Jaunākais izdevums

Cilvēki man bieži vaicā, kāds ir izcila konjaka radīšanas noslēpums, ciemojoties Latvijā sacīja konjaka nama Camus prezidents Sirils Kamī (Cyril Camus).

«Uz šo jautājumu man neizsīkstoši patīk atbildēt, citējot manu tēvu Žanu Polu Kamī (Jean Paul Camus), kurš reiz teica: Radīt izcilu konjaku ir ļoti vienkārši. Viss, kas Jums ir nepieciešams ir izcils vectēvs, dižens tēvs, kuri ir radījuši konjaku ilgi pirms jums un, kuri ir ziedojuši tam visu savu dzīvi,» viņš smej.

«Mēs nākam no vienkāršas vīndaru ģimenes un mans vecvecvectēvam bija vīna dārzi, un viņš sākotnēji ieguva vīnu, pēc tam – konjaku. 1863.gadā viņš izlēma, ka vēlas piedāvāt konjaku, kas pilnībā atbilstu viņa priekšstatam, kas ir labs konjaks,» stāsta konjaka nama īpašnieks.

«Šī vēlme saglabāt neatkarību lai varam klientiem piedāvāt konjaku kas pašiem patīk, pastāv jau 153 gadus». Mainoties paaudzēm, katra jaunā paaudze sniedz savu ieguldījumu konjaka tapšanā un turpina to uzlabot.

«Katrs reģions Konjakas apgabalā atšķiras ar savu raksturu, un arī mums, veicot konjaka un vīna destilāciju, ir īpašas ģimenes metodes, kādā veidā izcelt konjaka aromāta potenciālu. Arī mucas mēs izmantojam tādas, kas kalpojušas konjaka uzglabāšanai un arī ar to palīdzību izceļam aromāta potenciālu,» piebilst S. Kamī.

Camus izstrādājis jaunu konjaka izturēšanas metodi, kas palīdz palielināt aromāta buķeti. Iegūtais konjaks būs atkarīgs no ļoti daudziem apstākļiem – no vīnogām, mucas un citiem, skaidro viņš.

Tieši konjaka izturēšana ozolkoka mucā ir maģiskais elements. Izturot to ozolkoka mucā jauno konjaku izdodas padarīt maigāku, saldenāku. Konjaks tiek izturēts 10 vai pat 50 gadus un šo gadu laikā kļūst maigāks. Izturēšanas laikā daļa konjaka izgaros no mucas, bet daļa – iesūksies tās sieniņās. Tā ir savstarpēja iedarbība – konjakā nonāk ozolkoka mucas aromāts, savukārt daļa konjaka iesūcas mucā.

Konjaka mucā aptuveni 18-20 litri konjaka spirta iesūcies mucas sienā. Sildot mucu, daļu no konjaka, kas iesūcies mucas sieniņā, dabū ārā. Tie ir tikai daži centilitri no mucas, ko iegūst sildot.

Tas nozīmē - pirms apdedzināšanas konjaks atrodas mucā, tad to izlej ārā, bet, kad sāk izdalīties mucas sieniņās esošais konjaks, tad izlieto konjaku atkal ielej mucā un vēl kādu laiku iztura. Rezultātā izveidots jauns konjaka veids Camus Extra Dark& Intense, kuru šogad konjaka nams sāka tirgot visā pasaulē, kura cena patlaban ir 500 eiro.

Šo metodi izstrādājis tieši Camus konjaka nams.

Kamī ģimenei piederošie vīnogu dārzi - Borderies aizņem 180 hektārus. Gadā tiek pārdoti 4,4 miljoni litru vīnu un stipro alkoholisko dzērienu, no kuriem 95% apgrozījuma veido ieņēmumi starptautiskos tirgos. (43% - Āzija, Klusais okeāns, ziemeļi, 42% - Eiropa, Tuvie Austrumi un Āfrika, 15% - Amerika).

Kamī konjaka nams ir 5.lielākais pasaulē un starp lielākajiem konjaka namiem tas ir vienīgais, kas pieder vienai ģimenei. Sirils Kamī ir piektās paaudzes pārstāvis, kas vada šo namu.

Konjaka radīšana ir māksla un vienlaikus ilgtermiņa ieguldījums. Konjaku, ko mēs pārdodam šodien, destilēja mans tēvs, savukārt konjaku, ko destilēju es, pārdos mani bērni, stāsta S. Kamī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Atpakaļ nākotnē. Konjaks atgriežas kokteiļos

Didzis Meļķis,19.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar hipsteru paaudzes pievēršanos senākām tehnoloģijām un padarīšanām bāros un brūžos jaunāka kļūst arī konjaka šarma auditorija. Zināmā mērā tas notiek, konjakam kā sastāvdaļai atgriežoties savā vecajā vietā klasiskajos kokteiļos, skaidro pasaulē lielākā neatkarīgā konjaku nama Camus prezidents Sirils Kamī

Fragments no intervijas:

Globalizētā ekonomikā nav viegli satikt cilvēkus, kuru vārds reizē ir arī viņu biznesa zīmols. Konjaku jomā jūs laikam esat tāds pēdējais, jo Mauriss Henesijs jau vairs ir «tikai» viņa ģimenes dibinātā zīmola vēstnieks?

No lielajiem konjaka namiem esam pēdējie, kas pieder ģimenei, un arī mazākie nami jau iekļaujas lielākās grupās. Mēs par savu statusu esam ļoti lepni, jo reālai ģimenei kā zīmola turētājai ir ļoti liela nozīme, lai uzturētu zīmola personību un tradīcijas dzīvas, un zīmols nekļūtu tikai par muzeju ar pagātnes attēliem.

Jūs esat unikālā situācijā, lai tā sacītu, jo vairs jau nav un acīmredzot arī nebūs neviena tāda cita. Lielajā konjaka piecniekā Camus ir arī pēdējais apgrozījuma un peļņas rādītājos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā pasaulē pārdoti septiņi miljoni konjaka Hennessy kastu (vienā kastē ir deviņi litri konjaka), informē uzņēmuma pārstāvji.

Pagājušajā nedēļā Rīgā viesojās konjaka pazinējs Žans Mišels Košē, kas 26 gadus ir pastāvīgais Hennessy nama vēstnieks 26 gadus.

«Izplatīts priekšstats par to, ka konjaku malko dzimtas īpašuma kamīnzālē, vienlaikus smēķējot cigāru, jau sen vairs nav aktuāls. Piemēram, ASV konjaku malko vienkārši tāpat, pēc darba, ar ledu vai sodu, bet Ķīnā – vakariņu laikā. Savukārt Eiropā šobrīd ir populāri kokteiļi, piemēram, Hennessy ar kolu», - stāsta Žans Mišels Košē.

Kā liecina Hennessy nama vēstnieka pieredze, dažādās valstīs ir pieņemts dzert konjaku dažādos veidos.

Konjaks «iznāk» no kamīnzālēm ielās un kļūst par mūsdienu kustību, piemēram, strītarta, ballīšu, prezentāciju, sastāvdaļu, viņš skaidro. Baltijas valstīs ir pieejama ierobežota Hennessy sērija, kuras pudeles dizainu veidojis slavens strītarta mākslinieks JonOne, - tikai 1000 pudeles.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Spēlēšanās ar nodokļu reformu var iznīcināt alus brūvēšanu Latvijā

Pēteris Liniņš, Latvija Alus darītāju savienības izpilddirektors,20.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija ir izstrādājusi jauno nodokļu politiku, kura alum paredz visstraujāko akcīzes nodokļa pieaugumu – 25%, jo pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem akcīzes nodoklis pieaug vidēji par 15%. Neskatoties uz Finanšu ministrijas priekšlikumu, kurš jau tā alum ir visnelabvēlīgākais, stiprā alkohola pārstāvji ar Imantu Parādnieku priekšgalā lobē vēl lielāku akcīzes pieaugumu alum, ar mērķi faktiski padarīt stipro alkoholu pieejamāku patērētājiem, kas ir pretrunā ar deputātu publiski pausto par alkohola patēriņa samazināšanu valstī.

Būtiski palielinot akcīzi alum, mērķis samazināt alkoholisko dzērienu patēriņu netiks sasniegts, jo daudz straujāk pieaugs citu alkoholisko dzērienu realizētais apjoms. Proti, šī gada pirmajos četros mēnešos patēriņam nodoto stipro alkoholisko dzērienu (degvīns, konjaks, brendijs, liķieris, viskijs) apjoms ir pieaudzis par 10%, bet alum pieaugums ir tikai 1%, kas turklāt ir noticis, pateicoties pierobežas tirdzniecībai ar Igauniju, jo tā veido aptuveni 5% no visa alus tirgus apjoma. Tas nozīmē, ka Latvijā uz vietas patērētā alus kritums ir vismaz 4%.

Nozīmīgs arī ir fakts, ka Saeima, pēc Imanta Parādnieka ierosinājumiem, ir nobalsojusi par PET iepakojuma ierobežojumiem, kā rezultātā nākamgad ir paredzams alus realizācijas kritums par aptuveni 20%. Gadījumā, ja vēl tiks nesamērīgi celts akcīzes nodoklis, kritums būs vēl dramatiskāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iegādājoties vienu no lielākajiem alkohola ražotājiem kaimiņvalstī – «Remedia» – alkoholisko dzērienu ražotājs, izplatītājs, loģistikas nodrošinātājs un mazumtirgotājs «Amber Beverage Group» (ABG) ir palielinājis savu ietekmi Igaunijas alkohola tirgū, kļūstot par būtisku tirgus spēlētāju.

«Lai gan Igaunijas alkoholisko dzērienu nozare šobrīd piedzīvo ļoti sarežģītu laiku, apvienojoties ar «Remedia», esam dubultojuši savas tirgus daļas un kļuvuši par nopietnākiem nozares dalībniekiem,» stāsta «Amber Beverage Group» un «Remedia» valdes loceklis Pāvels Fiļipovs.

Pašreiz ABG portfelī atrodami vairāk nekā 130 dažādi alkoholisko dzērienu zīmoli, kuriem pievienosies arī Igaunijas tirgū atpazīstamie zīmoli, tādi kā «Ston Vodka», «Reval Gin», «Kiiu Torn», «Saare Gin», «Urdimeister», «Talu Viin», «Kapteini Viin» un citi. Stiprinot grupas importēto zīmolu portfeli, tiem pievienosies «Carskaja Vodka», «Zverj Vodka», «Sjabri» vodka, «Hutorskaja Vodka», «HARDY» konjaks, «Barclays» viskijs, «Domaine Bousquet» vīni un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums "Pernod Ricard" trešdien paziņoja, ka pārdos lielāko daļu vīna biznesa investoru konsorcijam "Australian Wine Holdco Limited" (AWL).

Starp pārdodamajiem zīmoliem ir Austrālijas "Jacob’s Creek", "Orlando" un "St Hugo", Jaunzēlandes "Stoneleigh", "Brancott Estate" un "Church Road", kā arī Spānijas "Campo Viejo", "Ysios", "Tarsus" un "Azpilicueta".

Darījuma summa netiek atklāta.

AWL ir starptautisko investoru konsorcijs, kam pieder viens no lielākajiem Austrālijas vīna ražotājiem "Accolade Wines", kura slavenākais vīna zīmols ir "Hardys".

Starp "Pernod Ricard" zīmoliem ir viskiji "Jameson", "Ballantine's", "Chivas Regal" un "The Glenlivet," degvīns "Absolut", konjaks "Martell", rums "Havana Club", džins "Beefeater", tekila "Olmeca" un brendijs "Ararat".

Komentāri

Pievienot komentāru