Rudenī, iegādājoties trīs jaunas lidmašīnas, airBaltic sāks flotes atjaunošanu, kopumā trīs gadu laikā flotes atjaunošanā plānots ieguldīt aptuveni miljardu eiro, trešdien žurnālistiem pastāstīja airBaltic prezidents Bertolds Fliks.
«Tuvāko trīs gadu laikā mēs gribam visu savu floti atjaunot ar jaunām lidmašīnām,» sacīja B. Fliks. Tādējādi airBaltic cer uzlabot kompānijas izmaksu struktūru un strādāt efektīvāk.
Viņš paskaidroja, ka jaunās lidmašīnas patērēs daudz mazāk degvielu, būs mazākas tehniskās apkopes izmaksas un ar tām varēs sasniegt tālākus attālumus. Tas savukārt airBaltic ļaus kļūt agresīvākiem ar biļešu cenām.
Tādējādi šā brīža airBaltic floti, kuru veido 31 lidmašīnas, līdz gada beigām paredzēts palielināt līdz 34 lidmašīnām.
Tāpat B. Fliks uzsvēra, ka ir jārūpējas par lidostas tālāku attīstību. «Manuprāt nevienam nav šaubas, ka lidostas kapacitāte ir izsmelta. Mums jāpanāk vienošanās ar lidostu, ka sāksim jaunu termināla būvniecību, jo citādi mums būs jāpiebremzē attīstība Rīgas lidostā,» stāstīja B. Fliks.
Savukārt Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards atzīmēja, ka jau pērn sākta izvērtēšana par tālāku kompānijas attīstību, un atgādināja, ka valdība otrdien akceptēja airBaltic pamatkapitāla palielināšanu.
Pasaulē aviācijā šie gadi nav bijuši no vieglajiem, tai pašā laikā šobrīd redzami priekšnoteikumi izaugsmes atjaunošanai, kurā uzvarētāji būs tie, kas spēs ne tikai kvalitatīvi strādāt, bet dos papildus grūdienus attīstībai, norādīja K. Gerhards, uzsverot, ka pamatkapitāla palielināšana uzņēmumam palīdzes piesaistīt nepieciešamās investīcijas un realizēt ambiciozus plānus par flotes atjaunošanu un esošo pozīciju nostiprināšanu, lai airBaltic savā nozarē kļūtu par vadošo spēlētāju Ziemeļeiropā, Centrālā un Austrumeiropā.
«Tas bija aspekts, kāpēc valdība, pēc lielas izvērtēšanas atbalstīja, ka arī valsts piedalās pamatkapitāla palielināšanā,» sacīja K. Gerhards.
Līdzekļus airBaltic pamatkapitāla palielināšanai valsts puse ņems no LVRTC, bet privātais partneris Baltijas Aviācijas sistēmas ieguldījumu veiks piesaistot banku līdzekļus. Tiesa, B. Fliks neatklāja finansējuma avotu, no kura plānots ņemt ieguldījumu pamatkapitāla palielināšanai.
«Es domāju, ka tas ir pilnīgi skaidrs, ka mēs šo naudu ņemam no finanšu institūcijām, respektīvi, bankām» sacīja B. Fliks, vienlaikus publiski nevēloties apspriest no kuras bankas līdzekļi tiks ņemti.
Db.lv jau vēstīja, ka 13. aprīļa Ministru kabineta sēdē airBaltic akcionāri nolēmuma palielināt airBaltic pamatkapitālu. Par spīti Ekonomikas ministrijas iebildumiem valsts ieguldīs 15,6 milj. airBaltic pamatkapitālā un prasīs lielāku kontroli.
Galīgajā variantā valdība atbalstīja priekšlikumu naudu airBaltic kapitālā ieguldīt, izlaižot jaunas obligācijas, kuras iegādāsies LVRTC.
Tomēr, ņemot vērā EM iebildumus, valdībai izdevās panākt vienošanos ar aviosabiedrības vadītāju un otra lielākā aviosabiedrības īpašnieka pārstāvi B. Fliku, ka tiks mainīts akcionāru līgums un palielināta valsts kontrole pār uzņēmuma vadību.
Savukārt, aviokompānijas airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas Sistēmas palielinās savu kapitāla daļu, iemaksājot airBaltic pamatkapitālā 14,4 miljonus latu, informē Baltijas aviācijas sistēmas. Baltijas Aviācijas Sistēmas ir privāts uzņēmums, kam airBaltic pieder 47,2% akciju.