Ford izpilddirektors Alans Mulalijs (Allan Mulally) ir ieguldījis milzīgu darbu Ford atlabšanā, tomēr viņam daudz kas vēl ir jāpaveic. Ford vadītājs paļaujas uz lēnu ASV ekonomikas atlabšanu, cer nākamo četru gadu laikā laist klajā jaunus luksusa klases Lincoln modeļus, kā arī uzskata, ka nesen slēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palīdzēs Ford kļūt arvien konkurētspējīgākiem auto tirgū, raksta autonews.com.
Neilgu laiku pēc tam, kad A. Mulalijs sāka pildīt Ford vadītāja amata pienākumus, Ford aizņēmās ievērojamu naudas summu, ieķīlājot pat kompānijas preču zīmi. Tas bija riskants solis, tomēr tādējādi Ford guva pietiekamus līdzekļus, kas bija nepieciešami amerikāņu kompānijas pārstrukturēšanai. Patlaban automašīnu ražotāja pārstrukturēšana ir gandrīz pabeigta, un tās kredītreitings atrodas vienu atzīmi zem investīcijām atbilstoša līmeņa, veiksmīga ir arī jaunu automobiļu tirdzniecība pasaules tirgos, savukārt nesen noslēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palielinās Ford fiksētās izmaksas vien par 1%. Tomēr šā gada oktobrī Ford pārdošanas apjomi ASV pieauguši par 9%, kamēr kopumā nozarē tie pieauga par 10%, tajā pašā laikā, kad General Motors pieredzēja 15% pieaugumu, bet Chrysler Group – 24% pieaugumu.
Ford izpilddirektors A. Mulalijs nākamajos 15 mēnešos paredz ASV iekšzemes kopprodukta (IKP) pieaugumu par aptuveni 2%. «Mani priecē tas, ka ASV patlaban fokusējas uz ekonomikas attīstību,» viņš norādīja intervijā portālam autonews.com. Ford vadītājs norāda – Eiropā situācija ir nenoteikta, tādēļ šajā tirgū Ford nākamgad viņš paredz «nulles vai pavisam nelielu» izaugsmi.
Nākamo trīs vai četru gadu laikā Ford plāno laist klajā septiņus jaunus luksusa klases automašīnas Lincoln modeļus. «Līdz šim mēs neesam ieguldījuši daudz Lincoln attīstībā, tomēr Lincoln ir labs zīmols – tam ir laba reputācija. Patlaban strādājam pie Lincoln distribūcijas «pareizajās» vietās un ciešākas sadarbības ar automašīnu izplatītājiem. Uz jautājumu, kuras automašīnu markas nākamo piecu gadu laikā būs Lincoln galvenie konkurenti, A. Mulalijs norādīja – tās būs visas luksusa klases automašīnas, tai skaitā Lexus, BMW un Mercedes. Jau vēstīts, ka Lincoln zīmola attīstībā Ford paredzējis vienu miljonu ASV dolāru ieguldījumu.
Jautāts par Ford nesen slēgto vienošanos ar arodbiedrību UAW, Ford vadītājs stāsta, ka pašlaik Ford šajā ziņā ir pilnīgi konkurētspējīgs ar Toyota, un viņš paredz, ka laika gaitā šī plaisa turpinās samazināties. «Galvenais ir tas, ka mēs turpinām investēt attīstībā – papildināsim kompāniju ar 12 tūkstošiem jaunu darba vietu - tādējādi esam atguvuši daudzus gadus, kuros kompānija «sarāvās» arvien mazāka.