Investīcijas produktu iepakojumā ir nepieciešamas, lai pilnveidotu funkcionalitāti un dizainu, bet tām nevajadzētu būtiski ietekmēt produkta gala cenu
Vērtējot Latvijas tirgu, vietējā gaļas pārstrādes uzņēmuma Forevers Mārketinga nodaļas vadītāja Ilona Bukša pauž, ka, viņasprāt, esam pārmaiņu vidū, jo tirgū pamanām galēji atšķirīgus piemērus. «Ir ražotāji, kuri seko pasaules tendencēm un inovācijai, bet ir arī tādi, kuri joprojām pieturas pie košiem, bieži vien par produktu dārgākiem iepakojumiem. Mūsu aprēķini liecina, ka gala produkta sadārdzinājums, izvēloties ne vienmēr racionālāko no iespējamajiem iepakojuma veidiem, varētu būt pat 30–40% robežās,» viņa skaidro.
Bez ieguldījumiem neiztikt
Iepakojums ir nozīmīga daļa no ražošanas procesa, tādēļ, izvērtējot un lemjot par jaunu ražošanas līniju iegādi vai uzlabojumiem esošajos ražošanas procesos, vienmēr tiek skatīti arī iepakojuma pilnveidošanas jautājumi, atzīst Food Union mārketinga direktore Ieva Ražinska. «Gluži kā nemitīgi attīstām un uzlabojam produktus, regulāri pilnveidojam arī to iepakojumus. To darām plānveidīgi, ņemot vērā mainīgās patērētāju vajadzības, tirgus tendences, kā arī normatīvus un regulējumu. Pirmkārt, mums kā pārtikas produktu ražotājam ir svarīgi, lai iepa- kojums pildītu savu galveno uzdevumu – nodrošinātu funkcionālu, drošu un kvalitatīvu aizsardzību pret ārējo vidi. Svarīgi arī, lai iepakojumam būtu tikai tam vien raksturīgs dizains un forma, lai patērētājam būt vieglāk produktus atrast veikalu plauktos un atšķirt tos no citiem līdzīgiem produktiem. Piemēram, tīrkultūras pudeles forma ir jauninājums piena kategorijas plauktos Latvijā. Tā tika īpaši izstrādāta uzņēmuma vajadzībām, balsoties uz tendencēm citur pasaulē. Pudeles etiķetes dizains tapis tepat Latvijā,» viņa klāsta.