Šā gada pirmajā ceturksnī Dānijas alkoholisko dzērienu ražotājs Carlsberg negaidīti strādājis ar zaudējumiem, kas radušies Krievijas tirgus situācijas dēļ, raksta MarketWatch.
Ceturtais lielākais alus ražotājs pasaulē paziņojis, ka trīs mēnešos zaudējumi sasnieguši 90 miljonus Dānijas kronu (13,49 miljonus dolāru), salīdzinot ar 67 miljonu kronu zaudējumiem iepriekšējā ceturksnī. Analītiķi prognozēja, ka kompānijas peļņa pirmajā ceturksnī būs 11 miljoni kronu.
Pēc rezultātu paziņošanas Carlsberg akcijas cena Kopenhāgenas biržā saruka par 4% līdz 612,5 kronām.
Uzņēmuma operatīvā peļņa sasniedza 661 miljonus kronu, salīdzinot ar 453 miljoniem kronu iepriekšējā ceturksnī, ko veicināja spēcīgāks pieprasījums Rietumeiropā, kā arī izaugsmes turpināšanās Āzijā. Pirmā ceturkšņa ieņēmumi sasniedza 13,47 miljardus kronu, kas ir par 4,4% vairāk nekā pirms gada.
Carlsberg ziņoja, ka ieņēmumi Austrumeiropā pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, saruka par 30%. Kompānija gan norāda, ka spējusi segt 16% pārdošanas apjomu kritumu reģionā, ceļot cenas, taču straujajā ienākumu kritumā vainoja lielās rubļa svārstības.
«Valūtas ietekme patlaban ir mazāk negatīva, nekā mēs domājām gada sākumā, taču gada griezumā tā aizvien ir negatīva,» uzsvēra kompānijas vadītājs Jorgens Buls Rasmusens.
Kaut arī Krievija iepriekš izskatījās daudzsološa valsts alus ražotājiem, pēdējo gadu laikā tā Carlsberg ir sagādājusi vien galvassāpes. Pat pirms Rietumvalstu ieviestajām sankcijām pret Krieviju, Maskava ieviesa stingru regulējumu tirgum, ierobežojot gan pārdošanas, gan mārketinga aktivitātes, lai mazinātu alkohola patēriņu valstī.
Rezultātā Carlsberg pirmajā ceturksnī nācies slēgt divas no Krievijas alus darītavām. Patlaban Dānijas uzņēmumam Krievijā darbojas vēl astoņas alus darītavas un pagaidām tam nav plānu šajā valstī slēgt vēl kādu.