Dāņu alus darītājs Carlsberg, kas paziņojis par 5% peļņas kritumu šī gada pirmajos sešos mēnešos, vājos rezultātus skaidro ar Krievijas alus tirgus pavājināšanos. Dažiem Krievijas analītiķiem ir arī pretējs viedoklis – zemie finanšu rādītāji un tirgus daļas zaudēšana Krievijā ir kompānijas pašas vaina, vēsta laikraksta Lietišķā Pēterburga (Деловой Петербург) interneta portāls dp.ru.
Carlsbreg Group, kurā ietilpst arī a/s Aldaris un krievu alus darītava Baltika, darījis zināmus savus finanšu rādītājus par 2011. gada pirmajiem sešiem mēnešiem. Carlsberg pārdošanas apjomi pieauguši par 5% un ieņēmumi – par 8%, savukārt uzņēmuma pamatdarbības peļņa samazinājusies par 5%. Peļņas kritumu Carlsberg skaidro ar vājajiem rādītājiem Krievijas alus tirgū. Eiropas un Āzijas tirgos kritums nav novērots.
Pirmajā pusgadā Krievijas alus tirgus samazinājās par 1%, norāda Carlsberg, kas to skaidro ar alus mazumtirdzniecības cenu kāpumu Krievijā. Cenas kāpušas pēdējos 18 mēnešus, jo kopš 2010. gada 1. janvāra Krievijā palielināts akcīzes nodoklis, norāda medijs.
Carlsberg tirgus daļa Krievijā otrajā ceturksnī veidoja 38,4%, vēsta dp.ru, atsaucoties uz kompānijas Nielsen sniegtajiem datiem. Salīdzinājumam, 2010. gadā dāņu alus ražotāja tirgus daļa Krievijā bija 39,8%, bet 2009. gadā – 39,8%.
«Carlsberg neveiksmē ir vainojams pats uzņēmums,» stāsta aģentūras Цифрра analītiķis Vadims Drobizss. Viņš medijam norādījis, ka Krievijas alus tirgū «viss ir kārtībā». Carlsberg un arī citas starptautiskās kompānijas jau 2010. gadā sāka zaudēt savu tirgus daļu, piekāpjioties vietējiem ražotājiem. Krievijas alus darītāji savu tirgus daļu ir palielinājuši no 5% līdz 8%, uzskata analītiķis.
Krievijas alus tirgus strauji audzis no deviņdesmito gadu vidus līdz 2007. gadam, tomēr kopš 2009. gada tika novērots kritums. 2010. gadā alus ražošana samazinājās par 5,2%, bet mazumtirdzniecības pārdošanas apjomi – par 6,2%, liecina Krievijas alus darītāju apvienības sniegtie dati.