Opel Mokka LPG galvenā īpatnība – rokrokā ar rūpnieciski uzstādīto sašķidrinātās gāzes iekārtu strādās iekšdedzes turbomotors.
Pēc būtības, iekšdedzes benzīnmotora un gāzes sistēmas laulība jau vairākus gadu desmitus nav nedz jauna, nedz revolucionāra. Drīzāk varētu teikt, ka dažādu apsvērumu, tostarp arī nepietiekamas gāzes kvalitātes vai nepietiekami plaša gāzes uzpildes staciju skaita dēļ, šādas konstrukcijas jauni auto no pircēju puses nav ievēroti. Attiecīgi, ja nav pieprasījuma, tad nav arī piedāvājuma. Turklāt jauni auto ar rūpnieciski uzstādītu gāzes iekārtu ir ļoti dārgi. Līdz ar to mūsu platuma grādos gāzes iekārtas precības ar automobili parasti notiek jau tad, kad auto savam saimniekam ir nokalpojis vismaz pāris gadus, un, nonākot nākamā lietotāja rokās, tas izlemj taupīt uz degvielas rēķina, uzstādot gāzes iekārtu.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Tas ir visgrūtākais jautājums, jo īpaši – paraugoties uz šā brīža degvielas cenām. Aplūkojot ļoti labi aprīkotu Opel Mokka LPG iegādes cenu, proti, sākot no 20 263 eiro, ir jāsecina, ka tā ir ļoti augsta, lai pircējs rūpīgi izsvērtu visus plusus un mīnusus, pirms mesties kārotajā naudas taupīšanas misijā. Auto, kaut ar rūpnīcā uzstādīto gāzes iekārtu un maratonskrējēja cienīgo veiktspēju, tomēr liek bažīties par smalkās gāzes uzpariktes piemērotību Latvijā tirgotās LPG gāzes kvalitātei. Protams, rūpnīcas garantija pasargās pircējus no prāviem izdevumiem par fatālām tehniskām neveiksmēm, taču arī bieži servisa apmeklējumi varētu būt kaitinoši. Atsaucīgākas ausis varētu būt juridisko personu vidū, piemēram, izmantojot Mokka LPG taksometru parka dienestā. Kāpēc ne? Kur ir teikts, ka kompaktais krosovers ar sīku bagāžnieku nedrīkst strādāt par taupīgu taksistu?
Visu rakstu Opel Mokka gāzē ar gāzi lasiet 6. februāra laikrakstā Dienas Bizness.