Jaunākais izdevums

Partijas Jaunais laiks (JL) Saeimas frakcijas deputāti iesnieguši pieprasījumu kultūras ministrei Helēnai Demakovai par Kultūras ministrijas (KM) pārraudzībā esošās valsts aģentūras Jaunie Trīs brāļi (J3B) finansējuma apjoma lietderīgumu, liecina partijas sniegtā informācija medijiem.

"JL aicina Demakovu skaidrot, kādēļ situācijā, kad jautājums par finansējuma avotiem un iespējamo būvniecību gan Akustiskajai koncertzālei, gan Laikmetīgās mākslas muzejam ir atlikts un arī Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) finansējums ir neskaidrs, 2008.gada valsts budžeta finansējums un štatu saraksts J3B turpina pieaugt?

JL arī vēlas noskaidrot, kā ministre vērtē J3B darbu, ja iecerētais LNB būvniecības finansējuma modelis izrādījies nepareizs, paredzētā LNB būvniecības finansējuma summa - nepietiekama un vairāku gadu garumā izlietotās naudas summas sabiedrisko attiecību kampaņām - neadekvātas panāktajam rezultātam. Tāpat JL aicina Demakovu iepazīstināt frakciju ar izsmeļošu informāciju par to, kā tiks izlietots bibliotēkas celtniecībai piešķirtais ilgtermiņa valsts kredīts 6,9 miljonu latu gadā.

JL satrauc arī publiski izskanējusī informācija, ka KM, atsakoties no a/s Rīgas kinostudijas akciju kontrolpaketes, pieļāvusi līguma noslēgšanu ar Dānijas uzņēmumu par tiesībām uz Latvijas padomju perioda kinofilmām, kas faktiski nozīmē, ka skatītājiem var tikt liegta iespēja skatīties viņu iemīļotās latviešu kinofilmas. Tādēļ JL aicina Demakovu skaidrot, kādēļ valsts 2007.gada 27.martā attiekusies no akciju kontrolpaketes a/s Rīgas kinostudija, tādējādi ar savu darbību pieļaujot, ka a/s Rīgas kinostudija noslēdz līgumu ar Dānijas uzņēmumu par tiesībām izplatīt Latvijas padomju perioda kinofilmas un televīzijas filmas.

Tāpat JL rīcībā nonākusi informācija, ka J3B vairākiem žurnālistiem apmaksājusi braucienu uz Dāniju. JL vēlas noskaidrot, vai informācija atbilst patiesībai, kā arī aicina ministri skaidrot šī brauciena mērķus un izmaksas," teikts partijas izplatītajā paziņojumā medijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Visi visu zina

Raivis Bahšteins, DB galvenās redaktores vietnieks,27.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tāds bija finanšu ministres Danas Reiznieces-Ozolas pirmais komentārs pēc iepazīšanās ar Latvijas Televīzijas žurnālistu eksperimentu, kas izgaismo ēdināšanas biznesa virtuvi – gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Visu visu zina – un tieši tādēļ, ka zina, pieņem, bet nerīkojas, ēnu ekonomikas rats arī turpina griezties.

Visu visu zina – tas labi raksturo gan šādas krāpšanās shēmas vienā nozarē, kur daļu algas pieņemts izmaksāt aploksnē, tāpat tas trāpīgi apzīmē varas attiecībās ar «lielajām zivīm». Visi visu zina, bet uz āķa tiek retais.

Otrs, kas ļoti spiež uz nerva, ir tas, ka bieži ēnu ekonomika kalpo kā attaisnojums nodokļu aplamam izlietojumam. Tur ir smalka robeža, kas būtu ar muguras smadzenēm jāsajūt politiķiem, lai vairotu, nevis grautu cilvēku un arī uzņēmēju uzticēšanos publiskās naudas izlietojumam. Tas vai nu mudina nomaksāt visus nodokļus vai, tieši pretēji, liek meklēt veidus, kā no tiek izvairīties, cik vien iespējams. Tomēr, pat ja daļa taisnības ir tiem, kas ar sūrajiem biznesa apstākļiem atsevišķās jomās attaisno aplokšņu algu maksāšanu, viņi šauj savā, savu vecāku un arī savu bērnu kājās, jo veicina sociālās drošības sistēmas bojāšanos. Savas izmaksas, optimizējot nodokļus, uzņēmumi samazina uz darbinieku sociālo garantiju rēķina, bet šajā valstī visi ir saistīti ar sociālo iemaksu saitēm. Tā kā žurnālistiem jādara nodokļu ganu darbs, jāvaicā, vai mūsu nodokļu administrācija pietiekami fokusē savu uzmanību uz ēnu ekonomikas piekopējiem šajā un citās nozarēs? Jāsecina, ka VID instrumenti gan ir, gan nav efektīvi. Kamēr VID darbinieks kūko ēstuvē, tās apgrozījums pieaug vairākas reizes, bet, kad VID izprašņā darbiniekus, tad apstiprinājumu aplokšņu algu maksāšanai lielākoties negūst, jo cilvēki (neskatoties uz to, ka darba tirgus sāk arvien uzstājīgāk brēkt pēc darbiniekiem) uzticīgi darba devējam par tā mahinācijām klusē un par godu VID vizītei tiek sarīkots īpašs paraugdemonstrējumu «šovs», iepriekš intervijā DB (31.07.2017.) stāstīja VID Nodokļu kontroles pārvaldes direktore Sandra Kārkliņa-Ādmine.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī intervija ar ļoti augstu Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu pirms diviem gadiem bijusi publicēta avīzē Astoņkājis un pārpublicēta DB ar portāla pietiek.com atļauju

Ar ko īsti cilvēki Finanšu policijā «pelna»?

Pirmkārt, ar noplūdēm. Ja agrāk arī bija noplūde informācijai par gaidāmajām Finanšu policijas darbībām lielajās lietās, tad ne daudz. Kādus 10–20% nevarēja nokontrolēt. Bet tagad viņam ir gandrīz 100% noplūde. Šajos divos gados faktiski 99% no tā, ko Finanšu policijā sauc par realizācijām, kuras ir pasākumi un akcijas, ir iepriekšēja noplūde. Un noplūde ir konkrēti tām personām, pie kā šie pasākumi tiek plānoti. Noplūžu nav tur, kur darbinieki paši pa kluso ir uztaisījuši realizāciju, neko nesakot vadībai. Viņi paši pa kluso vienojas sestdien, ka pirmdien brauc uz darbu un katrs brauc uz objektu. Tās divas šāda veida realizācijas, kas bija pagājušajā gadā, tās nav nopludinātas. Bet pārējās visas ir. Nu, normāli tas ir? Un tas viss notiek pie Kaminska, bet Podiņš plāno, kā paaugstināt viņu amatā. Nu, normāli cilvēki?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prasa Demakovai skaidrot 27 miljonu latu izšķērdēšanu LNB projektā

,15.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partijas Jaunais laiks (JL) Saeimas frakcijas deputāti iesnieguši jautājumus kultūras ministrei Helēnai Demakovai par valsts resursu izšķērdēšanu, izvēloties būvnieku Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) ēkas celtniecībai, liecina sniegtā informācija medijiem.

Demakovai iesniegtajos jautājumos JL aicina ministri skaidrot, kādēļ atšķirības projekta izmaksu ziņā starp apvienības A/S Merko Ehitus un SIA Merks un apvienības Nacionālā būvkompāniju apvienība piedāvājumiem ir tik būtiskas un sasniedz 27 miljonus latu.

Tāpat JL aicina Demakovu atbildēt, vai, izvērtējot abu dārgāko būvnieku piedāvājumus, tika lūgta informācija arī Latvijas tiesībsargājošajām institūcijām par apvienībās iesaistīto uzņēmumu saistību ar krimināllietām un kriminālprocesiem, kas ierosināti par koruptīvu darbību veikšanu.

Ņemot vērā, ka LNB finansēšanas modelis ir būtiski mainījies, JL arī vēlas noskaidrot, vai šajā situācijā nebūtu jāizsludina jauns konkurss par tiesībām būvēt LNB.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Partijas Jaunais laiks (JL) Saeimas frakcijas deputāti pieprasa kultūras ministrei Helēnai Demakovai anulēt Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) celtniecības konkursa rezultātus. JL uzskata, ka jaunatklātie fakti par korupcijā iesaistītiem LNB būvniekiem liecina par nopietnām problēmām aģentūras Jaunie Trīs brāļi noslēgtajos līgumos, teikts JL izplatītajā informācijā medijiem.

Ņemot vērā faktu, ka LNB celtniecībā iesaistītas firmas valdes loceklis Andris Treijs notiesāts par kukuļdošanu ar septiņu mēnešu cietumsodu, JL pieprasa Demakovai anulēt LNB konkursa rezultātus un izsludināt jaunu konkursu.

JL bija aicinājis Demakovu atbildēt, vai, izvērtējot abu dārgāko būvnieku piedāvājumus, tika lūgta informācija arī Latvijas tiesībsargājošajām institūcijām par apvienībās iesaistīto uzņēmumu saistību ar krimināllietām un kriminālprocesiem, kas ierosināti par koruptīvu darbību veikšanu. Atbildē JL Demakova norāda, ka: "Aģentūras Jaunie Trīs brāļi rīcībā nav ziņu par piegādātāju apvienības SIA PBLC, SIA Moduls Rīga un SIA PB Fasādes un Nacionālās būvkompāniju apvienības saistību ar [šāda rakstura] noziedzīgiem nodarījumiem, kas liktu apšaubīt šo piegādātāju apvienību dalībnieku godīgumu, bet, ja tādas rastos, tad tiktu pieprasīta oficiāla informācija no Latvijas tiesībsargājošajām institūcijām".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Svētku darba laiki Rīgas Centrāltirgū

,19.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētku dienās – Ziemassvētkos un Jaunajā gadā – AS Rīgas Centrāltirgus ietilpstošajos tirgos (Rīgas Centrāltirgus, Vidzemes tirgus un Āgenskalna tirgus) ir mainīti darba laiki, informē AS Rīgas Centrāltirgus.

Centrāltirgus darba laiki Ziemassvētkos un Jaunajā gadā

24.decembrī (darba laiks samazināts par 1 stundu)

Dārzeņu un zivju paviljona darba laiks - no plkst. 8.00 līdz plkst. 15.00.

Gaļas paviljona darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00.

Piena un gastronomijas paviljona darba laiks - no plkst. 7.30 līdz plkst. 17.00.

Atklātās teritorijas un rūpniecības preču tirgus darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 17.00.

25.decembrī (bez izmaiņām)

Dārzeņu un zivju paviljona darba laiks - no plkst. 8.00 līdz plkst. 17.00.

Gaļas paviljona darba laiks - no plkst. 7.00 līdz plkst. 18.00.

Piena un gastronomijas paviljona darba laiks - no plkst. 7.30 līdz plkst. 18.00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Lielāko nekustamā īpašuma darījumu TOP 70

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db,21.09.2007

Rīgas Brīvostas pārvalde februārī SIA Rīgas pasažieru terminālis pārdevusi 59 890 kvadrātmetrus zemes ar muitas ēku Eksporta ielā 3a, 3b.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais līdz šim reģistrētais nekustamā īpašuma pirkuma darījums: SIA PK Investments (AS Pro Kapital un divu Igaunijā reģistrētu kompāniju meitasuzņēmums) šā gada martā par 103,04 miljoniem latu pārdevusi tirdzniecības centru Domina - 8,13 hektārus zemes ar divām būvēm Ieriķu ielā 3. Uzzini, kuri ir citi lielākie darījumi!

Oficiālo lielo - miljons latu vai vairāk - nekustamā īpašuma darījumu skaits Rīgā strauji sarūk: pagājušā gada otrajā pusgadā tādu bija vismaz 55, bet šā gada pirmajā pusgadā - vairs tikai 36.

Īpaši lielo darījumu skaits galvaspilsētā pastāvīgi pieauga kopš 2005. gada pirmā pusgada, kad tikai 20 darījumu summa bija viens miljons latu vai lielāka un lielākā oficiālā darījuma summa bija 3,67 miljoni latu. Pagājušā gada pirmajā pusgadā virs miljona latu jau bija veseli 55 darījumi, virs miljona dolāru - vismaz 87. Savukārt šā gada pirmais pusgads gan ir atnesis absolūto viena darījuma summas rekordu, Vācijas uzņēmumam par vairāk nekā 103 miljoniem latu iegādājoties tirdzniecības centru Domina un tā zemes platības. Toties oficiālo - zemesgrāmatās fiksēto - darījumu virs miljona latu bijis tikai 36, virs miljona dolāru - tikai 60.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan kultūras ministre Helēna Demakova šobrīd teorētiski atrodas mājas režīmā un savus tiešos pienākumus nepilda, TV3 raidījums Nekā personīga sastapis H. Demakovu piektdien lidostā Rīga, dodoties uz Parīzi.

Sirgstošā Demakova dodas uz ParīziKā jau ziņots, drīz pēc klajā nākušās informācijas par pērnā gada pēdējā dienā noslēgto vairāk kā 6. milj. Ls vērto koncertzāles līgumu, kuru Valsts prezidents Valdis Zatlers nodēvēja par amorālu, kultūras ministre sasirga, vēlāk izplatot informāciju par konstatētu locītavas saslimšanu, kas iespējams varētu liegt viņai pildīt ministres pienākumus.

Dodamās uz Parīzi, H. Demakova nevēlējās atbildēt uz Nekā personīga žurnālistu jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Segliņš: Tautas partijas nāve ir stipri pārspīlēta

,01.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšlietu ministrs Mareks Segliņš uzskata, ka Tautas partija (TP) nav darījusi visu iespējamo, lai īstenotu partijas manifestu, raksta laikraksts Neatkarīgā. Laikrakstam viņš pauž savu viedokli par to, kāda šobrīd ir Tautas partija un kāpēc viņš ir ar mieru kandidēt uz tās vadītāja amatu.

M. Segliņš uzsver: "Esmu pārliecināts, ka TP nav izpildījusi to, par ko rakstīts TP manifestā. Vēlreiz to pārlasīju un pārliecinājos, ka saistībā ar ģimeniskajām vērtībām sabiedrībā – divi vecāki audzina trīs bērnus – mēs neesam darījuši visu, ko varējuši.

Piemēram, kaut vai paraugoties uz bērnudārzu problēmu valstī. No savas personīgās un savu draugu ģimeņu pieredzes varu teikt, ka bērnudārza vecuma bērnu vecākiem vienkārši nav iespēju savu bērnu nosūtīt uz šādu iestādi. Un seko visas problēmas ar auklēm, kas prasa vismaz 300 latu mēnesī. Un tad ir jautājums: kā lai cilvēki tiek motivēti veidot ģimenes ar daudziem bērniem? Kur ir TP politiskais pienesums demogrāfiskās situācijas uzlabošanā? Māmiņu algas "noprivatizēja" LPP/LC. Bet kādēļ TP nav uzņēmusies atbildību par Bērnu un ģimenes lietu ministriju? Ja TP turpina būt konservatīva partija, tad tās fundamentālākie uzstādījumi ir ģimene, bērni, rūpes par vecākiem. Es gribētu redzēt vismaz nākamgad kādu programmu bērnudārzu celtniecībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārtiņš Ints Rītiņš neuzzinās, vai rīkojās pareizi, aiziedams no restorāna Vincents, bet pavāra profesijai un restorānu biznesam kopumā viņš muguru nepagriezīs nekad.

Ēdiens ir kā glezna, ar ko vēl šodien var pārsteigt cilvēkus, ir pārliecināts pavārs Mārtiņš Rītiņš. Viņam paveicies pagatavotās un pasniegtās maltītes simfoniju ne vien sadzirdēt, bet arī pašam piedalīties tās tapšanā neskaitāmās zemēs ar vislabākajiem aroda brāļiem pasaulē. Un tas tikai tāpēc, ka M. Rītiņš allaž tiecies turēt augstu līmeni un reputāciju, kā arī vienmēr daudz ceļojis un devies meklēt kaut ko jaunu. Arī tas ļāvis vairāk nekā 20 gadu garumā ar glanci no televīzijas ekrāniem vaicāt, vai tad kaut kas var būt labāks par kārtējo neatkārtojamo kulinārijas šedevru? Tādējādi kopumā liela ir pavāra artava ēšanas kultūras attīstībā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mareka Segliņa virzīšanai jaunajā amatā piekrīt arī Tautas partijas līderis Aigars Kalvītis, kurš uzsver, ka uz priekšsēdētāja amatu izvirzītais M. Segliņš 18. oktobrī partijas kongresā varētu kļūt par viņa pēcteci, jo arī nodaļu vadītāji viņu atbalstot.

Tiesa, kāds būs kongresa iznākums ir neproSegliņš varētu atstāt ministra amatu ja viņu ievēlēs par TP līderi gnozējami. Kā norāda A. Kalvītis ar "Mareka Segliņa ievēlēšanu vēl var būt sarežģījumi", jo viņa kļūšanai par līderi varētu tikt veikta arī pretdarbība. Pats M. Segliņš agrāk ir uzsvēris: Tautas partijā būs spēkā tikai tie lēmumi, kas tiks pieņemti valdē, un, viņš uzklausīs katru, bet "es neklausīšu ne Šķēlem, ne Lembergam", 18. septembrī raksta Diena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kredītu mājokļa iegādei ekonomiskā krīzē bankas neatsaka, bet noteikumi ir nepievilcīgi un bankas nesteidz piesaistīt jaunus klientus. Situācijai ekonomikā kļūstot smagākai, Db veica eksperimentu, lai pārliecinātos, vai un uz kādiem noteikumiem var tikt pie kredīta nekustamā īpašuma iegādei.

Db jau iepriekš (20.11.) ziņoja, ka arī uzņēmumiem ir sarežģīti saņemt kredītus. Problēmas tas rada tiem, kam banku dēļ var nākties atteikties no Eiropas projektu īstenošanas.

Strādā ar esošajiem

Banku kredītspeciālisti tika apmeklēti novembrī, pirmās tikšanās bija īsi pirms valdības 8. novembra lēmuma par Parex bankas pārņemšanu, par 2 Ls nopērkot 51 % bankas akciju. Pirms šī lēmuma bankas bija atsaucīgākas pret potenciālo kredītņēmēju, piemēram, uz izdevīgākiem nosacījumiem piedāvājot iegādāties īpašumus, kas pieder personām, kuras nepilda saistības ar kredītiestādi. Tuvojoties novembra beigām un situācijai ekonomikā kļūstot sarežģītākai, sarunas ar kredītspeciālistiem kļuva īsākas un formālākas, neiedziļinoties, cik lieli ir potenciālā kredītņēmēja ienākumi, kāda ir kredītvēsture, liecina Db novērojumi. Neoficiāli banku speciālisti atzīst, ka šobrīd viņus īpaši neinteresē jaunu klientu piesaiste un akcents tiek likts uz darbu ar esošajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu

Aldis Zelmenis,16.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savulaik robustā Nissan X-Trail pēcnācējs ir nolēmis nokopēt Nissan Qashqai dizainu, tādējādi atvadoties no sava «džipiskā» šarma.

Lai kā arī Nissan mārketologi censtos propagandēt, ka X-Trail dizains ir atšķirīgs no krosovera Qashqai, taču pat bērnam ir skaidrs, ka jaunais X-Trail pārvilcis strīpu pagātnei un vairs nesekos iepriekšējā modeļa dizaina vadlīnijām. Turpmāk kantainā un robustā visurgājēja tēls tiks nomainīts pret maigākām un plūstošākām virsbūves līnijām, pārmantojot pilsētas kros­overa Qashqai vizuālos pamatelementus un zemapziņā apņemoties turpmāk vairāk pārvietoties pa gludiem ceļiem, nevis meklēt piedzīvojumus, vizinoties pa lauku ceļiem vai meža stigām.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Izmēru ziņā jaunais X-Trail ir par 17 mm garāks (4643 mm) nekā iepriekšējās paaudzes modelis, un tam ir par 76 mm garāka riteņu bāze. Turklāt jaunais modelis ir par 30 mm platāks un 5 mm zemāks nekā iepriekšējais X-Trail, bet virsbūves vēdera attālums līdz ceļa virsmai ir saglabāts 21 centimetru augsts. Virsbūves izmēru, jo īpaši auto kopējā garuma un riteņu bāzes palielināšana tiešā veidā kalpos tam, lai salonā pasažieri justos ievērojami komfortablāk nekā parastajā Qashqai, turklāt aizmugurējo durvju atvēršanas leņķis X-Trail ir ievērojami platāks, lai iekāpšanas un izkāpšanas procesu padarītu maksimāli ērtu. Ne jau velti jaunajam X-Trail ir deleģēts pārņemt Nissan Qashqai +2 funkcijas. Līdz ar to salonā ir iespēja uzstādīt trešo sēdekļu rindu, lai X-Trail nomināli varētu saukties par septiņvietīgu auto. Tas gan drīzāk ir ķeksīša pēc, jo plānajos papildkrēsliņos labākajā gadījumā varēs iestūķēt pirmsskolas vecuma bērnus, bet visiem pārējiem tas varētu būt moku sols, kur izciest grēkus. Vadoties pēc autobūves šā brīža modes, jaunais X-Trail ir kļuvis par 90 kg vieglāks. Lai panāktu vieglāku, bet tajā pašā laikā izturīgāku čaulu, 49% X-Trail virsbūves konstrukcijas veido īpaši izturīgs tērauds. Pašmasas samazināšanai palīdzējusi moderno kompozītmateriālu izmantošana. Piemēram, bagāžnieka durvis ir izgatavotas no plastmasas, nevis tērauda, bet priekšējā un aizmugurējā bufera konstrukcijā ir optimizēts materiāla biezums. Neapšaubāmi aiz jaunā X-Trail ādas slēpjas daudz visādu pasīvās un aktīvās drošības, kā arī komforta labumu, ko daudzi jau paspējuši iepazīt jaunajā Nissan Qashqai. Pagaidām svarīgākais jautājums, vai jaunais X-Trail iepatiksies pašmāju pircējiem. To noteiks jaunā modeļa cena, ko Nissan reģionālais importētājs vēl neatklāj.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Jūrmala: megapircēju kļūst aizvien mazāk

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db,12.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalā nekustamo īpašumu cenas pilnīgi noteikti ir sasniegušas griestus, un šīm cenām nav ekonomiska pamatojuma, - tā pirms pusgada par pagājušā gada otrā pusgada Jūrmalas lielākajiem nekustamo īpašumu darījumiem atzina DnB NORD bankas Pārdošanas vadības pārvaldes vadītājs Ilmārs Vamzis. Nākamie seši mēneši ir apliecinājuši šo vārdu patiesīgumu.

Pagājušā gada otrajā pusgadā Jūrmalā tika reģistrēti 34 darījumi, kuru apmērs bija vismaz 600 tūkstoši latu. Salīdzinājumā ar to šā gada pirmais pusgads kūrortpilsētā ir bijis izcili nabadzīgs: šādu oficiālu darījumu ir bijis divreiz mazāk - tikai 16. Turklāt vispār tikai 20 darījumos ir sasniegta summa virs 350 tūkstošiem latu.

Vēl vairāk - ir gan reģistrēti divi darījumi virs trim miljoniem latu, taču lielākais no tiem - par 3,95 miljoniem latu - tikai nosacīti saucams par īstu īpašuma iegādi: no bijušā Jūrmalas domnieka Aleksandra Bašarina īpašumu iegādājusies viņa paša dēla kompānija.

Nekustamo īpašumu tirgotājus nevar iepriecināt arī dārgāko nekustamā īpašuma piedāvājumu monitorings: no desmit Jūrmalas īpašumiem, kuri pārdošanā bija izlikti vismaz pirms pusgada un kuru prasītā cena bija no 700 tūkstošiem līdz 4 miljoniem eiro, šajā laikā pārdots nav neviens (skat. Miljonu īpašumi, kas nepārdoti stāv jau vismaz pusgadu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Veiksmīgākie Tūrisma produkti 2008

Jūlija Pudenko,19.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TAVA jau ceturto gadu organizēja konkursu Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts. Konkursa mērķis ir izcelt un apbalvot veiksmīgākos jaunos tūrisma produktus, kas savus pakalpojumus sākuši piedāvāt 2008.gada laikā un guvuši ievērību tūrisma profesionāļu vidū.

TAVA saņēma 64 dažādus un interesantus pieteikumus konkursam Veiksmīgākais jaunais tūrisma produkts. Mājas lapā - tava.gov.lv bija iespēja veikt balsojumu par visiem pretendentiem, kas pieteikušies konkursā.

Apkopojot balsojuma rezultātus un pēc vērtēšanas komisijas karstām diskusijām un pārrunām tika nolemts, ka:

- Kategorijā - Veiksmīgākais jaunais aktīvā tūrisma produkts 2008 uzvarēja Siguldas piedzīvojumu parks;

- Kategorijā - Veiksmīgākais jaunais darījumu tūrisma produkts 2008 uzvarēja Hotel Vecgulbenes muiža;

- Kategorijā - Veiksmīgākais jaunais gastronomiskā tūrisma produkts 2008 – uzvarēja restorāns Hospitālis;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 80 valsts ceļu posmos notiek būvdarbi un ieviesti satiksmes ierobežojumi, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Piektdienas pēcpusdienā intensīva satiksme var būt jūras piekrastes virzienos, kā arī Pierīgā. LVC aicina rēķināties ar papildu laiku ceļā un plānot braucienus savlaicīgi.

Dienvidkurzemes piekrastē sestdien notiks Zvejnieksvētki, arī tur jārēķinās ar lielāku transporta plūsmu.

Ar satiksmes ierobežojumiem jārēķinās uz Vidzemes un Daugavpils šosejām, kā arī uz daudziem reģionālajiem autoceļiem.

Dodoties brīvdienu braucienos, LVC aicina autovadītājus ieskatīties remontdarbu kartē LVC mājaslapā "www.lvceli.lv", kur atzīmēti visi aktuālie satiksmes ierobežojumi uz valsts autoceļiem.

Lielākie ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • uz Vidzemes šosejas (A2) no Sēnītes līdz Siguldai satiksme pa labās puses brauktuvi, ātruma ierobežojums 70 un lokāli 50 km/h. Satiksme pa vienu joslu katrā virzienā. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 20 minūtes;
  • uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei ir seši reversās kustības posmi, ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 55 minūtes;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Lielvārdē trijos posmos luksofori, ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums 3 m, posma šķērsošanai nepieciešama pusstunda;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Pļaviņu apvedceļa posmā divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojumi 70 un 50 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks pusstunda;
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 45 minūtes;
  • uz autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) (A12) no Jēkabpils līdz Mežārei ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, platuma ierobežojums 3,8 m. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 23 minūtes.
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 45 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts autoceļu tīklā remontdarbu dēļ lielākie satiksmes ierobežojumi patlaban ir Valmieras šosejas posmā no tilta pār Gauju līdz pagriezienam uz Lielstraupi un Vidzemes šosejas posmā no pagrieziena uz Cēsīm līdz Rīdzenei, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Minēto remontdarbu posmu izbraukšanai LVC aicina rēķināties aptuveni ar stundu.

Lielākais skaits remontdarbu valsts ceļu tīklā šobrīd notiek uz valsts vietējiem autoceļiem - kopumā 22 posmos. Darbi norit arī 14 reģionālo autoceļu un astoņos galveno ceļu posmos, kā arī uz 13 tiltiem uz pārvadiem.

Lielākie ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • uz Vidzemes šosejas (A2) no Sēnītes līdz Siguldai satiksmei atvērtas abas brauktuves abas brauktuves katrā virzienā. Ātruma ierobežojums 70 un lokāli 50 km/h. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 20 minūtes;
  • uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei septiņi luksoforu posmi un apbraucamais ceļš posmā Drabeši–Vaive. Slēgta nobrauktuve uz Cēsīm (P20). Satiksme notiek pa esošo pārvadu. Ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, paredzamais laiks remontposma šķērsošanas – stunda;
  • uz Valmieras šosejas (A3) no tilta pār Gauju līdz pagriezienam uz Lielstraupi (V280) četri luksoforu posmi, ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 55 minūtes;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Lielvārdē trijos posmos luksofori, ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums 3 m, posma šķērsošanai nepieciešama pusstunda;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Pļaviņu apvedceļa posmā divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojumi 70 un 50 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks pusstunda;
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Remontdarbu posma šķērsošanai nepieciešamas 50 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Apvienotais Latvijas Sabiedriskais medijs sāks darbu janvārī. Ko iegūs sabiedrība?

Guntars Gūte, Diena,27.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts svētku nedēļā – 13. novembrī – Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (SEPLP) nāca klajā ar publisku paziņojumu, ka, pildot VSIA Latvijas Radio (LR) un VSIA Latvijas Televīzija (LTV) dalībnieku sapulces funkcijas, pieņēmusi gala lēmumu par LR un LTV reorganizāciju un jaunas VSIA Latvijas Sabiedriskais medijs (LSM) dibināšanu. SEPLP apstiprināja arī LSM statūtus.

Diskusiju par jaunā LSM izveidi jeb, vienkārši sakot, LR un LTV apvienošanu vienā kopīgā mediju struktūrā iepriekšējo daudzu gadu garumā bijis daudz un pārpārēm, kas, protams, kaut kādā mērā sabiedrību, precīzāk sakot, abu sabiedrisko mediju auditoriju, sadalīja divās neremdināmu pretinieku daļās – vieniem šķiet, ka jauns, apvienots sabiedriskais medijs kļūs radošāks, interesantāks un varbūt pat izmaksās lētāk nodokļu maksātājiem.

Kamēr otri ieceri kritizēja un pauda bažas, ka jaunais uzņēmums kļūs nevis ekonomiski vieglāk paceļams, bet tieši pretēji – tā apetīte pieaugs. Un šeit vēlamies uzsvērt, ka, neskatoties uz to, ka faktiski jau tūlīt, tūlīt jaunais LSM sāks darboties, joprojām (vismaz mēs) neesam raduši atbildes uz vairākiem būtiskiem jautājumiem: vai jaunais LSM kļūs ekonomiskāks; vai jaunais LSM kļūs saturiski bagātāks; vai jaunais LSM kļūs par pārliecinoši lielākās Latvijas pilsoņu (nodokļu maksātāju) daļas uzticamu informācijas avotu; vai jaunais LSM būs ne tikai redakcionāli neatkarīgs, bet vienlaikus arī nebūs arogants pret savu finansētāju objektīvo kritiku; vai jaunais LSM patiešām sekmēs latviešu (valsts) valodu un latviskumu kā prioritāti sabiedriskajā telpā? Un tie ir tikai daži jautājumi, kuri mums rūp.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts autoceļu tīklā būvdarbu notiek 88 autoceļu posmos, daudzviet satiksmi organizē pa vienu braukšanas joslu ar pagaidu luksoforiem. Visvairāk šādu posmu – septiņi – ir uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei, tur ceļā jāplāno stunda.

Uz Valmieras šosejas (A3) no Murjāņiem līdz Braslai luksoforu skaits pieaudzis līdz četriem, arī tur autovadītājiem ceļā jāplāno gandrīz stunda. Maršrutā Rīga–Valmiera (A3) pagaidu luksofors ir arī pie pagrieziena uz Cēsīm (P14).

No Valmieras līdz Rencēniem (P17) šonedēļ jau divi reversās kustības posmi ar luksoforiem, bet vēl piecos kustību regulē ar priekšrocības ceļazīmēm. Visa posma izbraukšanai jāparedz 45 minūtes.

Lielākie ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • uz Vidzemes šosejas (A2) no “Sēnītes” līdz Siguldai satiksme pa vienu joslu katrā virzienā. Ātruma ierobežojums 70 un lokāli 50 km/h. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 20 minūtes;
  • uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei septiņi reversās kustības posmi un apbraucamais ceļš posmā Drabeši–Vaive, ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, paredzamais laiks remontposma šķērsošanas – stunda;
  • uz Valmieras šosejas no tilta pār Gauju līdz pagriezienam uz Lielstraupi (V280) četri luksoforu posmi, ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 55 minūtes;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Lielvārdē trijos posmos luksofori, ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums 3 m, posma šķērsošanai nepieciešama pusstunda;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Pļaviņu apvedceļa posmā divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojumi 70 un 50 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks pusstunda;
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Remontdarbu posma šķērsošanai nepieciešamas 50 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ceļu tīklā visos Latvijas reģionos turpinās intensīva būvdarbu sezona, kopumā darbi turpinās 106 posmos, informē VSIA Latvijas valsts ceļi.

Būvdarbi vienlaikus divos posmos notiek uz reģionālā autoceļa Kocēni-Limbaži-Tūja (P11) no Zeltiņiem līdz krustojumam ar vietējo autoceļu Mačkēni-Dauguļi (V218) un posmā no Limbažiem līdz Tūjasmuižai, kā arī no Sērenes līdz Zalvei uz autoceļa Sērene-Kalnieši (P86).

Sākta seguma atjaunošana autoceļa Ventspils-Piltene (P122) posmā no Tārgales līdz Piltenei.

Lielākie satiksmes ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

• uz Tallinas šosejas (A1) posmā no Zvejniekciema līdz Duntei ātrums ierobežots līdz 50 un 70 km/h, vienā posmā satiksmi organizē ar luksoforu un posma šķērsošana var prasīt 20 minūtes;

• uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Smiltenes pagrieziena līdz Grundzālei notiek seguma atjaunošana, divos posmos satiksmi organizē ar luksoforu, ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h, remontposma šķērsošanas laiks ir 25 minūtes;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ceļu būvdarbi pašlaik notiek 115 ceļu posmos, līdz ar to autovadītājiem jārēķinās ar virkni satiksmes organizācijas izmaiņu un ierobežojumu, informē VAS "Latvijas Valsts ceļi".'

Visā valsts teritorijā turpinās aktīva ceļu būvniecības sezona, un patlaban sākas remontdarbi uz reģionālajiem autoceļiem Kuldīga-Skrunda-Embūte (P116) starp Kuldīgu un Skrundu un Ērgļi-Jaunpiebalga-Saliņkrogs (P33) no Ērgļiem līdz Cirstiem.

Jauns luksofora posms ieviests uz reģionālā autoceļa Alūksne-Liepna (P41), kā arī Valmiera-Smiltene (P18) posmā no Jaunvāles līdz Smiltenei. Uz Rīgas apvedceļa (A5), posmā no Ķekavas apļa līdz Jelgavas šosejai (A8), vakara un nakts stundās darbosies divi luksofora posmi, sākot no šīs nedēļas, viens luksofora posms darbosies arī pa dienu.

Uz Tallinas šosejas (A1), posmā no Zvejniekciema līdz Duntei, ātrums ierobežots 50 un 70 kilometriem stundā (km/h) un vienā posmā satiksme organizēta ar luksoforu. Tāpēc posma šķērsošana var prasīt 20 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen tika prezentēts jaunais Range Rover Sport, un tā globālā pirmizrāde visiem paliks atmiņā ar pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē. Tas ir vislielākais šāda veida dambis pasaulē – ūdens pa to plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Iespaidīgais stāvums nopietni pārbaudīja jaunā sportiskā SUV spēju pretoties straumei, jo saķeres zuduma gadījumā draudēja 90 metru kritiens.

Šis brauciens pirmo reizi tika pārraidīts ekskluzīvā prezentācijas pasākumā Jaguar Land Rover produktu izstrādes centrā Gaidonā Lielbritānijā. Pie Range Rover Sport stūres atradās Džeimsa Bonda filmas kaskadiere Džesika Hokinsa. Jaunākajā Land Rover markas automobilim mestajā izaicinājumā jaunais Range Rover Sport, ar luksusa SUV Range Rover cieši radniecīgais augstas veiktspējas modelis, demonstrēja iespaidīgu saķeri, vilkmi un stabilitāti.

Iepriekšējo pārbaudījumu laikā Range Rover Sport sasniedza rekordu, braucot kalnā Paikspīkā, īstenoja pirmo reģistrēto Arābijas pussalas Tukšā kvartāla tuksneša šķērsošanu un kļuva par pirmo auto, kas pārvarējis 999 pakāpienu akmens kāpnes uz Debesu vārtiem Ķīnā 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ceļu tīklā patlaban būvdarbi notiek 78 posmos, turklāt sešos no tiem, lai šķērsotu būvdarbu vietu, ceļā jāpavada no 50 minūtēm līdz stundai, informēja VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Tāpēc autovadītāji aicināti plānot papildu laiku ceļā vai, ja iespējams, izvēlēties alternatīvu maršrutu.

Īpaši ilga gaidīšana iespējama Vidzemes šosejas (A2) posmā no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei, tomēr šo posmu iespējams apbraukt pa reģionālajiem autoceļiem P20 un P30.

Būvdarbu vietu ilgstoša šķērsošana paredzama arī ceļu posmos no Kārsavas līdz Grebņevai (A13), no Madonas līdz Dzelzavai (P37), no Rīgas apvedceļa (A4) līdz pagriezienam uz Tīnūžiem (P4), no Valmieras līdz Rencēniem (P17), kā arī no no Stalbes līdz Cēsīm (P14).

Lielākie ierobežojumi uz valsts galvenajiem autoceļiem:

  • uz Vidzemes šosejas (A2) no “Sēnītes” līdz Siguldai satiksme abās brauktuvēs, pa vienu joslu katrā virzienā. Ātruma ierobežojums 70 un lokāli 50 km/h. Paredzamais remontdarbu posma šķērsošanas laiks 20 minūtes;
  • uz Vidzemes šosejas (A2) no pagrieziena uz Cēsīm (P20) līdz Rīdzenei ir septiņi reversās kustības posmi, ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 55 minūtes;
  • uz Valmieras šosejas no tilta pār Gauju līdz pagriezienam uz Lielstraupi (V280) divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojums 50 un 70 km/h. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 45 minūtes;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Lielvārdē trijos posmos luksofori, ātruma ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums 3 m, posma šķērsošanai nepieciešama pusstunda;
  • uz Daugavpils šosejas (A6) Pļaviņu apvedceļa posmā divi luksoforu posmi, ātruma ierobežojumi 70 un 50 km/h, paredzamais remontposma šķērsošanas laiks pusstunda;
  • uz autoceļa Krievijas robeža (Grebņeva)–Rēzekne–Daugavpils–Lietuvas robeža (Medumi) (A13) no Grebņevas līdz Kārsavai ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, četri luksoforu posmi. Remontdarbu posma šķērsošanai nepieciešamas 50 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikroblogošanas vietnes Twitter lietotāji Latvijā norāda, ka iPhone 5s līdzinās tā priekštecim, savukārt iPhone 5C modeļa dizains ir pilnīgi atšķirīgs no iPhone priekšteču izskata, savukārt citi to nodēvējuši par «pilnīgu izgāšanos». Tajā pašā laikā neviennozīmīgu attieksmi izpelnījusies pirkstu nospiedumu atpazīšanas tehnoloģija - tai ir gan kritiķi, gan piekritēji, novēroja Db.lv.

Db.lv apkopojis Twitter lietotāju atziņas par jaunajām Apple ierīcēm:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jauno vilni vēlas padarīt pievilcīgu Rietumeiropas skatītājiem

Māris Ķirsons,01.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoša infrastruktūra – jauna koncertzāle un viesnīcas – konkursu Jaunais vilnis varot pacelt citā līmenī, kā arī piesaistīt ārvalstu investorus.

Desmit gadu laikā konkurss Jaunais vilnis ir iekarojis televīzijas skatītājus bijušās PSRS telpā, un tas vairāk orientējas uz krievu valodu saprotošu publiku, taču mūsdienīga koncerzāle un viesnīcas ļautu šo jauno izpildītāju konkursu orientēt arī uz Rietumeiropas skatītājiem, skaidroja konkursa Jaunais vilnis organizators, komponists un šovbiznesa pārzinātājs Igors Krutojs.

Viņš norāda, ka, jau šobrīd tiekot domāts par pasākumiem, kā piesaistīt Rietumeiropas auditoriju, un ka viens no risinājumiem esot konkursa norises valodas maiņa no krievu uz angļu vai arī aizkadra stāstījums angļu valodā. Līdz ar to pakāpeniski saruktu Krievijas šobiznesa zvaigžņu īpatsvars, kuras aizstātu Rietumeiropas zvaigznes. To, ka to iespējams izdarīt rāda arī Stīva Vondera uzstāšānās, kas, pēc I. Krutoja sacītā izmaksājusi aptuveni 0,8 mljonus. I. Krutojs nenoliedza, ka šobrīd ir interese palielināt to valstu skaitu, uz kurām tiek translēts konkurss Jaunais vilnis, piemēram, uz Norvēģiju, no kurienes varot sagaidīt arī tūristus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Koenigsegg: Saab būs ekskluzīvs produkts

,17.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Saab īpašnieks, Kristians von Koenigsegs (Christian von Koenigsegg) plāno, ka jaunais Saab nākotnē būšot produkts ar ekskluzivitātes garšu, vēsta Automotive news.

Kaut arī sākotnēji zviedru sporta auto virtuozs un kompānijas Koenigsegg īpašnieks Kristians von Koenigsegs vēstīja, ka jauniegādātā Saab ikgadējā ražošanas kapacitāte varētu sasniegt 130 līdz 150 tūkst. vienību, pēc rafinētākas analīzes šī prognoze tika samazināta līdz 70 tūkst.

Saab jaunais īpašnieks par to neskumstot, saredzot, ka arī pie šādas kapacitātes uzņēmums varētu būt pelnošs, vispirms panākot, lai Saab nākotnē daudz nopietnāk spētu cīkstēties, piemēram, ar Mercedes vai BMW zīmoliem.

Atgādināsim, ka ASV automašīnu ražotājs General Motors (GM) oficiāli ir apstiprinājis par tam piederošās divīzijas Saab pārdošanu Zviedrijas sporta automašīnu ražotājam Koenigsegg.

Komentāri

Pievienot komentāru