Torresu ģimene Spānijā ar leģendārā vīna darīšanu nodarbojas jau trīs gadsimtus. Vīna un brendija ražošanas uzņēmuma Torres prezidents Migels Torress savu darbu uztver kā milzu atbildību gan pret saviem senčiem, gan pēctečiem.
Pirmo reizi apmeklējot Latviju, viņš atzīst, ka Baltijas valstu tirgus Torres uzņēmumam ir nozīmīgs gan vīnu, gan brendija pārdošanā. Lai gan vīna dzeršanas kultūra Baltijas valstīs nav tik izplatīta kā Eiropas dienvidu valstīs, tomēr, jau viesojoties Lietuvā 90. gados, viņš pārliecinājies, ka interese par vīniem ir liela un laba vīna baudīšana ir viens no aspektiem, kā izpaudās atgriešanās un integrēšanās Eiropā. Vīndaru dinastijas pārstāvis ir pārliecināts, ka pēc dažiem gadiem vīna patēriņš uz cilvēku Latvijā būs tik pat liels kā Rietumeiropas valstīs.
Valsts simbols
Torres vīnu bauda visu paaudžu un profesiju cilvēki. Turklāt šīs markas vīns vienmēr asociējas ar Spāniju un ir kļuvis par šīs valsts simbolu. Uzņēmuma tēlu veidojušas daudzas paaudzes un daudzi ģimenes locekļi, uzsver M.Torress, piebilstot, ka būt šī uzņēmuma un ģimenes daļai ir liela atbildība.
«Tu apzinies, ka tu strādā vecāku un vecvecāku veidotā uzņēmumā un tev atvēlētajos 25 vai 30 vadīšanas gados ir jāsaglabā tas, ko paveikuši priekšgājēji, jāuzlabo uzņēmums, ja tev tas ir pa spēkam, un jānodod nākamajām paaudzēm,» viņš skaidro. «Mums pats galvenais ir, lai šis bizness paliktu ģimenē,» jautāts par uzņēmuma nākotni, saka M.Torress. Tāpat starp kompānijas mērķiem ir pret apkārtējo vidi atbildīga saimniekošana, kā tiekšanās uz augstāko kvalitāti. Šos mērķus mainīt nedrīkst, bet citādi uzņēmums ir gatavs pielāgoties situācijai. «Piemēram, šobrīd strauji augošos tirgos kā Indija, Ķīna un Brazīlija pārdošanas apjomi joprojām aug, savukārt Krievijā - krītas, bet Eiropā esam vairāk vai mazāk stabili,» saka M.Torress.
Galvenais Torres mērķis ir panākt, ka uzņēmuma produkti vienmēr ir labākajos restorānos un viesnīcās un ka uzņēmuma tēls atbilst prestižam un drošībai. Saistībā ar krīzi ir apstājies straujais pārdošanas pieaugums, tomēr kopumā pārdošanas apjomi saglabājas iepriekšējā gada līmenī. Šobrīd lielākie uzņēmuma vīna noieta tirgi ir Lielbritānija, Holande, Vācija, bet vislielākais Torres brendija apjoms tiek pārdots Meksikā, Lietuvā un Spānijā.
Sacenšas ar labākajiem
«Mūsu sāncenši un konkurenti ir pasaules labākās vīnu markas,» atzīst M.Torress, norādot, ka Eiropā daudz tik lielu vīna darīšanas uzņēmumu nav.
Torres produkti tiek pārdoti 140 pasaules valstīs. Kompānijai pieder vīna darītavas ne tikai Spānijā, bet arī Čīlē un Kalifornijā. Tomēr viens no uzņēmuma galvenajiem aktīviem ir tā darbinieki, kas ir ļoti motivēti un šis uzņēmums viņiem ir gluži kā savējais, ir pārliecināts kompānijas prezidents.
Jautāts par to, kas ir laba vīna galvenais noslēpums un sastāvdaļa, M.Torress atbild: «Laiks.» To nevar aizvietot, jo, pirmkārt, laiks nepieciešams paša produkta gatavošanai, otrkārt, tā tēla un atpazīstamības veidošanai, viņš skaidro. Torres uzņēmumam ir gandrīz 140 gadu, lai gan ziņas par Torresu ģimenes vīna darītavu ir pat vēl senākas, bet pasaules līmenī tā strādā 40 gadus. No nelielas ģimenes vīna darītavas pamazām - augot par aptuveni 5% gadā - tas izveidojies par vienu no lielākajiem un atpazīstamākajiem Eiropas vīna ražotājiem. M.Torress ir pārliecināts, ka viņa tēva talants un darbs padarīja šo vīna darītavu starptautiski atpazīstamu, bet tās produktus - populārus. M.Torress uzsver, ka Eiropas, ASV un Austrālijas vīniem katram ir savas raksturīgās īpašības. Kad viņam jautā, kā šīs īpašības atšķirt, viņš parasti iesakot, pēc paša vārdiem, pārbaudītu paņēmienu. Proti, draugu kompānijā, baudot vīnu , kura etiķete ir aizklāta, jānosaka, vai vīns ir no Eiropas vai citiem kontinentiem. Tālāk jānoskaidro, vai tā ir Kalifornija vai Čīle, vai vīnogu šķirne ir Cabernet, Merlot vai kāda cita. M.Torress atzīst, ka vīns ir neatņemama pusdienu un vakariņu sastāvdaļa un viņš pats dienā izdzer vismaz puspudeli šī dzēriena, protams, ražotu kādā no Torres vīna darītavām.