Jaunākais izdevums

SIA Rīgas satiksme degvielu nodrošina naftas kontrabandā iesaistīta firma, kuras piesegšanā varētu būt bijis iesaistīts bijušais valsts galvenais muitnieks Vladimirs Vaškevičs.

Ar Rīgas satiksmei nepieciešamās degvielas piegādi un uzglabāšanu nodarbojas pašvaldības uzņēmumam pilnībā piederoša SIA Degvielas apgāds (51 % Degvielas apgāda kapitāldaļas Rīgas satiksme iegādājās 2005. gada martā, bet 2006. gada septembrī kļuva par vienīgo uzņēmuma īpašnieci). Tā kā Degvielas apgādam «nebija pieredzes naftas produktu ieviešanai muitas noliktavā, uzglabāšanā un tirdzniecībā, kā arī nav nepieciešamās klientūras, tika nolemts noslēgt pilnvarojuma līgumu ar nozarē pazīstamu un pieredzējušu komersantu,» teikts Degvielas apgāda 2007. gada pārskatā. Šis komersants ir SIA OVI, kura valdes priekšsēdētājs un bijušais īpašnieks ir Vladimirs Oderovs, kuram šovasar tika piespriests piecu gadu cietumsods par apjomīgu naftas kontrabandu (prokuratūra uzskata, ka, pārdodot nelegālo degvielu, legalizēti vairāk nekā 1 milj. Ls). Šobrīd tiesas spriedums gan ir pārsūdzēts.

Vienā adresē

Nevar izslēgt, ka Rīgas satiksme, jau pērkot Degvielas apgādu, plānoja kopīgu biznesu ar OVI. Proti, Degvielas apgāda iepriekšējais saimnieks, zvērināts advokāts Centis Zitāns, ir līdzīpašnieks (5%) SIA Grāmatvedība un juridiskie pakalpojumi, kurā kapitāldaļas pieder arī kādam ASV Arkanzasas štatā reģistrētam uzņēmumam Strafford LLC. Šajā pašā adresē ASV reģistrēts arī uzņēmums CarnelCommerce LLC, kas ir vienīgais SIA Carnel īpašnieks. Carnel šobrīd pieder 16,4 % OVI kapitāldaļu, bet vēl līdz šā gada aprīlim tas bija vienīgais OVI īpašnieks. Carnel valdes priekšsēdētājs ir V. Oderova dēls Jevgēnijs Oderovs. J. Oderovs ieņem valdes locekļa amatu arī OVI. Ņemot vērā, ka OVI īpašnieku sarakstā Carnel parādās laikā, kad, spriežot pēc publiski pieejamas informācijas, tiesībsargājošās struktūras sāka pētīt V. Oderova biznesa melno pusi, nevar izslēgt, ka tā aizsegā slēpjas par kontrabandu tiesātais uzņēmējs. Šobrīd lielākais (83,6 %) OVI īpašnieks ir Lihten­šteinā reģistrēts uzņēmums ASIAVOY LLC. Pirms šī uzņēmuma nepilnus divus mēnešus akcijas atradās ASV Oregonas štatā reģistrēta uzņēmuma - Terrat Trade LLC - rokās, bet pirms tam vienīgais īpašnieks bija jau minētais SIA Carnel. Līdz ar Terrat Trade LLC parādīšanos īpašnieku sarakstā šā gada aprīļa beigās par 1,95 milj. Ls palielinājies uzņēmuma pamatkapitāls.

Remontēja un pārdeva

Tā kā gan Carnel īpašnieks, gan Strafford LLC reģistrēti vienā adresē, iespējams, V. Oderovs saistīts arī ar Degvielas apgādu, kam Jūrmalā pieder naftas bāze. C. Zitāns nevarēja atbildēt uz Db jautājumu par Strafford LLC pārstāvjiem, norādot, ka viņam Grāmatvedības un juridiskajos pakalpojumos pieder tik neliela kapitāldaļu pakete, ka «īpaši neesmu satraucies, kas tur un kā». Jautāts, vai Degvielas apgādam bijusi sadarbība ar OVI jau laikā, kad tas vēl nepiederēja Rīgas satik­smei, pēc ilgākām pārdomām C. Zitāns atbildēja noraidoši. Viņš Db skaidroja, ka iepriekšējos gados netika veikta aktīva naftas bāzes saimnieciskā darbība. «Notika naftas bāzes renovācija. Pēc tam to pārdevām Rīgas satiksmei,» teica C. Zitāns. Degvielas apgāda pērnā gada pārskatā gan minēts, ka «naftas bāze bija sliktā tehniskā stāvoklī. Tai piegulošā infrastruktūra neatbilda vispārpieņemtajām prasībām, t.sk. spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem (piem., ugunsdrošības) un Latvijas Dzelzceļa standartiem, kā rezultātā netika nodrošināta naftas produktu transportēšana no stacijas Sloka». Naftas bāzes remontdarbi pērn izmaksājuši 63,9 tūkst. Ls, bet rezervuāru krāsošana - vēl 53,7 tūkst. Ls, liecina uzņēmuma pērnā gada pārskats. Spriežot pēc Zemesgrāmatas un Privatizācijas aģentūras ziņām, Degvielas apgādam piederēja naftas bāze, taču zeme, uz kuras tā atradās, bija valsts īpašumā. Tā privatizēta par 252 tūkst. Ls vien pagājušā gada rudenī, kad Degvielas apgāda īpašnieks jau bija pašvaldības uzņēmums.

Lieli zaudējumi

Rīgas satiksme par Degvielas apgāda iegādi samaksāja 1,3 milj. Ls, liecina Db aplēses, izmantojot C. Zitāna amatpersonas deklarācijās pausto informāciju. Kompānijas pamatkapitālā Rīgas satik­sme 2007. gadā ieguldījis vēl pusmiljonu Ls, kas, spriežot pēc gada pārskata, darīts, lai varētu nodrošināt uzņēmuma saimniecisko darbību, jo pašam uzņēmumam naudas nav. Proti, Degvielas apgāda kasēs naudas līdzekļi ir niecīgi (2007. gada beigās tikai nepilni 4 tūkst. Ls), savukārt ieņēmumi gan pērn, gan vēl gadu iepriekš bija mērāmi desmitos tūkstošu pretēji vairāk nekā 200 tūkst.Ls lielajiem izdevumiem, praktiski nav arī aizņemto līdzekļu. Rezultātā uzņēmums pērno gadu noslēdzis ar 208 tūkst. Ls lieliem zaudējumiem. Šā gada pirmajā pusē Rīgas satiksmeDegvielas apgāda pamatkapitālā ieguldījusi vēl nepilnus 53 tūkst. Ls, liecina Rīgas satiksmes gada pārskats. Db neizdevās gūt Rīgas satiksmes atbildes uz jautājumiem, kas skar Degvielas apgāda iegādi, biznesu, finansiālo darbību, iegādes un pastāvēšanas lietderību, pilnvarojuma līguma slēgšanu ar OVI un sadarbības nosacījumiem ar to. Ar argumentu, ka Rīgas satiksmes valdes priekšsēdētājam Leonam Bemhenam «nav spēka» un jautājumi «nav forši», Db tika atteikta saruna klātienē, solot atbildes sniegt rakstiski. Vairāk nekā nedēļas laikā tas tā arī nenotika. Arī Rīgas satiksmes gada pārskati nedod informāciju par Degvielas apgāda iegādes un darbības nepieciešamību un lietderību. Pat 2005. gada pārskata vadības ziņojumā ne ar vārdu nav pieminēta Degvielas apgāda kapitāldaļu iegāde.

Vērtē kā šaubīgu

«Par uzņēmuma iegādi ir apmēram skaidrs, jo pirkti tiešām tika aktīvi - naftas bāze, kas atkarībā no izmantošanas iespējām un mērķiem var būt pat krietni vērtīgāka, ja tiek savesta normālā saimniekošanas kārtībā (kādā tā iegādes brīdī nav bijusi). Grūtāk komentēt par to, kas ar šo iegādāto īpašumu tika darīts tālāk,» pēc Db lūguma izvērtēt Degvielas apgāda pērnā gada pārskatu atzina finanšu konsultāciju uzņēmuma Laika stars valdes priekšsēdētājs Vadims Jerošenko. Viņš atzina, ka, nezinot ar OVI noslēgtā pilnvarojuma līguma tekstu un nosacījumus, ir grūti spriest, kam ir kādas tiesības un pienākumi, tāpat arī nevar saprast, kādas ir OVI iespējas gūt peļņu no šīs bāzes izmantošanas. 2007. gada datos redzams, ka OVI ir tiesības rīkoties ar šo naftas bāzi (divi 10 000 m3 rezervuāri, divi 700 m3 rezervuāri, divjoslu dzelzceļa atzarojums, 140 m gara estakāde vilcienu apkalpošanai), par to maksājot 50 tūkst. Ls. Vienlaikus pats SIA Degvielas apgāds par saviem līdzekļiem veicis remontdarbus un citas izmaksas, ko nesedz nelielie ieņēmumi. «Tāpēc, ja uzņēmuma iegāde pati par sevi varētu būt ekonomiski pamatots lēmums, tad šī īpašuma nodošana ar pilnvarojuma līgumu citās rokās, oficiāli gūstot tik nelielus ieņēmumus, gan ir šaubīga. Tad jau labāk iekonservēt šo objektu un nedarīt neko, ja jau, kaut ko darot, mums sanāk piemaksāt. Bet varbūt pilnvarojuma līgums satur kādu citu skaidrojumu par šo dīvaino situāciju,» vērtēja V. Jerošenko.

Izveidots starpnieks

No Db pieejamās informācijas par Degvielas apgādu jāsecina, ka faktiski uzņēmums darbojies kā starpnieks, radot izdevumus, no kuriem varētu izvairīties, iepērkot degvielu «pa tiešo» no piegādātājiem, piemēram, uzņēmuma uzturēšanas un administrācijas izmaksas. Administrācijas izmaksas pērn bijušas 67.7 tūkst. Ls lielas. Turklāt šīm izmaksām vērojama tendence strauji augt - 2006. gadā tās bija gandrīz uz pusi mazākas. Parasti lielie patērētāji degvielu iegādājas konkursu kārtībā, kur piedāvātā summa, protams, ir mazāka par degvielas mazumtirdzniecības cenu, Db atzina Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ojārs Karčevskis. Arī Rīgas satiksme pirms Degvielas apgāda iegādes degvielu iepirka konkursa kārtībā. Pēdējais Rīgas satiksmes konkurss par degvielas iegādi izsludināts 2006. gadā, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā rodamā informācija. Arī tajā viens no uzvarētājiem bija OVI. Kopējā līguma summa bija 2.4 milj. Ls. Ņemot vērā, ka Rīgas satiksmes izdevumi par degvielu gadā ir ievērojami lielāki (2006. gadā vien tie bija nepilni 6.3 milj. Ls), maz ticams, ka pašvaldības uzņēmums joprojām brauc ar degvielu, kas iegādāta 2006. gadā rīkotajā konkursā. Spriežot pēc IUB informācijas, nevienu lielu degvielas iegādes konkursu nav izsludinājis arī Degvielas apgāds. Tas gan viņam, pēc IUB vadītāja Andreja Tiknusa teiktā, bija jādara. «Nevar būt tā, ka Rīgas satiksme iepērk degvielu no meitas uzņēmuma, kas to dabūjusi nezin kur. Tam [meitas] uzņēmumam ir jātaisa iepirkumu procedūra,» teica A. Tiknuss. Db neizdevās noskaidrot, cik litrus degvielas gadā Rīgas satiksme patērē, taču Degvielas apgāda gada pārskatā minēts, ka «2007. gada laikā tika pieņemti no piegādātājiem, pārkrauti, uzglabāti un nogādāti degvielas uzpildes stacijās 5 172 825 litri Rīgas pašvaldības sabiedrībai ar ierobežotu atbildību Rīgas satiksme pa dzelzceļu piegādātā degviela». O. Karčevskis atzina, ka ar šādu degvielas apjomu teorētiski ir pietiekami pasažieru pārvadāšanas uzņēmuma vajadzībām, bet, skatoties no degvielas tirdzniecības viedokļa, tas ir neliels apjoms. Pērn kopumā Latvijā patērētas 1.37 miljoni tonnas degvielas, no kurām 909.1 tūkst. tonnu realizēti mazumtirdzniecībā, bet 191.5 tonnas - vairumtirdzniecībā, liecina VID apkopotā informācija. Rīgas satiksmes izdevumi par degvielu šogad plānoti nedaudz virs 10 milj. Ls, bet nākamgad jau tiek lēsti 11.57 milj. Ls apjomā, liecina uzņēmuma budžeta projekts. Gandrīz visa šī summa - 11.36 milj. Ls - nākamgad paredzēta sabiedriskā transporta nodrošināšanai ar degvielu. Uzņēmums arī prognozē, ka 2010. un 2011. gadā šie izdevumi tikai augs - tie plānoti attiecīgi 15.17 un 16.05 milj. Ls apjomā, kas vedina domāt, ka OVI bez garantētiem ienākumiem nepaliks. Tiesa, Db nav zināms, uz cik gadiem slēgts pilnvarojuma līgums ar šo degvielas kompāniju, jo arī uz šo jautājumu Rīgas satiksme atbildi nesniedza. Db arī neizdevās pārliecināties, vai un kā uzlabojusies OVI finansiālā situācija pēc līguma noslēgšanas ar Degvielas apgādu, jo, kā teikts Lursoft datubāzē, uzņēmuma 2007. «gada pārskata iesniegšana nav reģistrēta».

Dzīvo no dotācijām

Starp citu, OVI kā degvielas piegādātāju iecienījusi arī Rīgas brīvostas pārvalde, kas šā gada sākumā atzina to par uzvarētāju konkursā par degvielas piegādi brīvostas kuģiem un autotransportam par 5.65 milj. Ls. Uzņēmums bijis arī viens no uzvarētājiem 2004. gadā brīvostas izsludinātā konkursā par degvielas un eļļas piegādi. Lielajiem izdevumiem, kas saistīti ar Degvielas apgāda iegādi, tā darbību un darbinieku un pārraugu algošanu, grūti rast pārliecinošu pamatojumu, ņemot vērā, ka Rīgas satiksme pati sevi nespēj uzturēt un uzņēmuma darbības nodrošināšanai gadu no gadu prasa arvien lielākas pašvaldības dotācijas, kas tiek segtas no nodokļu maksātāju naudas. Šogad dotācijās no Rīgas domes tā saņem 44.7 milj. Ls, bet nākamgad, pat optimizējot budžetu (samazinot reisu skaitu par 5 %, neplānojot strauju darbinieku algu palielinājumu, apcērpot administrācijas izmaksas un investīciju programmu), dotācijas apjoms jāpalielina vēl par 28.63 milj. Ls, kopumā sasniedzot jau 73.33 milj. Ls. Rīgas satiksmes nākamā gada budžeta projektu jau ir akceptējusi Rīgas domes Satiksmes un transportu lietu komiteja, taču galīgais lēmums vēl nav pieņemts. Droši par uzņēmumam paredzēto dotācijas apjomu varēs runāt tikai, pieņemot pilsētas nākamā gada budžetu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

IUB Rīgas satiksmei lūgs pārtraukt līgumu ar SIA Rīgas karte, kas no tirgus «izspiež» Mobilly

,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme lūgs pārtraukt ar SIA Rīgas karte noslēgto līgumu par Rīgas maksas autostāvvietu uzlabojumiem, darbību un uzturēšanu, vienlaikus norādot uz pienākumu piemērot publisko iepirkumu regulējumu.

Tā liecina LETA rīcībā esošais IUB atzinums kādai amatpersonai.

IUB tika lūgts izvērtēt Rīgas satiksmes rīcības neatbilstību Publisko iepirkumu likuma prasībām, nododot visus Rīgas satiksmes autostāvvietu ieņēmumu pārvaldības jautājumus Rīgas kartei, nerīkojot iepirkumu likumā noteiktā kārtībā.

No amatpersonas vēstules IUB konstatēja, ka SIA CityCredit jeb Mobilly jau 2004.gadā uzvarēja iepirkumā par īsziņas norēķinu sistēmas izveidošanu un uzturēšanu Rīgas satiksmes autostāvvietās uz pieciem gadiem. 2010.gadā Rīgas satiksme izsludināja jaunu iepirkumu, tomēr tas tika pārtraukts, un CityCredit ar Rīgas satiksmi noslēdza vienošanos, ka iepriekš noslēgtais līgums ir spēkā līdz jaunas iepirkuma procedūras rezultātiem. Esošais līgums esot spēkā līdz šā gada jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izstrādāts Alternatīvo degvielu attīstības plāns 2017.-2020.gadam

Lelde Petrāne,17.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts sekretāru sanāksmē, 17.novembrī, izsludināts Alternatīvo degvielu attīstības plāns 2017.-2020.gadam, kurš izstrādāts, lai samazinātu transporta negatīvo ietekmi uz vidi, kā arī lai pārņemtu Eiropas Parlamenta un Padomes 2014.gada 22.oktobra Direktīvas 2014/94/ES par alternatīvo degvielu infrastruktūras ieviešanu prasības, informē Satiksmes Ministrija.

Minētā plāna mērķis ir veicināt alternatīvo degvielu un tās infrastruktūras attīstību, lai samazinātu transporta negatīvo ietekmi uz vidi. Plāna uzdevums būs apzināt esošo situāciju alternatīvo degvielu jomā, kā arī noteikt turpmāk veicamos pasākumus alternatīvo degvielu ieviešanai un izmantošanas vecināšanai Latvijā.

Plāns atbilst Latvijas Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam (NAP 2020), Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam, Vides politikas pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam, Enerģētikas attīstības pamatnostādnēs 2016.-2020.gadam, kā arī Transporta attīstības pamatnostādnēs 2014.-2020.gadam noteiktajiem mērķiem un uzdevumiem negatīvās ietekmes uz vidi mazināšanai un ilgtspējīgas attīstības veicināšanai, kā arī atbilst Eiropas transporta politikas Baltajā grāmatā Ceļvedis uz Eiropas vienoto transporta telpu — virzība uz konkurētspējīgu un resursefektīvu transporta sistēmu noteiktajiem mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas mērs degvielas iepirkumos neredz nekā šaubīga

Lāsma Vaivare, DB,21.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas mērs Jānis Birks tic uz vārda pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme vadībai, kas apgalvo, ka uzņēmuma apgādē ar degvielu nav nekā šaubīga.

Tikšanās laikā ar Rīgas mēru Rīgas satiksmes un tam piederošās SIA Degvielas apgāds amatpersonas parādīja dokumentus un skaidroja situāciju, apgalvojot, ka «dokumenti un juridiskā puse ir korekta. Un mērs teica – ja jau viss ir kārtībā, tad lieciet papīrus galdā un skaidrojiet sabiedrībai,» Db stāstīja Rīgas mēra preses sekretāre Kristīne Liepa. Jautāta, vai mērs nedomā lūgt juristiem vērtējumu par Rīgas satiksmes darījumiem, viņa atbildēja noliedzoši, piebilstot, ka šobrīd nav pamata to darīt, jo «apgalvo, ka visi dokumenti ir kārtībā».

Arī Rīgas domes revīzijas komisijai šogad vai nākamā gada pirmajā pusgadā nav plānota Rīgas satiksmes darbības pārbaudīšana. Savukārt Valsts kontrole, kas šo pašvaldības uzņēmumu pārbaudīja pērn, jau toreiz norādīja, ka uzņēmumā vajadzētu ieviest «kontroles procedūras, lai nodrošinātu iepirkumu procesu reglamentējošo normatīvo aktu prasību ievērošanu, veicot iepirkumus komercsabiedrības darbības nodrošināšanai». Tika arī norādīts, ka Rīgas satiksmes «grāmatvedības uzskaite nav iekārtota pa sabiedrisko pakalpojumu veidiem un nav pilnībā nodalīta no pārējās komercdarbības, līdz ar to braukšanas tarifi nav aprēķināti atbilstoši normatīvo aktu prasībām». Iebildumi bijuši arī par to, ka degvielas patēriņa normu noteikšanai un degvielas izlietojuma uzskaitei akti par degvielas patēriņa normas pārbaudēm nav noformēti atbilstoši normatīvo aktu prasībām, kas revidentiem nedeva pietiekamu pārliecību par degvielas patēriņa normas noteikšanas procesa norisi un iegūto rezultātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai cīnītos pret globālo sasilšanu un piesārņojuma līmeņiem, vairums pasaules attīstīto valstu vienojušās, ka nākotne pieder elektrībai, tostarp automašīnām ar elektrodzinējiem. Tā, piemēram, Norvēģija un Dienvidkoreja jau paziņojušas, ka no 2025. gada pilnībā aizliegs ar degvielu darbināmu jaunu auto tirdzniecību. Arī citas rietumvalstis iecerējušas šādu liegumu ieviest laikposmā no 2030. – 2040. gadam. Tas nozīmē, ka auto ražotājiem strauji jāmainās un jāpielāgojas. Tas patlaban jau notiek, un starp jaunajiem auto katru gadu novērojams arvien lielāks hibrīdauto un elektroauto īpatsvars.

Ekonomiskais ieguvums dārgākai mašīnai

Nav noslēpums, ka jauni hibrīdauto vai elektroauto parasti ir dārgāki nekā ar degvielu darbināmi auto. Tas tāpēc, ka tiem nepieciešams vairāk detaļu un ierīču nekā ierastajām automašīnām (piemēram, baterija, kurā uzkrāt enerģiju, modificēts dzinējs u. c.). Tomēr, ja ar šo automašīnu regulāri brauc, tās cenas starpība atmaksājas aptuveni 4-6 gadu laikā. Vispirms jāņem vērā mazākas enerģijas izmaksas. Bet vienlaikus arī valsts noteiktie nodokļi, apdrošināšanas izmaksas un pat aizdevumu procenti, ja mašīna iegādāta ar kāda finanšu pakalpojuma palīdzību - auto kredīts vai auto līzings, parasti ir zemāki tieši dabai draudzīgiem auto (ieskaitot hibrīdauto un elektroauto). Par aizdevumiem gan jāatceras, ka dažādi aizdevēji piedāvā dažādus nosacījumus un ka tieši noteiktā procentu likme var aizdevumu padarīt izdevīgu vai neizdevīgu. Vieglākais veids, kā šīs aizdevumu likmes un citus svarīgus nosacījumus salīdzināt, ir Sortter mājaslapā – kredītu salīdzināšanas portāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc Deglava tilta slēgšanas, Rīgas satiksme mudina izmantot sabiedrisko transportu

Lelde Petrāne,25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā to, ka šodien no plkst. 5.00 Valsts policija ir slēgusi A. Deglava pārvadu, «Rīgas satiksme» aicina autovadītājus atturēties no iebraukšanas pilsētas centrālajā daļā ar saviem transportlīdzekļiem un aktīvi izmantot sabiedrisko transportu. «Rīgas satiksme» aicina izmantot iespēju atstāt savus spēkratus autobusu, trolejbusu un tramvaju galapunktu tuvumā.

«Rīgas satiksme» aicina izmantot iespēju atstāt savus transportlīdzekļus lielveikalu autostāvvietās pie pilsētas robežām, kur šāda iespēja tiek piedāvāta un atbilst šo uzņēmumu politikai, t. i., netiek prasīta maksa par ilgstošāku stāvēšanu, ja no šīm vietām ir iespēja pārsēsties uz Rīgas sabiedrisko transportu. «Rīgas satiksme» arī aicina izmantot AS «Pasažieru vilciens» piedāvātos pakalpojums, lai nokļūtu pilsētas centrā. Vienlaikus «Rīgas satiksme» aicina autovadītājus ievērot ceļu satiksmes noteikumus un atgādina, ka apstāšanās un stāvēšanas noteikumu pārkāpšanas gadījumā personai var piemērot administratīvo sodu, bet, pārkāpjot privāto autostāvvietu noteikumus, – to operatoru noteiktos līgumsodus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) «nanoūdens» lietā Rīgas pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» piemērojusi 2,4 miljonu eiro sodu par aizliegtu vienošanos, trešdien mediju pārstāvjus informēja KP.

KP konstatējusi aizliegtu vienošanos divās «Rīgas satiksmes» cenu aptaujās par nano tehnoloģiskās ķīmijas piegādi.

Vienlaikus SIA «Sava arhitektūra» piemērots naudas sods 700 eiro eiro apmērā.

Naudas sodi par apzinātu konkurences kropļošanu piemēroti «Rīgas satiksmei» kā pasūtītājam, bet «Savai arhitektūrai» kā iepirkuma pretendentam.

Savukārt pārējie pieci karteļa dalībnieki - SIA «RS Baltic», SIA «Alchimica-Latvia», SIA «UKT Serviss», SIA «Vialeks» un SIA «HRM» - ir likvidēti, tāpēc tiem naudas sods nav piemērots.

«Rīgas satiksme» nepiekrīt Konkurences padomes lēmumā konstatētajam pārkāpumam un to pārsūdzēs, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis. «Rīgas satiksme» uzskata, ka Konkurences padome nepareizi un pretēji Eiropas Savienības tiesu praksei ir interpretējusi tiesību normas, pārkāpumu saskatot faktā, ka viens no «Rīgas satiksmes» šobrīd jau bijušajiem darbiniekiem prettiesiski, savtīgos nolūkos, apzināti slēptā veidā sniedza atbalstu cenu aptauju dalībniekiem. Šāda «Rīgas satiksmes» darbinieka un vairāku cenu aptaujas pretendentu rīcība šobrīd tiek vērtēta kriminālprocesa ietvaros. Tomēr Konkurences padome nevērtēja «Rīgas satiksmes» kā tirgus dalībnieka spēju novērst konkrēto noziegumu, kas vienlaikus varētu būt radījis sekas konkurencei, kaut arī šāds izvērtējums ir obligāts priekšnoteikums, lai konstatētu tirgus dalībnieka vainu. Līdz ar to «Rīgas satiksmes» ieskatā Konkurences padome ir pieņēmusi nepamatotu lēmumu, kas balstīts kļūdainā konkurences tiesību normu interpretācijā, skaidro V.Zaķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nedēļas nogalē Rīgā gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi

Lelde Petrāne,11.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šīs nedēļas nogalē Rīgas svētku laikā pilsētā gaidāmi ievērojami satiksmes ierobežojumi, tostarp tiks slēgta transportlīdzekļu kustība 11. novembra krastmalā, informē Rīgas dome.

Tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme (izņemot transportlīdzekļus ar speciālām caurlaidēm):

- no 11. augusta plkst. 22.00 līdz 15. augustam plkst. 7.00 11.novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai (arī velorikšu, elektromobiļu un zirgu pajūgu satiksme);

- no 11. augusta plkst. 22.00 līdz 15. augustam plkst. 7.00 11.novembra krastmalai paralēlajā ielā, posmā no Jaunielas līdz Poļu gātei un Bīskapa gātē (arī velorikšas, elektromobiļi un zirgu pajūgi);

- 13. augustā no plkst.8.00 līdz 20.00 Eksporta ielas posmā no Elizabetes ielas līdz Muitas ielai (izņemot transportlīdzekļus ar caurlaidēm un transportlīdzekļus, kuriem nepieciešams iekļūt un izkļūt no Rīgas pasažieru ostas);

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības sēdē, 6. februārī, Ministru kabinets atbalstīja noteikumu projektu, kas paredz noteikt vienotas prasības elektrotransportlīdzekļu uzlādes, dabasgāzes uzpildes un ūdeņraža uzpildes iekārtām, informē Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa.

Ņemot vērā, ka Latvijā alternatīvo degvielu politika ir tikai pašā attīstības sākumposmā, vienotu prasību noteikšana šādu transportlīdzekļu uzpildes un uzlādes stacijām ir īpaši svarīga. atzīmē ministrijā.

Autotransports veido 91,3% no kopējā transporta SEG (siltumnīcefekta gāzes) emisiju apjoma, bet 23,9% – no kopējā SEG emisiju apjoma. Attiecībā uz transporta nozares radīto gaisa piesārņojumu, nozīmīgas ir nozares radītās slāpekļa oksīda emisijas. NOx emisiju galvenais avots Latvijā ir transports (49%), it īpaši autotransports, kas rada 35% no kopējām emisijām.

Atzīmēts, ka 92% no autoparka veido ar fosilajām degvielām (benzīns un dīzeļdegviela) un 7% ar sašķidrināto naftas gāzi darbināmi transportlīdzekļi, kas ir galvenais SEG emisiju avots. Ir jāapzinās, ka, paplašinot alternatīvo degvielu pielietojumu transportā, varētu parādīties pozitīvā ietekme šādam pasākumam uz Latvijai saistošo mērķu izpildi par SEG emisiju samazināšanu turpmākajos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināta - Rīgas satiksme izstrādājusi tiešu konkurentu Mobilly

Gunta Kursiša,05.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības uzņēmums Rīgas satiksme izveidojis savu norēķinu sistēmu, kas tieši konkurē ar pašvaldības uzņēmuma līdzšinējo partneri Mobilly, savukārt tā meitas uzņēmums Rīgas Karte mēģina pārvilināt Mobilly klientus. Rīgas satiskmes pārstāvji atzīst, ka uzņēmums attīstījis savu norēķinu sistēmu, tomēr no Mobilly pakalpojumiem neatteikšoties.

[Ziņa papildināta ar Rīgas satiksmes un Rīgas kartes komentāru]

Pašvaldībai piederošā SIA Rīgas satiksme meitas kompānija Rīgas karte esot izsūtījusi norēķinu sistēmas Mobilly klientiem paziņojumu, kurā minēts, ka Rīgas satiksme pārtrauks sadarbību ar Mobilly, kā arī informēja, ka ir izstrādājusi savu norēķinu sistēmu, Db.lv apstirprināja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis. Lai arī V. Zaķis pauda, ka sadarbība ar Mobilly turpināsies Rīgas kartes valdes loceklis Aleksandrs Brandavs Db.lv atzina - informatīvajā vēstulē klientiem tika pausts, ka vasarā šī sadarbība tiks pārtraukta. Viņš uzskata, ka pa šo laiku klientiem būs iespēja pāriet no Mobilly sistēmas uz Rīgas satiksmes norēķinu sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksmes jaunā norēķinu sistēma esot klientiem ērtāka un lētāka, un Rīgas karte gatavojas «pārvilināt» visus Mobilly klientus pie sevis, Db.lv neslēpa Rīgas kartes valdes loceklis Aleksandrs Brandavs, kura tiešā pārziņā arī ir Mobilly konkurenta izstrāde.

Jau ziņots, ka Rīgas satiksme izstrādājusi jaunu norēķinu sistēmu, kas ir tiešs konkurents Mobilly – pakalpojumam, ko līdz šim izmantoja Rīgas satiksme.

Rīgas kartes valdes loceklis Db.lv vairākkārt uzsvēra, ka galvenais apsvērums savas sistēmas izveidošanai ir ekonomiskais izdevīgums un ka jaunā sistēma uzņēmumam izmaksā daudz lētāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni 30 pašvaldības SIA Rīgas satiksme darbinieku šodien pulcējās Rātslaukumā pie Rīgas domes, lai iestātos par vienlīdzīgām darbinieku tiesībām un paustu neapmierinātību ar Rīgas satiksmes arodorganizāciju darbu.

Daļa piketa dalībnieku ir pagriezuši muguru pret Rīgas domi, lai simboliski norādītu, ka Rīgas dome pagriež muguru Rīgas satiksmē notiekošajam.

Piketa dalībniekiem kaklā uzkārti plakāti, kas vēsta Visām arodbiedrībām vienādas tiesības!, Par godīgu darbu prasām taisnīgu samaksu, Vilku likumiem Eiropā nav vietas, Rīgas satiksmes kabatas arodbiedrībām - nē! un Ar Rīgas satiksmi aizbrauc tikai jumts.

Daļa uzņēmumu darbinieku ir neapmierināti ar Rīgas satiksmes arodorganizāciju darbu. «Situācija ir komplicēta, jo vislielākā problēma ir darba devēja pamatarodbiedrība, kas faktiski nekādā veidā pat necenšas aizsargāt darbinieku intereses, tāpēc šie darbinieki ir izveidojuši savu arodorganizāciju, kas iestājušies mūsu arodbiedrībā kā vienā no struktūrvienībām. Jau ilgstoši vairāk nekā gadu mēģinām panākt, lai ar viņiem uzsāk sociālo dialogu, pieaicina sarunās, bet darba devējs spītīgi ignorē un cenšas visus jautājumus risināt no spēka pozīcijām,» aģentūrai LETA skaidroja Rīgas reģiona pašvaldību darbinieku arodbiedrības vadītāja Dace Kaminska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Leonīds Krongorns: «Mēs gadiem cenšamies panākt reālu konkurenci»

Jānis Goldbergs,11.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) jau piekto reizi pilnveidošanai atdevis SIA Rīgas satiksme (RS) iepirkumu. Divu gadu laikā tā arī nav radīts likumīgs pamats Rīgas pasažieru pārvadājumiem ar mikroautobusiem

Prettiesiskas darbības un mākslīgi radītas jukas jau rada sekas visā valstī, sarunā ar DB pauž AS Liepājas autobusu parks (LAP) valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns.

RS iepirkums Par apakšuzņēmuma līguma noslēgšanu par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu Rīgas pilsētas tīkla daļas maršrutos izsludināts 2016. gada vasarā. Tam kvalificējušies divi pretendenti – pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) un divu uzņēmumu personu apvienība, kurā ietilpst LAP un SIA Nordeka.

«Mēs gadiem cenšamies panākt reālu konkurenci un sabiedriskā pakalpojuma iepirkuma likuma ievērošanu, bet mums vienkārši pārmet iepirkuma vilcināšanu,» uzsākot sarunu ar DB, saka L. Krongorns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Ceļa remontu dēļ daudzviet Latvijā noteikti satiksmes ierobežojumi

Žanete Hāka,22.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākas pārbūves darbi uz autoceļa Ventspils–Kuldīga–Saldus (P108) posmā no Ventspils līdz pagriezienam uz Zirām. Jau šonedēļ tur ir sagaidāmi pieci luksoforu posmi un var būt nepieciešamas 45 minūtes remontposma izbraukšanai, informē Latvijas Valsts ceļi.

Turpinās satiksmes organizācijas pārkārtojumi uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Garkalnes līdz Sēnītes mezglam. Uz brauktuvi Siguldas virzienā jau ir pārslēgts posms no Vangažiem līdz Sēnītes mezglam. Plānots, ka nedēļas vidū satiksmi pārslēgs arī posmā no Garkalnes līdz Vangažiem un no Sēnītes mezgla līdz objekta beigām. Arī pēc satiksmes pārslēgšanas uz Siguldas virziena brauktuvi tā ir organizēta pa vienai joslai katrā virzienā.

Citi patlaban plašākie remontdarbi turpinās uz Jūrmalas šosejas (A10) ar ievērojamiem satiksmes pārkārtojumiem krustojumā ar Rīgas apvedceļu A5. Turpinās arī remontdarbi pie Pāvilostas un posmā no Ēdoles līdz Alsungai. 45 minūtes nepieciešamas lai izbrauktu būvdarbu posmus no Gulbenes Balvu virzienā (P35) līdz Kazupei un no Tērvetes līdz Lietuvas robežai (P95).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme: Nav tā, ka mums ir pilni šķūnīši ar neizmantotiem autobusiem un trolejbusiem

LETA,17.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme patlaban neplāno ne pārdot, ne iznomāt tā rezerves parkā stāvošos autobusus vai trolejbusus, norādīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

«Šādu iespēju varētu vērtēt tikai pēc tam, kad Rīgas satiksme būs iegādājusies jaunus autobusus un trolejbusus,» uzsvēra Zaķis, norādot, ka vēl pāragri runāt par to, ka Rīgas satiksme iznomās autobusus Rēzeknē jaunveidojamajam autobusu parkam.

Jau ziņots, ka Rēzeknes pašvaldība plāno veidot sabiedriskā autotransporta uzņēmumu SIA Rēzeknes satiksme, kas autobusus nomās no SIA Rīgas satiksme. Zaķis atzina, ka jaunveidojamā uzņēmuma pārstāvji ir viesojušies Rīgas satiksmē, un kādu sadarbības modeli noteikti ir iespējams atrast, tomēr viņš norādīja, ka tā bijusi pirmā iepazīšanās saruna un patlaban vēl nav skaidrs, ko un kā rēzeknieši vēlas darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Uzņēmuma un Rīgas satiksmes strīda dēļ bīstams grausts turpina apdraudēt garāmgājējus

Lāsma Vaivare,03.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksme turpina pieprasīt maksu no ēku īpašniekiem par sabiedriskā transporta kontakttīklu atsaišu noņemšanu no namiem, lai gan tiesa jau vienreiz lēmusi, ka šādai rīcībai nav likumiska pamata.

Divstāvu ēka Gogoļa un Lāčplēša ielas krustojuma tuvumā ir grausts. Par to, ka tā jānojauc, vienisprātis ir gan Rīgas dome, gan ēkas īpašnieces – SIA IM Konsultācijas – vadība. Taču jau vairāk nekā gadu (līgums ar būvniekiem par ēkas nojaukšanu noslēgts 2012. gada decembrī) to nav iespējams izdarīt, jo pie ēkas sienas piestiprinātas trolejbusa līnijas kontakttīkla atsaites. SIA Rīgas satiksme piekrīt ēkas nojaukšanai tikai tad, ja par atsaišu noņemšanu un pārlikšanu uz stabiem pašvaldības uzņēmumam samaksāsim 25,7 tūkst. eiro vai parakstīsim līgumu, ka noteiktā termiņā uzbūvējam jaunu ēku, pie kuras stiprināt atsaites, DB stāsta IM Konsultācijas valdes locekle Ināra Admine. Grausta nojaukšanas izmaksas aplēstas mazākas – ap 18,6 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Nākotnes enerģija

Māris Ķirsons,09.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļi ar alternatīvo degvielu pakāpeniski ienāks ikdienas dzīvē, to veicinās gan tehnoloģiju attīstība, gan Eiropas Savienības klimata mērķu sasniegšana un valstu valdību lēmumi attiecībā uz mazu emisiju vai bezemisiju transportlīdzekļu iegādi un ekspluatāciju.

Tāds secinājums skanēja izdevniecības Dienas Bizness sadarbībā ar AS Gaso, Neste Latvija un Møller Baltic Import SE rīkotajā nozares pasākumā, kas veltīts tīras enerģijas izmantošanai. Šāda konference tiek organizēta jau otro gadu, šogad tās nosaukums bija NĀKOTNES ENERĢIJA: mobilitāte. efektivitāte. klimats.

Alternatīvo degvielu attīstība ir ļoti būtiska arī Latvijai, it īpaši, ja vairāk nekā 700 000 spēkratu lielais autoparks lielākoties ir vecāks par 10 gadiem. Risinājumi attiecībā uz tā dēvēto tīro enerģiju autotransportam ir vairāki – visvienkāršākais ir fosilo degvielu aizstāt ar atjaunojamo, ir iespējas iegādāties auto, kuri izmanto saspiesto dabasgāzi (CNG), kuru perspektīvā varētu iegūt no Latvijā saražotā biometāna, un tādējādi tas jau būtu BioCNG, sava veida alternatīva varētu būt sašķidrinātā dabasgāze (LNG) un, protams, elektroauto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms sešiem gadiem SIA Rīgas satiksme kļuva par īpašnieci uzņēmumā Degvielas apgāds, un tās saimniecībā nonāca arī naftas bāze Jūrmalā, ziņo raidījums Nekā personīga.

Uzņēmumā Degvielas apgāds darbojās trīs valdes un četri padomes locekļi – Rīgas domes deputāti, vai ar tiem saistīti cilvēki. Un neviena strādnieka, kā arī uzņēmumam bijušas lielas administratīvās izmaksām un tas cietis zaudējumus.

Biznesa plāns paredzējis ne tikai nodrošināt uzņēmumu ar degvielu, bet arī pelnīt ar naftas rezervju glabāšanu. Līgums ar tagad plaši zināmo naftas kontrabandas lietā tiesāto SIA Ovi valdes priekšsēdētāju Vladimiru Oderovu slēgts 2007.gadā. Bizness pajuka, bet Rīgas satiksme bija pirkumā un naftas bāzē ieguldījusi vairāk nekā 2 milj. Ls.

Neskatoties uz to, Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) dome pagājušā gada sākumā nolēma saglabāt šo meitas kompāniju un izstrādāt jaunu biznesa plānu. Nekā personīga zināms, ka maijā nekustamais īpašums ar tur esošo naftas bāzi pārdots kādai Maltā reģistrētai ofšorfirmai par 1,3 milj., kaut dažas dienas vēlāk tā pati ofšorfirma to ieķīlājusi par miljonu lielāku summu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar cēlu mērķi no SIA Rīgas satiksme valdes locekļa amata jūlija sākumā tika atsaukts Jānis Meirāns. Telefonsarunā Rīgas vicemērs Vadims Baraņņiks Dienas Biznesam izskaidroja, ka šis ir viens no soļiem labas pārvaldības virzienā Rīgas pašvaldības uzņēmumos.

Patiesie iemesli ir ne tikai Rīgas domes vēlme izskatīties labi, bet tīri praktiska vēlme izskatīties labi banku acīs, jo SIA Rīgas satiksme kredītportfelis ir apjomīgs. Tieši bankas pēdējos gados stingrāk pievērsušās labas pārvaldības jautājumiem, kas tā vai citādi nodrošina labāku uzņēmumu darbību un kredītu atmaksu.

«Ir situācija, kad Rīgas satiksme ir pasūtītājs, bet Rīgas karte – izpildītājs, tādēļ šāda situācija neizskatās labi. Mūsu vēlme ir parādīt labu pārvaldību pašvaldības uzņēmumos, un tas ir saistīts ar banku redzējumu,» tā Baraņņiks.

Par labu pārvaldību pašvaldības uzņēmumos iztaujāju arī Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta viceprezidentu un vadītāju Latvijā Andri Grafu. Viņa publikācijas par šo tēmu atrodamas banku interneta vietnēs. Runājot par Meirāna situāciju vai līdzīgām, kādas Rīgas satiksmē un Rīgas kartē veidojušās arī iepriekš, no A. Grafa izvilināju labas pārvaldības esenci. «Primāri ir jāraugās uz interešu konflikta iespējamību,» sacīja A. Grafs, tā norādot, ka situācija, kad viens un tas pats cilvēks ir abu uzņēmumu valdēs, ir tikai viens no sliktas pārvaldības piemēriem. Tikpat labi šāda situācija veidojas, ja Rīgas satiksmes augsta ranga amatpersona kļūst par Rīgas kartes valdes locekli. Cik zemu skatīties? Banāli būtu satraukties, ja Rīgas satiksmes apkopēja ir Rīgas kartes valdē. Atbilde ir A. Grafa norādē uz interešu konfliktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Rīgā kursēs 180 jauni Mercedes Sprinter mikroautobusi

Nozare.lv,10.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme izvēlējusies jaunos mikroautobusus, kas no 1. maija pakāpeniski sāks veikt pasažieru pārvadājumus mikroautobusu maršrutu tīklā Rīgā. Uzņēmums savu pienākumu izpildei, izvēloties starp Volkswagen vai Mercedes-Benz spēkratiem, nolēmis par aptuveni 7 miljoniem latu pirkt 180 jaunus Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusus.

Papildināta ar 2. rindkopu.

Vairākiem mikroautobusiem aizmugurē būs arī velosipēdu turētāji. Komars norādīja, ka tie būs pieejami atsevišķos maršrutos, kur būs pieprasījums, piemēram, reisos uz Vecāķiem.

Rīgas mikroautobusu satiksmes vadītājs Vitālijs Komars pastāstīja, ka uzņēmums veicis cenu aptauju un starp diviem pretendentiem - Volkswagen un Mercedes - izvēlējies iegādāties Mercedes ražotos Sprinter mikroautobusus. Tajos būs 19 sēdvietas un divas stāvvietas, kas paredzētas pasažieru ērtībām, izkāpjot no mikroautobusa. Prasību par stāvvietām izvirzījusi Rīgas satiksme, lai pasažieriem pirms izkāpšanas pie durvīm būtu vieta, kur nostāties un pieturēties, kamēr transportlīdzeklis vēl nav apstājies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir pieprasījusi Rīgas mēram Nilam Ušakovam kā SIA «Rīgas Satiksme» kapitāldaļu turētājam paskaidrojumus par vienas no lielākās galvaspilsētas kapitālsabiedrības pārvaldību, informē VARAM.

VARAM lūdz sniegt informāciju, kā N.Ušakovs ir pārvaldījis SIA «Rīgas Satiksme» darbu, kādi iekšējās kontroles mehānismi ir ieviesti, tāpat jautājumi sevī ietver informācijas sniegšanu par «Rīgas Satiksme» statūtu neatbilstību likuma prasībām, par kapitālsabiedrības finansiālo stāvokli, ieķīlātajiem objektiem un uzņemtajiem finanšu riskiem saistību neizpildes gadījumā, arī par iepirkumu kontroles procedūrām «Rīgas Satiksme» un īstenotajiem korupcijas riska mazināšanas pasākumiem.

«Sākotnējā pārbaudē ministrija ir konstatējusi problēmas «Rīgas Satiksme» uzraudzībā, tāpēc esam pieprasījuši papildus informāciju pār SIA «Rīgas Satiksme» pārvaldību un finanšu stāvokli. Atbildes no Rīgas domes sagaidām divu nedēļu laikā,» komentē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP!).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-talona sistēmas vidējās izmaksas Rīgā kopš 2009.gada, kad tā sāka darboties, ir bijušas 11,49 miljoni eiro gadā, bet kopējās izmaksas šo desmit gadu laikā veidoja 113,346 miljonus eiro, informēja SIA «Rīgas karte» pārstāvji.

Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka e-talona sistēma Rīgā izmaksājusi gandrīz par 600 000 eiro lētāk nekā to sākotnēji paredzēja noslēgtais līgums.

Tostarp Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas izmaksas veidojot aptuveni 6% no «Rīgas satiksmes» izdevumiem, kas ir nozarē atzīts standarts un atbilst vidējiem rādītājiem arī citās pasaules pilsētās. Pārējie 94% «Rīgas satiksmes» izmaksu ir cita rakstura izdevumi, kas nav saistīti ar e-talonu. E-talona sistēmas izmaksas ir tikai deviņi centi no kopējās brauciena pašizmaksas, kas šobrīd ir noteikta - 1,426 eiro.

«Pēdējā laikā vairākkārt ir bijuši mēģinājumi diskreditēt Rīgā ieviesto e-talona sistēmu, publiskajā telpā neprofesionāli un maldinoši interpretējot dažādus grāmatvedības datus. Tostarp, piemēram, žurnāla «Ir» publikācijā «Naudas pumpis» kopā ir sajauktas summas latos (2009.-2013.gads) un eiro (2014.-2017.gads), tādejādi mākslīgi palielinot ar e-talona sistēmu saistītas izmaksas. Tāpat, lai vizuāli palielinātu izmaksas, aprēķinos tiek iekļauts pievienotās vērtības nodoklis (PVN), kas nekur pasaulē finanšu aprēķinos netiek izdalīts kā uzņēmumu izdevumu pozīcija,» pauda «Rīgas kartes» valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektromotori automašīnās kļuvuši par realitāti, un bagātās Eiropas valstis cenšas straujā tempā ieviest tos ikdienā. Tomēr šodien ne tikai enerģētikas kompānijas, bet arī autoražotāji investē ievērojamus resursus, lai radītu inovatīvus produktus, kas spēj samazināt kaitīgos izmešus un fosilo izejmateriālu izmantošanas īpatsvaru iekšdedzes dzinējos

2040. gads ir slieksnis, kad Parīzes, Londonas vai Oslo ielās vairāk būs elektroautomašīnu, bet Rīgā, visticamāk, vēl būs daudz iekšdedzes dzinēju, kas brauks ar videi draudzīgāku degvielu.

Vairākas Eiropas valstis nospraudušas ambiciozus mērķus strauji mainīt automašīnu iekšdedzes dzinējus uz elektromotoriem, liecina Eiropas Komisijas DB sniegtā informācija, piebilstot, ka CO2 izmešu mazināšanas plāns ir katras dalībvalsts iekšēja lieta. Eksistē alternatīvas, kuras ir mazāk dārgas un pietiekami efektīvas. Autoražotāji investē ievērojamus līdzekļus, lai mazinātu kaitīgos izmešus, kā arī fosilo materiālu izmantošanas īpatsvaru. Viens no nākotnes risinājumiem ir atjaunojamā dīzeļdegviela, kuras loma turpmākajās desmitgadēs Latvijā pieaugs, bet elektroautomašīnas vienlaikus ir lielpilsētu nepieciešamība un iespēja, uzskata degvielas tirgotāja Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens (Arttu Airiainen).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Satiksmes pārstāve Iluta Bērziņa db.lv pauda sašutumu, ka SIA Plus punkts savu mērķu sasniegšanai pērk reklāmas laukumu laikrakstā Diena, bet Rīgas Satiksmei līdz šim nosūtījis tikai vienu vēstuli, kurā nav nekādu priekšlikumu situācijas risināšanai.

Turpinoties konfliktam par sabiedriskā transporta biļešu izplatīšanu, SIA Plus punkts valdes priekšsēdētājs Dairis Kārkliņš izplatījis atklātu vēstuli, kurā piedāvā iegādāties no Rīgas satiksmes biļetes ar 2% mazāku atlaidi, nekā Rīgas satiksme pārdod starpniekam – SIA Preses serviss.

Dairis Kārkliņš Rīgas satiksmei pārmet, ka tā savulaik rīkojusi konkursu, kurā varēja uzvarēt tikai viens pretendents – SIA Preses serviss, kas šobrīd darbojas kā starpnieks biļešu izplatīšanā, bet SIA Plus punkts biļešu tirdzniecība ir kļuvusi neizdevīga. Tādēļ Plus punkts piedāvā iepirkt biļetes tieši no Rīgas satiksmes ar 2% mazāku atlaidi, nekā Rīgas Satiksme pārdod Preses servisam, tādējādi Rīgas satiksme varētu ietaupīt ap 100 tūkst. Ls gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No pasažieriem, kuri šorīt pirkuši sabiedriskā transporta biļeti pašvaldības SIA Rīgas satiksme pašapkalpošanās biļešu automātos, nepamatoti iekasēta dubulta samaksa - 1,20 eiro, atzina uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Zaķis norādīja, ka pašapkalpošanās automātos, tāpat kā iepriekšpārdošanā, biļetes cenai jābūt 0,60 eiro, taču sistēmā ieviesusies kļūda un šorīt no pasažieriem, kuri biļeti pirkuši automātos, nepamatoti iekasēti 1,20 eiro.

Rīgas satiksme uzsākusi kļūdas novēršanu, lai turpmāk arī pašapkalpošanās automātos biļeti varētu iegādāties par 0,60 eiro. Vienlaikus Zaķis uzsver, ka pie transportlīdzekļa vadītāja biļete pieejama tikai par pilnu cenu pēc jaunā tarifa - 1,20 eiro.

Tie pasažieri, kuri šorīt, pērkot biļeti automātos, pārmaksājuši, var rakstīt Rīgas satiksmei oficiālu iesniegumu ar pieprasījumu atmaksāt pārmaksāto naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru