Šogad samazinājusies uzticamība Ford markas automobiļiem, savukārt patērētāju uzticība Eiropā ražotajam Porsche ir samazinājusies visvairāk - šīs markas automobiļi otro vietu ikgadējā Consumer Reports žurnāla aptaujā zaudējuši un šogad ierindojušies vien 27. vietā, vēsta autonews.com.
Consumer Reports aptaujā Ford šogad ieņem vien 20. vietu, kas ir par desmit vietām zemāk nekā pērn. Patērētāju uzticības samazināšanās Ford skaidrojama ar diviem faktoriem: sākotējām problēmām ar Explorer, Fiesta un Focus jaunajiem modeļiem, kā arī problēmām ar jaunajām tehnoloģijām, piemēram, MyFordTouch informācijas un izklaides tehnoloģijas nepilnībām. «Uzticamības samazināšanās Ford kompānijai vērtējama kā ļoti slikta, jo ir vajadzīgs ilgs laiks, lai radītu uzticamu automašīnu reputāciju, bet to visu var zaudēt viena vai divu gadu laikā,» norādīja Consumer Reports Auto testa centra direktors Deivids Čempions (David Champion). Ford runasvīrs norādīja, ka MyFordTouch sistēma ir «industrijas pioniere», bet cita tehnoloģija – PowerShift ir «viena no vislabāk izstrādātajām un visvairāk degvielu taupošajām ierīcēm».
Ford uzticamības kritums norāda, ka jaunu modeļu ieviešana tirgū pirmajā gadā automašīnu ražotājiem vēl aizvien ir izaicinājums, norāda Consumer Reports direktors. «Esam novērojuši, ka jauniem vai atjauninātiem automašīnu modeļiem to pirmajā gadā pēc klajā laišanas ir vairāk problēmu nekā turpmākajos gados,» norāda D. Čempions.
Savukārt Chrysler Group markas automašīnas piedzīvojušas patērētāju uzticības pieaugumu – uzticības rādītājs Jeep palielinājies par septiņām vietām augšup, un patlaban Jeep ierindojas saraksta 13. vietā, Dodge – 21. vietā, savukārt Chrysler 300 sedans uzskatāms par pārāk jaunu modeli, lai par tā uzticamību tiktu iegūti pietiekami dati.
General Motors marku automašīnām patērētāju uzticība ir samazinājusies – Buick un Cadillac modeļi katrs ieņem par sešām vietām zemāku pozīciju nekā iepriekš un ir ierindojušies attiecīgi 24. un 25. vietā.
Savukārt Hyundai un Kia ierindojas attiecīgi saraksta 11. un 12. vietā.
64% no Eiropas automašīnu ražotāju markām novērtēti kā vidēji vai augstāk. Uzticība Volvo samazinājusies par divām atzīmēm, Volkwagen nemainīgi palicis 16. vietā, Mercedes-Benz un BMW katrs pakāpies sarakstā augšup par četrām vietām, un šogad ieņem attiecīgi 18. un 19. vietu. Porsche piedzīvojis visstraujāko uzticamības kritumu, zaudējot savas pozīcijas par 25 vietām – no otrās vietas uz 27. vietu.
Consumer Reports pētījums balstīts uz 1,3 miljonu žurnāla lasītāju un automašīnu īpašnieku un nomnieku viedokļiem. Aptauja par 2002. – 2011. gada autmašīnu modeļiem tika veikta 2011. gada pavasarī Consumer Reports Nacionālakjā aptauju pētniecības centrā. Pētījuma rezultāti sniedz datus par patērētāju uzticību 2012 automašīnu modeļiem, 28 dažādām automašīnu markām.