Izmisīgie atzinumi, ka valdībai nav naudas ne skolotājiem, ne pensionāriem, ne ekonomikas sildīšanai un tāpēc steidzami jāpalielina nodokļu nasta un jāsamazina algas, ir dīvaini, lai neteiktu vairāk — nepatiesi.
Izrādās, ka nauda tomēr ir, jo Izglītības un zinātnes ministrija plāno tuvāko gadu laikā vēl papildus ieguldīt ievērojamus budžeta līdzekļus līdzīgas skolvadības sistēmas izstrādē, attīstībā un uzturēšanā, kādu pašlaik par saviem līdzekļiem izveidojusi privātkompānija. Tātad ministrijai ir pāris lieku miljonu, lai radītu jaunu, iespējams, labāku skolvadības sistēmu. Varbūt ministrija cer, ka jaunā e-klase kaut kā spēs uzlabot skolēnu sekmes? Nu ko — lai veicas! Varbūt jaunā daudzmiljonu vērtā sistēma spēs aizstāt skolotājus un mācību līdzekļus, piemēram, ķīmijas vai fizikas stundām, vai varbūt nogādāt uz skolu tos bērnus, kuri uz šo iestādi kaut kādu iemeslu dēļ nespēj nokļūt? Varbūt tā spēs pāraudzināt resgaļus, kuri uz skolu vienkārši nevīžo atnākt? Diemžēl — nē, jo sistēma ir tikai palīgs vai instruments, kas nav pirmās nepieciešamības prece vai pakalpojums.
No e- klases izveidotāju pārstāvju teiktā var izlobīt, ka jauno sistēmu taisīs kāds cits, kuru izvēlējusies Izglītības un zinātnes ministrija. No resursu taupīšanas viedokļa iespējams, ka krīzes apstākļos šis iecerētais jaunais skolvadības sistēmas izstrādes projekts ir jāatliek līdz labākiem laikiem.
Tāpēc mieru neliek vairāki jautājumi: kāpēc jātaisa viss no nulles, ja jau skolvadības sistēmu ir izveidota? Varbūt to vajag tikai papildināt ar kādām lietām, kuru pašlaik tai nav? Kāpēc valstij jātērē miljoni, ja privātais investors jau to, lai arī varbūt ne pārāk pilnīgu, ir radījis? Vai patiešām ir racionāli tērēt naudu jaunas akas izrakšanai, ja pašreizējā ir tikko kā izrakta, taču varbūt vēl nav pilnībā labiekārtota? Bez tam Izglītības un zinātnes ministrija pati savulaik ir devusi saskaņojumu, ka skolas drīkst lietot šīs privātkompānijas radīto skolvadības sistēmu «e-klase», bet nu tā kļuvusi slikta un nederīga, kaut arī skolu direktori nebūt tā neuzskata. Kāpēc šis nevarētu kļūt par vienu publiskās un privātās partnerības projektu?
Krīzes apstākļos valdība pēc naudas jau lien pensionāru kabatās un sola slēgt vairākas skolas, taču nekādi nespēj iesaldēt un izvērtēt dārgu projektu realizāciju. Te nu ir tas paradokss, ka privātsektors šobrīd ir iesaldējis teju vai jebkuru dārgu projektu realizāciju, kurš par 120 % negarantē nekavējošu atdevi, savukārt valsts sektorā joprojām turpinās dārgu projektu īstenošana. Diemžēl šāda situācija atgādina dzīres mēra laikā vai arī teicienu «pēc mums kaut vai ūdensplūdi». Nodokļu maksātāji var saprast un varbūt piedot, ja kāds kaut ko nevar, bet nekādā gadījumā — ja negrib. Faktiski vēlme radīt jaunu skolvadības sistēmu, līdzīgu esošajai, šajā ekonomiskajā situācijā uzskatāma par izšķērdīgu. Šādu projektu atlikšana valsts makā var radīt miljonu ietaupījumu, ko tik izmisīgi meklē valdība, vien dīvaini, ka tā neredz pašas degungalā lēnām augošo augoni.