Ekonomikas ministrija sagatavojusi grozījumus likumā, paredzot atļaut tabakas reklāmu, piemēram, vides reklāmās, plakātos, bukletos un jebkādos citos informatīvajos materiālos, tajā skaitā tirdzniecības vietās, kas šobrīd ir aizliegts.
Likuma iniciatori skaidro, ka šobrīd netiek regulēts tabakas izstrādājumu izvietojums tirdzniecības vietās. Tāpat, piemēram, cenu zīmes atsevišķos gadījumos būtu atzīstamas par tabakas izstrādājumu reklāmu, jo tās vērš patērētāja uzmanību uz attiecīgo preci, veicinot pieprasījumu un patēriņu, kas saskaņā ar Likumu ir aizliegts. Minētās atšķirības negatīvi ietekmē godīgu konkurenci tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecībā, jo, kamēr vieni komersanti mēģina ievērot Likuma normas, citi mēģina tās apiet, izmantojot nepilnības reklāmas definīcijā.
Likuma šobrīd nosaka, ka par tabakas izstrādājumu reklāmu ir uzskatāma jebkurā veidā izplatīta informācija, tai skaitā komerciāls paziņojums (piemēram, iespieddarbi, plakāti, uzlīmes, reklāmas attēli uz sienām, radio un televīzijas raidījumi, klipi, kinofilmas un videofilmas), kuras mērķis ir tieši vai netieši veicināt tabakas izstrādājumu pirkšanu un patēriņu. Minētā definīcija, jo īpaši tajā lietotais termins „informācija” ir pārāk plašs un nekonkrēts, kas rada pamatu dažādai normas interpretācijai praksē, radot neskaidrības un tiesisko nenoteiktību gan tabakas izstrādājumu izplatītājiem, gan mazumtirgotājiem, gan uzraudzības iestādei (PTAC).
Piemēram, pie esošās reklāmas definīcijas atsevišķos gadījumos par reklāmu būtu atzīstams arī tabakas izstrādājumu izvietojums tirdzniecības vietās, kas izceļ vienu izstrādājumu uz citu fona.
Tāpēc tirgotāji un ekonomikas ministrija ierisina precizēt likumu, reklāmas aizliegumu attiecinot tikai uz presi un citiem drukātajiem izdevumiem, kā arī uz radio un informācijas sabiedrības pakalpojumiem.
Pret likumprojektu kategoriski iebilst Tabakas un alkohola kontroles Latvijas nacionālā koalīcija (TAKLNK), sakot, ka grozījumu atbalstītājus vajadzētu saukt pie atbildības par apzinātu genocīdu pret Latvijas tautu.