12. martā viesnīcā Monica Centrum Hotels Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) iepazīstināja presi ar Latvijas mediju reklāmas tirgu datiem par 2006. gadu. LRA dati liecina, ka reklāmdevēji aizvien biežāk izmanto iespēju ievietot reklāmu internetā un kinoteātros pirms seansa sākuma.
Mēdiju reklāmas tirgus 2006. gadā sasniedzis 76, 01 miljonu latu, kas ir 24,8 % pieaugums, salīdzinot ar 2005. gadu.
Reklāma kino 2006. gadā nopelnījusi 453 000 latu, kas ir par 84,2 % vairāk nekā 2005. gadā. Patreiz kino reklāma sastāda 0,6 % no kopējā mediju reklāmas tirgus Latvijā. SIA Forum Cinemas pārstāvis Reinis Amoliņš paskaidroja, ka tas esot skaidrojams ar skatītāju skaita pieaugumu un veiksmīgo 2006. gada kino programmu.
Internets ir ceļā uz statusu - tradicionālais medijs. 2006. gadā turpinājās iepriekš novērotā tendence, ka apjomi šajā jomā gandrīz dubultojas. 2006. gadā ienākumi par reklāmu ievietošanu internetā ir palielinājušies par 93,5 % (3 263 000 latu). A/S Delfi Reklāmas daļas vadītājs Egmonts Gržibovskis uzskata, ka šāda strauja izaugsme rada vairākas problēmas - augstu reklāmas piesātinājumu un reklāmu cenu pieaugumu. Lai saglabātu līdzšinējos tempus, šīm problēmām esot jāpievērš īpaša vērība.
Reklāmu apjomu pieaugums laikrakstos, salīdzinot 2006. gadu ar 2005. gadu, bijis 8,5 procenti, kas ir bijis mazākais starp visiem medijiem. Tas skaidrojams ar laikrakstu auditorijas samazināšanos par 11 %. Daļa lasītāju laikraksta vietā izvēlas internetu, un, reklāmai sekojot auditorijai, laikrakstu reklāmas tirgus daļa ir samazinājusies par 4 %. Kopējie ienākumi no reklāmām laikrakstos 2006. gadā bija 18 927 000 latu.
2006. gada reklāmu pieaugums žurnālos praktiski bijis tāds pats kā 2005. gadā pret 2004. gadu - 16 %. Reklāmdevēji izvēlas žurnālus, jo tie parasti paredzēti šauri segmentētai auditorijai. Žurnāli sniedz reklāmdevējiem iespēju piekļūt specifiskai mērķauditorijai. Žurnālu tirgus aizņem 14,7 procentus no kopējā mediju reklāmu tirgus Latvijā.
Vislielākie ienākumi ir televīzijas reklāmai - 27 112 000 latu. Tas ir par 31,3 procentiem vairāk nekā 2005. gadā. Televīzija aizņem lielāko daļu no kopējā mediju reklāmu tirgus Latvijā - 35,7 procentus.
Radio reklāmas tirgus 2006. gadā nopelnījis 8 531 000 latu - 25,7 % pieaugums. Radio Skonto programmu direktors Valdis Melderis uzskata, ka radio kopumā ir viens no sakārtotākajiem un stabilākajiem Latvijas medijiem, tādēļ arī radio tirgus pieaugums gandrīz precīzi kopējot tirgus kopējo pieauguma procentu jau otro gadu pēc kārtas.
Vides reklāmas daļa 2006. gada laikā augusi par 1,3 % un tagad aizņem 8,6 % no kopējā mediju reklāmu tirgus Latvijā. Vides reklāma 2006. gadā nopelnījusi 6 535 000 latu.
LRA rīkotajā preses konferencē tika sniegta arī informācija par TOP 5 reklamētākajām nozarēm un zīmoliem.
Reklamētākās nozares:
1. Mobilās telekomunikācijas - LMT, Tele2, Bite, Zetcom;
2. Finanses - Parex, Hansabanka, Nordea, DnB Nord, Hipotēku banka;
3. Mājsaimniecības un Higiēnas preces - P & G, Reckitt Benckiser, Unilever, Colgate - Palmolive, Henkel;
4. Automašīnas - Skandi auto, Aura auto, Skandi Motors, Veho, Adam auto, Hansa auto, Baltic motors;
5. Mazumtirdzniecība - Maxima, Rimi, Elkor, Linstow, Drogas, Stockmann, Spice.
Reklamlamētākie zīmoli:
1. Zelta zivtiņa
2. Lmt
3. Parex
4. O-Karte
5. Tele2