Jaunākais izdevums

Būvfirma AS BMGS ārpus Latvijas strādā tikai austrumu tirgū un nav mēģinājusi iegūt pasūtījumus rietumos, jo uzskata, ka konkurēt ar lielajiem Eiropas būvniecības koncerniem nav jēgas, norāda BMGS valdes priekšsēdētājs un lielākais akcionārs Viktors Para.

«Mums ir veselais saprāts, un saprotam, ka ar savām iespējām - gan finansiālajām, gan ražošanas jaudām - neesam spējīgi mēroties spēkiem ar tādiem monstriem kā Strabag un citiem. Arī Krievijā nespējam uzņemties patiešām lielu objektu būvniecību, jo tur ir jāsniedz tādas garantijas, kādas BMGS nevar nodrošināt, jo nevaram izraut no kompānijas apgrozījuma tik lielus garantijas depozītiem nepieciešamās naudas apjomus,» skaidroja Para.

Jautāts, vai BMGS nav mēģinājusi rietumos startēt konkursos uz neliela apjoma objektiem, Para skaidroja, ka tam nav jēgas, jo uzņēmuma izdevumi būs lielāki nekā gaidāmā peļņa. «Ir arī citi šķēršļi - rūpīgi jāizstudē katras konkrētās valsts likumdošana, būvniecības noteikumi, jāapmāca personāls atbilstoši šiem noteikumiem,» piebilda Para.

Viņš sacīja, ka konkurence hidrotehniskajā būvniecībā Baltijas jūras reģionā ir pamatīga, šeit konkurē visa Eiropa. «Vācija, Nīderlande, Dānija, Somija - visās šajās valstīs ir spēcīgas hidrotehniskās būvniecības kompānijas. Igaunijā ir vairākas spēcīgas kompānijas, bet tās nav specializējušās tieši uz hidrotehnisko būvniecību. Šie uzņēmumi nodarbojas ar vispārējo celtniecību un pēc tam nolīgst apakšuzņēmējus tieši hidrotehniskajai būvniecībai,» sacīja Para.

Savukārt BMGS lielāko daļu būvdarbu veic pašu spēkiem, apakšuzņēmēji tiek piesaistīti tikai specifiskajiem darbiem - elektromontāžai, gultnes padziļināšanai, jo BMGS nav savas zemessmēlēju flotes, piebilda Para.

«Pievērsāmies austrumu tirgum, jo mēs to ļoti labi pazīstam, jo esam šajā tirgū strādājuši gandrīz 60 gadus. Padomju laikos bija 13 šādi hidrotehniskās būvniecības tresti, mēs viens otru ļoti labi pazīstam, kontakti ir saglabājušies. Padomju laikā BMGS priekštecis Baltmorgidrostroj bija viens no labākajiem nozarē. Tiesa, ar to vien ir par maz. Galvenais ir izpildīt uzņemtās saistības. Tieši šī iemesla dēļ BMGS tiek aicināts piedalīties konkursos par dažādu objektu būvniecību Krievijā, jo mēs viņiem jau esam ārzemju kompānija, kas prot strādāt Eiropas stilā, kas izpilda visas līgumsaistības un kurai nav problēmu ar kvalitāti,» skaidroja Para.

Viņš piebilda, ka Sanktpēterburgā vien ir trīs vai četras BMGS līmeņa kompānijas, taču tās BMGS uztver kā sadarbības partnerus. «Piemēram, patlaban Ustjlugā tiek būvēts sašķidrinātās gāzes pārkraušanas muliņš un šajā objektā "BMGS" strādā kopā ar trīs Krievijas kompānijām - esam nosacīti sadalījuši muliņu četros gabalos, un katrs uzņēmums būvē savu gabalu, jo neviens nevarēja uzņemties īsos termiņos uzbūvēt visu objektu. Ir objekti, kur viens bez otra nevaram iztikt,» sacīja Para.

«Protams, ir arī tādi objekti, kurus Krievijas kompānijas var uzbūvēt saviem spēkiem, tur mūs tā nemanāmi pastumj malā. No otras puses - ir pasūtītāji, kuri deklarē, ka nevēlas, lai objektu būvētu Krievijas kompānijas. Līdz ar to iespējas atrast pasūtījumus Krievijā ir pietiekamas,» piebilda Para.

BMGS ir 1952.gadā dibinātā Tresta Baltmorgidrostroj tiesību pārņēmēja.

Būvkompānijas AS BMGS konsolidētais apgrozījums pērn bijis 37,3 miljoni latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA Lursoft informācija. Tas ir par 38,7% mazāk nekā 2009.gadā, kad uzņēmuma konsolidētais apgrozījums bija 60,8 miljoni latu.

2008.gadā koncerna apgrozījums bija 53,8 miljoni latu.

BMGS konsolidētā peļņa pēc nodokļiem pērn bijusi 714 645 lati, kas ir vairāk nekā trīs reizes mazāka par 2009.gadā gūto 3,31 miljona latu konsolidēto peļņu. 2008.gadā koncerns nopelnīja 2,85 miljonus latu.

BMGS mātesuzņēmuma apgrozījums 2010.gadā bija 34,56 miljoni latu, kas ir par 41,2% mazāks nekā 2009.gadā, kad mātesuzņēmuma apgrozījums sasniedzis 58,74 miljonus latu. 2008.gadā šis rādītājs bija 44,56 miljoni latu.

Mātesuzņēmuma peļņa pērn bijusi 1,28 miljoni latu, kas ir gandrīz trīs reizes mazāka par 2009.gadā gūto 3,64 miljonu latu peļņu. 2008.gadā AS BMGS nopelnīja 3,08 miljonus latu.

AS BMGS lielākais akcionārs ir Viktors Para, kuram pieder 25% akciju. Uzņēmuma akcionāri vēl ir 80 fiziskas personas un divas juridiskas personas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

BMGS: Josef Möbius rīcība ir ekonomiskā diversija

Nozare.lv,10.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas būvfirmas Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft rīcību, apstrīdot konkursa par ostas infrastruktūras izbūvi Krievu salā rezultātus, var dēvēt par ekonomisko diversiju, norāda konkursa uzvarētāja pilnsabiedrības BMGS S dalībnieka būvfirmas AS BMGS valdes priekšsēdētājs un lielākais akcionārs Viktors Para.

Viens no galvenajiem Vācijas būvfirmas Josef Möbius argumentiem, apstrīdot Krievu salas konkursa rezultātus, bija tas, ka, viņuprāt, pilnsabiedrībai BMGS S ir bijusi piekļuve pie "Josef Möbius" konkursā iesniegtā piedāvājuma. Jautāts, vai BMGS S bija šī piekļuve, Para atbildēja, ka «tās ir pilnīgas muļķības».

«Šķiet, ka Josef Möbius izsmēlusi visus argumentus, ja jau tiek izmantoti klaji meli. Gan Josef Möbius, gan BMGS S savus piedāvājumus iesniedza vienlaikus - konkursa pēdējā dienā, starpība starp iesniegšanas laikiem bija aptuveni pusstunda. Labi, pieņemsim, ka man šis Josef Möbius piedāvājums bija pieejams - tad jājautā, kāpēc tad BMGS S nekoriģēja savu piedāvājuma cenu, lai tā būtu tuvāk Josef Möbius piedāvātajai? Interesanti, ko vēl no Josef Möbius piedāvājuma mēs varējām ielikt savā piedāvājumā un kāpēc? BMGS S strādāja tikai ar tiem dokumentiem, kas bija publiski pieejami visiem pretendentiem,» sacīja Para.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Būvfirma BMGS: maksātnespējas pieteikums ir absolūti nepamatots

Lelde Petrāne,24.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Akciju sabiedrībai BMGS nepastāv neviena Maksātnespējas likumā noteiktā maksātnespējas pazīme, būvfirmai ir pietiekami daudz līdzekļu, tā ir izpildījusi visas saistības un nekavē nevienas saistības izpildi. Līdz ar to apakšuzņēmēja – SIA 7 Projekts - Rīgas pilsētas Centra rajona tiesā iesniegtais a/s BMGS maksātnespējas pieteikums nav pamatots un ir tikai mēģinājums izdarīt spiedienu uz BMGS, nevis tiesiskā ceļā risināt saimniecisku strīdu,» teikts šodien medijiem izplatītajā būvfirmas BMGS paziņojumā.

Kā vakar vēstīja aģentūra LETA, Rīgas pilsētas Centra rajona tiesa ierosinājusi Latvijas būvfirmas AS BMGS maksātnespējas lietu, liecina Maksātnespējas subjektu datu bāzē pieejamā informācija. Saskaņā ar datiem Tiesu informatīvajā sistēmā BMGS maksātnespējas pieteikumu iesniegusi SIA 7 Projekts.

Kā savā paziņojumā skaidro BMGS, summa, kuru vēlas saņemt SIA 7 Projekts, esot salīdzinoši neliela un veido tikai apmēram vienu divsimt divdesmito daļu no BMGS konsolidētā apgrozījuma, kas 2012. gadā bija aptuveni 40 miljoni latu. Akciju sabiedrības peļņa 2012. gadā ir bijusi aptuveni 1,5 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvfirmas AS "BMGS" apgrozījums pagājušajā gadā bija 47,809 miljoni eiro, kas ir par 21,3% mazāk nekā 2019.gadā, taču kompānija guva peļņu 221 951 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā apgrozījuma samazināšanās skaidrota ar apgrozījuma kritumu Latvijas ostās, kura dēļ samazinājās gan ostu infrastruktūras attīstības projektu skaits, gan to apmērs. Pēc uzņēmuma vadības vēstītā, līdzīga situācija vērojama arī Klaipēdas ostā Lietuvā.

Tāpat "BMGS" vadība izceļ, ka apgrozījums 2020.gadā samazinājās, jo nav skaidrības par nākamajā Eiropas Savienības fondu plānošanas periodā pieejamā finansējuma apmēru un atbalsta virzieniem.

Vienlaikus kompānijas vadība norāda uz ostu pārvaldības reformu Latvijā, kas paredz, ka esošo ostu pārvalžu vietā tiks izveidotas valsts pārvaldītas kapitālsabiedrības. "Eksperti lēš, ka laikā līdz jaunās kapitālsabiedrības pabeigs īpašumu pārņemšanu un vienosies ar pašvaldībām par sadarbību ostas pārvaldīšanā un attīstīšanā, attīstības projekti netiks virzīti un lielas investīcijas ostu infrastruktūrā netiks veiktas," teikts "BMGS" vadības ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

BMGS būvēs AES Somijā

Māris Ķirsons,05.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Problēmas ar samaksas saņemšanu par padarīto darbu mēdz būt ne tikai Baltijas valstīs, bet arī Zviedrijā, kur pašlaik notiek sarunas ar ģenerāluzņēmēju, lai iztiktu bez tiesāšanās.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta AS BMGS valdes priekšsēdētāja Svetlana Afanasjeva. Viņa norāda, ka būvniecībā Latvijā ir kā šūpolēs – te uz augšu ( visi būvē un nozare ir pārkarsusi), te atkal – lejā ( nebūvē teju neko). Tad nozarei ir auksti, un, lai diversificētu šādus riskus, vienīgā iespēja ir strādāt ārzemēs, kur atkal jārēķinās ar attiecīgo valstu īpatnībām.

Fragments no intervijas

Kāda situācija ir būvniecības nozarē Latvijā?

Būvniecība gan Latvijā, gan arī ārzemēs ir tā joma, pēc kuras visvieglāk var izdarīt secinājumus par tautsaimniecības stāvokli kopumā, jo būvē jau tikai tad, ja pasūtītājam ir ne tikai ideja vai projekts, bet gan arī atbilstošs finansējums. Nauda iecerēto projektu īstenošanai privātsektorā lielākoties tiek iegūta, saņemot kredītu, kur aizdevēji vienmēr cenšas pārliecināties par ieceres (ražotņu, biroja, noliktavu ēku) ekonomisko dzīvotspēju. Savukārt valsts un pašvaldību sektorā būvniecības projekti lielākoties tiek veikti, izmantojot ES struktūrfondu projektu līdzfinansējumu. Tā rezultātā būvniecībā pēdējos gados ir novērojamas cikliskās svārstības: nav ES struktūrfondu projektu – ir daudz mazāk būvobjektu (2014- 2015), un otrādi - ir Eiropas līdzfinansējums (2017), un nozare burtiski «vārās» un mēģina risināt ar šo procesu radušās problēmas. Viena no galvenajām problēmām, ar ko cīnās daudzi nozares uzņēmumi, ir darbaspēka deficīts, kas nes sev līdzi vēl arī izmaksu pieaugumu. Izņēmums nav arī BMGS. Lai spētu kvalitatīvi īstenot uzsāktos būvniecības projektus paredzētajos termiņos, esam piesaistījuši viesstrādniekus no Ukrainas. Protams, situācija būtu bijusi citāda ar darbaspēku, ja nebūti bijuši nosacīti klusuma gadi, jo vienkārši nebija ES struktūrfondu atbalsta. Būvniecības apjomu kritumu nozares uzņēmumi centās kompensēt ar savu pakalpojumu eksportu uz citām valstīm, lielākoties ES. Diemžēl ne visiem uzņēmumiem ir pozitīva pieredze, strādājot ārvalstu tirgos, jo nekas nestāv uz vietas un līdz ar to daudzas sākotnējās projektu attīstītāju ieceres piedzīvo pārmaiņas. Protams, būvniecības nozarē arī ir specializācija, kas nemaina kopējo skatījumu uz nozari, bet maina situāciju, kādā atrodas pats uzņēmums. Piemēram, BMGS ir specializējies tieši dažādu infrastruktūras — tiltu, pārvadu, ostu piestātņu, molu, kuģošanas kanālu, dzelzceļa objektu – būvniecībā, rekonstrukcijā, un tieši šādu projektu esamība visvairāk ietekmē uzņēmuma neto apgrozījumu. Protams, BMGS ir iesaistījies arī dzīvojamo māju un biroja ēku būvniecībā un rekonstrukcijā, piemēram, Rīgā Stacijas laukumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Centra rajona tiesa ierosinājusi Latvijas būvfirmas AS BMGS maksātnespējas lietu, liecina Maksātnespējas subjektu datu bāzē pieejamā informācija.

Saskaņā ar datiem Tiesu informatīvajā sistēmā BMGS maksātnespējas pieteikumu iesniegusi SIA 7.Projekts.

Kā informē Rīgas pilsētas Centra rajona tiesas priekšsēdētājas palīgs Jānis Jaksons, tiesnesis Raimonds Buls minēto maksātnespējas lietu izskatīs 25.aprīlī plkst.13.

Kā ziņots, šā gada martā Lietuvas valsts kompānija Klaipedos nafta noslēdza līgumu ar BMGS par Klaipēdas sašķidrinātās dabasgāzes termināļa krasta infrastruktūras projektēšanas un celtniecības darbiem.

BMGS apņēmās šos darbus paveikt līdz 2014.gada 1.oktobrim par summu, kas nepārsniedz 27,19 miljonus eiro (19,1 miljonu latu), nerēķinot pievienotās vērtības nodokli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

BMGS reģistrē komercķīlu

Žanete Hāka,24.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ būvkompānija BMGS reģistrējusi jaunu komercķīlu, liecina paziņojums Lursoft.

Ķīlas maksimālā nodrošinājuma summa ir 11,57 miljoni latu un tās ņēmējs bijusi Nordea Bank Finland Plc.

Kā portālam db.lv skaidroja BMGS valdes priekšsēdētāja vietniece Svetlana Afanasjeva, sakarā ar jauna objekta – Klaipēdas sašķidrinātās dabasgāzes termināļa krasta infrastruktūras būvniecības darbu uzsākšanu - AS BMGS ir saņēmusi Nordea Bank Finland Plc Latvijas filiāles finanšu garantiju, kas nodrošina līguma izpildi, un nodrošinājumam ir reģistrēta komercķīla.

Jau vēstīts, ka Rīgas pilsētas Centra rajona tiesa ierosinājusi Latvijas būvfirmas AS BMGS maksātnespējas lietu, liecina Maksātnespējas subjektu datu bāzē pieejamā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Atļauj LDz slēgt līgumu ar Nordes būve & BCC par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju

LETA,29.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izskatot AS "BMGS" sūdzību, nolēma atļaut VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) slēgt līgumu ar personu apvienību "Nordes būve & BCC", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Baltic Construction Company (BCC)", par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju, liecina IUB publiskotā informācija.

"BMGS" iesniedza sūdzību LDz rīkotajā konkursā, jo uzņēmums nepiekrita LDz iepirkuma komisijas lēmumam, ka uzņēmuma piedāvātais speciālists projekta vadītāja amatam un tehniskais piedāvājums neatbilst atsevišķām konkursa nolikuma prasībām, norādīts IUB lēmumā.

Tāpat lēmumā norādīts, ka "BMGS" uzskata, ka LDz ir izrādījis favorītisku attieksmi un vēlējies, lai konkursā uzvar personu apvienība "Nordes būve & BCC".

Savukārt IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija, izskatot sūdzību, uzskata, ka, lai arī "BMGS" iesniegums ir daļēji pamatots, konstatētie pārkāpumi nevarēja ietekmēt lēmumu par līguma slēgšanas tiesību piešķiršanu, tādēļ LDz iepirkuma komisijas lēmums par konkursa rezultātiem ir atstājams spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Precizēta - IUB apturējis Salu tilta pārbūves otrās kārtas iepirkumu

LETA,20.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) 10.jūnijā apturējis Rīgas domes Satiksmes departamenta iepirkuma konkursu par Salu tilta kompleksa otrās kārtas pārbūvi, liecina IUB mājaslapā publicētā informācija. Pēc tam minētā iepirkuma konkursa nolikums grozīts un pagarināts arī piedāvājumu iesniegšanas termiņš - tagad pretendenti var pieteikties līdz 27.jūnijam.

IUB iesniegumu izskatīšanas komisija 2.jūnijā atklātā sēdē izskatīja AS BMGS iesniegumu, kurā minēts, ka BMGS skatījumā iepirkumu konkursa nolikumā būvdarbu vadītājam izvirzītās pieredzes prasības nav objektīvi pamatotas, tādējādi ir pieļauti iepirkuma procedūras pārkāpumi, kurus, pēc sūdzības iesniedzēju domām, ir nepieciešams novērst.

Satiksmes departaments konkursa nolikumā iekļāvis prasību, ka konkursa dalībnieka rīcībā jābūt galvenajam atbildīgajam būvdarbu vadītājam, kurš būtu atbildīgs par iepirkuma priekšmetā paredzēto būvdarbu vadīšanu un ar pieredzi autosatiksmes dzelzsbetona tilta, satiksmes pārvada, viadukta vai estakādes izbūves, pārbūves vai atjaunošanas būvdarbu vadīšanā kā atbildīgajam būvdarbu vadītājam pēdējo piecu gadu laikā vienā objektā. Turklāt šim objektam, ar kuru saistībā tiek prasīta būvdarbu vadītāja pieredze, ir jāatbilst šādām prasībām: «Vienā objektā (viena līguma ietvaros) ir veikta 2 (divu) Būvju ar kopējo 2 garumu 400 metru izbūve, pārbūve vai atjaunošana un vienas no šīm Būvēm viena laiduma garums ir vismaz 24 metri.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: DB viesojas BMGS īstenotajos objektos Zviedrijā

Rūta Kesnere,03.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas būvniecības eksports ir teju 200 miljoni eiro, un galvenie eksporta tirgi ir Zviedrija, kā arī Lietuva, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šādus datus ir apkopojusi Latvijas Būvnieku partnerība. Viens no lielākajiem eksportējošajiem Latvijas būvuzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas Zviedrijas un Lietuvas tirgos, ir akciju sabiedrība BMGS, kas specializējas hidrotehnisko un civilo būvju celtniecībā. Turklāt tuvā nākotnē kā perspektīvs eksporta tirgus tiek uzlūkota Norvēģija. Jāmin, ka uzņēmumam ir filiāles Somijā, Igaunijā un Lietuvā, kā arī pārstāvniecība Zviedrijā.

BMGS ir viens no būvniecības nozares līderiem Latvijā; 2016. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 33,18 miljoni eiro, bet peļņa – 200,8 tūkst. eiro. DB veidotajā TOP 500 par 2016. gadu starp 30 būvniecības nozares līderiem BMGS ierindojās piektajā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmuma AS “BMGS” filiāle Igaunijā šī gada 22. maijā ir noslēgusi līgumu ar Tallinas ostu (AS Tallinna Sadam) par mola izbūvi Paldisku Dienvidu ostā Igaunijā.

Multifunkcionālās zonas būvdarbu līguma cena ir 53,2 miljoni eiro, un projekta izpildes gala termiņš ir 2025. gada jūlijs.

“Savos vairāk nekā 70 darbības gados AS “BMGS” ir īstenojusi desmitiem projektu Baltijas valstīs un Ziemeļvalstīs, taču Paldisku ostas projekts mums ir īpaši nozīmīgs un atbildīgs. Tas top militārās mobilitātes programmas EstMilMob ietvaros ar mērķi uzlabot transporta sakarus starp ostu un Tapas pilsētu Ziemeļigaunijā. Šis būs viens no ambiciozākajiem ostu labiekārtošanas projektiem uzņēmuma vēsturē,” norāda AS “BMGS” valdes priekšsēdētāja Svetlana Afanasjeva.

Paldisku ostā ir pieaudzis pieprasījums pēc ātriem un efektīviem loģistikas risinājumiem transportlīdzekļu un produktu pārvietošanā, turklāt osta ir svarīgs objekts militārajai un enerģētikas nozarei. Ostas attīstības plāni paredz, ka lielu daļu no ostā ienākošajām kravām, kam nepieciešama īpaša ostas infrastruktūra, veidos vēja turbīnu detaļas un infrastruktūras elementi. Jaunās piestātnes būvniecība radīs priekšnoteikumus, lai Tallinas osta (un Paldiski kā daļa no tās) kļūtu par nozīmīgu partneri jūras vēja parku būvniecībā un turpmākajā uzturēšanā Baltijas jūras reģionā. Projekts top ar Eiropas Komisijas līdzfinansējumu 20 miljonu eiro apmērā, kam tiks piesaistīts arī privātais finansējums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta galerija - Biznesa maratonists: Ambīcija būvēt Rail Baltic

Lāsma Vaivare, Egons Mudulis,10.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pabeigusi darbus trīs lielos ostas un dzelzceļa infrastruktūras objektos, a/s BMGS lielāku uzmanību nākamgad veltīs eksporta tirgiem, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šodien tiek atklāta ap 40 milj. eiro izmaksājusī stacija Bolderāja 2 ar savienojošo ceļu uz Krievu salas termināļiem, ko pēc a/s Latvijas dzelzceļš pasūtījuma būvēja BMGS un Skonto būves veidota pilnsabiedrība BMGS S. Tās būvētā infrastruktūra Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai prom no Rīgas centra ekspluatācijā tika nodota novembra vidū. Projekta realizācijā, kā norādījusi Rīgas brīvostas pārvalde, ieguldīti ap 133,7 milj. eiro. Nodošanu gaida arī 38,8 milj. eiro vērtais Šķirotavas stacijas uzkalniņš, kura īstenošanā BMGS partneris bija Siemens. «Tas ir ļoti rets gadījums, kad vienlaikus tiek īstenoti trīs lieli objekti,» saka BMGS valdes priekšsēdētāja Svetlana Afanasjeva. Ar izaicinājumiem nācies saskarties visos objektos – Krievu salas infrastruktūras izbūvei bija maz laika, jo projekta sākšanu, kā DB jau ziņojis, kavēja būvatļaujas apstrīdēšana, brīvostai viegli nevedās arī ar finansējuma piesaisti. «200 strādnieku bija gatavi sākt strādāt, bijām iepirkuši materiālus par vairāk nekā 25 milj. eiro un pēkšņi būvatļauja tika apturēta. Tas bija diezgan grūts brīdis. Krievu salas dēļ atteicāmies no viena diezgan nopietna objekta Krievijā, bet sanāca tā, ka visu vasaru, kas ir labākais laiks būvniekiem, gaidījām atļauju sākt darbus,» atminas S. Afanasjeva. Tomēr ar rezultātu viņa ir apmierināta, uzskaitot, ka kopējais izbūvēto piestātņu garums tuvojas 1,5 km, to dziļums ir 15 m ar iespēju padziļināt līdz 17 m, iegremdēts milzīgs daudzums cauruļu, padziļināta upes gultne utt. Savukārt Bolderājas stacijas projektā uzbēruma veidošanā izmantotas specifiska tehnoloģija – smilšu pāļi. Par tehnoloģiski unikālu uzskatāms arī Šķirotavas projekts, kas bija jāīsteno, nepārtraucot objekta darbību. «Savā starpā objektu saucam par kosmosa kuģi. Vagonu šķirošana, pārmiju kontrole, elektrības kontrole – viss notiek automātiski,» viņa atzīst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klaipēdas ostas pārvaldei būs jāsamaksā Latvijas būvuzņēmumam AS "BMGS" gandrīz pusmiljons eiro par papildu darbiem piestātnes rekonstrukcijas laikā, nolēmusi Lietuvas Apelāciju tiesa.

Tiesa 4.jūlijā atcēla Klaipēdas apgabaltiesas 8.marta lēmumu un noteica izmaksāt Latvijas uzņēmumam 499 400 eiro, kurus ostas pārvalde bija iemaksājusi glabāšanai, bet procenti ar likmi 5% gadā netika piespriesti, jo Klaipēdas ostas vadība nevairījās no līdzekļu samaksas - tā nekavējoties sāka noskaidrot, kuram no diviem konsorcija uzņēmumiem izmaksāt līdzekļus.

"Līguma izpildes laikā faktiskā situācija attiecībā uz atbildīgā partnera iecelšanu mainījās," norādīja Lietuvas Apelāciju tiesa. "No līguma parakstīšanas brīža 2019.gada 16.novembrī tieši apelācijas sūdzības iesniedzējs ["BMGS"] kļuva par atbildīgo partneri, kas attiecībās ar atbildētāju [ostas pārvaldi] darbojās abu partneru vārdā, tostarp jautājumā par atlīdzības saņemšanu no iestādes par faktiski veiktajiem līguma darbiem," secināja tiesa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Papildināta - BMGS jauni akcionāri un vadība

Db.lv,07.08.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas būvuzņēmumam “BMGS” ir mainījies akcionāru sastāvs, par uzņēmuma lielāko akcionāru ar 34,47% akciju kļūstot Vācijas uzņēmumam “Skyflower Real Estate GmbH”. Līdz ar akcionāru maiņu, uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amatu atstājusi Svetlana Afanasjeva. Viņas vietā stāsies Deniss Krivčenkovs, kurš iepriekš AS “BMGS” pildīja Dzelzceļa būvniecības nodaļas vadītāja pienākumus.

Komentējot savu iecelšanu amatā, Deniss Krivčenkovs norāda: “Kā vienu no savām darbības prioritātēm kopā ar jaunajiem uzņēmuma akcionāriem esmu izvirzījis AS “BMGS” līderības stiprināšanu, paplašinot uzņēmuma darbību gan Latvijā, gan ārvalstu tirgos. Mūsu mērķis ir īstenot ilgtspējīgus projektus, kas aptver ne tikai dažādu valsts nozīmes infrastruktūras objektu realizāciju, bet arī raudzīties nekustamā īpašuma tirgus attīstības virzienā. Pateicoties uzņēmuma līdzšinējai darbības pieredzei un plašajai ekspertu komandai, pozitīvi raugāmies uz nākamo uzņēmuma attīstības posmu.”

Deniss Krivčenkovs valdes priekšsēdētāja amatā stāsies, pārņemot pienākumus no līdzšinējās valdes priekšsēdētājas Svetlanas Afanasjevas. Uzņēmuma akcionāri un vadības komanda ir pateicīgi par S. Afanasjevas ieguldījumu AS “BMGS” izaugsmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Betona un saliekamās dzelzsbetona konstrukcijas uzņēmumā BMGS

Žanete Hāka,10.06.2016

Tērauda armatūra būvvietai Muzeju krātuvju jaunbūve Rīgā, Pulka ielā 8 paredzēto prizmatisko pāļu izgatavošanai.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv ciemojas Rīgā, Tvaika ielā 27, kur AS BMGS betona un dzelzsbetona konstrukciju ražotnē tiek izgatavota ļoti specifiska produkcija – betona un saliekamās dzelzsbetona konstrukcijas.

AS BMGS tika izveidota 1993.gadā uz tresta Baltmorgidrostroj (dibināts 1952.gadā ar mērķi atjaunot sagrautās un izpostītās jūras un tirdzniecības ostas, kā arī kuģu remonta uzņēmumus Baltijas reģionā) bāzes. Reorganizācijas laikā BMGS izdevās saglabāt pamatjaudas, personālu, uzkrāto pieredzi un turpināt savu darbību brīvā tirgus apstākļos.

Uzņēmumam ir filiāles un pārstāvniecības Krievijā (Sanktpēterburgā), Igaunijā (Tallinā), Lietuvā (Klaipēdā), Turkmenistānā (Ašhabadā) un Zviedrijā.

Galvenie BMGS darbības virzieni ir ostu būvju celtniecība, jebkura veida pāļu pamatu, tiltu, dzelzceļa būvju būvniecība, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu būvniecība, kā arī tiek piedāvāti pakalpojumi projektēšanas un ģeotehniskās izpētes jomā. Vienlaikus uzņēmums nodarbojas arī ar betona un dzelzsbetona izstrādājumu ražošanu specifiskām industriālu projektu vajadzībām, kā arī dzelzceļa un ostu projektiem. BMGS ražo produkciju tādiem pasūtītājiem kā ostām un infrastruktūras organizācijām, bet arī nodrošina saražotās produkcijas montāžu un projektu vadību, nodrošinot klientus ar pilnu apkalpošanas ciklu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Precizēta - Raidījums: Atbrīvoti LDz finanšu direktors un Tehniskās direkcijas vadītājs

LETA,20.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes atbrīvoti uzņēmuma "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) finanšu direktors Rems Razums un Tehnisko direkcijas vadītājs, kādreizējais valdes loceklis Ēriks Šmuksts, savukārt Sliežu ceļu pārvaldes vadītājs Vladlens Makedons pazemināts amatā, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Razums uzsvēris, ka nav nekādā veidā sodīts vai saņēmis disciplinārsodu, tomēr piektdien viņam bija pēdējā darba diena LDz. Pēc Razuma sniegtās informācijas, darba tiesiskās attiecības ar LDz pārtrauktas, pusēm vienojoties.

"Šmuksts tiešām ir ar lielu profesionālo bagāžu LDz. Mēs redzējām to, ka jaunās prasības, jaunā dinamika prasa nedaudz citu pieeju," skaidrojis LDz vadītājs Rinalds Pļavnieks, piebilstot, ka arī Makedons ir cienījams darbinieks un cietis citu neizdarības dēļ. Viņš sodīts, jo parakstījis līgumus un rēķinus.

Šmuksts kopā ar kādreizējiem "Latvijas dzelzceļa" vadītājiem Uģi Magoni un Edvīnu Bērziņu, kā arī valdes locekli Aivaru Strakšas ir apsūdzēts par dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, radot valstij 1,5 miljonu eiro zaudējumus. Apsūdzības dēļ Šmuksts pirms gada pameta valsts uzņēmuma valdi, bet turpināja darbu Tehniskās direkcijas vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vācijas Mobius pēdējā brīdī atkal sūdzas par Krievu salas izbūves konkursu

Ieva Mārtiņa,03.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kompānija Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft jau kārtējo reizi atkal iesniegusi sūdzību saistībā ar Rīgas brīvostas pārvaldes 88,71 miljona latu vērto konkurso Krievu salas izbūvei.

Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) Db.lv apliecināja, ka šāda sūtība 2. februārī saņemta un tiks lemts par šīs sūdzības pamatotību.

Tādējādi minētais konkurss infrastruktūras attīstībai Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā, kurā par uzvarētēju iepriekš vairākas reizes atzīta pilnsabiedrību BMGS S, atkal tiks novilcināts.

Tikmēr satraukumu par būvniecības vilcināšanos jau paudis Latvijas dzelzceļš, kura prezidents Uģis Magonis šā gada janvārī atzina, ka, ja tuvākajā laikā netiks realizēts Rīgas ostas Krievu salas projekts, Latvijas dzelzceļš un osta var zaudēt 11 miljonus tonnu jeb vienu piekto daļu kravu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skonto būves vadītājs Guntis Rāvis draud vērsties tiesā Vācijā pret Möbius, kas kritizē ostas konkursu, piektdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Vācijas būvuzņēmums Jo­sef Möbius Bau-Aktiengesellschaft (Möbius) jau divas reizes sniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par Rīgas brīvostas sludināto teju 100 milj. Ls vērto Krievu salas ostas izbūves konkursu, lai ostas aktivitātes pārceltu no pilsētas centra. Tostarp otru sūdzību IUB plāno skatīt šodien. Tikmēr Möbius šonedēļ izvērsa kampaņu, rīkojot preses konferenci, kurā kritizēja konkursa gaitu un pauda aizdomas par konkursā uzvarējušās Latvijas pilnsabiedrības BMGS S (veido būvkompānija BMGS un Skonto būve) negodīgu rīcību.

Šonedēļ Möbius publiski nācis klajā ar paziņojumu, kurā pauda aizdomas par to, ka BMGS S rīcībā varētu būt bijis Möbius konkursa piedāvājums. Tā kā Möbius piedāvājums satur komercnoslēpumu, tad šādas informācijas nonākšana konkurentu rīcībā kaitē uzņēmuma iespējām vienlīdzīgi konkurēt, iepriekš medijos izteicās Möbius nolīgtie juristi. Tiešu pierādījumu gan Vācijas kompānijai nav, tomēr aizdomas esot radījuši BMGS S sniegtie paskaidrojumi IUB saistībā ar pirmo iesniegto sūdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

BMGS valdē ievēl Vitāliju Čaplinski

Žanete Hāka,17.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmaiņas notikušas AS BMGS valdes sastāvā, liecina Lursoft dati.

Pilnvaru termiņš pagarināts līdzšinējam valdes priekšsēdētājam Viktoram Param, kā arī valdes loceklei Svetlanai Afanasjevai. Kā trešā amatpersona uzņēmuma valdē apstiprināts Vitālijs Čaplinskis, kurš pildīs valdes locekļa pienākumus.

Lursoft datu bāzēs pieejamā informācija liecina, ka vakar no valdes locekļu amata pildīšanas AS BMGS atcelts Vladimirs Mironovs, Vladimirs Korolišins, kā arī Genādijs Kalaneps.

V. Čaplinskis, kurš ir jaunieceltais AS BMGS valdes loceklis, patlaban ir arī SIA PBLC un SIA IBR līdzīpašnieks, pēdējā no tiem ieņemot arī valdes locekļa amatu. Papildus tam V. Čaplinskis pilda arī SIA PBLC Biznesa Centrs valdes priekšsēdētāja pienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Skonto Būve sūdzas par Ldz iepirkuma rezultātiem

Gunta Kursiša,26.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Skonto Būve iesniegusi sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par Valsts a/s Latvijas Dzelzceļš vairāk nekā 38 miljonus eiro vērtā Šķirotavas stacijas šķirošanas uzkalna rekonstrukcijas iepirkuma konkursa rezultātiem.

Db.lv jau vēstīja, ka Valsts a/s Latvijas Dzelzceļš par Šķirotavas stacijas uzkalna rekonstrukcijas veicēju izvēlēja a/s BMGS. Projetka īstenošanas ietvaros saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likumu tika organizēts atklāts konkurss, un līdz šī gada 1. septembrim savus piedāvājumus iesniedza divi pretendenti – a/s BMGS un SIA Skonto Būve.

Skonto Būve uzskata, ka ir pārkāptas tās tiesības uz taisnīgu vērtējumu, un nav ievērota vienlīdzīga un taisnīga attieksme pret pretendentiem. Skonto Būve arī lūgusi IUB aizliegt Valsts a/s Latvijas Dzelzceļš slēgt līgumu ar izvēlēto pretendentu a/s BMGS. «Nav saprotama un pieņemama par 8,5 miljoniem eiro dārgāka piedāvājuma izvēlē konkursā, kurā par izvēlēs kritēriju ir noteikta cena,» uzskata Skonto Būve valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis. «Lai konkursā, kurā izvēles kritērijs ir zemākā cena, izvēlētos dārgāko piedāvājumu, jābūt argumentētam un detalizētam pamatojumam, taču tādu nav. Tas liek domāt par klaju nelikumību, un būtu dīvaini, ja mēs uz to nereaģētu,» norāda Skonto Būve valdes priekšsēdētājs. Viņš stāsta, ka konkursa uzvarētāja piedāvājums būtiski pārsniedz arī iepirkuma nolikumā norādīto paredzamo līgumcenu 30 miljoni eiro. SIA Skonto Būve piedāvātā līgumcena ir 30,3 miljoni eiro bez PVN 22%. «Skonto Būve apakšuzņēmēji AŽD Praha un Prvni Signali ir Čehijas kompānijas ar lielu pieredzi dzelzceļu būvniecībā, arī dzelzceļu uzkalnu modernizācijā, un piedāvātās iekārtas ir ražotas Eiropas Savienībā un atbilst visiem spēkā esošajiem standartiem, norāda Skonto Būve vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KNAB uzsācis 90 miljonu vērtā Rīgas brīvostas konkursa pārbaudi

Elīna Pankovska,01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) sācis konkursa par Rīgas ostas pārnešanu uz Krievu salas ostu pārbaudi. Šajā konkursā uzvarēja pilnsabiedrība BMGS S. Konkurss gan patlaban ir apturēts.

Pārbaude uzsākata pēc portāla kompromat.lv iesnieguma, par iespējamām nelikumībām Rīgas brīvostas sludinātajā konkursā. Portāla paziņojumā norādīts, ka šā gada maijā konkursā Rīgas brīvostas pārvalde bez pamatotiem iemesliem piešķīrusi uzvaru par gandrīz 90 milj. Ls pilnsabiedrībai BMGS S, kurā ir apvienotas АО BMGS un SIA Skonto Būve, kas devis pamatu izstumtajiem konkurentiem apšaubīt konkursa likumību

KNAB savā atbildes vēstulē šā gada oktobrī norādījis, ka iesnieguma izskatīšani pieprasīta papildu informācija. Savukārt Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), apturējis konkursu un veic savu izmeklēšanu. Tās rezultāts būs zināms 5.decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Neattīstot Krievu salu, Latvijas dzelzceļš var zaudēt piekto daļu kravu

Nozare.lv,26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tuvākajā laikā netiks realizēts Rīgas ostas Krievu salas projekts, uzņēmums Latvijas dzelzceļš (LDz) un osta var zaudēt 11 miljonus tonnu jeb vienu piekto daļu LDz kravu gadā, jo klienti ar kravām, kas jau ir, aizies projām uz Murmanskas ostu un attīstīs savu termināli tur, norāda Latvijas dzelzceļš prezidents Uģis Magonis.

Viņš skaidro, ka ogļu transportēšanas jomā starp ostām ir asa konkurence un, lai iegūtu kravas, svarīgs ir Rīgas brīvostas jaunais Krievu salas termināls.

«Ja tas tiks būvēts, klientiem ir iespējams piesaistīt investorus un nodrošināties ar 11 miljoniem tonnu kravu jeb papildus nāktu trīs četri miljoni tonnu kravu. Ja šis projekts netiek realizēts, tad šie klienti ar visām kravām, kas jau ir, varētu aiziet projām uz Murmansku un attīstīt savu termināli tur,» skaidro Magonis.

Kā uzver amatpersona, ja tuvākā pusgada laikā nebūs skaidrības par Krievu salas projektu, tad tas jau paliek nopietni. Tas būtiski ietekmēšot arī LDz darbu. «Varam zaudēt piekto daļu kravu, un, samazinoties kravu apjomam, sadārdzinās infrastruktūras maksa. Tas ietekmēs arī citu kravu veidu transportēšanu, jo sadārdzināsies infrastruktūras maksa. Līdz ar to, tarifam sadārdzinoties, kāda krava varētu aiziet prom,» skaidro LDz vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) izjūt aizvien nopietnākas finanšu grūtības, tostarp ik pa laikam spiests atlaist darbiniekus, uzņēmums ir gatavs pārmaksāt par sliežu ceļu modernizācijas projektu 5–10 miljonus eiro, liecina laikraksta Diena rīcībā esošā informācija.

Iepirkumu LDz izsludināja pērn septembrī dzelzceļa infrastruktūras modernizācijai posmos Rīga–Jelgava un Rīga–Aizkraukle. Paša LDz prognozētā iepirkuma cena bija noteikta 66,4 miljoni eiro.

Konkursā pieteicās divi pretendenti – a/s A.C.B., kuras piedāvātā cena bija 56 207 488,65 eiro, – un personu apvienība BMGS-Fima-Alstom, kas šos darbus piedāvāja īstenot par 71 499 999,98 eiro. Taču piedāvājumu izvērtēšanas laikā LDz konkursa komisija pēkšņi sākusi savādāk interpretēt atsevišķas nolikuma normas par pretendentu pieredzes prasībām, kādēļ A.C.B. negaidīti izslēgts no konkursa kā neatbilstošs.

Taču būtiski, ka laikā, kad Krievijas agresijas dēļ Ukrainā pasaulē pieaug ekonomikas krīze, arī tranzīta nozarē, LDz ar rūkošu finanšu situāciju tomēr nolēmis slēgt līgumu ar vienīgo atlikušo pretendentu par summu, kas par 10 miljoniem eiro pārsniedz izbrāķētā konkurenta cenu un par pieciem miljoniem eiro pārsniedz paša LDz plānotās izmaksas.A.C.B. ir pārsūdzējis LDz konkursa komisijas lēmumu Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), līdz ar to LDz līgumu ar izvēlēto pretendentu šobrīd slēgt nevar. Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievu salas konkursa sūdzības iesniedzēju pārstāvēja Rīgas brīvostas jaunās valdes locekles birojs

LETA,14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viestura Silenieka (ZZS) vietā Rīgas brīvostas valdē ieceltā advokāte Inga Antāne praktizē birojā Triniti, kas pārstāvēja Vācijas uzņēmumu Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft (Möbius) brīvostas pārvaldes rīkotajā daudzu miljonu iepirkuma konkursā par infrastruktūras attīstību Krievu salā.

Uzņēmums šajā konkursā palika otrajā vietā, lai gan tā piedāvājums bija par 13 miljoniem latu lētāks nekā uzvarējušajai būvniecības magnāta Gunta Rāvja pārstāvētajai pilnsabiedrībai BMGS S.

Möbius piedāvājuma cena šajā iepirkuma konkursā bija aptuveni 76 miljoni latu, bet BMGS S - gandrīz 89 miljoni latu. Möbius iesniedza sūdzību par konkursa rezultātiem, un pērn decembrī Iepirkumu uzraudzības birojs aizliedza ostai slēgt līgumu ar BMGS S, bet šā gada sākumā Rīgas brīvostas pārvalde atkal atzina BMGS S par uzvarētāju.

Internetā publiski pieejamā informācija liecina, ka I. Antāne strādā juridisko biroju apvienībā Triniti, savukārt Triniti mājaslapā norādīts, ka birojs pārstāv Möbius Rīgas brīvostas pārvaldes rīkotajā slēgtajā konkursā «Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā, Latvija». Krievu salas projekta kopējās izmaksas ir plānotas aptuveni 105 miljonu latu apjomā, un Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums varētu būt 52 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atļāvis Rīgas brīvostai slēgt līgumu ar konkursa par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra uzvarētāju pilnsabiedrību BMGS-S, liecina informācija biroja mājaslapā. Jāatgādina, ka kopējā līguma summa šim projektam ir 88,71 milj. Ls.

Josef Möbius Bau-Aktiengesellschafta (Möbius) bija pārsūdzējis IUB lēmumus, kas ļautu Rīgas brīvostas pārvaldei slēgt līgumu ar pilnsabiedrību BMGS-S par infrastruktūras būvniecības projektu Krievu salā.

Pirmoreiz Möbius iesniedza sūdzību pērnā gada jūnijā, trešo reizi - 2012.gada februārī, kur norādīja, ka Rīgas brīvostas pārvalde vairākkārtīgi nespēj tiesiski un pamatoti novērtēt pretendentu iesniegtos piedāvājumus. DB jau rakstīja, ka Möbius piedāvjums bija ievērojami lētāks - 76 milj. Ls.

DB jau rakstīja, ja Möbius zaudēs, IUB atļaujot slēgt līgumu ar BMGS-S, uzņēmums «ies līdz galam, respektīvi, līdz attiecīgajām Eiropas Savienības institūcijām, kurās pārsūdzēs Latvijas institūciju lēmumus,» iepriekš norādīja uzņēmuma pārstāvis Aleksandrs Šabanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vēsturisko FG dambi Rīgas ostas teritorijā rekonstruēs AS BMGS

Zane Atlāce - Bistere,06.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas brīvostas valde slēgs līgumu ar hidrotehniskās celtniecības kompāniju AS BMGS par galvenā kuģu ceļa vēsturiskā krasta stiprinājuma (FG dambis) pārbūvi, informē Rīgas Brīvostas pārvaldē.

AS BMGS piedāvājums tika atzīts par ekonomiski izdevīgāko Rīgas brīvostas pārvaldes (RBP) izsludinātajā atklātajā iepirkuma procedūrā par FG dambja pārbūvi, saglabājot to vēsturiskajā izskatā. FG dambis atrodas Daugavas kreisajā krastā pie Ķīpsalas un stiepjas 1, 51 km garumā. Bez būtiskas atjaunošanas tas ticis ekspluatēts jau vairāk nekā 120 gadus. Tā kā vēsturiskajam dambim ir būtiska loma kuģošanas nodrošināšanai Rīgas ostā - tas aizsargā galveno kuģu ceļu no grunts noslīdējumiem, RBP ir uzsākusi FG dambja rekonstrukcijas projektu.

FG dambis ir būvēts no 1889. līdz 1891. gadam kā Daugavas kreisā krasta straumi regulējošā būve un kopā ar K. Valdemāra un CDE dambi veido Daugavas kreisā krasta dambju sistēmu, kas paredzēta upes gultnes nostiprināšanai un ostas ierīkošanai. Dambja konstrukciju veido savā starpā sastiprinātas koka pāļu sienas, kas piepildītas ar akmeņiem. Tā kā savstarpējais pāļu sienu stiprinājums atrodas mainīgā ūdenslīmeņa zonā, koka konstrukcijas ir pakļautas trupei un ledus iedarbībai. Apsekošanas gaitā ir konstatēti nopietni dambja bojājumi, kas pēc ekspertu slēdziena var novest pie dambja sagruvuma.

Komentāri

Pievienot komentāru