ASV kompānijas ar būtisku biznesa darbību Venecuēlā, piemēram, Avon Products Inc un Colgate-Palmolive Co, gatavojas Venecuēlas valūtas devalvācijas ietekmei, ziņo Reuters.
Venecuēla lielā mērā ir atkarīga no patēriņa preču importa un devalvācija nozīmē, ka daudzi produkti patērētājiem maksās vairāk. Sagaidāms, ka ārvalstu kompāniju pārdošanas apjomi un pelņa samazināsies.
Db.lv jau rakstīja, ka Venecuēlas prezidenta Ugo Čavesa paziņojums par valsts valūtas bolivāra devalvāciju izraisīja iepirkšanās bumu galvaspilsētā Karakasā, jo cilvēki centās iegādāties importētās preces vēl pirms devalvācijas efekta īstenošanās.
Kā kompānijas, kuras negatīvi ietekmēs valūtas devalvācija Venecuēlā, tiek minētas, piemēram, Procter & Gamble Co, Avon, Colgate, Kimberly-Clark un Energizer Holdings Inc.. Piemēram, Colgate pārdošanas apjomos Venecuēlas daļa ir 6%.
Savukārt divi lieli autoražotāji norādījuši, ka uz viņiem ietekme būs minimāla.
«Mēs vērtējam situāciju,» sacījis Ford Motor Co finanšu direktors Levis Būts (Lewis Booth), piebilstot, ka katrs tirgus Ford ir būtisks. 2008.gadā Ford piederēja aptuveni 15.7% no Venecuēlas vieglo un kravas automašīnu tirgus. Taču tagad tā esot būtiski samazinājusies.
Toyota Motor Corp Venecuēlā pārdod Tundra automašīnas, taču šajā valstī pārdoto automašīnu skaits esot pavisam neliels - 2009. gada laikā Venecuēlā tika pārdotas aptuveni 200 Tundra modeļa automašīnas.
Dow Chemical, lielākais ASV bāzētais ķīmisku vielu ražotājs, sacījis, ka devalvācija neradīs zaudējumus tā biznesam. DuPont Pioneer vienība atteikusies komentēt, kā devalvācija Venecuēlā to ietekmēs, tikai sakot, ka Venecuēla ir neliels, bet nozīmīgs tirgus.