Jaunākais izdevums

Eksluzīvo automobiļu meistars Bugatti ir papildinājis gaidāmās sensācijas, proti, ātrākā un ekskluzīvākā četrdurvju Bugatti 16 C Galibier limuzīna fotogaleriju. Paredzams, ka modeļa sērijveida ražošana tiks sākta pēc pusotra vai diviem gadiem.

Sērijveida ražošana, protams, ir nosacīts jēdziens, jo katrs Bugatti 16 C Galibier eksemplārs būs īsts mākslas darbs, ko veidojušas prasmīgu meistaru rokas. Pagaidām auto ir konceptautomobiļa statusā, un visticamāk, ka tajā brīdī, kad tiks uzsākta šī auto tiražēšana, tas noteikti kļūs arī par dārgāko limuzīnu pasaulē.

Paredzams, ka Bugatti 16 C Galibier limuzīna cena būs aptuveni 3 miljoni eiro. Patreizēja brīdī ir zināms, ka Bugatti limuzīns tiks būvēts uz Bentley Arnage platformas un tas, ka auto būs pilnpiedziņas modelis. Pēc oficiālajām fotogrāfijām vars spriest, ka Bugatti izcelsies ar izsmalcinātiem materiāliem, kuriem analogu būs grūti atrast.

picturegallery.df964ade-a49e-44a9-b70f-48594d8cebd1

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules varenie var jau tagad plati atvērt savus makus, jo eksluzīvo automobiļu meistars Bugatti ir radījis kārtējo sensāciju, proti, ātrāko, jaudīgāko un ekskluzīvāko četrdurvju auto pasaulē, kura nosaukums ir Bugatti 16 C Galibier.

Pagaidām auto ir konceptautomobiļa statusā, un visticamāk, ka tajā brīdī, kad tiks uzsākta šī auto tiražēšana, tas noteikti kļūs arī par dārgāko limuzīnu pasaulē.

Bugatti 16 C Galibier motortelpā tiks uzstādīts astoņu litru 16 cilindru spēka agregāts, kurš ar modernas tehnoloģijas kompresoru palīdzību spēs attīstīt jaudu diapazonā no 800 līdz 1000 ZS. Bugatti vadība pieļauj iespēju, ka sērijveidā visu laiku greznākais četrdurvju limuzīns nonāks 2012 vai 2013. gadā. Paredzams, ka auto tiks izlaists ierobežotā 150 eksemplāru tirāžā.

picturegallery.e00c8d60-80dc-4b37-91d3-9fdfa995fde6

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvo automašīnu ražotājs Bugatti pārdevis savu pavasarī prezentēto superauto Bugatti La Voiture Noire, raksta Business Insider.

Automašīna pārdota par 18,7 miljoniem dolāru kādai personai, kuras vārds netiek atklāts. Saskaņā ar Bugatti teikto, La Voiture Noire ir visdārgākā jaunā automašīna, kas jebkad pārdota un tā tiks izgatavota tikai vienā eksemplārā, un tika prezentēta Ženēvas autoizstādē. Auto radīts par godu Bugatti 100 gadu jubilejai.

Bugatti La Voiture Noire dizains atgādina 1930.gadu Bugatti Type 57 SC Atlantic modeli. Toreiz tika izgatavotas vien četras šī veida automašīnas un patlaban tās ir starp vērtīgākajām automašīnām pasaulē, to vērtībai pārsniedzot 50 miljonus dolāru. Viena no tām kļuva zināma ar nosaukumu La Voiture Nore, kas nozīmē melna automašīna. Ir zināms, ka līdz mūsdienām saglabātas šādas trīs automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav nekāds jaunums, ka Bugatti ražo ārkārtīgi dārgas automašīnas, raksta CNN Business.

Zīmola pamatmodelis Bugatti Chiron maksā aptuveni 3 miljonus dolāru, taču nupat izveidotais modelis ievērojami pārsniedz šo cenu. Bugatti La Voiture Noire maksā 16,7 miljonus eiro jeb 19 miljonus dolāru, ieskaitot nodokļus.

Saskaņā ar Bugatti teikto, La Voiture Noire ir visdārgākā jaunā automašīna, kas jebkad pārdota un tā tiks izgatavota tikai vienā eksemplārā. Uzņēmums nav atklājis, kas būs automašīnas īpašnieks.

Bugatti La Voiture Noire dizains atgādina 1930.gadu Bugatti Type 57 SC Atlantic modeli. Toreiz tika izgatavotas vien četras šī veida automašīnas un patlaban tās ir starp vērtīgākajām automašīnām pasaulē, to vērtībai pārsniedzot 50 miljonus dolāru. Viena no tām kļuva zināma ar nosaukumu La Voiture Nore, kas nozīmē melna automašīna. Ir zināms, ka līdz mūsdienām saglabātas ir trīs automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1930.gada Bugatti pārdots par aptuveni 30 miljoniem ASV dolāru, kļūstot par pasaulē dārgāko automašīnu. Taču tirgotāji prognozē, ka drīzumā varētu tikt sasniegti jauni rekordi, jo miljardieri meklē alternatīvas riskantajām finanšu investīcijām, raksta Bloomberg.

Type 57SC Atlantic piederējis Ņūhempšīrā dzīvojošam neirologam Peteram D. Viliamsonam (Peter D. Williamson), bijušajam American Bugatti Club prezidentam, kurš nomira 2008. gadā.

«Procentu likmes ir zemas, un daži cilvēki pagājušā gada laikā ir nopelnījuši daudz naudas,» stāstījis Lielbritānijas Ferrari tirgotāja Talacrest 2000 AD Ltd. pārstāvis Džons Kolinss, piebilstot: «Viņi grib iegādāties īpašumus, kuriem ir ierobežots piedāvājums un kuru vērtība nesamazināsies.» Kā šādus īpašumus, eksperts minējis mākslu un klasiskās automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedvesmojoties no jaunā, 2,6 miljonus dolāru vērtā superauto Bugatti Chiron, kas savu pasaules pirmizrādi nupat kā piedzīvoja Ženēvas autošovā, autoražotājs Bugatti kopā ar jahtu dizaineri Palmeru Džonsonu radījuši greznu sporta jahtu Bugatti Niniette 66.

Jahta būs pieejama ļoti ierobežotā daudzumā un jaunā modeļa piegādes plānots uzsākt 2018.gada martā. Pašlaik plānots saražot 66 šādas jahtas. To cenu Bugatti nolēmis paturēt noslēpumā. Uz eksluzīvās jahtas ir kamīns, džakuzī, šampanieša bārs, sauļošanās klājs, ādas krēsli.

Bugatti jahtas fotogrāfijas skatiet galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Bugatti izstrādājis 1,65 miljonus eiro vērtu automašīnu ar porcelāna akcentiem. Šī automašīna ir Veyron Grand Sport modeļa speciālizlaidums, vēsta Bloomberg.

Saskaņā ar Bugatti sniegto informāciju L’Or Blanc ir pirmais transportlīdzeklis, kas aprīkots ar porcelānu. To Volkswagen AG superauto zīmols radījis kopā ar Berlīnē bāzēto KPM, 248 gadus vecu porcelāna ražotāju.

Par rodsteru, kas tiks izrādīts Frankfurtes autošovā septembrī, autoražotājs paziņojis pagājušajā nedēļā Berlīnē.

«Uzstādīt porcelānu pasaulē ātrākajā kabrioletā šķiet diezgan traka ideja,» teicis Stefans Brungs, zīmola pārdošanas vadītājs, piebilstot, ka Bugatti nebaidās no ekstravagantām idejām.

VW Bugatti iegādājās 1998.gadā. Zīmols, kura dibinātājs ir Itālijā dzimušais auto dizaineris Etore Bugatti, divu durvju Veyron 16.4 sāka ražot 2005.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Bugatti Super Veyron sasniegs 460 km/h

Jānis Rancāns,12.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Bugatti gatavojas nākt klajā ar jaunāko Veyron sērijas automašīnu, kura nodēvēta par Super Veyron un spēs sasniegt vairāk nekā 460 kilometru stundā lielu ātrumu.

Paredzēts, ka jaunākā automašīna tiks prezentēta nākamā gada septembrī notiekošajā Frankfurtes motošovā, vēsta Car Magazine. Izskanējusi arī informācija, ka automašīna 100 kilometru ātrumu spēs sasniegt 1,8 sekunžu laikā un tā aprīkota ar 1,6 tūkstošu zirgspēku jaudu.

Kā atzīmē medijs, tādējādi jaunais Bugatti Super Veyron varētu būt ātrāks nekā F1 automašīnas un par 30 kilometriem pārsniegt Super Sport Veyron, kas patlaban ir ātrākā automašīna, kurai atļauts piedalīties ceļu satiksmē, maksimālo ātrumu.

Lai panāktu šādus darbības rādītājus, Bugatti inženieri par 250 kilogramiem samazinājuši automašīnas svaru, salīdzinot ar Super Sport modeli. Paredzams, ka automašīnas cena pārsniegs divus miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs Bugatti sadarbībā ar franču mākslinieku Bernardu Ventu radījis ekskluzīvu Bugatti Veyron Grand Sport automobili.

Mākslinieks ar matemātiskām formulām centies attēlot zinātni, kas nepieciešama, lai radītu automašīnu. Ar jaunu dizainu apveltīta ne tikai automašīnas ārpuse, bet arī salons. Pazīstamā franču mākslinieka B. Beneta apgleznotā automašīna būs apskatāma decembrī mākslas gadatirgū Art Basel Miami.

Mākslinieks norāda, ka Bugatti jau pats par sevi ir mākslas darbs, kas savu vadītāju spēj aizvest citās eksistences realitātēs, un viņš gribējis automašīnu apveltīt ar savu kaislību uz matemātiskām formulām.

Ekskluzīvais Bugatti Veyron Grand Sport modelis aprīkots ar 8,0 litru četru turbokompresoru W-16 dzinēju. Automašīnai ir 1001 zirgspēks, un tā var sasniegt ātrumu aptuveni 400 kilometru stundā, tomēr maksimālais iespējamais ātrums tiek mākslīgi ierobežots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves kompānija Bugatti 2013. gada Frankfurtes autoizstādē plāno debitēt ar jaunu ātrāko automašīnu pasaulē, ziņo euronews.com.

Intervijā vietnei Autocar kompānijas galvenais transportlīdzekļu inženieris Jenss Šulenburgs atklājis, ka jaunajai automašīnai būs 1600 zirgspēki, no 0 līdz 100 kilometriem stundā tā paātrināsies 1,8 sekundēs un tā svērs par 250 kilogramiem mazāk nekā esošā Veyron Super Sport. Ar ātrumu 465 kilometri stundā tā varētu kļūt par ātrāko automašīnu pasaulē.

Kā raksta medijs, šie skaitļi ir pārsteidzoši, lai gan no Bugatti nevajadzētu gaidīt mazāk. Kad 2005. gadā tika laists klajā sākotnējais Bugatti Veyron 16.4, mainījās uzskats par to, kas ir superauto. Tā paātrinājās ātrāk nekā jebkura līdz tam laikam saražotā automašīna, tai bija lielākais maksimālais ātrums un, pateicoties māteskompānijai Volkswagen, tā bija komfortablāka, uzticamāka un arī praktiskāka par priekštecēm vai konkurentēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotajos Arābu Emirātos bāzētā DAMAC Properties paziņojusi par plāniem uzbūvēt pasaulē pirmās Bugatti stila mājas Dubaijā.

Ierobežotā daudzuma mājas būs aprīkotas ar stikla garāžu, lai īpašnieku glaunie spēkrati būtu uzreiz pamanāmi. Māju kolekcijai dots nosaukums Ettore 971 - par godu autoražotāja dibinātājam Ettore Bugatti un AAE starptautiskajam zvanu kodam.

Katrai villai būs septiņas guļamistabas, un interjers «atdarinās Bugatti Veyron eleganci».

Ettore 971 villu sākumcena ir aptuveni 10 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandalozais tūningkantoris Mansory izveidojis unikālu Bugatti Veyron Linea Vincero d'Oro modeli, kuram daudzi elementi ir apzeltīti.

Zelta krāsas diski, apzeltīti durvju rokturi, atpakaļskata spogulis, degvielas bākas vāciņš un citi elementi. Interjers ir kļuvis tik spožs kā operāciju zālē. Par to ir jāpateicas zeltītajam apgaismojumam, un zelta pārklājumu uz stūres rata. Izškērdigā Bugatti zelta pusēna cena netiek atklāta, taču ir skaidrs, ka, piemēram, puišiem no Arābu Emirātiem vajadzēs reķināties, ka šis Bugatti maksās krietni vairāk par miljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Top jauns reklāmas projekts, kura ietvaros reklāma tiks izvietota uz spēļu kārtīm ar Rīgas skatiem. Šīs kārtis būs bez maksas pieejamas starptautiskās lidostas Rīga birojā Sveicināti Rīgā! un lidostu apkalpojošajos Red Cab sarkanajos taksometros.

Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja SIA Upstreak pārstāvis Kristaps Kovaļevskis, reklāma paredzēta vienai no maksātspējīgākajām mērķa grupām - tūristiem, kuri kāršu komplektu varēšot izmantot arī kā suvenīru no Rīgas. Papildus informācijai, kura būs izvietota uz kārtīm, tiks izveidota arī mobilajiem telefoniem draudzīga web vizītkarte.

SIA Upstreak ir spēļu izstrādes un ražošanas uzņēmums, kas dibināts 2012. gada novembrī. Šobrīd tirgū jau ir pieejams tā pirmais produkts - ballīšu spēle KAVA. Spēles ražošana tika organizēta Ķīnā, un šo praksi uzņēmums turpina.

Uz db.lv jautājumiem atbild K. Kovaļevskis:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

10. oktobris bija diena, kad jāatver pretendentu pieteikumi Autotransporta direkcijas (ATD) izsludinātajā konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu laikā no 2021. gada sākuma līdz 2030. gada beigām.

Nebūs! 7. oktobrī ATD pagarināja pieteikumu pieņemšanu līdz šā gada 21. novembrim. Iepriekš pagarinājums bija no 10. septembra līdz 10. oktobrim. DB jau rakstīja, ka spēle pie ATD galda vairāk atgādina blefu nekā pamatotu vairāksolīšanu. Tas apstiprinās, jo tikai tad, ja rokās ir neskaidras kombinācijas, tās atklāt ir bailīgi. Runa te nav tikai par pārvadātājiem, kuriem neskaidrību ir bijis tik daudz, ka viņi pamanījušies iesniegt Iepirkumu uzraudzības birojā čupu sūdzību.

Kā viens no spēlētājiem pie ATD galda ir valsts, kas šajā iepirkuma spēlē tur banku. Šīs spēles ideja ir, lai visi būtu ieguvēji!

Valsts grib tērēt mazāk, pārvadātāji grib nopelnīt, bet iedzīvotāji grib visur braukt ar sabiedrisko transportu uz katru Latvijas nostūri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Dānijas rotaļlietu ražotāja Lego ienākumus stabilizēt palīdzējuši dinozauru un Bugatti sporta mašīnu pārdošanas apjomi, raksta Reuters.

Pērn pirmoreiz vairāk nekā desmit gadu laikā ražotāja pārdošanas apjomi saruka, taču šogad uzņēmuma pārdošanas līkne atkal virzās augšup.

Pērn Lego paziņoja, ka biznesa izaugsme kļuvusi sarežģīta, tādēļ uzņēmums pārveido modeli. DB jau rakstīja, ka pērn kompānija arī likvidēja 1400 darbvietu, lai vienkāršotu biznesa modeli. Kompānijas plāniem atjaunot izaugsmi šogad izaicinājumu radījusi ASV lielākā rotaļlietu tirgotāja Toys’R’Us bankrots, taču pieprasījums pēc jauniem produktiem, piemēram, dinozauriem no Jurassic World komplektiem palīdzējis ienākumus audzēt.

«Esmu apmierināts, jo mums šogad izdevies stabilizēt izaugsmi, un to mēs esam darījuši pirmajā pusgadā,» uzsver kompānijas vadītājs Nīls Kristiansens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē dārgākās un ātrākās ražošanā esošās automašīnas Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport tirdzniecība uzsākta Indijā. Automašīna, kas spēj attīstīt ātrumu līdz 407 kilometriem stundā, Āzijas valstī maksā 160 miljonus rūpiju (2,6 miljonus eiro), ziņo Perthnow.

Visā pasaulē tiks pārdotas tikai 150 šādas automašīnas, turklāt Indijā ir maz iespēju izrādīt šī auto potenciālu, ņemot vērā Indijas ceļu stāvokli un noslogotās ielas.

Bugatti vadītājs Juliuss Kruta norāda, pasaulē ātrākās automašīnas tirdzniecība uzsākta Indijā, jo valsts ir luksusa centrs, kuras iedzīvotāji ir «patiesie ekskluzīvu luksusa preču patroni».

Indijā arī ir rekordliels miljardieru skaits. Valstī mīt 69 miljardieri, turklāt miljardieri viņi ir bagātību mērot ASV dolāros. Taču jāpiemin, ka tajā pat laikā aptuveni 836 miljoni valsts iedzīvotāju dzīvo ar ienākumiem, kas nepārsniedz 20 rūpijas (0,33 eiro) dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenas kolekciju automašīnām kopš 2006.gada septembra vidēji pieaugušas par aptuveni 60%, tādējādi cenas pieauguma ziņā pārspējot mākslas darbus, vīnu un zeltu, vēsta Bloomberg.

Automašīnu pārdevējs Stefans Serio (Stephen Serio) prognozē, ka 1966.gada Ferrari 275GTB viņam izdosies pārdot par aptuveni 810 tūkstošiem ASV dolāru. Pirms pieciem gadiem tāda pati automašīna pārdota par 500 tūkstošiem ASV dolāru.

«Kad jums ir kaut kas, ko vairs neražo, vērtība iet uz augšu,» stāstījis komiķis Džejs Leno (Jay Leno), kura kolekcijā ietilpst 105 automašīnas, tajā skaitā 8 Duesenbergi, un 90 motocikli. «Ja jūs esat zinošs, jūs, iespējams, galu galā nopelnīsiet naudu,» viņš piebildis.

Hemmings Motor News galvenais redaktors Ričards Lentinello (Richard Lentinello) gan norādījis, ka ir arī kolekciju automašīnas, kuru cena ir samazinājusies, piemēram, 1957.gada Chevy. Taču tādām automašīnām kā Ferrari un Bugatti cenas turējušās ļoti labi, piemēram, 1938.gada Bugatti Type 57C augustā izsolē pārdots par 1.38 miljoniem ASV dolāru. Vienlaikus R. Lentinello akcentējis, ka «visi Ferrari nav 1 vai 2 miljonus vērti, daži ir tikai 200 tūkstošus vērti».

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Sniedz atbildes uz visiem jautājumiem

Anda Asere,22.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hennas māksliniece un vēdiskā astroloģe Inese Dāvidsone pamazām pakalpojumus nomaina pret produktiem, kas ļauj atvēzēties lielākam biznesa vērienam, kā arī piekļūt plašākām ļaužu masām

Iepriekš Inese vairāk darbojusies pakalpojumu jomā – gleznoja ar hennu un sniedza vēdiskās astroloģijas konsultācijas.

Neredzam izeju no savām problēmām un risinājumus situācijām, kas atkārtojas atkal un atkal.

«Pakalpojumi ierobežo mani laikā – nevaru izdarīt vairāk, nekā varu. Kad ģimenē ir trīs bērni, laiks ir ierobežots,» viņa saka. Zinot, cik daudz laika prasa pakalpojumi, Inese mērķtiecīgi izstrādāja produktu – Intuīcijas kārtis. «Katra cilvēka ikdiena ir pārpilna ar notikumiem, lēmumiem, jautājumiem un sarežģījumiem. Katrs solis mūs ieved jaunā situācijā ar citiem uzdevumiem un iespējām. Mēs bieži esam notikumu seku, nevis cēloņu līmenī, tāpēc neredzam izeju no savām problēmām un risinājumus situācijām, kas atkārtojas atkal un atkal,» saka Inese.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Veicas labāk, nekā cerēts

Anda Asere,07.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Upstreak izstrādātā spēle Oligarhi ir populārās spēles Mafija mazāk vardarbīga versija

SIA Upstreak īpašnieks Kristaps Kovaļevskis nav liels galda spēļu fans, bet kopā ar draugiem bieži spēlē Mafiju. Tajā spēlētāji visi apsēžas un sadala lomas – «sliktie» un «labie». «Sliktie» zina, kādas lomas ir visiem citiem, bet «labajiem» jāmēģina atšifrēt, kurš ir kurš. Mafijas uzdevums ir «nogalināt» visus citus, kamēr labie izskaitļo, kuri ir sliktie. «Mafija ir perfekta spēle, ja vien nebūtu nogalināšanas. Tāpēc nolēmu uzlabot spēli un atteikties no šīs detaļas. Sākumā nekas nesanāca, jo Mafijā punktu skaitīšana balstās tieši uz nogalināšanu. Bija jāizdomā, kā panākt, lai spēle varētu funkcionēt bez tās,» saka Kristaps. Viņa skatījumā, spēle ir noderīga ne tikai, lai socializētos, bet arī ikdienai, jo var vērot un analizēt cilvēku uzvedību. «Piemēram, Katanā var izskaitļot, kādi kuram ir kauliņi un kam uzbrukt, bet dzīvē to īsti nevar izmantot, ja vien neesi milzīga uzņēmuma īpašnieks. Taču, ja Mafijā tevi kāds «apčakarē», vari secināt, ka esi pārāk lētticīgs, un vari mācīties būt uzmanīgāks,» saka Kristaps.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: SIA Zolmaniem cer zolīti padarīt starptautisku

Anda Asere,06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja jau bridžam ir izdevies kļūt populāram pasaulē, arī zolītei ir potenciāls tapt spēlētai ārpus Latvijas.

«Mēs gribam popularizēt zoli, lai tā būtu ne tikai mūsu nacionālā bagātība, bet lai tā izplestos pa visu pasauli. Tas ir ļoti iespējami, jo to jau ir izdarījis bridžs, kas ir ietverts arī pasaules prāta spēļu olimpiādē. Šīs ir divas kāršu spēles, kam pamatā ir nevis veiksme, bet gan prāta spējas. Tā kā zole arī ir šajā kategorijā – vairāk pie prāta spēlēm, tam ir reāls pamatojums. Vienīgi zolei ir tālāks ceļš ejams, jo jāiziet no nacionālā līmeņa,» saka Mārtiņš Jurēvics, SIA Zolmaniem īpašnieks. Viņa kolēģe speciāliste attīstības un radošajos jautājumos Dārta Plēsuma teic, ka internets ir visā pasaulē un visiem pieejams, tāpēc, ienesot internetā kārtīgu zoli, ir lielāka iespēja izplesties. Šobrīd zolīti ārzemēs galvenokārt pazīst tur, uz kurieni latvieši to ir aizveduši, piemēram, Īrijā, kur šogad notiks jau astotais Īrijas zoles čempionāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojot dāvanas krustdēlam, Ievai Ekmanei kopā ar draugu Paulu Biti radās ideja izstrādāt burtu mācīšanas spēļu kārtis arī citiem bērniem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Vasarā pabeidzu Latvijas Mākslas akadēmijas Stikla nodaļu, bet, kā jau daudzi mākslinieki, darbojos arī citās jomās. Ar draugu domājām, ko labu varētu radīt. Ideju bija daudz,» stāsta Ieva Ekmane, SIA Oliver Latvia līdzīpašniece. Lai gan veikalos rotaļlietu piedāvājums esot plašs, viņa savam krustdēlam Oliveram vienmēr ir dāvinājusi dažādas paštaisītas, personiskas lietas. «Jutos nogurusi no veikalu piedāvājuma – daudzas veikalā pieejamās lietas ir bezgaumīgas, krāsainas, no plastmasas. Man liekas, ka mums būtu jāsper soli tālāk – bērni ir tādi paši cilvēki kā pieaugušie, arī viņi novērtē estētiskas lietas. Ar lietām, kas viņiem ir apkārt, mēs veidojam mazā cilvēka gaumi,» uzskata Ieva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vadītājam uzņēmuma veiksmes stāstā ir liela nozīme, taču vēl būtiskāka ir vadības komandas loma, uzskata Ilze Grase-Ķibilde, bijusī Møller Baltic Import izpilddirektore.

Cik spēcīga ir vadības komanda, tik spēcīgs ir arī uzņēmums, jo mēs nevaram likt visas kārtis uz vienu cilvēku. Svarīgi apzināties, ka neviens no mums nav supercilvēks - mēs visi pieņemam gan pareizus, gan kļūdainus lēmumus, tāpēc ir būtiski darbavietā radīt tādu vidi, kurā nevienam no mums nav jābaidās atzīt savas kļūdas vai palabot citam citu, domā I.Grase-Ķibilde. Tādā veidā tiek radīts spēcīgs komandas kodols, kurā mēs viens otru atbalstām un kopā dodamies nosprausto mērķu virzienā. Es pati esmu dalītās līderības piekritēja, kas nozīmē, ka es uzticos savai vadības komandai un man viņu viedoklis ir svarīgs, atzīst I.Grase-Ķibilde.

Augustā tapa zināms, ka pēc 12 gadu darba jūs esat nolēmusi atstāt Møller Baltic Import izpilddirektores amatu, lai turpinātu karjeru vienā no pasaules vadošajiem automobiļu ražotājiem Audi. Kas bijuši jūsu nozīmīgākie ieguvumi Møller Baltic Import, un kā tie ir palīdzējuši jūsu profesionālās karjeras veidošanā?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT programmizstrādātāji atgriezušies peļņā

Dace Skreija,02.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirgus samaisījis IT programmizstrādātāju kārtis, karaliskais flešs izkritis TietoEnator.

Lielākajiem IT programmizstrādātājiem pērn bijuši ļoti dažādi darbības rezultāti. Atšķirībā no 2009. gada, kad puse TOP dalībnieku strādāja ar zaudējumiem, pērn visi šie uzņēmumi spējuši pelnīt. Ņemot vērā vietu sadalījumu, kārtis ir pamatīgi samaisītas, un pirmajā vietā ir nonācis IT uzņēmums SIA TietoEnator.

Palielina apgrozījumus

Abiem Tieto grupas uzņēmumiem Latvijā 2010. gads ir izdevies. Lai arī šā gada sākumā Tieto Latvia (iepriekšējais nosaukums TietoEnator Alise) piedzīvojis strukturālas izmaiņas, apvienojot divus uzņēmumus, tās ietvēra gan administratīvo funkciju un procesu apvienošanu, gan pārcelšanos uz jaunām telpām 2010. gada rudenī, kā arī citas izmaiņas, pagājušā gada darbības rezultātus vēl apskatām dalījumā pa abām komercsabiedrībām - TietoEnator un Tieto Latvia. TietoEnator pēc nelieliem zaudējumiem 2009. gadā (83,2 tūkst. Ls) pērn nopelnījis 732,2 tūkst. Ls, turklāt kāpinājis apgrozījumu par 4,8% - līdz 12,4 milj. Ls, kas ir labākais rezultāts nozares top uzņēmumu vidū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Zemes tipa spēļu nodokļi un valsts konkurētspēja

Edgars Hercenbergs, "Sorainen" vecākais jurists,11.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija kļūtu konkurētspējīgāka starptautiskajā tūrisma un izklaides nozarē, kā arī gūtu vērā ņemamus ieņēmumus valsts budžetā, atceļot iedzīvotāju ienākuma nodokli azartspēļu laimestiem zemes tipa spēlēm (kārtis, rulete, spēļu automāti), tai pašā laikā paaugstinot to nodokli, kuru maksā azartspēļu rīkotāji.

Šādus secinājumus ļauj izdarīt starptautiskā juristu biroja "Sorainen" šogad veiktā pētījuma dati, salīdzinot azartspēļu regulējumu Latvijā un citās Eiropas Savienības valstīs, tostarp ieņēmumus valsts budžetā valstīs ar atšķirīgu regulējumu, kā arī Latvijā periodā, kad bija spēkā šāda kārtība.

Pozitīva pieredze jau pirms desmit gadiem

Pētījumā skarti vairāki temati, salīdzinot Latvijas un starptautiska līmeņa datus dažādos laika periodos un to, kā šis regulējums ietekmē valsts budžeta ieņēmumus. Jāņem vērā, ka vairākumā ES valstu iedzīvotāju ienākumu nodoklis no azartspēļu laimestiem nav jāmaksā, tādu ir 17, savukārt deviņās tas tiek atšķirīgā apjomā aplikts ar IIN. Interesanti, ka pētījuma periods ietvēra COVID-19 pandēmijas krīzes periodu, kad spēlēšana klātienē bija ierobežota. Skaitļi runā paši par sevi: 60% gadījumu valstīs, kurās bija gan IIN, gan azartspēļu nodoklis, ieņēmumi budžetā samazinājās. Turpretī valstīs, kas piemēro tikai azartspēļu nodokli, budžeta ieņēmumi pieauga pat par 70%. No tām valstīm, kur tiek īstenoti abi nodokļu veidi, Latvija piedzīvoja lielāko ieņēmumu kritumu – par 35% – 2021./2022. gada periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo tuvāk nāk brīdis, kad noslēgsies konkurss par pasažieru pārvadājumiem Latvijā, jo skarbāki ir pārmetumi Autotransporta direkcijai un tās vadītājam Kristiānam Godiņam.

Situācija ir gluži kā pie pokera galda, kad kārtis vēl nav redzamas, bet apkārt sēdošie izrunājas un slēpj dūžus piedurknēs, un visi spēlētāji vienlaikus nekad nesēž pie galda. Proti, Satiksmes ministrija, kas dod finansējumu, pārvadātāji, kuri piedalīsies konkursā, un šoferu arodbiedrības sarunājas pa stūriem, divatā, bet pie galda visi blefo.

Šoferi grib 10 eiro

5. jūlijā pie Autotransporta direkcijas (ATD) notika Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) rīkots pikets, kura galvenā prasība skanēja vienkārši: «10 eiro par nobraukto stundu autobusu šoferiem!» Bija aicinājums: «Godiņ, nāc ārā!» Bija citi saukļi, tomēr cauri visam vijās neapmierinātība par to, ka valsts vēl 2030. gadā autobusu šoferiem paredzējusi 6,05 eiro par nobraukto stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jautājums par to, kurš īsti būs Latvijas Valsts prezidents tuvākos četrus gadus, ir bijis aktuāls jau ilgāku laiku, bet kopš aizvadītās sestdienas vakara tas ir vēl neskaidrāks, nekā jebkad iepriekš. Proti, liela daļa politiķu ir sākuši spēlēt savdabīgas paslēpes, stāstot - mēs vēl lemsim, domāsim, tiksimies, runāsim… Viss kas, tikai ne atklāta valoda par gaidāmo balsojumu.

Latvijas politiskās partijas attiecībā uz šādiem jautājumiem parasti gan nav izcēlušās ar tieksmi ilgi domāt, drīzāk gan - ar vēlmi pēc iespējas ilgāk neatklāt kārtis, tās izspēlējot pēdējā brīdī.

Principā šeit pastāv divi varianti. Viens no tiem - Saeimas deputātu vairākums nobalsos par pašreizējo valsts galvu Valdi Zatleru. Nevis tādēļ, ka viņa kandidatūra visiem būtu ļoti pieņemama, bet gan tāpēc, ka Zatlers nu jau dažas dienas ir tāda kā nacionālā varoņa statusā, bet pret tautas varoni neviens tā īsti uzstāties negrib. Otrs variants - gan Zatlers, gan arī viņa vienīgais konkurents Andris Bērziņš (ZZS) neizturēs pirmo balsošanas kārtu, un Rīgas zooloģiskajā dārzā vai kādā citā vietā šaurā cilvēku lokā tiks izlemts pavisam cita cilvēka vārds. Turklāt vismaz pagaidām šāds variants izskatās visreālākais, un kārtējo reizi vien jāizteic nožēla, ka citu potenciālo prezidentu vārdi joprojām tiek kā kārtis turēti piedurknē, nevis likti galdā.

Komentāri

Pievienot komentāru