Citas ziņas

Opel darbinieki sola masu protestus

,10.09.2009

Jaunākais izdevums

Autoražotāja Opel darbinieki gatavojas masu protestiem, ja tā māteskompānija General Motors neizvēlēsies Kanādas autodetaļu ražotāju Magna kā Opel pircēju, atsaucoties uz darbinieku pārstāvja sacīto, ziņo Reuters.

Darbiniekus pārstāvošais Klaus Franzs (Klaus Franz) Vācijas telekanālam ZDF stāstījis, ka tūkstošiem cilvēku gatavojas doties simboliski aistāvēt Opel rūpnīcu Vācijā, izveidojot cilvēku ķēdi.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu atbalstu, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

K. Franzs arī pavēstījis, ka 25 000 Opel darbinieku Vācijā varētu pieprasīt darba algas pieaugumu par 4.2%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs General Motors (GM) atkal apsver iespēju pārdot Vācijas vienību Opel, atsaucoties uz citu plašsaziņas līdzekļu vēstīto, ziņo thelocal.de. Opel šo informāciju gan nodēvējis par spekulācijām.

Ziņu žurnāla Der Spiegel interneta vietne informējusi - GM vadītāji ir norūpējušies, ka Eiropas divīzija, kurā ietilpst Opel un Lielbritānijas Vauxhall, cīnās par izdzīvošanu, kamēr pārējā kompānija jau ir atlabusi.

Viņi arī uzskatot, ka GM vairs nav atkarīgs no Opel tehnoloģijas, un tās vietā var izmantot korejiešu tehnoloģisko kompetenci. Ja GM patiešām pārdos Opel, tas, visticamāk, koncentrēsies uz veiksmīgāko Chevrolet zīmolu.

Starp potenciālajiem pircējiem esot Volkswagen un Ķīnas autoražotāji. Volkswagen, visticamāk, nevēlēsies pieļaut Opel nokļūšanu Ķīniešu rokās, kuru autobūves uzņēmumi jau vairākkārt izrādījuši interesi par GM zīmoliem. Volkswagen gan pagaidām ir atteicies no komentāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi

Aldis Zelmenis,28.04.2014

1,6 litru četrcilindru dīzelis ar maināmās ģeometrijas turbīnu ir Opel inženieru lepnums. Vēl lielāks lepnums, ka 136 un 110 ZS jaudīgo motoru atbalstam kalpos pilnīgi jauna sešpakāpju manuālā transmisija, bet pēcāk arī jauns sešpakāpju automāts.

Avots: netcarshow.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatpaliekot no pārējiem ražotājiem, vācu Opel ir izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi, ar ko tiks aplaimots teju ikviens no turpmākajiem modeļiem ar Opel zibeni pierē

Motoru atjaunināšana šobrīd ir karsta tēma teju ikvienam autoražotājam vai drīzāk jaunie spēles noteikumi, kuri atļauj cīnīties par zemāku kaitīgu izmešu līmeni un mazāku degvielas apetīti, vienlaikus nepazaudējot jaudas un dinamikas rādītājus. Arī Opel ir izrevidējis motoru skapi un, izmantojot savu inženieru zināšanas un finanšu resursus, pašu spēkiem radījis pilnīgi jaunus četrcilindru turbomotorus, kas darbināmi gan ar benzīnu, gan ar dīzeļdegvielu. Ungārijā, kur reģionālais Opel pārstāvis bija organizējis iepazīšanās testa braucienus ar jaunajiem spēka agregātiem, šo rindu autoram bija iespēja rafinētāk aplūkot jauno 1,6 dīzeļmotoru, kurš nākotnē stāsies labi zināmā General Motors un Fiat kopdarba 1,3 litru, kā arī kompānijas Isuzu veidotā 1,7 litru dīzeļu vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Opel Zafira pārtop par mikroautobusu

Aldis Zelmenis,16.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk Opel Zafira jeb, precīzāk, Opel Zafira Life nosaukums tiks izmantots ērta mikroautobusa vajadzībām, savukārt kravas versija izmantos Opel Vivaro vārdu

Kompakto minivenu ēras noriets liek ražotājiem pārgrupēties un piedāvāt tirgū pieprasītus produktus, tādējādi Opel Zafira vārds, kas iepriekš tika izmantots populārā minivena vajadzībām, tagad piešķirts minibusam, kas tiks piedāvāts trīs dažādos izmēros un būs paredzēts līdz pat deviņu pasažieru vizināšanai. Jaunā Opel Zafira Life pamatā ir pārbaudīta tehnika jeb tas, ko jau pazīstam citos franču PSA uzņēmuma veiksmīgajos modeļos – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērnam Toyota Proace Verso.

Kopumā Opel Zafira Life būs vairāki jaunākās paaudzes 1,5 un divu litru dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 102 līdz 177 zirgspēkiem. Būtiski piebilst, ka visi dīzeļi atbildīs jaunākajiem un bargākajiem Euro 6d-TEMP standartiem. Pārsvarā gadījumu dīzeļi tiks saprecināti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tikai prestižākais un dārgākais 177 ZS jaudīgais divu litru dīzelis sešpakāpju rokas kārbas vietā būs tiesīgs saņemt modernu astoņpakāpju automātu. Pēdējā versija būs ikvienas ģimenes sapņu auto. Tam ir viss, ko dakters izrakstījis: jauda, dinamika un komfortabla braukšana, kas nenogurdinās arī pilotu. 1,5 litru dīzeļiem ar 102 un 120 ZS lielu jaudu būs tikai sešpakāpju rokas kārba, tāpat arī divu litru 150 ZS versijai. Opel Zafira Life salonu varēs iekārtot, sākot no 5 līdz 9 vietām, tam ir trīs dažādi virsbūves garuma modeļi, proti, 4,60 metru jeb S modelis, tālāk seko 4,95 metru garais M modelis un maksimālajā izpildījumā jeb L modelis būs 5.30 metrus garš. Neatkarīgi no garuma visi Zafira Life modeļi būs 1,90 metru augsti. Šī informācija lieti noderēs un iepriecinās tos, kas bieži brauc uz lielveikaliem un atstāj savus auto daudzstāvu autostāvvietās, kam pašiem pie mājas auto glabājas daudzstāvu stāvvietā vai kuri arī bieži dodas ceļojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors(GM) vadība ir apsolījusi investēt līdzekļus tai piederošajā Opel, tādējādi cenšoties mazināt Vācijas valdības dusmas, ko pagājušajā nedēļā izraisīja GM pēkšņais lēmums nepārdot Opel uzņēmumu austriešu-kanādiešu Magna un tās sadarbības partnerim krievu Sberbank, vēsta cnn.com

GM vadītājs Frics Hendersons (Fritz Henderson) tiekoties ar Opel vadību un uzņēmuma padomi solīja, ka ASV autoražotājs varētu nodrošināt "saprātīgu un apjomīgu" daļu no Opel un Vauxhall pārstrukturēšanas izmaksām. GM uzskata, ka Opel restrukturizācijai nepieciešami 3 miljardi eiro.

Iepriekš Vācijas kanclere Angela Merkele GM vadībai strikti norādīja ātri iesniegt Opel tālākās attīstības plānu un teica, ka Vācijas valdība būtu gatava sniegt palīdzību, tikai tādā gadījumā, ja ASV autoražotājs restrukturizācijas mērķiem ieguldītu lielāko daļu. "Šāds scenārijs būtu iespējams tikai tad, ja GM pārņem lielāko daļu no izmaksām, kas arī nozīmē, ka tai ir jāatmaksā īstermiņa kredīts," viņa teica. Atsaucoties uz Vācijas kancleres teikto Hendersons apsolīja, ka aizdevumu, ko Opel izdzīvošanai šovasar piešķīra Vācijas valdība, GM plāno atmaksāt līdz šī mēneša beigām. Bez tam Hendersons centās nomierināt vācu darbaspēku, apsolot pielikt visus spēkus, lai Opel nākotnē baudītu lielāku neatkarību kā līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc interneta portāla Autoscout24 lasītāju aptaujas, kurā piedalījās vairāk nekā 250 tūkst. lietotāju par iecienītāko Eiropas auto vairums respondentu ir nosaukuši vācu vidējās klases modeli Opel Insignia.

Tas nozīmē, ka Opel Insignia trofeju krātuvē tas jau būs 26. nozīmīgais apbalvojums. Par automašīnas popularitāti visvairāk liecina sensacionālie pārdošanas apjomi.

Kopumā 2009. gadā ir pārdoti vairāk nekā 150 tūkst. Insignia modeļu, kas ir ievērojami vairāk nekā Opel iepriekš bija cerējis.

Citās nozīmīgākajās nominācijās, piemēram, par labāko kompaktklases modeli visvairāk balsu interneta balsojumā saņēma jaunais Alfa Romeo Mito. Bavārijas autoražotāja BMW pūrā ir divas balvas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Duisburgas universitātes CAR-institūta vadītājs Ferdinands Dudenhofers (Ferdinad Dudenhoeffer) uzskata ka Opel palikšana General Motors (GM) paspārnē laupīs vācu autoražotājam attīstības iespējas.

F. Dudenhofers uzskata, ka General Motors vēsturiski ir ļoti vāja sadarbība ar daudzskaitlīgajiem zīmoliem, kas atrodas zem GM zīmes. Amerikāņu autogigants ar saviem zīmoliem cīnās vairākās frontēs, bieži vien līdz galam neizprotot katra zīmola potenciālu, tirgus nianses un klientu vēlmes.

Viņaprāt GM pēkšņais lēmums paturēt Opel savās rokās lielākoties ir skaidrojama ar to, ka pēdējā gada laikā Opel ar saviem veiksmīgajiem modeļiem krīzes laikā ir spējis uzrādīt ļoti labus sasniegumus. Vispirms to jau pierādīja Opel Insignia iznāciens, savukārt vēl lielāku atbalstu kompānijai noteikti sniegs jaunais kompaktklases modelis Opel Astra. Labs potenciāls ir arī jaunajam Opel elektroautomobilim Opel Ampera. Pēc F. Dudenhofera domām GM atgriešanās saturiski neko nemainīs attiecībās ar Opel. Tas nozīmē, ka ilgtermiņā Opel, kurš varētu kļūt par vienu no progresīvākajiem Eiropas zīmoliem tiks atmests atpakaļ GM birokrātiskajos apskāvienos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Zaudējam simtiem māsu gadā; nozare balstās uz entuziastiem

Dita Raiska, Latvijas Māsu asociācijas vadītāja,04.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā desmitgadē Latvijā ir strauji samazinājies māsu skaits – ja 2008. gadā bijām ap 12 000, pašlaik esam ap 8500. Desmit gadu laikā esam pazaudējuši teju trešdaļu mūsu māsu, un pašlaik Latvijā ir viens no zemākajiem māsu apjomiem Eiropas Savienībā (ES).

Tai pašā laikā nevar teikt, ka augstākās izglītības iestādēs vietas studiju programmā «Māszinības» netiktu aizpildītas, taču kopumā māsu skaits nepieaug, tieši otrādi – ar katru gadu samazinās. Pēdējo gadu laikā tas sarucis pat par 500 – 600 māsām gadā. Tas nozīmē, ka jaunie speciālisti izvēlas strādāt citās profesijās, arī citās valstīs. Šādi ik gadu zaudējam simtiem tiešo pacientu aprūpētāju, bez kā veselības aprūpes sistēma nevar funkcionēt. Kā to risināt? Cēloņi situācijai ir vairāki, taču tas, ar ko jāsāk, ir atalgojuma jautājums.

Par pilna laika darbu – «uz rokas» mazāk par minimālo

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati par 2018. gadu rāda, ka vairāk nekā 6300 māsas strādājušas vienā darbvietā, ap 600 – divās darba vietās un daži desmiti – trijās. Darbs vienā darbvietā nozīmē pilnu slodzi un mēnešalgu zem 500 eiro pēc nodokļu nomaksas. Ar šādu atalgojumu ir iespējams segt tikai pamatvajadzības jeb, kā mēdz teikt, eksistēt, nevis dzīvot. Un šeit es nemaz nepieminu vajadzību apgādāt ģimeni, audzināt bērnus – ar 500 eiro mēnesī tas nav iespējams. Tādēļ daļa māsiņu izvēlas strādāt divās vai pat trijās darbvietās. Tas, savukārt, nozīmē optimālus mēneša ienākumus un nulli brīvā laika. Bieži gadās, ka darbvietas ir dažādās pilsētās, tad liela daļa laika aiziet arī ceļā. Rezultātā ārpus darba laiks atliek tikai miegam – par kopīgu laiku ar ģimeni, par hobijiem un pienācīgu atpūtu nereti nākas aizmirst. Savukārt tās māsiņas, kas ziedo sevi trim darbvietām, visticamāk, atdod darbam arī naktis un iespēju izgulēties. Šādu ikdienu ir ļoti grūti ilgtermiņā izturēt, tāpēc ar māsām bieži pārrunājam to, ka pašlaik nozare balstās uz entuziastiem – tajā paliek māsiņas, kam tas ir sirdsdarbs, neskatoties uz sarežģītajiem apstākļiem ikdienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors (GM) valde šodien paziņoja, ka tā plāno Opel/Vauxhall kontrolpaketi pārdot Kanādas - Austrijas detaļu piegādātājam Magna International Inc un tā krievu partnerim Sberbank, vēsta Automotive News.

Saskaņā ar darījuma lēmumu Magna un Sberbank pirks 55 % Opel/Vauxhall akciju, 35 % akciju paturēs GM, bet 10 % akciju iegūs darbinieki.

Lai pabeigtu darījumu GM vēlas rakstisku atbalstu no Opel strādnieku arodbiedrības. Bez tam ASV autoražotājs vēlas, lai Vācijas valdība apstiprinātu iepriekš solīto finansiālo palīdzību.

GM cer būt vienošanās tiks panākta pāris nedēļu laikā, lai paredzēts darījuma pabeigtu tuvākajos mēnešos. GM arī turpmāk apsolīja spēlēt lielu lomu jaunā Opel talākā attīstībā.

"GM turpinās cieši sadarboties ar Opel un Vauxhall, lai attīstītu un ražotu vairāk lielisku automašīnu," teikts GM izpilddirektora Frica Hendersona (Fritz Henderson) paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel grasās slēgt vienu no ražotnēm

Gunta Kursiša,10.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV automašīnu ražošanas giganta Genreal Motors Vācijas atzars Opel pēc 2016. gada grasās apturēt ražošanu Bohumas rūpnīcā, kurā pašlaik strādā 3000 darbinieku, ziņo thelocal.de.

Paredzēts, ka dažas ražotnes daļas turpinās darbu.

«Opel vadība šodien informēja darbiniekus, ka pilna ražotnes darbība tiks pārtraukta 2016. gadā, kad tiks beigta Zafira modeļa ražošana,» norādīts Opel paziņojumā.

Autoražotājs jau šā gada jūnijā pauda, ka Zafira automašīnu ražošana Bohumā tiks pārtraukta 2016. gadā.

Pēc 2016. gada ražotne tiks izmantota kā daļu izplatīšanas centrs.

Pašlaik Bohumas ražotnē strādā aptuveni trīs tūkst. darbinieku, un nav zināms, cik daudzi no viņiem zaudēs darbu, paziņojumā pauda Opel vadītajs Tomass Zedrans (Thomas Sedran).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motor (GM) piederošā vācu meitas uzņēmuma Opel sestās paaudzes Opel Astra modelis nule kā ir nonācis tirdzniecībā Eiropā. Kopš septembra jau ir saņemti vairāk nekā 45 tūkst. pasūtījumu, vēsta Automotive news.

Paredzams, ka Latvijā jaunais auto paradīsies decembra beigās vai nākamā gada janvārī. Interese par jauno automobili esot liela, taču ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī, pašmāju Opel pārstāvji neplāno milzīgu pircēju ažiotāžu. Jāpiebilst, ka pēc vietējā Opel importētāja solītā jaunās Opel Astra bāzes modelis vietējā tirgū maksāšot 13876 eiro.

Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu. Opel Astra radītāji īpaši lepojas ar aizmugurējās piekares uzlabojumiem, kas garantēs automobilim lielisku balansu starp komfortablu un sportisku braukšanu. Daudz pūliņu tika veltīti funkcionāla salona izveidei, garantējot dažnedažādus sīklietu nodalījumus u.c. ekstras, piemēram, par papildu samaksu varēs pasūtīt parocīgu velosipēdu turētāju, kuru ātri var uzmontēt automašīnas aizmugurējā daļā. Jaunā auto spēka agregātu programma piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS. Pēc Opel solītā nāmakgad piecdurvju hečbekam pievienosies arī jaunais universāls Opel Astra Sports Tourer.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

General Motors ļauj Opel izplesties Ķīnā

Lelde Petrāne,27.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs Opel, General Motors vienība, nākamgad sāks pārdot transportlīdzekļus Ķīnā un vairākās citās valstīs, ziņo dw-world.de.

ASV autoražotājs General Motors ir nolēmis ļaut Opel pārdot automašīnas Ķīnā. Šis solis varētu novest pie vēl asākas konkurences starp tā zīmoliem milzīgajā Ķīnas tirgū, norāda medijs.

«Ir arvien vairāk ķīniešu, kuriem patīk Eiropas automašīnas un kuriem ir nauda, lai tās iegādātos,» stāstījis Opel pārstāvis Andreass Krēmers (Andreas Kroemer).

Opel pārbaudīja Ķīnas «ūdeņus» pagājušajā gadā, pārdodot aptuveni 4 tūkstošus automašīnu, informējis A. Krēmers.

2010.gada pirmajā pusē Ķīna pārspēja ASV kā General Motors lielākais tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Parakstīta vienošanās par jauna Opel dīlera izveidi Latvijā

Vēsma Lēvalde,25.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau novembrī Rīgā būs jauns Opel tirdzniecības un servisa centrs Skanstes ielā, kas nesīs Auto Blitz nosaukumu.

Opel SouthEast Europe un Auto Blitz parakstījuši nodomu protokolu par jauna Opel dīlera Latvijā izveidošanu. Auto Blitz padomes priekšsēdētājs Māris Varkalis ir apņēmības pilns kļūt par labāko Opel dīleri Baltijā klientu apkalpošanas kvalitātes un

sniedzamo pakalpojumu jomā. Jaunajā Opel centrā tikšot pilnībā ieviesti jaunie Opel korporatīvie standarti. Auto Blitz būs lielākais Opel zīmola autocentrs Latvijā, kurā 650m2 atvēlēti salona ekspozīcijai, 560m2 servisa apkalpošanas zonai un 320m3 rezerves daļu noliktavai, informē uzņēmums. Te varēs iegādāties Opel vieglās un komercautomašīnas, kā arī mazlietotas automašīnas, varēs izmantot ātro servisu, virsbūves darbu servisu, pasūtīt un iegādāties rezerves daļas un aksesuārus. Auto Blitz klientiem būs pieejami papildus pakalpojumi: līzings, apdrošināšana un auto noma. Auto Blitz dibinātāji ir Mūsa motors grupa un vairākas privātpersonas. Kopējās investīcijas šajā projektā sasniedz vienu miljonu eiro. Jaunajā uzņēmumā plānots nodarbināt 15-20 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prezentējot jauno Opel Astra Frankfurtes autoizstādē Opel piedāvās īpaši efektīvu dzinēju klāstu ar sevišķi zemu degvielas patēriņu, salīdzinot ar citām kompaktklases automašīnām.

Jaunā Astra, kas pārstāv desmito Opel kompaktklases paaudzi, pārdošanā Eiropā, tostarp arī Latvijā, parādīsies gada nogalē; tā piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS, piedāvāt autovadītājiem ikvienam pieejamu, reālu efektivitāti vienlaikus ar autobraukšanas baudījumu. Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu, savukārt inženiertehniskie uzlabojumi nodrošina gan augstāku degvielas patēriņa efektivitāti, gan veiktspēju.

Taupīgs un draudzīgāks apkārtējai videi

Astra versijas ar manuālo pārnesumkārbu uzrādīs iespaidīgu veiktspēju un samazinās kopējo degvielas patēriņu un CO2 izmešu apjomu par vairāk nekā 12%, salīdzinot ar pašreizējo paaudzi. Četru veidu dīzeļdzinēji ar jaudu no 95 ZS) līdz 160 ZS patērēs vidēji tikai 4.6 l degvielas uz 100 km ; to plānotie pārdošanas apjomi sasniegs gandrīz pusi no visa paredzamā jauno Astra automašīnu pārdošanas apjoma Eiropā. Benzīna dzinēju vidējais degvielas patēriņš būs 6,1 l/100 km. Turpinot Opel dzinēju tilpumu samazināšanas stratēģiju jauns 140 ZS 1,4 litru benzīna turbodzinējs ar par gandrīz 18% mazāku degvielas patēriņu aizstās pašreizējo 1,8 litru versiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Opel Insignia Country Tourer vizināšanās pa sniegu un ledu patiks daudz vairāk nekā dzīvošanās pa dubļiem

Aldis Zelmenis,21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Opel Country Tourer ir labs pieteikums automobiļu segmentā, kurā Opel līdz šim nav bijis.

Mūsdienās ikviens autoražotājs meklē jaunus veidus, kā pārsteigt un iekārdināt savus pircējus, neapstājoties tikai pie klasisko virsbūvju modeļu ražošanas. Spilgts piemērs ir Nissan Qashqai – pilsētas krosovers, kurš radīja pilnīgi jaunu klasi, balvā saņemot milzīgu Eiropas pircēju atsaucību. Pēc būtības Opel Country Tourer nav nekas revolucionārs, taču Opel tas ir pagaidām neapgūts lauciņš. Teorētiski šis gājiens varētu piespēlēt vācu ražotāja klientu datu bāzei kadrus, kas iepriekš nekad nav skatījušies Opel virzienā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Universālu mode no rietumeiropiešiem ir pielipusi arī mums, turklāt kombinācijā ar 4X4 piedziņu tā kļūst vēl interesantāka. Neba velti joprojām pietiekami lielos apmēros tirgoti Volvo XC70, jo īpaši mazlietotie. Par fanu trūkumu nevar sūdzēties viens no principiālākajiem Country Tourer konkurentiem Subaru Outback. Šim klubiņam nu ir pievienojies arī Opel. Vācu ražotāja izstrādājums ir iekārtojies starp šiem abiem pieminētajiem konkurentiem. Emocionāli un saturiski Country Tourer vairāk līdzināsies XC 70 paraugam. Premium auto raksturīgais iekārtojums ar digitalizēto vadības paneli būs galvastiesu pārāks par askētisko Subaru Outback salona iekārtojumu. Atšķirībā no Subaru Outback, kas ar entuziasmu būs gatavs līdz ausīm mesties peļķēs un dubļos, jaunajam Country Tourer vairāk patiks glamūrīgāka vide, piemēram, pa Alpu kūrortiem, kur, vizinoties caur piparkūku namiņu ciematiņiem, pilnpiedziņa ziemā bieži vien ir neaizstājama.Tiem, kuriem iepatiksies jaunais Country Tourer, vajadzēs likt galdā vismaz 31 163 eiro. Vēl ir jāpatur prātā, ka jaunajam modelim no kopējās Insignia motorizācijas programmas būs pieejami tikai trīs jaudīgi turbomotori, proti, divu litru 163 ZS un 195 ZS CDTi dīzeļi un tiešās iesmidzināšanas 250 ZS jaudīgais divu litru benzīnmotors. Pilnīgi noteikti abi dīzeļi būs piemērotākie Country Tourer motortelpai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Opel Astra, kura jau šobrīd ir sacēlusi milzīgu ažiotāžu Eiropā pie mums startēs nākamā gada sākumā.

Pirmās žurnālistu un ekspertu atsauksmes par jauno modeli vēlreiz ir apstiprinājušas pārliecību, ka ar šo eksemplāru Opel cer atgūt iepriekš pazaudēto slavu kompaktklasē. Jaunais automobilis patiešām izskatās daudzsološi turklāt informācija par jaunā modeļa gaidāmajām cenām vieš pārliecību, ka Opel nākamgad ir nolēmis radīt nopietnu konkurenci ikvienam kompaktklses modelim, tostarp naidīgajiem sāncenšiem kā Ford Focus, VW Golf un Mazda 3. Jaunā Astra, pārstāv desmito Opel kompaktklases paaudzi. Tā piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS.

Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu, savukārt inženiertehniskie uzlabojumi nodrošina gan augstāku degvielas patēriņa efektivitāti, gan veiktspēju. Opel Astra radītāji īpaši lepojas ar aizmugurējās piekares uzlabojumiem, kas garantēs automobilim lielisku balansu starp komfortablu un sportisku braukšanu. Daudz pūliņu tika veltīti funkcionāla salona izveidei, garantējot dažnedažādus sīklietu nodalījumus u.c. ekstras, piemēram, par papildu samaksu varēs pasūtīt parocīgu velosipēdu turētāju, kuru ātri var uzmontēt automašīnas aizmugurējā daļā. Pēc vietējā Opel importētāja solītā jaunās Opel Astra bāzes modelis maksās 13876 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

GM neplāno pārdot Opel

Jānis Rancāns,28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves kompānija General Motors (GM) neplāno pārdot Opel struktūrvienību, paziņojis kompānijas vadītājs Dens Akersons, noliedzot iepriekš izskanējušo informāciju par Opel pārdošanu, vēsta Reuters.

«Mēs nekomentēsim spekulācijas, un pēdējā laikā to ir bijis daudz – tomēr es teikšu šo: Opel netiks pārdots,» uzsvēra D. Akersons.

Jūnija sākumā Vācu medijos sāka izplatīties baumas par Opel pārdošanu. Kā iespējamie pircēji tika nosaukti Volkswagen un Ķīnas autoražotāji.

Dv.lv jau rakstīja, ka šī informācija pamatīgi satrauca gan darbiniekus, gan arodbiedrību. Opel vadītājs Karls Frīdrigs Štrake vēstulē darbiniekiem sūdzējies par baumām un spekulācijām, lūdzot viņiem saglabāt uzticību autoražotāja nākotnei, norādot, ka zīmolam saglabājas perspektīvas, jo ir pieaudzis pasūtījumu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc nonākšanas franču autogiganta PSA apskāvienos vācu Opel strauji ir palielinājis SUV modeļu gammu. Jaunākais no tiem – Opel Grandland X – cēlies no labi pazīstamā Peugeot 3008

4,47 metrus garais Opel Grandland X vācu ražotājam ir akūti nepieciešams papildinājums tik plaukstošajā SUV segmentā. Šajā klasē jau aktīvi rosās ne tikai radniecīgais Peugeot 3008, bet, piemēram, arī Nissan Qashqai, VW Tiguan, Hyundai Tucson, KIA Sportage, citiem vārdiem sakot, automobiļi, kas šobrīd ļoti tiek mīlēti visā Eiropā, un Opel modelim ir plāni vismaz daļu klientu no tiešajiem konkurentiem pievākt sev. Viegli tas nebūs, taču potenciāls ir.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Lieliskas garuma, platuma un augstuma proporcijas, kā arī augsta sēdvieta ar labu pārredzamību ir tas, kas šodien vajadzīgs. Konservatīvāku uzskatu pircēji jauno Opel Grandland X pieminētā Peugeot 3008 vietā varētu izvēlēties kaut vai tikai tāpēc, ka tam būs klasiska izmēra stūres rats, ko var pieregulēt tā, lai redzētu gan ceļu, gan mērinstrumentu paneli, turklāt stūres ratam nav jāatrodas klēpī. Pati salona arhitektūra Grandland X nebūs tik stilīga kā Peugeot 3008, taču noteikti būs pircēji, kas par to neskums. Ar ergonomiku tam viss ir kārtībā. Vēl viena Grandland X priekšrocība ir tā, ka ir pircēji, kas joprojām šķībi skatās uz franču ražojumiem, toties fano par vācu zīmoliem. Tādējādi, neraugoties uz to, ka Grandland X ir franču izcelsmes un arī tiek ražots Francijā, būs cilvēki, kas to labprātāk izvēlēsies Peugeot 3008 vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors (GM) ir atcēlusi plānus pārdot tās Eiropas automašīnu biznesu Opel, ieskaitot Apvienotās Karalistes zīmolu Vauxhall, ziņo BBC.

(Foto: REUTERS/SCANPIX)ASV «milzis» savā paziņojumā norādījis, ka tā valde pieņēmusi šādu lēmumu saistībā ar «uzņēmējdarbības vides, kurā darbojas GM, uzlabošanos pēdējo mēnešu laikā», kā arī, ņemot vērā Opel un Vauxhall nozīmi kompānijas globālajā stratēģijā.

GM bija piekritusi pārdot Opel un Vauxhall Kanādas autodetaļu ražotājam Magna.

GM tagad meklēšot atbalstu Opel no Vācijas valdības un citām Eiropas valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk nekā iepriekš tika prognozēts Latvijas autosalonos ieradušās pirmās jaunās Opel Astra automašīnas.

Atgādināsim, ka Opel Astra tirdzniecība Eiropā ir sākusies ļoti veiksmīgi - saņemti vairāk nekā 45000 pasūtījumu no Vācijas, Spānijas un Beneluksa valstīm. «Cerams, ka nākošajā gadā ekonomikas lejupslīde apstāsies, un daudzas jaunās Astras Latvijā atradīs sev īpašniekus,» saka Dragans Nenadovičs, Opel pārdošanas, mārketinga un pēcpārdošanas direktors Baltijas valstīs, «pēc Insignia panākumiem varam spriest, ka Opel uzsācis pareizu ceļu, un jaunā Astra vēl vairāk stiprinās Opel tēlu.»

Baltijas valstīs Astra tiks komplektēta ar astoņiem dzinējiem - četriem benzīna un četriem dīzeļdzinējiem, kuru jauda būs no 95 ZS līdz 180 ZS. To starpā būs 95 ZS Astra 1.3 CDTI ecoFLEX, kura leposies 4.2 l/100 km degvielas patēriņu un 109 g/km CO2 izmešiem. Opel Astra cena Latvijā būs sākot no 14 610 eiro par modeli ar mazāko 1.4 litru benzīna motoru (100 ZS). Vēl pirms pārdošanas uzsākšanas Opel Astra jau paspējusi saņemt dažādas godalgas, dažādos konkursos. Bez tam, patērētāju aizsardzības organizācija Euro NCAP apliecināja jaunās Astra automašīnas drošību, piešķirot tai maksimāli iespējamās piecas zvaigznes. Euro NCAP piešķīra arī visaugstāko līdz šim piešķirto reitingu aizsardzībai pret kakla traumām, kuru nodrošinājuši jaunās Astras aktīvie galvas balsti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar nepacietību gaidītais jaunās Opel Astra iznāciens Frankfurtes autoizstādē ir apstiprinājis pārliecību, ka ar šo eksemplāru Opel cer atgūt iepriekš pazaudēto slavu kompaktklasē.

Jaunais automobilis ir attaisnojis uz sevi liktās cerības, jo izskatās patiešām daudzsološi turklāt pirmā informācija par jaunā modeļa gaidāmajām cenām vieš pārliecību, ka Opel sākot ar šī gada beigām ir nolēmis radīt nopietnu konkurenci ikvienam kompaktklses modelim, tostarp naidīgajiem sāncenšiem kā Ford Focus, VW Golf un Mazda 3. Jaunā Astra, kas pārstāv desmito Opel kompaktklases paaudzi, pārdošanā Eiropā, tostarp arī Latvijā, parādīsies gada nogalē.

Pēc vietējā Opel importētāja solītā jaunās Opel Astra bāzes modelis maksās 12 850 eiro(!)

Tā piedāvās plašu astoņu dzinēju klāstu ar jaudu no 95 ZS līdz 180 ZS. Jaunā Astra ir nedaudz lielāka par savu priekšgājēju, ar plašāku salonu, savukārt inženiertehniskie uzlabojumi nodrošina gan augstāku degvielas patēriņa efektivitāti, gan veiktspēju. "Mūsu stratēģija ir visā Astra klāstā piedāvāt dzinējus ar augstu degvielas patēriņa efektivitāti par pieejamu cenu, nevis koncentrēt visus spēkus uz vienu lielisku, taču dārgu versiju ar zemiem CO2 izmešiem,” tā apgalvoja Karls Peters Forsters (Carl-Peter Forster), Opel Pārraudzības padomes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors(GM) piederošais vācu autoražotājs Opel nācis klajā ar paziņojumu, vēstot, ka visiem saviem jaunajiem modeļiem tiks piemērota garantija līdz 160 000 kilometru lielam nobraukumam, nosaucot to par mūža garantiju, vēsta Automotive news.

Kaut arī šo pakalpojumu Opel sauc par mūža garantiju, Automotive news vēsta, ka patiesībā pilnā apmērā remonta izdevumi tikšot segti līdz 50 000 kilometru nobraukumam. Vēlāk pieaugot nobraukumam Opel īpašniekam vajadzēs rēķināties, ka par remonda izdevumiem ar katru nākamo nobraukto kilometru būs jāmaksā vairāk. Piemēram, sasniedzot 100 līdz 160 tūkst. kilometru lielu nobraukumu īpašniekam pašam vajadzēs segt 60 % no remonta izmaksām, un tikai 40 % tiks segti no Opel puses. Uzņēmuma mērķis esot apturēt pieaugošo Opel pārdošanas apjomu kritumu, ko lielā mērā esot ietekmējusi GM neizlēmīgā rīcība 2008. gadā, sākotnēji cenšoties pārdot Opel, bet pēcāk pārdomāt un paturot Opel savā īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Atklājot jaunu salonu, cer iegūt 40% Opel tirgus

NOZARE.LV,01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Opel automašīnu tirgotājs Latvijā Auto Blitz nākamgad vietējā tirgū cer pārdot 40% no visiem pārdotajiem Opel transportlīdzekļiem, sacīja Auto Blitz valdes priekšsēdētājs Ģirts Zemītis.

Viņš norādīja, ka auto tirgotājs nākamgad plāno pārdot 300 Opel automašīnu, no kurām 225 būtu vieglās automašīnas, bet 75 - komerctransports.

Pēc Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas datiem 2010.gadā Latvijā kopumā tika pārdotas 179 Opel markas automašīnas, bet šā gada desmit mēnešos - 325.

2012.gadā Auto Blitz cer iekarot 2% no kopējā Latvijas jaunu auto tirgus.

Kompānijas padomes priekšsēdētājs Māris Varkalis informēja, ka atkarībā no ekonomiskās situācijas valstī, Auto Blitz nākamgad varētu paplašināt darbību arī Latvijas reģionos.

Jau ziņots, ka šā gada 10.oktobrī starp Opel SouthEast Europe un Auto Blitz parakstīts nodomu protokols par jauna Opel dīlera centra Latvijā izveidošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vācijas valdība atliek valstiski svarīga lēmuma izskatīšanu

Valdis Vikmanis,07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas valdība nolēmusi līdz šīs nedēļas piektdienai atlikt izskatīt lēmumu par finanšu palīdzības piešķiršanu kompānijai Opel, ziņo Automotive News.

General Motors, kuram pieder kompānija Opel jau iepriekš paziņoja, ka, ja Vācijas valdība atteiksies piešķirt finansiālo palīdzību, tad tai nāksies slēgt divas no kopumā četrām Opel rūpnīcām Vācijā.

Kompānija Opel, kurā ietilpst arī Lielbritānijas struktūrvienība Vauxhall, Vācijas četrās rūpnīcās nodarbina 25 tūkst. cilvēku, kas ir puse no visiem kompānijas darbiniekiem Eiropā. Tādējādi Vācijas valdības lēmums var būt izšķirošais vismaz 12 tūkst. cilvēku.

Db.lv jau ziņoja, ka General Motors Eiropas valstīm, kurās atrodas kompānijas rūpnīcas, lūdzis piešķirt 1,8 miljardus eiro valsts garantijās, lai spētu restrukturizēt Opel.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs General Motors tuvākajā laikā varētu darīt zināmu, vai tas vēlas paturēt savu Eiropas struktūrvienību Opel nevis to pārdot, atsaucoties uz kompānijas Vācijas darbaspēka pārstāvja Armīna Šilda (Armin Schild) sacīto, ziņo Reuters.

A. Šilds sacījis - fakts, ka šī versija par Opel nākotni nākusi atklātībā pirms oficiāla General Motors paziņojuma, varētu liecināt, ka kompānija šo iespēju apsver ļoti nopietni.

Viņš gan to redzot kā sliktu zīmi Opel nākotnei.

Reuters avoti iepriekš informēja, ka General Motors apsver plānu piesaistīt papildus līdzekļus, lai paturētu Opel struktūrvienību, nevis to pārdotu vienam no diviem gribētājiem: Magna International - Kanādas autodetaļu ražotājam, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - vai RHJ International - Briselē bazētai privātā kapitāla grupai.

Pagājušās nedēļas piektdienā General Motors atteicās nosaukt, kuram no pretendentiem Opel tiks pārdots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas policisti, kuri jau aktīvi vizinās ar vecajām Opel Mokka, visticamāk, sajutīsies apdalīti, ieraugot, cik eleganti no ārpuses un galvenokārt no iekšpuses izskatīsies uzlabotā Opel Mokka X

Varētu teikt, ka Opel izdevusies īsā pasaka par Pelnrušķītes pārvēršanos skaistulē, jo saturiski transformācija no Mokka uz Mokka X ir vairāk nekā nosaukumam pievienotais X burts. Starp citu, jau šī pavasara Ženēvas autoizstādē, kur norisinājās Mokka X pirmizrāde, daudzus nozares ekspertus jaunais auto apbūra ar savu eksterjera dizainu, kurā vairs nebija ne vēsts no smagnējā Mokka silueta ar lempīgo degungalu. Tagad no atsevišķiem priekšdaļas rakursiem Mokka X tumsā var pat sajaukt, piemēram, ar Audi Q3. Kas attiecas uz modeļa nosaukumam pievienoto X burtu, tad, pēc Opel marketologu skaidrojuma, nākotnē visi Opel modeļi ar piedzīvojumu meklētāja instinktiem tiks apzīmēti ar X.

Komentāri

Pievienot komentāru