušajā pirmajā balsošanas kārtā Jekss negaidīti saņēma visvairāk balsu - 83, aiz sevis ar 81 balsi atstājot Kallasu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kallass atbalsta plānu atvērt iekšzemes dzelceļa pārvadājumu tirgu

Egons Mudulis,21.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas dzelzceļiem ir nepieciešama lielāka konkurence un mazāka birokrātija, ja vien tie vēlas novērst kritumu dzelzceļa pakalpojumu izmantošanā.

To Eiropas Parlamenta deputātiem sacīja Transporta komisārs Sīms Kallass, cenšoties panākt deputātu atbalstu jaunajam liberalizācijas plānam, raksta euractiv.com. Viņš prezentēja 4. dzelzceļa paketi Transporta komitejā, kuras locekļu uzksati krasi atšķīrās jautājumā par plānu sapurināt tradicionālos valsts monopolus un atvērt iekšzemes tirgus starptatauiskajai konkurencei.

«Konkurence uzlabos pasažieru dzelzceļa pārvadājumu efektivitāti, nodrošinās labāku publisko līdzekļu izlietojumu un veicinās inovācijas,» sacīja. S. Kallass, piebilstot, ka Eiropas Komisija (EK) rosina atvērt tirgus regulētā un progresīvā veidā. EK piedāvā atvērt pasažieru pārvadājumu tirgu divos veidos. Uzņēmumi varēs sniegt iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pakalpojumus visā Eiropas Savienībā (ES) vai nu piedāvājot konkurējošus komerciālus pakalpojumus, vai arī izmantojot konkursu par dzelzceļa sabiedrisko pakalpojumu līgumu, kas attiecas uz lielāko daļu (vairāk nekā 90 %) ES dzelzceļa pārvadājumu, un par tiem būs obligāts piedāvājumu konkurss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Visaktīvākie maluzvejnieki bijuši Ventā un Salacas upes baseinā

Žanete Hāka,19.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenojot savvaļas lašu un taimiņu dabiskā nārsta aizsardzības pasākumus, Valsts vides dienesta (VVD) inspektori no 12. līdz 18. oktobrim no ūdenstilpēm izņēmuši 55 bezsaimnieka tīklus.

Visaktīvākie maluzvejnieki aizvadītajā nedēļā bijuši Ventā un Salacas upes baseinā. Salacā uzieto tīklu garums – viens kilometrs 75 metri, informē VVD.

Aizvadītajā nedēļā kopumā notikušas 62 pārbaudes lašupēs un Baltijas jūras piekrastē. Pastiprināti reidi notika Gaujā, Salacā, Ventā un to baseina upēs. No ūdenstilpēm VVD inspektori izņēmuši 55 bezsaimnieka tīklus, kas ir par 22 tīkliem vairāk nekā aizvadītajā nedēļā. Aktīva maluzvejnieku darbība fiksēta Ventā un Salacas upes baseinā. Ventā izņemti 20 bezsaimnieka zvejas tīkli, savukārt Salacā 17 tīkli ar kopējo garumu viens kilometrs 75 metri.

Tāpat makšķerēšanas un zvejas noteikumu pārbaužu laikā izrakstīti 3 administratīvā pārkāpuma protokoli par makšķerēšanas un zvejas noteikumu neievērošanu. Valmieras pusē vīrietim piemērots administratīvais sods 25 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sabiedriskajā transportā bezvadu internetu iestrādā Pilsētas līnijas; citus piedāvājumus nevērtē

LETA,18.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Pilsētas līnijas, kas savulaik bez konkursa ieguva tiesības izvietot reklāmas visā Rīgas sabiedriskajā transportā, varētu tramvajus, trolejbusus un autobusus nodrošināt ar bezmaksas WiFi jeb bezvadu internetu, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums De facto.

Pašvaldības uzņēmums Rīgas satiksme (RS) jau iepriekš paziņojis, ka šovasar atsevišķi Rīgas sabiedriskā transporta līdzekļi varētu tikt nodrošināti ar bezmaksas WiFi pieslēgumu. RS pārstāvis Viktors Zaķis raidījumam teicis, ka «mēs testējam» sistēmas, un, ja viss izdosies, WiFi transportlīdzekļos un arī pieturvietās varētu ieviest gada laikā.

Tomēr, kā izpētījis raidījums, bez konkurences un citu piedāvājumu izvērtēšanas pie WiFi ierīkošanas sabiedriskajā transportā un pieturvietās tikusi kompānija Pilsētas līnijas, kas patlaban arī testē šīs iespējas.

RS ikdienu pasažierus pārvadā ar aptuveni 1000 transporta vienībā, pilsētā ir apmēram 1800 pieturvietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Projekta Kurzemes loks 3.posma būvniecībā paveikta trešdaļa darbu

Laura Mazbērziņa,26.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot elektrolīnijas «Kurzemes loks» trešā posma izbūvi no Ventspils uz Rīgu, šobrīd izbūvēts vairāk nekā 37% līnijas balstu un izvilkti vadi 27% apjomā no plānotā līnijas garuma. Tāpat zem sprieguma ieslēgti līnijas posmi no Kandavas uz Tumi, no Dundagas uz Valdemārpili un no Valdemārpils uz Talsiem – šajos posmos uzsākta esošās 110 kV līnijas demontāža un trases labiekārtošana, informē AS «Augstsprieguma tīkls».

«Darbi rit veiksmīgi un uz doto brīdi trešā daļa no plānotajiem 711 elektrolīnijas balstiem jau pacelti. Pārbūvētās līnijas pārsvarā atrodas līdzšinējā līniju trasē. 110 kV ķēdes zem sprieguma tiek ieslēgtas pakāpeniski pēc kārtējā posma izbūvēšanas. Savukārt līnijas 330 kV ķēdes darbā tiks ieslēgtas pēc pilnīgas darbu pabeigšanas, kas plānota 2019. gadā,» par darba gaitu «Kurzemes loks» projektā stāsta AS «Augstsprieguma tīkls» valdes loceklis Arnis Staltmanis.

Līnijas būvniecību pēc AST pasūtījuma veic pilnsabiedrība «LEC, RECK un Empower» un patlaban notiek aktīvi būvdarbi posmos Ventspils – Dundaga, Tukums – Ķemeri, Sloka – Dzintari un Priedaine – Imanta. Kopējais līnijas garums ir 214 km, izmaksas – 127 miljoni eiro, no kuriem 55 miljoni eiro ir Eiropas Savienības līdzfinansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Ātrvilciena avārijā Ankarā gājuši bojā deviņi cilvēki un 47 ievainoti

LETA/AP/DPA,13.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrvilciena avārijā Turcijas galvaspilsētā Ankarā gājuši bojā deviņi cilvēki un 47 ievainoti, paziņojis transporta ministrs.

Ap plkst.6.30 (plkst.5.30 pēc Latvijas laika) vilciens no Ankaras uz Konju sadūrās ar lokomotīvi, kas pārbaudīja sliedes nelielā stacijā, ko ātrvilciens šķērso neapstājoties, sacīja Ankaras gubernators.

Ziņu aģentūra «Anadolu» vēsta, ka no sliedēm noskrējuši vismaz divi vilciena vagoni. Vilciens ietriecies gājēju pārejā, kas daļēji sabrukusi pār vilcienu.

Divi ātrvilciena vadītāji un lokomotīves vadītājs gājuši bojā.

Sākta notikušā izmeklēšana.

Mediji vēsta, ka iespējamo cietušo meklēšanā tiek izmantoti arī policijas suņi, taču transporta ministrs paziņojis, ka visi cilvēki no vilciena vraka jau atbrīvoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu gadu laikā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības procesā izbūvēti 68% trases dienvidu puses pāļu, norakti 45 000 m3 dzelzceļa uzbēruma un izbūvēta 230 m gara dzelzceļa uzbēruma atbalsta siena, izveidoti jauni 43 km telekomunikāciju un jaudas kabeļu tīkli un vairāk nekā 100 km dzelzceļa signalizācijas kabeļu tīkls, demontēta t/c “Titāniks” ēka un uzbūvēta jauna transformatoru stacija.

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecība norit jau divus gadus, tā tika uzsākta 2020. gada novembrī.

“Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecība Rīgas mērogam ir lielākais un apjomīgākais infrastruktūras būvniecības projekts, kas ietekmēs Rīgas vizuālo tēlu, mobilitāti un attīstības iespējas vēl vairākas desmitgades. Atbilstoši būvniecības apjomam – arī risinājumu izstrādē un saskaņošanā iesaistīts rekordliels ieinteresēto pušu skaits,” akcentē Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Lai darbi noritētu veiksmīgi un tiktu respektētas dažādu sabiedrības grupu vēlmes un vajadzības, Eiropas Dzelzceļa līnijas un būvnieks BERERIX sadarbojies ar vairāk nekā 100 nozares, infrastruktūras un NVO partneriem. Ap 80% no iesniegtajiem būvniecības risinājumiem un dažādu sabiedrības grupu vajadzībām un interesēm ir ņemtas vērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Atklāts pārbūvētais Latvijas – Igaunijas 330 kV starpsavienojums Valmiera - Tartu

Db.lv,09.06.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas un Igaunijas elektroenerģijas pārvades sistēmas operatori AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) un "Elering" ir veiksmīgi noslēguši Latvijas – Igaunijas 330 kilovoltu (kV) augstsprieguma starpsavienojuma Valmiera – Tartu pārbūvi.

"Pārvades tīkla stiprināšana ar Igauniju ir viens no priekšnosacījumiem sekmīgai Baltijas elektrotīklu sinhronizācijai ar kontinentālo Eiropu, jaunās augstsprieguma līnijas atklāšana jau tagad ir uzlabojusi abu valstu elektroapgādes drošumu un devusi papildus iespējas elektroenerģijas tirgum – sagaidāms, ka cenu starpība starp Igauniju un Latviju mazināsies, jo būs lielāka iespēja importēt elektroenerģiju no Skandināvijas un eksportēt Latvijas atjaunojamo enerģiju", teica Latvijas Klimata un enerģētikas ministrs Raimonds Čudars.

"Esmu gandarīta, ka šī projekta pirmo daļu, līnijas Valmiera - Tartu pārbūvi ir izdevies paveikt laikā, un esmu pārliecināta, ka arī šī projekta otrās daļas - līnijas no Valmieras uz Tsirgulīnu Igaunijā pārbūve noritēs saskaņā ar plānu, lai sekmīgi realizētu Baltijas elektrotīklu sinhronizāciju ar kontinentālo Eiropu, neskatoties uz loģistikas un materiālu piegādes izaicinājumiem. Kopā ar uzticamajiem "Elering" kolēģiem esam veiksmīgi sadarbojušies šī projekta realizācijā", norāda AST valdes priekšsēdētāja Gunta Jēkabsone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien lems par 680 000 eiro investēšanu SIA Eiropas dzelzceļa līnijas pamatkapitālā, kas lielāko daļu summas tālāk ieguldīs AS RB Rail, liecina valdības sēdes darba kārtība.

No Eiropas dzelzceļa līnijās investētajiem 680 000 eiro tālāk 650 000 paredzēts ieguldīt RB Rail, iegūstot Igaunijas un Lietuvas līdzdalībai proporcionāli līdzvērtīgu kapitāla daļu apmēru, savukārt 30 000 eiro paredzēts izmantot, lai nodrošinātu Eiropas dzelzceļa līniju darbību, norādīts Satiksmes ministrijas rīkojuma projekta anotācijā.

Eiropas dzelzceļa līnijas ir Latvijas puses akcionārs triju Baltijas valstu kopuzņēmumā RB Rail, kas izveidots Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa projekta Rail Baltica īstenošanai.

Iepriekš valsts pa 680 000 eiro Eiropas dzelzceļa līniju pamatkapitālā investēja 2016. un 2015.gadā, uzņēmumam tālāk veicot 650 000 ieguldījumu RB Rail.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Liepājas dome plāno galvot SIA Liepājas tramvajs 4,67 miljonu eiro aizņēmumu

Žanete Hāka,24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome paredzējusi galvot SIA Liepājas tramvajs aizņēmumu Valsts kasē līdz 4,67 miljoniem eiro, liecina domes lēmumprojekts, kurš šodien pagaidām vēl netika apstiprināts.

Aizņemties paredzēts uz laiku līdz 22 gadiem ar atlikto pamatsummas maksājumu trīs gadi par Valsts kases noteikto mainīgo procentu likmi Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansētā projekta «Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā» īstenošanai.

Db.lv jau rakstīja, ka SIA Liepājas tramvajs izsludinātajā konkursā par tramvaja līnijas renovāciju Liepājā, uzvarējusi AS A.C.B., liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Kopējā līgumcena ir 3,78 miljoni eiro. Būvdarbus paredzēts veikt saskaņā ar tehniskajiem projektiem «Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai» un «Tramvaja līnijas renovācija Rīgas ielas posmā no 1905. gada ielas līdz īpašumam Rīgas iela 58, Rīgas iela 54a», teikts konkursa nolikumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 24. novembrī Tallinā Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūra (INEA - Innovation and Networks Executive Agency) un triju Baltijas valstu kopuzņēmums RB Rail AS parakstīja finansēšanas līgumu par Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējuma piešķiršanu no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltic/Rail Baltica projekta attīstības pirmajam posmam. Finansēšanas līgumu parakstīja RB Rail AS valdes priekšsēdētāja Baiba A. Rubesa un INEA direktors Dirk Beckers.

«Šī ir vienreizēja iespēja parādīt un pierādīt, ka trīs Baltijas valstis spēj vienoti darboties nozīmīga kopēja mērķa vārdā,» saka Rubesa.

RB Rail AS ir Rail Baltic/Rail Baltica centrālais koordinators. Tam ir dots mandāts saņemt visu projekta finansējumu un nodrošināt tā izmantošanu atbilstoši noteiktam regulējumam trīs dalībvalstu finansējuma saņēmējiem - Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas lietu ministrijai, Latvijas Satiksmes ministrijai un Lietuvas Transporta un komunikācijas ministrijai.

Līguma ietvaros bez RB Rail AS aktivitātes īstenotāji ir Igaunijas Tehniskās uzraudzības iestāde un Rail Baltic Estonia OU, Latvijas SIA Eiropas dzelzceļa līnijas, kā arī Lietuvas AB Lietuvos geležinkeliai un UAB Rail Baltica statyba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kurzemes loka posmā Ventspils – Grobiņa pabeigta vadu montāža 110 kilometru garumā

Žanete Hāka,01.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā projektā Kurzemes loks ir pabeigta jaunās 110/330 kV elektropārvades līnijas balstu uzstādīšana, informē AS Latvenergo pārstāvji.

Kopumā posmā Ventspils-Grobiņa, tajā skaitā līnijas nozarojumos uz Alsungas un Aizputes apakšstacijām, izvietoti 415 metāla balsti.

Februārī projekta realizācijas ietvaros tika veikta balstu uzstādīšanu ar helikoptera palīdzību tajās vietās, kur elektrolīnija šķērso mitras vietas un specializētajai tehnikai ir apgrūtināta piekļuve. Izmēģinājuma risinājumā uzstādīja divus balstus Grobiņas novadā. Plānotā tehnoloģija, balstus uzstādot ar helikoptera palīdzību, būvniekiem un pasūtītājam sniedza iespēju izvērtēt jauno risinājumu praksē, kas var noderēt un būs vērtīga, to izmantojot citos elektropārvades tīkla Kurzemes loks posmos, jo īpaši vietās, kurās jānodrošina videi saudzīgi izbūves darbu risinājumi, kas nebojā augsni.

Komentāri

Pievienot komentāru