Jaunākais izdevums

Ford Motor Co vadītājs Bils Fords (Bill Ford) neesot norūpējies par to, ka Magna International Inc - kas ir galvenais piegādātājs viņa uzņēmuma elektriskajai automašīnai, iegādājoties General Motors Co struktūrvienību Opel, kļūs par konkurentu, ziņo Bloomberg.

«Es esmu runājis ar viņiem par to, un es jūtos ļoti mierīgs,» sacījis B. Fords, piebilstot: «Viņi skaidri pateica, ka viņi respektēs mūsu intelektuālo īpašumu un es viņiem ticu.»

Ford un Magna - Kanādas lielākais autodetaļu piegādātājs, kopīgi izstrādāja elektrisko versiju autoražotāja Focus modelim.

Db.lv jau rakstīja, ka General Motors Co piekrita pārdot 55% Opel akciju autodetaļu ražotājam Magna un tā Krievijas partnerim Sberbank.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs General Motors (GM) atkal apsver iespēju pārdot Vācijas vienību Opel, atsaucoties uz citu plašsaziņas līdzekļu vēstīto, ziņo thelocal.de. Opel šo informāciju gan nodēvējis par spekulācijām.

Ziņu žurnāla Der Spiegel interneta vietne informējusi - GM vadītāji ir norūpējušies, ka Eiropas divīzija, kurā ietilpst Opel un Lielbritānijas Vauxhall, cīnās par izdzīvošanu, kamēr pārējā kompānija jau ir atlabusi.

Viņi arī uzskatot, ka GM vairs nav atkarīgs no Opel tehnoloģijas, un tās vietā var izmantot korejiešu tehnoloģisko kompetenci. Ja GM patiešām pārdos Opel, tas, visticamāk, koncentrēsies uz veiksmīgāko Chevrolet zīmolu.

Starp potenciālajiem pircējiem esot Volkswagen un Ķīnas autoražotāji. Volkswagen, visticamāk, nevēlēsies pieļaut Opel nokļūšanu Ķīniešu rokās, kuru autobūves uzņēmumi jau vairākkārt izrādījuši interesi par GM zīmoliem. Volkswagen gan pagaidām ir atteicies no komentāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunums Baltijas autorallijā – Ford Fiesta R2

,10.08.2009

Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas vadošie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šī gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu (attēlā), Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.

Jaunais R2 modelis, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1.6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Focus ST. Paredzams, ka jau no nākamā gada šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri uzsāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.

Ford Fiesta R2 vēlreiz pasvītro Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pusotru nedēļu atpakaļ Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus. Tāpat tika paziņots, ka rallijam izmantotā automašīna būs jaunās paaudzes Ford Fiesta – pasaules čempionāta ātrākajā (WRC) klasē šis auto debitēs 2011. gadā, bet pasaules junioru čempionātam piemērotā Ford Fiesta R2 iegādājama jau šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Ford Focus piedzīvo pasaules debiju 2010. gada Ziemeļamerikas starptautiskajā autoizstādē Detroitā. Paredzams, ka tirdzniecībā jaunos Focus sedanus un hečbekus ieraudzīsim 2011. gada sākumā.

Focus ir pirmais no uzņēmuma Ford globālajiem C-car jaunās paaudzes automobiļiem; tie visi ir veidoti uz vienādas platformas, kas tiks izmantota līdz pat 10 transportlīdzekļos visā pasaulē, un uz šīs bāzes līdz 2012. gadam tiks saražoti līdz pat 2 miljoni automobiļu gadā.

Uz Detroitas izstādes dēļiem kāpa gan Focus četrdurvju sedans, gan piecdurvju hečbeks. Jaunais Focus būs gandrīz identisks visos tirgos, jo 80 procenti tā sastāvdaļu būs vienādas visā pasaulē.

«Jaunais Ford Focus skaidri demonstrē, ka mūsu VIENA Ford stratēģija klientiem visā pasaulē piedāvā lieliskus produktus, kas iemieso labāko no uzņēmuma Ford Motor Company, » teica Alans Mulalijs (Alan Mulally), Ford prezidents un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijas valsts kredīts var kalpot krievu autorūpniecībai

,14.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācija bažijās, ka Opel pārdošana Magna koncernam kalpos Opel tehnisko zināšanu nopludināšanai krievu autorūpniecībai un Magna drīz pati nonāks maksāšanas grūtībās.

To, atsaucoties uz Vācijas federālo zemju pārvaldes pārstāvi Dirku Pfeilu (Dirk Pfeil), kas 10. septembrī balsoja pret Opel pārdošanu Magna koncernam, raksta Frankfurter Allgemeine Zeitung.

«Magna prasa 1.3 miljardus eiro lielāku valsts atbalstu nekā tās konkurents finanšu investors RHJI. No 4.5 miljardiem eiro lielā valsts kredīts Magna 600 miljonus grasās investēt krievu autorūpniecības modernizācijā. «Tas nozīmē, ka mūsu zināšanas tiks pārvietotas uz Krieviju un vēlāk tās kalpos darba vietu samazināšanai Vācijā. VW jau pirms vairākām nedēļām ir paziņojis, ja autopiegādātājs Magna pēc Opel nopirkšanas kļūtu par konkurentu, tad VW no sadarbības ar Magna turpmāk atturēsies,» savu pozīciju pamatoja D. Pfeils.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Magna vienojas ar GM par Opel

,13.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors Co (GM) un Magna International Inc. pārvarējuši savas domstarpības par Opel iegādi, raksta Spiegel.

Magna, Krievijas partneris Sberbank un GM ir vienojušies par visiem Opel pārņemšanas punktiem, paziņojis Magna pārstāvis Zigfrīds Volfs (Siegfried Wolf). Taču arī līgums starp GM un otro Opel potenciālo ieguvēju RHJ International ir gatavs parakstīšanai. Pēdējie Magnas un Sberbankas piedāvājumi cīņā par Opel vainagojās ar to, ka par 55% vācu autokoncerna Opel akciju tika piedāvāts samaksāt 350 milj. eiro, kas ir ievērojami vairāk nekā iepriekš. Līdz šim konsorcijs uzreiz bija gatavs samaksāt tikai 100 miljonus, bet pārējo daļu noformēt kā kredītu, konvertējamu kompānijas kapitālā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi

Aldis Zelmenis,28.04.2014

1,6 litru četrcilindru dīzelis ar maināmās ģeometrijas turbīnu ir Opel inženieru lepnums. Vēl lielāks lepnums, ka 136 un 110 ZS jaudīgo motoru atbalstam kalpos pilnīgi jauna sešpakāpju manuālā transmisija, bet pēcāk arī jauns sešpakāpju automāts.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatpaliekot no pārējiem ražotājiem, vācu Opel ir izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi, ar ko tiks aplaimots teju ikviens no turpmākajiem modeļiem ar Opel zibeni pierē

Motoru atjaunināšana šobrīd ir karsta tēma teju ikvienam autoražotājam vai drīzāk jaunie spēles noteikumi, kuri atļauj cīnīties par zemāku kaitīgu izmešu līmeni un mazāku degvielas apetīti, vienlaikus nepazaudējot jaudas un dinamikas rādītājus. Arī Opel ir izrevidējis motoru skapi un, izmantojot savu inženieru zināšanas un finanšu resursus, pašu spēkiem radījis pilnīgi jaunus četrcilindru turbomotorus, kas darbināmi gan ar benzīnu, gan ar dīzeļdegvielu. Ungārijā, kur reģionālais Opel pārstāvis bija organizējis iepazīšanās testa braucienus ar jaunajiem spēka agregātiem, šo rindu autoram bija iespēja rafinētāk aplūkot jauno 1,6 dīzeļmotoru, kurš nākotnē stāsies labi zināmā General Motors un Fiat kopdarba 1,3 litru, kā arī kompānijas Isuzu veidotā 1,7 litru dīzeļu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors Co. pārstāvji mudinājuši Vācijas valdību izdarīt spiedienu uz Magna International Inc., lai tā, pretendējot uz General Motors struktūrvienības Opel iegādi, atteiktos no sadarbības ar Maskavā bazēto Sberbank, atsaucoties uz izdevumu Spiegel, vēsta Bloomberg.

General Motors pārstāvji Vācijas amatpersonām sacījuši, ka būtu lielākas izredzes iegūt ASV valdības apstiprinājumu pārdot Opel kompānijai Magna, ja nebūtu iesaistīti krievi.

Vācija šo aicinājumu esot noraidījusi, sakot, ka tā ir devusi solījumu Krievijas prezidentam Dmitrijam Medvedevam.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu palīdzību, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors (GM) ir atcēlusi plānus pārdot tās Eiropas automašīnu biznesu Opel, ieskaitot Apvienotās Karalistes zīmolu Vauxhall, ziņo BBC.

(Foto: REUTERS/SCANPIX)ASV «milzis» savā paziņojumā norādījis, ka tā valde pieņēmusi šādu lēmumu saistībā ar «uzņēmējdarbības vides, kurā darbojas GM, uzlabošanos pēdējo mēnešu laikā», kā arī, ņemot vērā Opel un Vauxhall nozīmi kompānijas globālajā stratēģijā.

GM bija piekritusi pārdot Opel un Vauxhall Kanādas autodetaļu ražotājam Magna.

GM tagad meklēšot atbalstu Opel no Vācijas valdības un citām Eiropas valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Magna plāns paredz vairāk nekā 4 tūkst. Opel darbvietu likvidāciju

,22.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas automašīnu rezerves daļu ražotājs Magna pēc auto ražotāja Opel pārņemšanas no ASV kādreizējā milža General Motors (GM) plāno Vācijā samazināt Opel strādājošo skaitu par vairāk nekā 4 000 darbinieku, ziņo AFP.

Frankfurtes vietējais laikraksts Frankfurter Allgemeine Zeitung, citējot Magna stratēģisko plānu attiecībā uz GM biznesu Eiropā, raksta, ka no teju 46 tūkst. darbinieku atlaisti tikšot aptuveni 11 tūkst.

Magna norāda, ka 4 116 darbvietas tiks likvidētas Vācijā – bezdarba paliks aptuveni 3 300 ražošanas darbinieku un 800 administrācijas pārstāvji. Vācijā kopā GM uzņēmumos strādā 24.7 tūkst darbinieku.

Neskatoties uz darbvietu samazināšanu, Magna sola neslēgt nevienu no Opel ražotnēm Vācijā.

Db.lv jau vēstīja, ka par Magna plānu samazināt Opel darbinieku skaitu vēstīja arī laikraksts Welt am Sonntag. Laikraksts min, ka no Opel galvenās rūpnīcas Ruselsheimā tiks atlaisti vairāk nekā 1 800 strādājošo, savukārt no Bohumas rūpnīcas atlaisto strādnieku skaits noteikti pārsniegšot 2 000.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford vadītājs paļaujas uz ekonomikas atlabšanu, luksusa Lincoln un arodbiedrības līgumu

Gunta Kursiša,14.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford izpilddirektors Alans Mulalijs (Allan Mulally) ir ieguldījis milzīgu darbu Ford atlabšanā, tomēr viņam daudz kas vēl ir jāpaveic. Ford vadītājs paļaujas uz lēnu ASV ekonomikas atlabšanu, cer nākamo četru gadu laikā laist klajā jaunus luksusa klases Lincoln modeļus, kā arī uzskata, ka nesen slēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palīdzēs Ford kļūt arvien konkurētspējīgākiem auto tirgū, raksta autonews.com.

Neilgu laiku pēc tam, kad A. Mulalijs sāka pildīt Ford vadītāja amata pienākumus, Ford aizņēmās ievērojamu naudas summu, ieķīlājot pat kompānijas preču zīmi. Tas bija riskants solis, tomēr tādējādi Ford guva pietiekamus līdzekļus, kas bija nepieciešami amerikāņu kompānijas pārstrukturēšanai. Patlaban automašīnu ražotāja pārstrukturēšana ir gandrīz pabeigta, un tās kredītreitings atrodas vienu atzīmi zem investīcijām atbilstoša līmeņa, veiksmīga ir arī jaunu automobiļu tirdzniecība pasaules tirgos, savukārt nesen noslēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palielinās Ford fiksētās izmaksas vien par 1%. Tomēr šā gada oktobrī Ford pārdošanas apjomi ASV pieauguši par 9%, kamēr kopumā nozarē tie pieauga par 10%, tajā pašā laikā, kad General Motors pieredzēja 15% pieaugumu, bet Chrysler Group – 24% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors (GM) valde šodien paziņoja, ka tā plāno Opel/Vauxhall kontrolpaketi pārdot Kanādas - Austrijas detaļu piegādātājam Magna International Inc un tā krievu partnerim Sberbank, vēsta Automotive News.

Saskaņā ar darījuma lēmumu Magna un Sberbank pirks 55 % Opel/Vauxhall akciju, 35 % akciju paturēs GM, bet 10 % akciju iegūs darbinieki.

Lai pabeigtu darījumu GM vēlas rakstisku atbalstu no Opel strādnieku arodbiedrības. Bez tam ASV autoražotājs vēlas, lai Vācijas valdība apstiprinātu iepriekš solīto finansiālo palīdzību.

GM cer būt vienošanās tiks panākta pāris nedēļu laikā, lai paredzēts darījuma pabeigtu tuvākajos mēnešos. GM arī turpmāk apsolīja spēlēt lielu lomu jaunā Opel talākā attīstībā.

"GM turpinās cieši sadarboties ar Opel un Vauxhall, lai attīstītu un ražotu vairāk lielisku automašīnu," teikts GM izpilddirektora Frica Hendersona (Fritz Henderson) paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Opel darbinieki sola masu protestus

,10.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Opel darbinieki gatavojas masu protestiem, ja tā māteskompānija General Motors neizvēlēsies Kanādas autodetaļu ražotāju Magna kā Opel pircēju, atsaucoties uz darbinieku pārstāvja sacīto, ziņo Reuters.

Darbiniekus pārstāvošais Klaus Franzs (Klaus Franz) Vācijas telekanālam ZDF stāstījis, ka tūkstošiem cilvēku gatavojas doties simboliski aistāvēt Opel rūpnīcu Vācijā, izveidojot cilvēku ķēdi.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu atbalstu, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Fiat atkal varētu pretendēt uz Opel

,26.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Fiat, kurš iepriekš izstājās no cīņas par General Motors struktūrvienības Opel iegādi, tagad varētu atkal uz to pretendēt, atsaucoties uz laikraksta la Repubblica informāciju, vēsta Bloomberg.

Fiat jau iepriekš izteica vēlēšanos paplašināt savu aliansi ar Chrysler LLC, pievienojot tai arī Opel, kā rezultātā gada laikā kompāniju apvienība saražotu ap 6 miljoniem automašīnu, taču vēlāk tas no cīņas par autoražotāja iegādi atteicās.

Fiat esot pārliecināts, ka Magna International Inc. nav ražošanas plānu attiecībā uz Opel un Kanādas kompānijas piedāvājums ir fokusēts uz finanšu un komerciāliem aspektiem.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu palīdzību, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas banka Sberbank, kas kopā ar Kanādas auto detaļu ražotāju Magna International no General Motors iegādājās Vācijas autobūves kompānijas Opel, paziņoja, ka Krievijas lielākais autoražotājs AvtoVAZ varētu pievienoties darījumam, ziņo Reuters.

«Sadarbība ir iespējama. Mēs esam ļoti ieinteresēti, lai stabilizētu situāciju AvtoVAZ, jo tas ir liels mūsu klients. AvtoVAZ, kas plāno likvidēt ievērojamu skaitu darba vietu, neskatoties uz valsts finansiālas palīdzības saņemšanu, varētu piedalīties Opel darījumā, tostarp ražot kompānijas automašīnas,» paziņoja Sberbank vadītājs Germans Grefs.

Db.lv jau ziņoja, ka jaunie Opel īpašnieki līdz ar kompānijas kapitāldaļām ieguva arī tehnoloģijas un intelektuālo īpašumu. Intelektuālā īpašuma piederība darījuma pārrunu laikā bijis viens no strīdīgākajiem jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors(GM) vadība ir apsolījusi investēt līdzekļus tai piederošajā Opel, tādējādi cenšoties mazināt Vācijas valdības dusmas, ko pagājušajā nedēļā izraisīja GM pēkšņais lēmums nepārdot Opel uzņēmumu austriešu-kanādiešu Magna un tās sadarbības partnerim krievu Sberbank, vēsta cnn.com

GM vadītājs Frics Hendersons (Fritz Henderson) tiekoties ar Opel vadību un uzņēmuma padomi solīja, ka ASV autoražotājs varētu nodrošināt "saprātīgu un apjomīgu" daļu no Opel un Vauxhall pārstrukturēšanas izmaksām. GM uzskata, ka Opel restrukturizācijai nepieciešami 3 miljardi eiro.

Iepriekš Vācijas kanclere Angela Merkele GM vadībai strikti norādīja ātri iesniegt Opel tālākās attīstības plānu un teica, ka Vācijas valdība būtu gatava sniegt palīdzību, tikai tādā gadījumā, ja ASV autoražotājs restrukturizācijas mērķiem ieguldītu lielāko daļu. "Šāds scenārijs būtu iespējams tikai tad, ja GM pārņem lielāko daļu no izmaksām, kas arī nozīmē, ka tai ir jāatmaksā īstermiņa kredīts," viņa teica. Atsaucoties uz Vācijas kancleres teikto Hendersons apsolīja, ka aizdevumu, ko Opel izdzīvošanai šovasar piešķīra Vācijas valdība, GM plāno atmaksāt līdz šī mēneša beigām. Bez tam Hendersons centās nomierināt vācu darbaspēku, apsolot pielikt visus spēkus, lai Opel nākotnē baudītu lielāku neatkarību kā līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs General Motors tuvākajā laikā varētu darīt zināmu, vai tas vēlas paturēt savu Eiropas struktūrvienību Opel nevis to pārdot, atsaucoties uz kompānijas Vācijas darbaspēka pārstāvja Armīna Šilda (Armin Schild) sacīto, ziņo Reuters.

A. Šilds sacījis - fakts, ka šī versija par Opel nākotni nākusi atklātībā pirms oficiāla General Motors paziņojuma, varētu liecināt, ka kompānija šo iespēju apsver ļoti nopietni.

Viņš gan to redzot kā sliktu zīmi Opel nākotnei.

Reuters avoti iepriekš informēja, ka General Motors apsver plānu piesaistīt papildus līdzekļus, lai paturētu Opel struktūrvienību, nevis to pārdotu vienam no diviem gribētājiem: Magna International - Kanādas autodetaļu ražotājam, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - vai RHJ International - Briselē bazētai privātā kapitāla grupai.

Pagājušās nedēļas piektdienā General Motors atteicās nosaukt, kuram no pretendentiem Opel tiks pārdots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Opel iegādes mērķis – tehnoloģiju imports uz Krieviju

,21.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autobūves kompānijas Opel iegāde nozīmēs tehnoloģiju importu uz Krieviju, uzskata Krievijas bankas Sberbank vadītājs Germans Grefs.

Austrijas un Kanādas kompānijas Magna un Krievijas bankas Sberbank konsorcijs pēc tehniskā audita izraudzīsies Krievijas kompānijas, kas montēs Opel automašīnas, bet nav izslēgta sadarbība ar kompāniju AvtoVAZ, ziņo NewsRu. Atbildot uz jautājumu, vai Opel montāža būtu iespējama bankrotējušajā uzņēmumā IžAvto vai uzņēmumā Grupa GAZ, G.Grefs norādīja, ka Magna un Opel speciālistu grupa veic Krievijas uzņēmumu iespēju izpēti, tostarp analizē tos uzņēmumus, kas atrodas «sarežģītā situācijā». Sberbank vadītājs arī atturējās prognozēt, kurā uzņēmumā konsorcijs būtu gatavs investēt, norādot, ka lēmums tiks pieņemts pēc Magna pārstāvju vizītes Maskavā, kas plānota šonedēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas un Kanādas konsorcijs, kas apvieno kompāniju Magna, banku Sberbank un GAZ grupu, nolēmis izvirzīt Opel pārdevējam General Motors stingrus nosacījumus – vai nu Opel tiek pārdots kopā ar tiesībām izmantot visu tā intelektuālo īpašumu, vai konsorcijs izstājas no sarunām.

Šodien paredzēta sarunu izšķirošā kārta, kurā potenciālie pircēji iesniegs savus galīgos priekšlikumus, raksta Kommersant. GM Europe izskatīs un salīdzinās priekšlikumus, kurus apspriedīs ar Vācijas valdību, Eiropas Komisijas pārstāvjiem un Opel uzraudzības padomi. Bloomberg ziņo, ka kandidātu iesniegumus ar GM komentāriem iesniegs Opel uzraudzības padomē jau 22. jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors (GM) vēsta, ka esot finiša taisnē, lai juridiski Opel/Vauxhall kontrolpakete pārietu Kanādas - Austrijas detaļu piegādātājam Magna International Inc un tā krievu partnerim Sberbank. Magna neizslēdz vēl vairāk samazināt darbinieku skaitu, nekā iepriekš tika plānots, vēsta Automotive News.

Saskaņā ar darījuma lēmumu Magna un Sberbank pirks 55 % Opel/Vauxhall akciju, 35 % akciju paturēs GM, bet 10 % akciju iegūs darbinieki. Neoficiāli avoti vēsta, ka Magna apsverot iespēju atlaist aptuveni pusi no kopējā 50 000 darbinieku skaita Vācijā. Darbinieku atlaišanu izjutīšot ne tikai Vācijā, bet arī Lielbritānijā, Nīderlandē kā arī Spānijā. Iepriekš Magna vēstīja, ka atlaisto darbinieku skaits varētu pārsniegt 10 tūkst. robežu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Magna International, ieguldot 146 miljonus eiro, atvērusi rūpnīcu Slovēnijā

Žanete Hāka,11.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas autodetaļu ražotājs Magna International šonedēļ Slovēnijā oficiāli atklājusi jaunu krāsošanas rūpnīcu, paziņojušas Slovēnijas amatpersonas.

Valsts premjerministrs Marjans Sarecs sacījis, ka jaunā ražotne ir tikai sākums Magna investīcijām valstī. Kopējais investīciju apjoms sasniedz 146,5 miljonus eiro. Jaunā ražotne nodarbina 200 darbinieku, un testa ražošanu tā sāka jau martā. Tiek prognozēts, ka nākamo trīs gadu laikā ražotnē tiks pieņemti darbā vēl 200 cilvēki, taču tuvāko gadu laikā kopējais darbinieku skaits sasniegs vismaz 1000.

Magna šo ražotni sāka būvēt 2017.gada oktobrī, skaidrojot, ka projekts papildinās Magna Steyr ražotni, kas atrodas 75 kilometru attālumā un nespēj izpildīt visus pasūtījumus.

Magna International kopumā strādā 28 valstīs, un piegādā detaļas autobūves uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Krievi tiks pie Opel tehnoloģijām

,11.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunie Opel īpašnieki līdz ar kompānijas kapitāldaļām iegūs arī tehnoloģijas un intelektuālo īpašumu, ziņo Vedomosti. Jautājums par intelektuālā īpašuma piederību darījuma pārrunu laikā bijis viens no strīdīgākajiem.

Sākotnēji General Motors nevēlējas atdot arī tehnoloģijas un intelektuālo īpašumu, taču vēlāk piekāpās. Magna un Sberbank iegūs tiesības izmantot visus jaunos GM inženieru izstrādājumus, tā paziņojis Magna ģenerāldirektors Zigfrīds Volfs. Viņš teica, ka pretējā gadījumā pusmiljarda darījumam nebūtu jēgas.

Opel īpašumā tiks nodota GM rūpnīca Sanktpēterburgā, kā arī dīleru tīkls Krievijā. Tāpat Opel pārņems daļu rūpnīcas GM-AvtoVAZ.

Pēc darījuma nosacījumiem, Opel nevarēs pārdot savas automašinas ASV, Dienvidkorejā un Ķīnā.

Jau ziņots, ka vakar GM valde paziņoja, ka pārdos Opel/Vauxhall kontrolpaketi Kanādas - Austrijas detaļu piegādātājam Magna International Inc un tā krievu partnerim Sberbank.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford nopelnījuši mazāk kā cerēts

Gunta Kursiša,27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāja Ford aizvadītā gada pēdējā ceturkšņa rezultāti nav bijuši tik labi, kā tika cerēts iepriekš. To ietekmējušas pieaugušās materiālu izmaksas un vājie pārdošanas rezultāti ārpus Ziemeļamerikas, vēsta Reuters.

Ford peļņa no pamatdarbības pērnā gada pēdējā ceturksnī saruka līdz 1,1 miljardiem ASV dolāru jeb 20 centiem par vienu Ford akciju. Attiecīgajā laika posmā pērn Ford nopelnīja 1,3 miljardus ASV dolāru. Analītiķi paredzēja, ka Ford peļņa būs 25 centi par akciju.

Ford 2011. gada pēdējā ceturksnī neguva tik lielu peļņu kā cerēts augstāku materiālu izmaksu, plūdu Taizemē, nelabvēlīgo valūtas maiņas kursu un vājo pārdošanas rezultātu Eiropas, Āzijas un Dienvidamerikas tirgos dēļ. Minētajā ceturksnī Ford izmaksas bija 2,3 miljardi ASV dolāru iepriekš paredzēto 2,2 miljardu ASV dolāru vietā.

Pērnā gada ceturksni Āzijas tirgū Ford noslēdza ar 83 milonu ASV dolāru zaudējumiem iepretim 23 miljoniem ASV dolāru attiecīgajā periodā pirms gada. Galvenis iemesls zaudējumiem Āzijā bija plūdi Taizemē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Opel Zafira pārtop par mikroautobusu

Aldis Zelmenis,16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Opel Zafira jeb, precīzāk, Opel Zafira Life nosaukums tiks izmantots ērta mikroautobusa vajadzībām, savukārt kravas versija izmantos Opel Vivaro vārdu

Kompakto minivenu ēras noriets liek ražotājiem pārgrupēties un piedāvāt tirgū pieprasītus produktus, tādējādi Opel Zafira vārds, kas iepriekš tika izmantots populārā minivena vajadzībām, tagad piešķirts minibusam, kas tiks piedāvāts trīs dažādos izmēros un būs paredzēts līdz pat deviņu pasažieru vizināšanai. Jaunā Opel Zafira Life pamatā ir pārbaudīta tehnika jeb tas, ko jau pazīstam citos franču PSA uzņēmuma veiksmīgajos modeļos – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērnam Toyota Proace Verso.

Kopumā Opel Zafira Life būs vairāki jaunākās paaudzes 1,5 un divu litru dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 102 līdz 177 zirgspēkiem. Būtiski piebilst, ka visi dīzeļi atbildīs jaunākajiem un bargākajiem Euro 6d-TEMP standartiem. Pārsvarā gadījumu dīzeļi tiks saprecināti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tikai prestižākais un dārgākais 177 ZS jaudīgais divu litru dīzelis sešpakāpju rokas kārbas vietā būs tiesīgs saņemt modernu astoņpakāpju automātu. Pēdējā versija būs ikvienas ģimenes sapņu auto. Tam ir viss, ko dakters izrakstījis: jauda, dinamika un komfortabla braukšana, kas nenogurdinās arī pilotu. 1,5 litru dīzeļiem ar 102 un 120 ZS lielu jaudu būs tikai sešpakāpju rokas kārba, tāpat arī divu litru 150 ZS versijai. Opel Zafira Life salonu varēs iekārtot, sākot no 5 līdz 9 vietām, tam ir trīs dažādi virsbūves garuma modeļi, proti, 4,60 metru jeb S modelis, tālāk seko 4,95 metru garais M modelis un maksimālajā izpildījumā jeb L modelis būs 5.30 metrus garš. Neatkarīgi no garuma visi Zafira Life modeļi būs 1,90 metru augsti. Šī informācija lieti noderēs un iepriecinās tos, kas bieži brauc uz lielveikaliem un atstāj savus auto daudzstāvu autostāvvietās, kam pašiem pie mājas auto glabājas daudzstāvu stāvvietā vai kuri arī bieži dodas ceļojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasisks izskats un moderns tehniskais atbalsts, tostarp lieliska šasija un enerģiski mazlitrāžas motori, būs arī jaunākās paaudzes Ford Focus spilgtākās pazīmes

Lieki būtu pieminēt, ka Ford Focus ir viens no populārākajiem modeļiem uz planētas Zeme, liekams līdzās arī šā brīža sīkstākajiem konkurentiem Toyota Corolla un VW Golf. Skaidrs, ka katra nākamā Ford Focus paaudze no šī modeļa radītājiem prasa ļoti rūpīgu un padziļinātu analīzi, lai arī nākamie būtu tikpat veiksmīgi kā iepriekšējie. Vai arī šoreiz Ford dižpārdokļa ceļa gājums netiks sabojāts?

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gribētos ticēt, ka ne! Vismaz tajā, kas attiecas uz formu un saturu, Focus atkal viss ir līmenī, blakus savas klases labākajiem paraugiem. Vai Focus brauc labāk par VW Golf? Nē! Tas brauc citādi, bet tikpat azartiski un «garšīgi». Braukšanas izjūtu feinšmekeriem izšķiršanās starp Focus vai Golf drīzāk ir «reliģisks» jautājums. Vieniem vairāk simpatizēs Volkswagen, bet citiem – Ford zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kanclere Angela Merkele (Angela Merkel) izteikusi nožēlu par to, ka autoražotājam General Motors nav izdevies izvēlēties pircēju tā Vācijas struktūrvienībai Opel, vēsta Reuters.

«Man ir žēl, ka gala lēmums netika pieņemts, bet es ceru, ka tas drīz notiks gan Opel strādnieku, gan uzņēmuma ekonomiskās situācijas dēļ, mums steidzami nepieciešams lēmums,» viņa sacījusi intervijā televīzijā.

A. Merkeles komentāri seko General Motors paziņojumam piektdien, ka tā valde nav pieņēmusi lēmumu attiecībā uz Opel.

ASV māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru