Aizvadītajā nedēļas nogalē Talsu apkārtnē Latvijai tika prezentēta Ford Fiesta R2 rallija automašīna. Šis automobilis rallija trasēs aizstās Eiropā populāro Ford Fiesta ST, kas guvusi daudz uzvaru nacionālajos N3 klases čempionātos.
Jaunais R2 modelis, kura bāze ir jaunākās paaudzes Ford Fiesta ar 1.6 litru benzīna dzinēju, ir daudz sportiskāks un arī ātrāks par iepriekš izmantoto Ford Focus ST. Paredzams, ka jau no nākamā gada šo automašīnu sacensībām izmantos dažādu grupu un interešu rallija braucēji - jaunie sportisti, kuri uzsāk savas gaitas rallijā, pieredzējušie rallisti ar augstām sportiskām ambīcijām, kā arī hobija klašu braucēji visā Eiropā.
Ford Fiesta R2 vēlreiz pasvītro Ford ilggadējo saistību ar ralliju un pasaules trešā lielākā auto ražotāja vēlmi savu ilgtermiņa stratēģiju motoru sportā balstīt tieši uz šo sporta veidu. Tikai pusotru nedēļu atpakaļ Ford paziņoja par savu vēlmi startēt pasaules rallija čempionātā vismaz nākamos divus gadus. Tāpat tika paziņots, ka rallijam izmantotā automašīna būs jaunās paaudzes Ford Fiesta – pasaules čempionāta ātrākajā (WRC) klasē šis auto debitēs 2011. gadā, bet pasaules junioru čempionātam piemērotā Ford Fiesta R2 iegādājama jau šobrīd.
Ford Fiesta R2 ir uz ielas Ford Fiesta bāzēts automobilis, kurš būvēts pēc tā sauktā kit-car principa. Respektīvi – jebkuram ir iespējams iegādāties ielas Ford Fiesta automobili ar 1.6 litru dzinēju un piepirkt klāt detaļu kopumu (kit), kas nepieciešams, lai šo automobili piemērotu rallijam. Galvenās šīs kit sastāvdaļas ir sporta amortizatori, sporta bremzes, sporta dzinēja vadības bloks un Sadev ražota piecpakāpju secīgās pārslēgšanās (sekvenciālā) pārnesumkārba.
Par Ford Fiesta R2 projekta nozīmību Baltijas valstīs liecina arī fakts, ka projektā iesaistīties vēlas visu laiku veiksmīgākais Baltijas valstu autosportists – piecu pasaules čempionāta posmu uzvarētājs, 2004. gada pasaules čempionāta bronzas medaļnieks autorallijā Marko Martins.
Ford Fiesta R2 prezentāciju apmeklēja vairāki Latvijas vadošie autosportisti, ieskaitot pērnā gada N3 klases čempionu Uldi Briedi, kā arī šī gada Latvijas N3 klases čempionāta līderu trijnieku Zigurdu Kalniņu, Jāni Fārenhorstu un Ivo Priedīti. Tāpat jauno Fiesta R2 rallija automašīnu izmēģināja arī viens no talantīgākajiem Latvijas jaunajiem rallistiem Jānis Kārkliņš. Visi rallisti bija patīkami pārsteigti par automašīnas sportiskumu – lai arī automobiļa dzinējs ar 163 zirgspēku jaudu un 182 Nm griezes momentu nešķiet nekas fantastisks, sporta amortizatori, sekvenciālā pārnesumkārba un jaudīgās sporta bremzes padara Fiesta par baudāmu rallija automašīnu, kura ļauj braukt ļoti ātri. Turklāt visu Fiesta R2 automašīnu parametri būs identiski, tādēļ visu izšķir sportistu sniegums trasē, nevis automašīnu tehniskās iespējas.
Savu atbalstu jaunajam Ford Fiesta R2 projektam izteikuši arī Inchcape grupā ietilpstošie Ford pārstāvji Latvijā Baltic Motors. „No savas puses varam apsolīt pilnīgu atbalstu Ford R2 projektam Latvijā – runa ir gan par automašīnu iegādes cenām, gan rezerves daļu iegādi, gan arī par cita veida pārstāvju atbalstu”, saka Inchcape grupas reģionālais vadītājs Latvijā Andris Kulbergs. „Pašam izbraucot ar jauno Ford Fiesta R2 emocijas ir vispozitīvākās – īsta sporta automašīna, turklāt par ļoti pieņemamām iegādes un apkopes cenām!”
Šobrīd vēl nav īsti skaidrs, kad Ford Fiesta R2 automašīnas varēsim redzēt Latvijas autorallija trasēs. Sākotnēji tika plānots, ka pirmās automašīnas Latvijā parādīsies 2010. gadā, taču dzirdēti arī vairāku sportistu plāni par startiem ar Fiesta R2 Latvijas autorallija čempionāta pēdējā posmā – rallijā Latvija 2009.
Vairāk informācijas par Ford Fiesta R2 projektu – www.fiestar2.com.