Opel Country Tourer ir labs pieteikums automobiļu segmentā, kurā Opel līdz šim nav bijis.
Mūsdienās ikviens autoražotājs meklē jaunus veidus, kā pārsteigt un iekārdināt savus pircējus, neapstājoties tikai pie klasisko virsbūvju modeļu ražošanas. Spilgts piemērs ir Nissan Qashqai – pilsētas krosovers, kurš radīja pilnīgi jaunu klasi, balvā saņemot milzīgu Eiropas pircēju atsaucību. Pēc būtības Opel Country Tourer nav nekas revolucionārs, taču Opel tas ir pagaidām neapgūts lauciņš. Teorētiski šis gājiens varētu piespēlēt vācu ražotāja klientu datu bāzei kadrus, kas iepriekš nekad nav skatījušies Opel virzienā.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Universālu mode no rietumeiropiešiem ir pielipusi arī mums, turklāt kombinācijā ar 4X4 piedziņu tā kļūst vēl interesantāka. Neba velti joprojām pietiekami lielos apmēros tirgoti Volvo XC70, jo īpaši mazlietotie. Par fanu trūkumu nevar sūdzēties viens no principiālākajiem Country Tourer konkurentiem Subaru Outback. Šim klubiņam nu ir pievienojies arī Opel. Vācu ražotāja izstrādājums ir iekārtojies starp šiem abiem pieminētajiem konkurentiem. Emocionāli un saturiski Country Tourer vairāk līdzināsies XC 70 paraugam. Premium auto raksturīgais iekārtojums ar digitalizēto vadības paneli būs galvastiesu pārāks par askētisko Subaru Outback salona iekārtojumu. Atšķirībā no Subaru Outback, kas ar entuziasmu būs gatavs līdz ausīm mesties peļķēs un dubļos, jaunajam Country Tourer vairāk patiks glamūrīgāka vide, piemēram, pa Alpu kūrortiem, kur, vizinoties caur piparkūku namiņu ciematiņiem, pilnpiedziņa ziemā bieži vien ir neaizstājama.Tiem, kuriem iepatiksies jaunais Country Tourer, vajadzēs likt galdā vismaz 31 163 eiro. Vēl ir jāpatur prātā, ka jaunajam modelim no kopējās Insignia motorizācijas programmas būs pieejami tikai trīs jaudīgi turbomotori, proti, divu litru 163 ZS un 195 ZS CDTi dīzeļi un tiešās iesmidzināšanas 250 ZS jaudīgais divu litru benzīnmotors. Pilnīgi noteikti abi dīzeļi būs piemērotākie Country Tourer motortelpai.
Vadāmība
Adaptīvā pilnpiedziņas sistēma darbojas negaidīti labi, to izdevās pārbaudīt, izdancinot Country Tourer uz pašmāju grants seguma ceļiem. Izraudzītajā testa dienā ceļa apstākļi bija ideāli, proti, vietām, ceļam vijoties cauri mežam, to klāja vēl gluda ledus kārta, bet atklātākās vietās sniegs un ledus jau bija nokusis. Aizsteidzoties notikumiem priekšā, jāatzīst, ka visprasmīgāk Country Tourer tiek galā ar ledu un sniegu. Jaunās elektroniskās pilnpiedziņas sistēmas smadzenes savlaicīgi sadala griezi starp aizmugurējo un priekšējo asi, radot sajūtu, ka sistēma preventīvi jau sagatavojusies nākamajam pārbaudījumam. Svarīgākais, ka visu laiku autovadītājs ir labi informēts par auto iespējamo rīcību. Turpretim uz izmirkuša lauku ceļa, kur ledus un sniega vietā ceļa virsējā kārtā pārvērtusies par dubļu putru ar iespaidīgu bedru koncetrāciju, Country Tourer pilnpiedziņas sistēma vairs nespēj izsekot līdzi šādiem spēles nosacījumiem. Auto it kā mēģina plūdeni pārvarēt nelīdzenumus, taču, kad bedru kļūst pārāk daudz un tās ir izstiepušās vairāku kilometru garumā, Country Tourer pilnpiedziņa zaudē koncentrāciju un iespaidīgā izmēra auto pa ceļu sāk zvāroties kā okeāna viļņos iemesta zvejnieku laiviņa. Šādi braukšanas apstākļi arī nodemonstrēja, ka Opel inženieriem nav izdevies līdz galam aizkrāsot priekšējās balstiekārtas un stūres pievada darbības baltos plankumus. Kopumā komforta un stabilitātes sajūtas ir labākas, jo kā nekā Insignia ir tikusi pie jauniem amortizatoriem un atsperēm, bet balstiekārtas konstrukcijā ir iebūvētas pilnīgi jaunas sviras un turētāju korpusi, visbeidzot, lai cementētu balstiekārtas izturību, lielāki ir kļuvuši priekšējie un aizmugurējie stabilizatori. Lai vai kā, tomēr Country Tourer stihija ir gludi ceļi, tie var būt arī apledojuši lauku ceļi.
Varētu vēlēties
Universāla virsbūvei joprojām necils bagāžas nodalījums. Multimediju centrs ar gauso un neparocīgo navigācijas sistēmu var sabojāt kopējo priekštatu par digitalizēto Insignia salonu. Pogu uz vadības paneļa joprojām ir pārāk daudz, turklāt dažas no tām nestrādā, piemēram, klimata un sēdekļu apsildes skārienjutīgās pogas drīzāk ir skāriennejūtīgas.
Verdikts
Opel Insignia Country Tourer vispirms ir glauns braucamais ar modernu pilnpiedziņas sistēmu. Ideāls partneris braucieniem uz kādu no Eiropas kalnu kūrortiem.