AMO Plant risina sarunas par iespējamo MAN autobusu montāžu Latvijā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas bizness.
«Šobrīd esam iegādājušies piecas VDL autobusu šasijas, uz kuru bāzes notiek nākamo autobusu montāža, no kuriem vairums paredzēti Jelgavas pašvaldībai,» stāsta a/s AMO Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs. Viņš norāda, ka šogad aktīvi tiek meklēti potenciālie dažādu kategoriju VDL autobusu pircēji. «Potenciālo pircēju apzināšana Latvijā un citviet Baltijā ir viena lieta, tomēr jārēķinās, ka potenciālos pircējus - pašvaldības - ietekmējusi ekonomiskā krīze,» zina teikt I. Graurs. Tieši tādēļ, lai paplašinātu savu potenciālo noieta tirgu, kā arī palielinātu potenciālo pircēju loku, notiek sarunas ar MAN par autobusu montāžu Jelgavā.
«Ir vairāki potenciālie interesenti šādu autobusu iegādē,» tomēr šobrīd sīkākas nianses I. Graurs neatklāj. Kopumā AMO Plant pat spētu ik gadu izgatavot pat līdz 980 MAN autobusu. Tiek domāts par 12 m gara trīsdurvju pilsētas autobusa montāžu - ražošanu.
Bez autobusu montāžas uzņēmumā Āfrikas, kā arī Āzijas valstu vajadzībām tiek montēti MTZ markas traktori. «Specifiskās kabīnes Āfrikas valstu vajadzībām ražo netālu esošais metālapstrādes uzņēmums Geor,» par sadarbību ar vietējiem metālapstrādātājiem stāsta I. Graurs. Tiesa gan, sakarā ar nemieriem Ziemeļafrikas valstīs I. Graurs šobrīd atturējās no prognozēm, vien norādīja, ka cer uz ekonomisko aktivitāšu atjaunošanos. Pērn samontēti pirmie 10 VIDL autobusi un 42 traktori. «Vienā maiņā šobrīd varam gadā samontēt 250 VDL autobusu, divās mainās attiecīgi 500, taču šobrīd galvenais uzdevums ir izdzīvot,» tā I. Graurs.
Pēc AMO Plant ārējo sakaru direktora teikā paralēli norisinās darbi pie vidējās tonnāžas kravas atomobiļa ZIL jaunās kabīnes dizaina izstrādes. «Sertifikācijai ir sagatavota šasija pēc Euro 5 standarta, taču kabīnes dizaina izstrāde tuvojas savam noslēgumam, un pašlaik tā nosūtīta uz Maskavu testēšanai drošības jautājumos, tāpēc, visticamāk 2012. gadā uzņēmumā varētu tikt uzsākta arī kravas auto montāža,» atzīst I. Graurs. Viņš gan uzsver, ka tieši kravas auto montāža bija iemesls AMOPlant izveidei.