ASV autoražotājs Ford Motor Company paziņojis, ka līdz 2021.gadam uz autoceļiem būs pieejamas kompānijas automašīnas, kas bez autovadītāja varēs sniegt automašīnas koplietošanas pakalpojumus.
Ford norādīja, ka pastiprina investīcijas šajās tehnoloģijās un dubulto personālu autonomās vadības automašīnas izstrādes kompleksā Silīcija ielejā.
Uzskatām, ka autonomās automašīnas ietekme uz sabiedrību ir tikpat būtiska, kāda pirms 100 gadiem bija Ford slīdošās komplektēšanas līnijai, paziņoja Ford ģenerāldirektors Marks Fīldss.
Esam apņēmušies nogādāt uz ceļiem autonomo automašīnu, kas var uzlabot drošību un atrisināt sociālus un vides izaicinājumus miljoniem cilvēku, nevis tikai tiem, kas var atļauties luksusa automašīnas, viņš norādīja.
Īstenojot šo projektu, Ford kopā ar Ķīnas interneta kompāniju Baidu investēs 150 miljonus ASV dolāru (133 miljonus eiro) ASV uzņēmumā Velodyne, kas specializējas autonomās vadības automašīnu sensoru izstrādē.
Velodyne paziņoja, ka investīcijas palīdzēs strauji paplašināt autonomo automašīnu sensoru LiDAR izstrādi un ražošanu.
Baidu, kas investējusi arī savstarpējo pārvadājumu pakalpojumā Uber, uzsvēra, ka šādas investīcijas palīdz palielināt pasažieru drošību, samazināt satiksmes noslogotību un vides piesārņojumu Ķīnā, bet vienlaikus kompāniju interesē arī veicināt drošu tehnoloģiju izmantojumu visā pasaulē.
Ford sniegtā informācija liecina, ka tās pirmajai pilnīgi autonomajai mašīnai nebūs stūres, gāzes un bremžu pedāļa. ASV autoražotājs, uzsvēra, ka autonomais spēkrats pamatā tiek izstrādāts savstarpējo pārvadājumu vai automašīnas koplietošanas pakalpojumu vajadzībām.
Ford autonomās automašīnas izstrādā un testē jau vairāk nekā desmit gadu, un šogad kompānija plāno trīskāršot savu testa autonomo automašīnu floti un Arizonas, Kalifornijas un Mičiganas štatu ielās izmēģināt ap 30 autonomās vadības sedanus Fusion Hybrid.
Lai sasniegtu mērķi autonomas automašīnas tirgū piedāvāt piecu gadu laikā, Ford investē ne tikai Velodyne, bet arī investē vai īsteno sadarbības projektus programmatūras, karšu, radaru un kameru sensoru izpētē.
Ford ir iegādājies Izraēlā bāzēto datorredzes un mašīnmācīšanās uzņēmumu SAIPS, lai palīdzētu kompānijas ražotajām automašīnām pielāgoties videi, kā arī noslēdzīs ekskluzīvas licences līgumu ar datorredzes kompāniju "Nirenberg
Neuroscience par cilvēka prātam līdzīgu spēju iestrādāšanu jaunajā automašīnā.
Tāpat pērn atklātajam Ford izpētes centram Silīcija ielejā tiks pievienotas divas jaunas ēkas un papildu laboratoriju telpas. Pašlaik centrā strādā 130 pētnieku, inženieru un zinātnieku, bet līdz nākamā gada beigām to skaitu plānots dubultot.