Līdz ar hipsteru paaudzes pievēršanos senākām tehnoloģijām un padarīšanām bāros un brūžos jaunāka kļūst arī konjaka šarma auditorija. Zināmā mērā tas notiek, konjakam kā sastāvdaļai atgriežoties savā vecajā vietā klasiskajos kokteiļos, skaidro pasaulē lielākā neatkarīgā konjaku nama Camus prezidents Sirils Kamī
Fragments no intervijas:
Globalizētā ekonomikā nav viegli satikt cilvēkus, kuru vārds reizē ir arī viņu biznesa zīmols. Konjaku jomā jūs laikam esat tāds pēdējais, jo Mauriss Henesijs jau vairs ir «tikai» viņa ģimenes dibinātā zīmola vēstnieks?
No lielajiem konjaka namiem esam pēdējie, kas pieder ģimenei, un arī mazākie nami jau iekļaujas lielākās grupās. Mēs par savu statusu esam ļoti lepni, jo reālai ģimenei kā zīmola turētājai ir ļoti liela nozīme, lai uzturētu zīmola personību un tradīcijas dzīvas, un zīmols nekļūtu tikai par muzeju ar pagātnes attēliem.
Jūs esat unikālā situācijā, lai tā sacītu, jo vairs jau nav un acīmredzot arī nebūs neviena tāda cita. Lielajā konjaka piecniekā Camus ir arī pēdējais apgrozījuma un peļņas rādītājos.
Sevi pozicionējam kā mazāko no lielā piecnieka un kā lielāko no vidēja izmēra konjaka kompānijām. Mūsu pozīcija tirgū ir ļoti fokusēta, un tā ir izkristalizējusies 150 gadu laikā. Mēs sākām kā konjaka piegādātāji citiem jau iedibinātajiem tā laika zīmoliem, un uzstādījums ir palicis nemainīgs – ražot un ieviest tirgū iespējami labākus konjakus. Savus konjakus nejaucam, lai izpatiktu pēc iespējas daudziem. Ņemam to, kas vislabāk raksturo Konjakas reģiona terroir (augsnes) un savos produktos to ienesam tirgū. Es negribētu to saukt gluži par nišu, bet katrā ziņā tie ir ļoti fokusēti produkti. Pamatā var teikt, ka nefokusējamies uz apjomu.
Mūsdienās jau jūs neražojat citiem zīmoliem?
Nē, tikai sev.
Vai nav kārdinājuma izvērst biznesu lielāku?
Protams, ir. Bez konjaka mēs esam iesaistīti arī vīna, kalvadosa, brendija un viskija ražošanā, un mums ir savas dzērienu pārdošanas kompānijas dažādās pasaules malās. Protams, ģimenes biznesam izaugsme ir svarīga. Man jautā – kā tas sanācis, ka jums ir pēdējais nams ģimenes īpašumā? Jo mēs esam ģimene, kas rūpējas par biznesa pieaugumu. Nav tā, ka mēs vienkārši darītu to pašu, ko iepriekšējā paaudze.
Jums nav kārdinājuma sekot tendencei un apvienoties ar lielākām korporācijām?
Nē. Tāpat kā mans tēvs, es ticu tam, ko darām, un tam visam noteikti ir biznesa un finanšu aspekts. Kompānijas izaugsme un augsts ienesīgums ir ļoti būtisks, un tas ir uzturēts ilgā laika posmā. Tomēr tas, kas ir tiešām mūsu fokusā, ir klientu apmierinātība, smaidi sejās, un lai mūsu produkti tirgū būtu tiešām atšķirīgi, izcili. Ja tā būs, tad arī kompānijai ies labi, un es bērniem aiz sevis atstāšu mantojumu – kaut ko vairāk nekā tikai stāstu. Es viņiem atstāšu zīmolu, biznesu un iespēju kaut ko iesākt pašiem, kam jau atkal varēs būt paliekoša ietekme. Tāpēc mums nav kārdinājuma to nodot kādiem citiem čaļiem.
Visu interviju Atpakaļ nākotnē. Konjaks atgriežas kokteiļos lasiet 19. augusta laikrakstā Dienas Bizness.