Jaunākais izdevums

Kompānijas Ford vidējās klases modelis Mondeo ir apjozies ar jauniem dzinējiem, savukārt Ford PowerShift divsajūgu pārnesumkārba tagad pieejama arī Mondeo – standarta aprīkojumā 2.0 l EcoBoost dzinējam un kā papildaprīkojums jaudīgākajiem dīzeļdzinējiem.

Sākot ar pavasaroi Ford Mondeo tiek aprīkots ar pilnībā jaunu 203 ZS (149 kW) 2.0 litru Ford EcoBoost STCi benzīna turbodzinēju un ievērojami uzlabotajiem 2.0 litru Duratorq TDCi dīzeļdzinējiem, kas attīsta 115 ZS (85 kW) un 140 ZS (103 kW), kā arī jaunu un iespaidīgu 163 ZS (120 kW) versiju. Papildus jaunajiem dzinējiem Mondeo pieejama Ford PowerShift sešpakāpju dubultā sajūga transmisija, kas nodrošina plūdenu un ātru pārnesumu slēgšanu. Ar to standartā tiek aprīkots EcoBoost benzīna dzinējs, bet 140 ZS un 163 ZS dīzeļdzinējiem tā ir pieejama kā papildaprīkojums. Mondeo kopā ar miniveniem S-MAX un Galaxy pirmie izmantos Ford EcoBoost dzinēju sērijas priekšrocības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vien pats fakts, ka pēc vairāku gadu mokpilnas gaidīšanas pērnā gada nogalē arī Latvijā ieradās jaunākās paaudzes Ford Mondeo, ir lieli svētki šīs markas kaislīgākajiem cienītājiem, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Atkalredzēšanās ar Latvijas patērētājiem jaunajam Mondeo izdevās visnotaļ žilbinoši. Pedējā brīdī, ielecot pretendentu sarakstā un piedaloties ikgadējā Latvijas Gada auto 2015 konkursā, daudziem par pārsteigumu tieši Mondeo kronēts par Latvijas gada auto 2015, vienlaikus paķerot līdzi uzvarētāja balvu subjektīvākajā balsojumā, nominācijā 2015. gada Latvijas Skaistākais auto. Negribās ticēt, ka šie apbalvojumi no žurijas puses tika piešķirti tikai aiz žēlastības, lai kaut kādā veidā kompensētu Mondeo ieilgušo paaudžu maiņu. Mondeo saimes jaunākais cepiens ir acīmredzami mainījies uz labo pusi, tāpēc godam nopelnījis atzinību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford vadītājs paļaujas uz ekonomikas atlabšanu, luksusa Lincoln un arodbiedrības līgumu

Gunta Kursiša,14.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford izpilddirektors Alans Mulalijs (Allan Mulally) ir ieguldījis milzīgu darbu Ford atlabšanā, tomēr viņam daudz kas vēl ir jāpaveic. Ford vadītājs paļaujas uz lēnu ASV ekonomikas atlabšanu, cer nākamo četru gadu laikā laist klajā jaunus luksusa klases Lincoln modeļus, kā arī uzskata, ka nesen slēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palīdzēs Ford kļūt arvien konkurētspējīgākiem auto tirgū, raksta autonews.com.

Neilgu laiku pēc tam, kad A. Mulalijs sāka pildīt Ford vadītāja amata pienākumus, Ford aizņēmās ievērojamu naudas summu, ieķīlājot pat kompānijas preču zīmi. Tas bija riskants solis, tomēr tādējādi Ford guva pietiekamus līdzekļus, kas bija nepieciešami amerikāņu kompānijas pārstrukturēšanai. Patlaban automašīnu ražotāja pārstrukturēšana ir gandrīz pabeigta, un tās kredītreitings atrodas vienu atzīmi zem investīcijām atbilstoša līmeņa, veiksmīga ir arī jaunu automobiļu tirdzniecība pasaules tirgos, savukārt nesen noslēgtais līgums ar arodbiedrību UAW palielinās Ford fiksētās izmaksas vien par 1%. Tomēr šā gada oktobrī Ford pārdošanas apjomi ASV pieauguši par 9%, kamēr kopumā nozarē tie pieauga par 10%, tajā pašā laikā, kad General Motors pieredzēja 15% pieaugumu, bet Chrysler Group – 24% pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasisks izskats un moderns tehniskais atbalsts, tostarp lieliska šasija un enerģiski mazlitrāžas motori, būs arī jaunākās paaudzes Ford Focus spilgtākās pazīmes

Lieki būtu pieminēt, ka Ford Focus ir viens no populārākajiem modeļiem uz planētas Zeme, liekams līdzās arī šā brīža sīkstākajiem konkurentiem Toyota Corolla un VW Golf. Skaidrs, ka katra nākamā Ford Focus paaudze no šī modeļa radītājiem prasa ļoti rūpīgu un padziļinātu analīzi, lai arī nākamie būtu tikpat veiksmīgi kā iepriekšējie. Vai arī šoreiz Ford dižpārdokļa ceļa gājums netiks sabojāts?

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gribētos ticēt, ka ne! Vismaz tajā, kas attiecas uz formu un saturu, Focus atkal viss ir līmenī, blakus savas klases labākajiem paraugiem. Vai Focus brauc labāk par VW Golf? Nē! Tas brauc citādi, bet tikpat azartiski un «garšīgi». Braukšanas izjūtu feinšmekeriem izšķiršanās starp Focus vai Golf drīzāk ir «reliģisks» jautājums. Vieniem vairāk simpatizēs Volkswagen, bet citiem – Ford zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford nopelnījuši mazāk kā cerēts

Gunta Kursiša,27.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotāja Ford aizvadītā gada pēdējā ceturkšņa rezultāti nav bijuši tik labi, kā tika cerēts iepriekš. To ietekmējušas pieaugušās materiālu izmaksas un vājie pārdošanas rezultāti ārpus Ziemeļamerikas, vēsta Reuters.

Ford peļņa no pamatdarbības pērnā gada pēdējā ceturksnī saruka līdz 1,1 miljardiem ASV dolāru jeb 20 centiem par vienu Ford akciju. Attiecīgajā laika posmā pērn Ford nopelnīja 1,3 miljardus ASV dolāru. Analītiķi paredzēja, ka Ford peļņa būs 25 centi par akciju.

Ford 2011. gada pēdējā ceturksnī neguva tik lielu peļņu kā cerēts augstāku materiālu izmaksu, plūdu Taizemē, nelabvēlīgo valūtas maiņas kursu un vājo pārdošanas rezultātu Eiropas, Āzijas un Dienvidamerikas tirgos dēļ. Minētajā ceturksnī Ford izmaksas bija 2,3 miljardi ASV dolāru iepriekš paredzēto 2,2 miljardu ASV dolāru vietā.

Pērnā gada ceturksni Āzijas tirgū Ford noslēdza ar 83 milonu ASV dolāru zaudējumiem iepretim 23 miljoniem ASV dolāru attiecīgajā periodā pirms gada. Galvenis iemesls zaudējumiem Āzijā bija plūdi Taizemē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford plāno piecu gadu laikā tirgū piedāvāt savu autonomās vadības automašīnu

LETA,17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Ford Motor Company paziņojis, ka līdz 2021.gadam uz autoceļiem būs pieejamas kompānijas automašīnas, kas bez autovadītāja varēs sniegt automašīnas koplietošanas pakalpojumus.

Ford norādīja, ka pastiprina investīcijas šajās tehnoloģijās un dubulto personālu autonomās vadības automašīnas izstrādes kompleksā Silīcija ielejā.

Uzskatām, ka autonomās automašīnas ietekme uz sabiedrību ir tikpat būtiska, kāda pirms 100 gadiem bija Ford slīdošās komplektēšanas līnijai, paziņoja Ford ģenerāldirektors Marks Fīldss.

Esam apņēmušies nogādāt uz ceļiem autonomo automašīnu, kas var uzlabot drošību un atrisināt sociālus un vides izaicinājumus miljoniem cilvēku, nevis tikai tiem, kas var atļauties luksusa automašīnas, viņš norādīja.

Īstenojot šo projektu, Ford kopā ar Ķīnas interneta kompāniju Baidu investēs 150 miljonus ASV dolāru (133 miljonus eiro) ASV uzņēmumā Velodyne, kas specializējas autonomās vadības automašīnu sensoru izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No iepriekšējā Ford EcoSport modeļa ir palicis tikai modeļa nosaukums un virsbūves čaula. Viss pārējais Ford zīmola mazākajam krosoveram ir pilnīgi jauns

Tikai vizuāli jaunākās paaudzes Ford EcoSport mazais pseidokrosovers ir līdzīgs iepriekšējai paaudzei, ko Eiropas vajadzībām ražoja Indijas rūpnīcā. Jaunais modelis izmantos svaigākās un modernākās Ford Fiesta platformu un tehniskos labumus, bet pats auto jau tiek ražots modernā rūpnīcā Rumānijā, nevis Indijā. Joprojām neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pamatā uzticēsies priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču turpmāk cenu lapā varēs atrast arī komplektāciju ar pilnpiedziņu.

No eiropiešu, tostarp arī Latvijas patērētāju pozīcijām raugoties, jaunais EcoSport būs nesalīdzināmi saturīgāks un pilnvērtīgāks pilsētas pseidokrosovers. Tehniskais atbalsts, kas taisnā ceļā ir pārceļojis no Ford Fiesta, pilnībā mainīs EcoSport vērtību pircēju acīs. Skaidrs, ka EcoSport ir viens no budžeta klases mazajiem krosoveriem, kas pēc izmēriem pietiek diviem pieaugušiem pasažieriem. Otrā rinda ir domāta tikai mazu bērnu vai svaiga gaisa vizināšanai. Pieaugušajiem tur nav ko meklēt. Pašsaprotami, ka arī bagāžnieks ir necils. Līdz ar to EcoSport līdz šim bija ērts instruments ikdienas darbos, piemēram, apsardzes kompānijām. Vai arī tiem, kam vajadzēja žiperīgu un daudzpusīgu pilsētas auto, kas nebaidās no sarežģītākām braukšanas situācijām, kas mūsu galvaspilsētā ir ikdienišķa parādība. Gan iepriekšējam, gan jaunajam EcoSport nav pat vajadzīgs 4X4, bet pietiek ar brangu klīrensu, kāds EcoSport joprojām ir, lai mazais auto varētu iebraukt, izbraukt un arī uzrāpties uz augstākas apmales vai pārrāpties pāri šķērslim. Citiem vārdiem sakot, neievainojams un piemērots pilsētā visu gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadātājs SIA "Kreiss" par deviņiem miljoniem eiro iegādāsies 110 "Ford Trucks F-MAX" vilcējus, informē oficiālā "Ford Trucks" pārstāvja Latvijā SIA "ZK9" direktors Mario Raugulis.

Pašreiz uzņēmumam "Kreiss" piegādātas 70 "Ford Trucks F-MAX" automašīnas, bet līdz gada beigām kopumā paredzēts piegādāt 110 auto.

Līdz novembrim "ZK9" Latvijā klientiem ir piegādājis 77 "Ford Trucks F-MAX" vilcējus. Līdz šī gada beigām "ZK9" plāno Latvijā piereģistrēt līdz pat 140 "Ford Trucks" automašīnu.

Šogad pavasarī, saņemot tiesības Latvijā pārstāvēt "Ford Trucks" automašīnas, "ZK9" izveidoja testa automašīnu parku, ko dot izmēģināšanai potenciālajiem klientiem. Pirmajā pusgadā tirdzniecības rādītāji, salīdzinot ar tuvākajām kaimiņzemēm, izrādījušies labāki.

"Ford Trucks" reģionālais vadītājs Centrālajā un Austrumeiropā Selims Jaziči pauž, ka kompānijas "Kreiss" pasūtījums ir viens no lielākajiem autoparka pasūtījumiem reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2035. gadam Eiropā plānots pārtraukt tirgot automobiļus ar dabasgāzes, benzīna un dīzeļa dzinējiem, tirgū esošās automašīnas gan varēs izmantot arī pēc tam.

To, atsaucoties uz Parīzes nolīgumu klimata pārmaiņu jomā, DB norāda T&E (Transport&Environment) vadītāja Jūlija Poliščanova. Viņa stāsta, ka līdz 2050. gadam elektromobiļi būs pieejami visiem lietotājiem, tāpēc pāreja uz nulles emisiju mobilitāti ir ļoti reāla un iespējama. Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecības Latvijā ekonomikas padomnieks Mārtiņš Zemītis gan uzsver, ka pašlaik Eiropas Savienībā (ES) nav tiesību aktu, kas noteiktu, ka no 2035. gada jāpārtrauc automašīnu ar fosilās degvielas dzinējiem ražošana.

Soli pa solim

Šāda radikāla ideja pagaidām EK līmenī nav modelēta, teic M. Zemītis. “Transporta sektorā šobrīd notiek pāreja uz elektromobilitāti un ūdeņraža dzinējiem. Mērķa rādītājs ir līdz 2025. gadam izveidot vienu miljonu elektrouzlādes punktu un nodrošināt, ka pa Eiropas ceļiem brauc vismaz 13 miljoni elektroauto. Lai sasniegtu Zaļā kursa mērķus, EK nākamo desmit gadu laikā Latvijas ekonomikā ieguldīs vismaz desmit miljardus eiro, tostarp vismaz 30% jeb trīs miljardus – pārejā uz zaļu un ilgtspējīgu ekonomiku. Latvija var izmantot šo finansējumu, lai stimulētu zaļāku autoparku. Protams, sava loma būs arī valsts nodokļu un subsīdiju politikai, kā arī nepieciešamībai sasniegt saistošus juridiskus ES līmeņa mērķus,” pauž M. Zemītis. Viņš stāsta, ka Eiropas Zaļā kursa mērķis ir līdz 2050. gadam samazināt emisijas transporta sektorā par 90%, salīdzinot ar 1990. gadu, šis mērķis izvirzīts, lai sasniegtu klimata neitralitāti un uzlabotu dzīves kvalitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford un GM sadarbība ar arodbiedrību liek Moody’s paaugstināt to kredītreitingu

Gunta Kursiša,28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Moody’s Investors Service paaugstinājis Ford Motor Co. un General Motors Co. kredītreitingus līdz Ba1, vēsta autonews.com.

Tas noticis, atsaucoties uz abu kompāniju noslēgtajiem līgumiem ar starptautisko daudznozaru arodbiedrību UAW.

Abiem automašīnu ražotājiem noteiktas pozitīvas nākotnes perspektīvas, turklāt Ba1 kredītreitings ir augstākais kredītreitings, kas vēl nav atbilstošs investīcijām. Jau vēstīts, ka kredītreitingu eksperti lēš, ka Ford reitings jau 2012. gadā varētu tikt paaugstināts līdz investīcijām atbilstošam un pirmo reizi piecos gados Ford varētu sākt izmaksāt dividendes.

Kredītreitingu kompānija Standard&Poor’s palielinājia Ford un GM kredītreitingu līdz BB+ līmenim, iepriekš Ford tika novērtēta ar BB-. Savu iepriekšējo zemo kredītreitingu kompānija Ford ieguva pirms sešiem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ford Motor Co. līdz 2013.gadam plāno ieviest visu laiku mazāko dzinēju. Tā ir daļa no «sacensībām» nozares ietvaros uzlabot degvielas ekonomiju, vēsta The Associated Press.

Saskaņā ar Ford sniegto informāciju tas strādā pie viena litra, trīs cilindru dzinēja, kas tiks montēts mazos automobiļos. Autoražotājs pagaidām gan nav atklājis, kuri modeļi tiks aprīkoti ar šo dzinēju. Plašāka informācija tikšot sniegta šoruden.

Ford norādījis uz jaunā trīs cilindru dzinēja efektivitāti. Tajā izmantota Ford EcoBoost tehnoloģija, un tas esot vieglāks nekā četru cilindru dzinējs, kas palīdz ekonomēt degvielu.

«Neviens nekad nav uzbūvējis šādu trīs cilindru dzinēju,» lielījies Ford viceprezidents Džo Bakajs.

Medijs raksta, ka trīs cilindru dzinēji ir pierasti Eiropā un Āzijā, bet vienīgais pašlaik pieejamais ASV ir Smart Fortwo modeļa automašīnās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānijas turpina paziņot savus šā gada otrā ceturkšņa finanšu rezultātus. ASV un pasaules autorūpniecības gigants Ford šodien atklāja, ka kompānijas peļņa otrajā ceturksnī pieaugusi līdz 1,23 miljardiem ASV dolāru, kas ir par 18,3% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Par 15% līdz 38,1 miljardam ASV dolāru pieaudzis arī kompānijas apgrozījums. Ford veiksmīgos darbības rezultātus nodrošināja uzņēmuma panākumi Āzijā un Ziemeļamerikā. Tikmēr Eiropā autorūpniecības gigants cietis zaudējumus. Ford vadība prognozē, ka Eiropas reģionā kompānija šogad kopumā strādās ar zaudējumiem 1,8 miljardu ASV dolāru apmērā. Šā gada otrajā ceturksnī Ford zaudējumi Eiropā bijuši 348 miljonu eiro apmērā, kas gan ir par 14% mazāki nekā Ford zaudējumi Eiropā 2012. gada otrajā ceturksnī. Jāpiebilst, ka Ford pēdējo mēnešu laikā Eiropā ir aizvēris trīs auto rūpnīcas.

Ford akcijas cena kopš šā gada sākuma ir pieaugusi jau par 28%. Šobrīd no Thomson Reuters aptaujātajiem analītiķiem 11 iesaka pirkt šīs kompānijas akcijas, seši - turēt, bet vien divi – pārdot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford plāno četru gadu laikā palielināt ražošanu par 50%

Jānis Rancāns,08.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves kompānija Ford Motor Co. līdz 2015. gadam plāno palielināt ražošanu par 50%, kā arī strauji samazināt parādu, lai nākamā gada laikā atgūtu kvalitatīvu kredītreitingu, vēsta AFP.

Līdz 2015. gadam autoražošanas nozare spēs saražot 95-100 miljonus automašīnu, salīdzinot ar 74 miljoniem pērn, paredz Ford finanšu direktors Luiss Būts (Lewis Booth). Ford prognozē, ka spēs saražot astoņus miljonus automašīnu no minētā skaita, salīdzinot ar 5,3 miljoniem pagājušajā gadā.

Kompānija paredz, ka vienu trešo daļu pārdoto automašīnu veidos pirkumi straujāk augošajos Āzijas tirgos.

Atgūstoties no postošās ASV autoražotāju krīzes, Ford koncentrējas arī uz kredītreitinga atjaunošanu, kas nepieciešams, lai samazinātu aizņemšanās izmaksas un nākotnē varētu izmaksāt dividendes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēkiem, kuriem problēmas sagādā automašīnas noparkošana, piemērots būs jaunākais ASV autobūves kompānijas Ford lolojums, kas šo uzdevumu spēj paveikt tik pat kā pats.

Jaunais 2013 Ford Escape, kurš pilnībā nokomplektēts par 31 tūkstoti ASV dolāru būs nopērkams jau tuvāko mēnešu laikā, ir «pārbāzts» ar tehnoloģiskām iespējām un tajā uzstādīts jaunākais MyFord Touch 2.0 skārienjūtīgs kontroles panelis.

Automašīna aprīkota ar sensoriem, kas palīdz vadītājiem iebraukt garāžā, vai novietot mašīnu stāvvietā – signalizējot, piemēram, par citu tuvumā esošu transportlīdzekli. Tomēr visiespaidīgākā ir automašīnas spēja noparkoties gandrīz pašai. Šo sistēmu Ford sauc par Active Park Assist.

Nospiežot nelielu pogu, jaunā Ford Focus elektroniskās sistēmas, brauciena laikā, uzsāk meklēt piemērotu parkošanās vietu un signalizē, tiklīdz tāda atrasta. Pēc tam vadītājam atliek tikai regulēt mašīnas ātrumu, bet pārējo 2013 Ford Escape paveic pats, vēsta Mashable.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miniveni ir praktiski, ietilpīgi un komfortabli, kas padara tos par perfektiem ģimenes auto. Pēdējos gados miniveni ir atgriezušies modē, jo tie ir ļoti utilitāri auto – minivens būs parocīgs ilgākiem ceļojumiem ar auto, praktisks kravas pārvadāšanai, kā arī ērts kuplām ģimenēm ar daudz bērniem. Turpini lasīt rakstu, kurā noskaidrosim, kādi miniveni ir vispiemērotākie Latvijas ceļiem un laikapstākļiem!

Mercedes Benz Vito

Mercedes Vito ir viens no populārākajiem minivenu modeļiem, kas tiek ražots jau kopš 1996. gada. Šis Mercedes minivens ir pieejams ar dīzeļdzinēju, benzīna dzinēju vai elektromotoru, kā arī ar manuālo vai automātisko pārnesumkārbu. 2.2 l dīzelis ir populārākais variants, kas ir pietiekami jaudīgs, taču ekonomisks, patērējot 6.6 litrus degvielas uz 100 kilometriem. Astoņvietīgais Mercedes Benz Vito ir perfekts ģimenes auto, savukārt izņemamās un pārvietojamās aizmugurējās sēdvietas padarīs šo minivenu piemērotu kempingam vai kravas pārvadājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē, no 15. līdz 17. aprīlim, Ķīpsalā notiks autoindustrijas izstāde Baltijā Auto 2016, informē BT1.

Izstādē varēs aplūkot dažādu marku jaunākos modeļus, piemēram, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong, Seat, Nissan, Peugeot, Renault, Dacia, Subaru, Chrysler, Dodge, Ford, Mazda un citu autoražotāju,

Apmeklētāji varēs apskatīt gan Latvijas Gada auto 2015 titula ieguvēju Ford Mondeo, gan Latvijas Ģimenes auto 2016 – Ford S-Max, gan arī pagājušajā gadā labāko komerctransportu Ford Transit.

Tāpat eksotisko spēkratu sadaļā Auto Exotica 2016 apmeklētāji varēs aplūkot vairāk nekā 100 tūninga šedevrus no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Čehijas, Šveices, Krievijas, Baltkrievijas un Vācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford peļņa lielāka nekā plānots

Gunta Kursiša,26.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV automašīnu ražotājs Ford Motor Co šā gada pirmajos trijos mēnešos sasniedzis labākos pārdošanas rezultātus šajā laika periodā pēdējo 13 gadu laikā, vēsta Reuters.

Zemestrīces Japānā radītie zaudējumi «minimāli ietekmējuši» kompānijas ražošanu. Līdz šim Ford Āzijā, kurā uz laiku tika slēgtas vairākas kompānijas ražotnes, zaudēja aptuveni 12 līdz 14 tūkstošus braucamrīku, norādīja Levis Būts (Lewis Booth) no Ford.

Jebkuri zaudējumi, kas automašīnu ražotājam nesen radušies, tiks nosegti 2011. gada nogalē un 2012. gadā. Ražošana reģionos ārpus Āzijas līdz šim nav samazināta, vēsta Reuters.

Ford peļņa šī gada pirmajā cetrksnī Ford sasniedza 2,55 miljardus ASV dolāru jeb 61 centu par vienu akciju, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgā perioda 2,09 miljardiem ASV dolāru jeb 50 centiem par akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford EcoSport ir neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pie mums tiks tirgots tikai ar priekšējiem velkošajiem riteņiem

Eiropas tirgum paredzēto Ford EcoSport pirmo reizi varēja ieraudzīt 2013. gada Ženēvas autoizstādē, bet tikai tagad jeb precīzāk 2015. gada viducī EcoSport ir nonācis arī līdz pašmāju tirgum. Jāatgādina, ka Ford pseidodžipiņš ir guvis milzīgu popularitāti Latīņamerikā, jo īpaši Brazīlijā, kur 2003. gadā aizsākās Ford EcoSport pirmās paaudzes dzīvesstāsts. Otrās paaudzes EcoSport jau ir kļuvis par globālu modeli, izvēršot ražošanu ne tikai Brazīlijā, bet arī Ķīnā, Krievijā un Indijā. Otrās paaudzes Ford EcoSport ir pieprasīts un mīlēts auto gan Indijā, gan Krievijā. Ņemot vērā klimatiskos apstākļus un tirgus specifiku, Krievijā ražotais un tirgotais modelis tiek piedāvāts ar visiem četriem velkošajiem riteņiem, bet mums, tāpat kā citām Eiropas valstīm, jaunais priekšpiedziņas EcoSport tiek piegādāts no Indijas rūpnīcas. Spriežot pēc vietējo Ford tirgotāju sejas grimasēm šis modelis noteikti nebūs tāds dižpārdoklis kā Brazīlijā vai Indijā, tas arī diez vai kvalificēsies kā produkts, kas varētu atklāt jaunus pircēju medību laukus. Ford EcoSport ne tikai Latvijā, bet arī citviet Eiropā drīzāk būs eksotisks eksemplārs tikpat īpatnējiem pircējiem, kā pats auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nodrošinās Ford automašīnu garantijas un pēcgarantijas remontus Latgales reģionā

Lelde Petrāne,20.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāku gadu pārtraukuma Latgales reģionā būs iespējams veikt Ford automašīnu remontu pie autorizēta servisa partnera – pagājušās nedēļas izskaņā SIA Baltic Motors Imports, oficiālais Ford importētājs Latvijā, parakstīja autorizētā remontētāja līgumu ar SIA Auto Welle.

Uzņēmums SIA Auto Welle turpmāk nodrošinās Ford automašīnu garantijas un pēcgarantijas remontus Latgales reģionā, kā arī tā klientiem būs iespēja iegādāties oriģinālās Ford rezerves daļas un aksesuārus.

SIA Auto Welle izpilddirektors Staņislavs Rosovskis norāda, ka šī «marka lielā apmērā pārstāvēta Latgalē gan starp fiziskām, gan juridiskām personām».

Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem 2014. gada 1. janvārī Latvijā bija reģistrētas 34 004 Ford automašīnas, to padarot par sesto populārāko auto marku valstī. Līdz šim Ford automašīnām autorizētus garantijas un pēcgarantijas remontus bija iespēja veikt Rīgā, Ventspilī, Liepājā, Jelgavā un Valmierā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērīgie jau, visticamāk, pamanījuši pa Rīgas ielām pārvietojamies automašīnu Ford Mustang ar taksometru pakalpojumu sniedzēja Baltic Taxi marķējumu. Kā uzzināja Db.lv - vēlāk šim ekstravagantajam taksim varētu pievienoties vēl citi.

Sarunā ar Db.lv Baltic Taxi direktors Ingus Kļaviņš pastāstīja, ka mērķis, uzņēmuma taksometru floti papildinot ar ekstravagantiem automašīnu modeļiem, ir radīt dažādību piedāvājumā, kā arī pārsteigumu klientos.

I. Kļaviņš skaidro, ka Ford Mustang taksometrs klientiem pieejams vienādā cenā ar citiem kompānijas taksometriem, taču nedaudz dārgāk brauciens ar Ford Mustang izmaksā tad, ja to speciāli izsauc. Tas tāpēc, ka, kamēr visi citi Baltic Taxi taksometri atrodas vairākos stratēģiskajos punktos un klientu var uzņemt vidēji 15 minūšu laikā, nemērojot garu ceļu, marķētais Ford Mustang ir tikai viens, līdz ar ko tam dažkārt nākas mērot ceļu cauri visai pilsētai, lai nonāktu pie klienta. Pēc Kļaviņa teiktā, atšķirība ir aptuveni pieci santīmi uz kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ievērojami samazinājusies patērētāju uzticība Porsche un Ford

Gunta Kursiša,26.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad samazinājusies uzticamība Ford markas automobiļiem, savukārt patērētāju uzticība Eiropā ražotajam Porsche ir samazinājusies visvairāk - šīs markas automobiļi otro vietu ikgadējā Consumer Reports žurnāla aptaujā zaudējuši un šogad ierindojušies vien 27. vietā, vēsta autonews.com.

Consumer Reports aptaujā Ford šogad ieņem vien 20. vietu, kas ir par desmit vietām zemāk nekā pērn. Patērētāju uzticības samazināšanās Ford skaidrojama ar diviem faktoriem: sākotējām problēmām ar Explorer, Fiesta un Focus jaunajiem modeļiem, kā arī problēmām ar jaunajām tehnoloģijām, piemēram, MyFordTouch informācijas un izklaides tehnoloģijas nepilnībām. «Uzticamības samazināšanās Ford kompānijai vērtējama kā ļoti slikta, jo ir vajadzīgs ilgs laiks, lai radītu uzticamu automašīnu reputāciju, bet to visu var zaudēt viena vai divu gadu laikā,» norādīja Consumer Reports Auto testa centra direktors Deivids Čempions (David Champion). Ford runasvīrs norādīja, ka MyFordTouch sistēma ir «industrijas pioniere», bet cita tehnoloģija – PowerShift ir «viena no vislabāk izstrādātajām un visvairāk degvielu taupošajām ierīcēm».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc izmēriem tas ir liels un ērts, arī izskats no ārpuses ir cienīgs un premium klasei piedienīgs. Vienīgais, žēl, ka no iekšpuses skats uz dzīvi jaunajam Ford Edge nav tik rožains un glamūrīgs

Ford Edge ir Ziemeļmerikas produkts, kas tagad tiek piejaucēts arī Eiropas tirgus prasībām. Auto otrpus okeānam ir ļoti pieprasīts, vismaz ASV, Kolorādo štatā, kur šovasar izdevās paviesoties DB autoapskatniekam, to uz ielām ir uzkrītoši daudz. Kā mēs to labi zinām, ASV valda citi izmēri, tādēļ Ford Edge kopējā automobiļu katlā nebūt nav no lielākajiem apvidniekiem, turpretim Eiropā tas jau būs pie brangākajiem SUV klases modeļiem. Lai kā Ford mārketologiem labpatiktos savu jauno produktu salīdzināt ar premium klases modeļiem, tomēr pēc izmēriem un satura tas drīzāk konkurēs ar KIA Soreneto vai Hyundai Santa Fe. Tāpat nekur tālu neatpaliks nedaudz mazākais Honda CR-V.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ford gatavojas atbrīvoties no Mazda akcijām

Lelde Petrāne,18.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Motor Co. pašlaik pārrunā iespēju pārdot lielu daļu savu Mazda Motor Corp. kapitāldaļu, atsaucoties uz neoficiāla informācijas avota sniegtu informāciju, ziņo The Wall Street Journal.

Autoražotājam pašlaik pieder 11% liela Japānas kompānijas daļa, bet tas plānojot šo daļu samazināt līdz 3% vai mazāk.

Marta beigās Ford piederēja aptuveni 195 miljoni Mazda akciju, kuru vērtība ir ap 41,7 miljardiem jenu (511,7 miljoni ASV dolāru).

Ford akcijas varētu iegādāties Mazda Japānas biznesa partneri.

Ford iegūto naudu, visticamāk, izmantos, lai atmaksātu parādu un investētu jaunajos tirgos.

Mazda ir piektais lielākais autoražotājs Japānā pēc apjomiem. Ford kļuva par Mazda akcionāru 1979.gadā, iegādājoties 25% akciju. ASV kompānija palielināja savu daļu līdz 33,4% 1996.gadā. Ford samazināja savu daļu 2008.gada beigās, bet joprojām ir lielākais akcionārs, kam pieder 11% akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Europe pārdošanas apjomi jūlijā sarukuši par 22.3 %. Kopumā aizvadītajā mēnesī pārdoti 97 800 Ford auto, vēsta Automotive news.

Kopumā pirmajos septiņos mēnešos Ford Europe reģistrējusi 815 100 jaunus auto, kas ir par 6.5 % mazāk nekā attiecīgajā periodā 2009. gadā. Bez tam, Eiropā Ford tirgus daļa jūlijā sasniedza 8.6 %, kas ir par 0,5 % mazāka nekā gadu iepriekš. Ford Europe amatpersonas tirdzniecības apjomu sarukumu pamato ar veco auto utilizēšanas programmu atcelšanu daudzās Eiropas valstīs. Nav noslēpums, ka 2009. gadā daudzās valstīs ,piemēram,Vācijā Francijā un Lielbritānijā īstenotās valdības atbalsta programmas veicināja Ford ekonomiskās klases modeļu strauju pieprasījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford investēs 500 miljonus dolāru elektrisko automašīnu ražošanas uzņēmumā

Žanete Hāka,25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ford paziņojis, ka investēs 500 miljonus dolāru elektrisko pikapu ražošanas uzņēmumā Rivian, un abas kompānijas sadarbosies, lai attīstītu jaunu uz akumulatora darbināmu automašīnu Ford, raksta CNN Business.

Ford cenšas sekot konkurentiem, kuru piedāvājumā ir elektriskie transportlīdzekļi, taču patlaban tas nepiedāvā nevienu elektrisko transportlīdzekli, vien dažus hibrīdauto.

Kompānijas vadība skaidro, ka Ford turpina virzīties uz priekšu savā elektrisko automašīnu attīstībā un jaunā sadarbība ar Rivian būs papildinājums tā nākotnes piedāvājumam. «Mums nav visas atbildes un mēs neizliekamies, ka mums tās ir,» sacījis Ford automašīnu nodaļas vadītājs Džo Hinrihs. «Mēs ticam, ka nākamie desmit gadi būs pārmaiņu periods elektrifikācijas jomā,» viņš piebildis.

Ford informējis arī par plāniem ieguldīt 11 miljardus dolāru kompānijas transformācijā, attīstot elektrisko un autonomo transportlīdzekļu ražošanu. Rivian plāno sākt ražot elektriskos transportlīdzekļus un paredzams, ka pirmais būs luksusa klases pikaps, kas spēs ar vienu uzlādi nobraukt vairāk nekā 600 kilometrus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Volkswagen un Ford paplašinās aliansi, aptverot autonomās vadības automobiļus

LETA/AFP,12.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums «Volkswagen» un ASV autoražotājs «Ford» piektdien paziņoja, ka paplašinās savu aliansi, lai aptvertu ar pašvadības automobiļu izstrādi.

«Volkswagen» investēs 2,6 miljardus dolāru (2,3 miljardus eiro) «Ford» pašvadības automobiļu izstrādes struktūrvienībā «Argo Ai», lai ASV un Eiropā piedāvātu jauno tehnoloģiju transportlīdzekļus.

Vienošanās paredz, ka abi autoražotāji kļūs par «Argo Ai» īpašniekiem ar līdzvērtīgām akciju daļām.

Tāpat «Ford» drīkstēs izmantot «Volkswagen» MEB platformu, uz kuras paredzēts balstīt visus turpmākos Vācijas autoražotāja elektriskos automobiļus.

«Lai arī «Volkswagen» un «Ford» saglabājas neatkarīgi uzņēmumi ar sīvu konkurenci, sadarbība ar «Argo Ai» šīs svarīgās tehnoloģijas attīstībā ļaus mums nodrošināt vēl nebijušas iespējas, apjomus un ģeogrāfisko aptvērumu,» norāda «Ford» vadītājs Džims Hakets.

Komentāri

Pievienot komentāru