Jaunajā Ford testēšanas centrā Ķelnē zem viena jumta apvienojas visi pasaules laikapstākļi, ļaujot inženieriem pārbaudīt jaunākās automašīnas ekstrēmos apstākļos. Ford centra platība ir gandrīz 1000 kvadrātmetri.
Ford centrs sadalās četrās zonās, atdarinot dažādus laikapstākļus, kas ikdienā nesaudzē spēkratus.
Tā, piemēram, Ford transportlīdzekļiem tiek veikta mitruma pārbaude auksta un karsta gaisa apstākļos. Inženieri pārbauda, kā automašīna reaģē uz spēcīgu lietu un novēro automašīnas tīrīšanas sistēmas un redzamību. Ford testēšanas centrā Ziemassvētkus var sagaidīt jau jūlijā, jo gaisa temperatūru var pazemināt zem -40, jūtoties gluži kā Sibīrijā. Iespējams sasniegt arī gandrīz 50 grādu karstumu - tāpat kā Sahāras tuksnesī.
Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!
#5/43
Tropiskā zona.
Cilvēki ir ļoti jutīgi pret mitrumu, tādēļ Ford transportlīdzeklī tiek veikta mitruma pārbaude aukstā un karstā gaisa apstākļos. Inženieri pārbauda, kā automašīna reaģē uz spēcīgu lietu un novēro automašīnas tīrīšanas sistēmas un redzamību.
#6/43
Aukstā zona.
Ford centrā iespējams testēt automašīnas liela sala apstākļos, piemēram, kādas būs sekas, ja uz automašīnas jumta uzkritīs smags sniegs vai kāds būs bremzēšanas ceļa garums sniegā.
#7/43
Gaisa zona.
Augstuma laboratorijā inženieri var nolaist transportlīdzekli 100 metrus zem jūras līmeņa un pacelt līdz pat 2200 metriem virs jūras līmeņa, kā arī radīt vēja ātrumu līdz 120 km/h šajā augstumā. Inženieri var apvienot arī augstuma pārbaudi ar karsto un auksto testa režīmu, sākot no -40 grādiem līdz + 55 grādiem.
#8/43
Tuksneša zona.
Ķelnes jaunajā Ford centrā ir karstāk nekā Sahāras tuksnesī. Tur var simulēt spēcīgus saules starus, piemēram, pārbaudot, cik ātri var atdzesēt automašīnas salonu. Inženieri pārbauda arī to, kā karstuma ietekmē mainās motora veiktspēja.