Marts ir tikai trešais mēnesis, kopš veikala atvēršanas, un esam nosprauduši skaidru mērķi - turpmāko divu gadu laikā atpelnīt investīcijas. Šobrīd izskatās, ka tas arī izdosies, stāsta mežģīņu veikala Lace to Love īpašniece Evita Robežniece.
«Jau divus gadus sadarbojos ar Latvijas vadošajiem dizaineriem, tāpēc ir izpratne par to, kas ir sezonalitāte, kad pieprasījums ir lielāks, kad – mazāks. Rēķināmies ar to un prognozējam, ka jau trešajā darbības gadā gūsim peļņu,» viņa atklāj.
«Noteikti vēlamies atvērt vēl kādu veikalu, bet vispirms, protams, jāiegūst stabilitāte ar šo. Vasaras vidū uzsāksim potenciālo tirgu izpēti, jo vēlamies atvērt veikalu kādā no kaimiņvalstīm vai Lielbritānijā. Šobrīd ir pietiekami plašs produkcijas klāsts, lai atvērtu vēl kādu veikalu,» skaidro uzņēmēja.
Viņa raugās ārvalstu virzienā, jo Latvijā nav pieprasījuma pēc vēl viena šāda veikala: «Lace to Love ir specifisks, konkrētas jomas veikals - ja var atvērt vairākus audumu veikalus dažādās Latvijas pilsētās un pieprasījums būs vienmēr, tad mežģīnes tomēr ir ļoti specifiska lieta, tas ir papildmateriāls, ko iegādājas krietni mazāks patērētāju loks. Neplānojam atvērt veikalu reģionos, jo dati liecina, ka mazākajās pilsētās ir zemāka pirktspēja, un mežģīnes tomēr nav pirmās nepieciešamības prece.»
Mežģīnes tiek ievestas no Itālijas, Vācijas, Francijas un Indijas. Mežģīnes no Indijas esot īpaši izceļamas – tās ir izšūtas ar rokām. «Protams, mūsu piegādātāju skaits turpina pieaugt, nav iespējams visu iegādāties no viena piegādātāja. Lai saviem klientiem piedāvātu lielāku izvēli un augstāku kvalitāti, regulāri apmeklējam dažādas izstādes, un cenšamies atrast to odziņu, kas mūs atšķirs no konkurentiem,» saka E. Robežniece.
«Mēs sadarbojamies arī ar veļas ražotājiem, ne ar lielajiem spēlētājiem kā Lauma, Efekts un citi, jo lielie uzņēmumi iegādājas mežģīnes tieši no ražotāja, bet ar mazajiem uzņēmumiem, kuriem nav nepieciešamības pēc lieliem izejvielu apjomiem, tāpēc viņi izmanto mūsu piedāvātos starpnieku pakalpojumus,» viņa stāsta.
Šobrīd darbs notiek tandēmā ar šuvēju, tāpēc iespējams piedāvāt klientiem plašāku servisu, ne tikai mežģīnes kā izejmateriālu: «Nereti klienti izvēlas mežģīnes, kas viņiem patīk, un mēs kopīgi izveidojam tērpu. Atsaucība ir liela, šobrīd aktīvi gatavojamies izlaidumu un kāzu sezonai, šuvējas darba grafiks ir aizpildīts līdz jūlijam, tāpēc noteikti paplašināsimies un meklēsim jaunus palīgus.»
Mežģīņu vienīgais pielietojums nav apģērbs, tās var izmantot interjerā, aksesuāros un daudz kur citur. «Vēlamies iedrošināt mūsu klientus būt radošiem un nebaidīties savienot šķietami nesavienojamas lietas,» saka E. Robežniece.
Viedokli sagatavojusi Biznesa augstskola Turība, jo Evita Robežniece ir tās absolvente.