Krīzes apstākļos sievietes vairāk naudas tērējot kosmētikas līdzekļiem, taču tā ir tikai maldinošā fasāde. Aizvien mazāk naudas pasaules iedzīvotāju daiļākā daļa tērē vilinošai un seksīgai apakšveļai, secinājis laikraksts The Washington Times.
Savu apgalvojumu, The Washington Times pamato ar viena no pasaulē atpazīstamākā sieviešu apakšveļas zīmola Victoria’s Secret pagājušā gada pēdējā ceturkšņa finanšu rādītājiem – uzņēmums cietis milzīgus zaudējumus. Tajā pašā laikā tādi uzņēmumi kā Playtexun Maidenform, kas specializējušies vienkāršas un praktiskas veļas ražošanā, iekaro arvien lielāku tirgus daļu un klienšu uzticību.
«Patērētāju noskaņojums nosliecies vairāk par labu pamatvērtībām – iegādājoties pārtiku, aizvien mazāk tiek pirktas delikateses un arī smalkā veļa lēnām pazūd no iepirkumu saraksta,» saka patērētāju psiholoģijas eksperts Kita Jarrova. «Praktiski, vienkārši, uzticami – šādi ir produkti, kuriem šobrīd priekšroku dod patērētājs,» piebildis speciālists.
Tomēr The Washington Times atzīst, ka, aizmirstot klīrēšanos par modīgas veļas pozīciju zaudēšanu praktiskajai, nevar noliegt – cenu starpība abās produktu nišās ir vērā ņemama. Piemēram, ja Playtex ražots krūšturis ASV ir nopērkams par 15 līdz 20 USD, tad fantāziju rosinošā un smalkā Victoria’s Secret mākslas darbam pielīdzināmā drāniņa maksās jau 48 USD.
Tirgus izpētes uzņēmuma Mintel International Group Ltd. vecākā analītiķe Marsia Magelonska uzskata, ka seksīgās veļas ražotāji visvairāk cieš to patērētāju dēļ, kas arī pirms krīzes luksus preces īsti nav varējuši atļauties, tomēr nav spējuši pretoties kārdinājumam un pirkumu veikuši ar kredītkartēm.
Viņa norādīja, ka turīgās dāmas joprojām turpinās pirkt La Perla krūšturus, kas vidēji maksā 250 USD, taču ne tik turīgās patērētājas, kas iepērkas demokrātisko cenu lielveikalu ķēdēs, izvēlēsies Playtex 15 USD vērtos ražojumus.
«Es domāju, ka šīs tendences šobrīd atspoguļo reālo finanšu situāciju, nevis izmaiņas patērētājas psiholoģijā. Pirms trīs mēnešiem visu noteica psiholoģija,» teica speciāliste.