Pazeminot Viļņas lidostas izmaksas, tās kļūs pat septiņas reizes zemākas nekā Rīgā, norāda airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.
«Aviācijai labvēlīgā politika Lietuvā diemžēl krasi atšķiras no situācijas Latvijā - Rīgā lidostas tarifi kļuvuši trīs reizes augstāki nekā Viļņā un tiek plānots ieviest jau
nus tarifus par drošības pakalpojumiem. Līdz ar to aviokompāniju izmaksas Rīgas lidostā kļūs septiņas reizes augstākas nekā Viļņā,» tā B. Fliks.«Latvijā aviāciju apdraud arī valsts pašreizējā politika. Finanšu ministrija vakar pauda ieceri atlikt satiksmes nozares Eiropas Savienības (ES) lielo infrastruktūras projektu īstenošanu un struktūrfondu līdzekļus neizmantot Rīgas lidostā. Tas norāda uz klaju neizpratni par aviācijas nozari valstī. Pat ja airBaltic uzņemtos būvēt jaunu termināli lidostā, saistītās aviācijas infrastruktūras attīstība būtu apdraudēta,» paziņojumā raksta airBaltic.
Kā lielu sasniegumu Latvijas valdība pasniedza apjoma atlaižu sistēmas atcelšanu Rīgas lidostā, kas faktiski nozīmē tarifu paaugstināšanu. Papildus tam Rīgas lidosta plāno jaunu pasažieru drošības nodevu 2.5 LVL apjomā. Nodevu un nodokļu paaugstināšana Rīgas lidostā nozīmē papildus izdevumus 9 miljonu latu apjomā, kas gulsies uz pasažieru pleciem.
«airBaltic ir viens no lielākajiem eksportētājiem valstī, kas nodrošina vismaz 1000 jaunas darba vietas uz katru papildu 1 miljonu pasažieru, ko lidsabiedrība pārvadā. Ekonomikas ministra Kampara kunga pieņēmums, ka lielie eksportētāji tāpat pieņems jaunus darbiniekus arī situācijā, kad valsts katru nedēļu ievieš jaunus nosacījumus uzņēmējiem un apkaro biznesu, vienkārši neiztur kritiku,» tā B. Fliks.
Vienotā atalgojuma sistēmas ieviešana valsts iestādēs un uzņēmumos Latvijas aviāciju var novest līdz bankrotam. Gaisa satiksmes dispečeri, piloti, tehniķi un citi augsti kvalificēti speciālisti nav un nebūs gatavi strādāt par 70%-80% zemāku algu nekā kaimiņvalstīs, uzskata airBaltic prezidents.