Lai neatpaliktu no jaunpienācēja Porsche Macan košuma un atlētisma, arī lielais brālis Porsche Cayenne ir izgājis modernizācijas kursus .
Būtībā Cayenne ir skārusi padziļināta modernizācijas programma, kas ietver ne tikai redzamās daļas vizuālo dotumu un komforta retušēšanu, bet arī motoru jaudas palielināšanu un citus tehniskos uzlabojumus. To ir tik daudz, lai atkal varētu aplaudēt Štutgartes meistaru virtuozitātei – kā mazas lietas padarīt pamanāmas un lietotājam ļoti nozīmīgas.
Kāpēc tas būtu jāpērk
2002. gadā Porsche lēmums radīt premium klases SUV modeli ilgtermiņā ir izrādījies pareizs un galvenais – ļoti ienesīgs lēmums. Lai cik noliedzoša un skaļa bija atsevišķu autoekspertu un klientu reakcija, ar laiku Cayenne tika pieņemts barā, un sākotnējā vīpsnāšana, sporta auto dizainu sakrustot ar visurgājēja čaulu, tika atzīta par labu esam. Kā nu ne! Kopumā kopš 2002. gada pasaulē ir notirgoti vairāk nekā 579 tūkst. modeļu. Cayenne mūsdienās ir Porsche zelta vistiņa, kas vācu ražotāja kasē dēj zelta oliņas daudz vairāk nekā leģendārie sporta auto. Cayenne ir izteikts veiksminieka auto, turklāt azartiskās brauktprasmes dēļ priekšplānā izcels gados jaunus veiksminiekus, kas novērtēs motora simfonijas, aristokrātiskā komforta un sportisko gaitas īpašību gardo kokteili. Nav šaubu, ka arī turpmāk Cayenne Diesel ar V6 smagās degvielas motoru būs populārākais un arī racionālākais pirkums. Vienlaikus tas būs lētākais modelis, proti, sākot no 67 414 eiro. Pretējā flangā ar cenu, sākot no 131 007 eiro, būs elitārais Cayenne turbo. Šī drīzāk ir publiska koķetēšana ar naudas daudzumu, jo nevienu no Cayenne motora modifikācijām par nīkulīgu vai biklu nenosauksi.
Gaitas īpašības
Tas nu ir spēles lauciņš, kur Porsche Cayenne noslauka degunu visiem saviem konkurentiem, ieskaitot radniecīgo VW Touareg un nemaz nerunājot par šā brīža Audi Q7. Lai stiprinātu azartiska braucēja slavu, Porsche inženieri ir pilnveidojuši stūres mehānisma regulējumus, tādējādi Cayenne vadāmība ir kļuvusi vēl asāka un precīzāka. Lai cik provokatīvi jaudīgi būtu Cayenne motori, brauciena laikā vienmēr vajag paturēt prātā, ka Cayenne tomēr nav sporta kupeja. Vairāk nekā divu tonnu bramanīgajam braucējam pat ar sportiskāko pneimopiekares regulējumu fizikas likumus tomēr neizdosies apmānīt. Svars un paaugstinātā visurgājēja virsbūve liks piebremzēt un nepārspīlēt, lai kā to reizēm negribētos.
Motori un uzlabojumi
Jaudīgi motori ir vēl viens Porsche jājamzirdziņš, jo pat piekasīgākajiem jaudas apsēstajiem par to spēku un ātrumu nebūs iegansta sūkstīties. Kopumā tās būs piecas spēkstacijas, ieskaitot 3,6 litru turbomotora un elektromotora salaulātā t.s plug–in tipa S E-Hybrid, kura summārā jauda sasniegs 416 ZS. Tā kā žurnālistu testa braucienu laikā Barselonā hibrīdversija nebija vēl izlikta novērtēšanai, sāksim ar svaigāko Cayenne tehniku, proti, 3,6 litru V6 biturbomotoru, kas pēc visiem parametriem pārspēs iepriekš izmantotā V8 motora sasniegumus. Zirgspēku tam ir par 20 vairāk, sasniedzot 420 ZS, savukārt griezes moments palielināts par 50 Nm, sasniedzot fantastiskus 550 Nm. Elegants un atraktīvs motors, kas vidēji uz 100 km apēdīs 10 l benzīna. Barselonā netika izrādīta arī Cayenne populārākā versija Cayenne diesel, kam ganāmpulks ir palielināts par 17 ZS, sasniedzot 262 ZS, turpretim griezes moments aizstiepies līdz 580 Nm, kas ir par 30 Nm vairāk nekā iepriekš. Toties pēc sirds patikas varēja notestēt jaudīgāko Cayenne S diesel. Ar 385 ZS un fantastisku 850 Nm griezi V8 dīzelis burtiski rauj Cayenne uz priekšu. Pat mazākā pieskaršanās akseleratora pedālim nesagatavotam blakussēdētājam var noraut galvu vai vismaz traumēt kakla skriemeļus. Ieklausieties, līdz 100 km/h šī bestija ieskriesies ātrāk par sešām sekundēm. Var tikai nobrīnīties, kāpēc mašīna ar uzrakstu diesel pilnībā neizklausās pēc dīzeļa. Skaņa patiešām ir fantastiska! Protams, prestiža un cenas ziņā augstākā pilotāža ir 520 ZS jaudīgais Porsche Cayenne turbo. Gaitā vēl asāks un atraktīvāks, taču emocionāli S diesel varētu kļūt dažiem pat iekārojamāks, kaut vai tikai tāpēc, ka maksās par 50 tūkst. eiro lētāk, turklāt pat ar agresīvāku braukšanas stilu vairāk par 11 l smagās degvielas netērēs. Atliek tikai piebilst, ka visi motori tiks aprīkoti ar astoņpakāpju automātu Tiptronic S.
Bez fundamentālām lietām Porsche vienmēr pedantisku uzmanību ir pievērsis dažādiem sīkumiem. Piemēram, jaunais modelis ir pilveidojis durvju aizvēršanas mehānismu, savukārt bagāžas nodalījumā ir parādījusies poga, ko nospiežot par 5 cm tuvāk ceļa virsmai tiek piesēdināta Cayenne pēcpuse. Tas ir domāts, lai ērtāk iekrautu dažādas mantas. Praksē gan pārliecinājāmies, ka šis drīzāk ir stila elements, jo lielas praktiskas vērtības šim trikam nebūs. Turpretim lielāku efektu degvielas taupīšanā radīs modernizētā start/stop funkcija. Galvenā būtība ir tā, ka sistēma slāpēs motoru vēl mirkli pirms tam, iekams auto būs pilnībā apstājies.
Varētu vēlēties
Tikai piekasīšanās dēļ varētu vēlēties maķenīt labāku riteņu arku trokšņu izolāciju.
Verdikts
Atbilstoši savai kategorijai un virsbūves tipam jaunā Cayenne brauks vēl azartiskāk un precīzāk nekā iepriekš. Šajā spēles elementā noteikti ir savas klases etalons.