Šodien uzņēmuma airBaltic vadītājs Bertolts Martins Fliks esot saņēmis flyLAL Group ģenerāldirektora Lina Dovīdena (Linas Dovydėnas) vēstuli, kurā Latvijas uzņēmums tiek aicināts ņemt vērā situāciju tirgū un, sekojot flyLAL-Lithuanian Airlines piemēram, samazināt aviobiļešu cenas, liecina sniegtā informācija medijiem.
flyLAL Group ģenerāldirektors Lins Dovīdens vēstulē uzsver, ka, viņaprāt, konkurence starp flyLAL-Lithuanian Airlines un airBaltic Baltijas valstu tirgū ir ļoti izdevīga klientiem, valstīm un aviācijas attīstībai.
"Tomēr pats svarīgākais ir tas, ka Latvijas un Lietuvas pasažieriem tiek sniegtas plašākas iespējas apskatīt pasauli – viņi tagad var doties lidojumos dažādos virzienos lētāk un biežāk. Tas būtiski paplašinās Lietuvas un Latvijas iedzīvotāju pasaules skatījumu un ļaus viņiem ceļot un iepazīt citas valstis. Turklāt šādā veidā tiek radīti papildu ienākumi abās valstīs," vēstulē norāda L. Dovīdens.
No savas puses flyLAL Group esot pievērsusi vislielāko uzmanību uzņēmumu attīstībai 2005.-2008. gadā. Šobrīd uzņēmums esot gatavs palielināt lidojumu apjomu 4-5 reizes. Šobrīd tiekot paplašināta lidmašīnu flote, un tiekot plānots, ka jau 2008. gada ziemā būs vairāk par 20 lidmašīnām. Pamatojoties uz 2008. gada vasaras lidojumu sarakstu, flyLAL-Lithuanian Airlines izmantos 16 lidmašīnas.
flyLAL Group ģenerāldirektors informējis airBaltic vadītāju, ka kopš 2008. gada aprīļa Lietuvas un Latvijas iedzīvotājiem tiek piedāvāts izmantot flyLAL-Lithuanian Airlines pakalpojumus par zemāku cenu un ka ir novērots ļoti liels klientu pieplūdums.
"Ar šo vēstuli es vēlos pievērst Jūsu uzmanību kādam svarīgam aspektam. Analizējot tirgū pieejamos cenu piedāvājumus, mēs ievērojām, ka airBaltic cenas vieniem un tiem pašiem lidojumu maršrutiem noteiktos gadījumos no Rīgas ir augstākas nekā no Viļņas. Turklāt visos gadījumos tās ir augstākas nekā flyLAL-Lithuanian Airlines cenas," vēstulē uzsver flyLAL Group ģenerāldirektors.
L. Dovīdens tāpat sniedz vairākus cenu analīzes piemērus nejauši izvēlētām aviobiļešu cenām. Viens no piemēriem ir datēts ar 2008. gada 9. februāri:
Viļņa–Brisele (flyLAL)
Izlidošana 16. aprīlī, atgriešanās 18. aprīlī – 72 LVL
Viļņa –Brisele (airBaltic)
Izlidošana 16. aprīlī, atgriešanās 18. aprīlī – 100 LVL
Rīga–Brisele (flyLAL)
Izlidošana 16. aprīlī, atgriešanās 18. aprīlī – 54,6 LVL
Rīga–Brisele (airBaltic)
Izlidošana 16. aprīlī, atgriešanās 18. aprīlī – 142,5 LVL
"Šis gadījums parāda, ka airBaltic piedāvātā aviobiļetes cena maršrutā Rīga–Brisele ir par 42,5 % augstāka par airBaltic piedāvāto cenu no Viļņas. Šī cena ir par 98 % augstāka nekā flyLAL-Lithuanian Airlines cena maršrutā Viļņa–Brisele. Cenu starpība starp flyLAL-Lithuanian Airlines un airBaltic piedāvājumiem būs vēl lielāka, jo Jūsu uzņēmums piemēro maksu par bagāžas reģistrēšanu, kas netiek atspoguļota klientiem norādītajā cenā," teikts vēstulē.
L. Dovīdens norāda, ka pēc tam, kad lidsabiedrība ir saņēmusi ļoti lielu klientu pieplūdumu lidojumiem no Rīgas un Viļņas, flyLAL Group ierosina airBaltic pievērst uzmanību klientu vajadzībām un veikt iespējamos pasākumus, lai samazinātu aviobiļešu cenas. "Mums rūp abu valstu pasažieri; tāpēc vienmēr esam gatavi klientiem piedāvāt mazākas cenas, salīdzinot ar tām, kādas piedāvājām līdz šim," vēstulē piebilst L. Dovīdens.
Atbilstoši L. Dovīdena rakstītajam, tirgus gaida airBaltic lēmumu, kas sniegtu klientiem izdevīgākus biļešu cenu piedāvājumus, savukārt flyLAL-Lithuanian Airlines sagaida efektīvu un godīgu konkurenci attiecībā pret saviem klientiem.