Būvfirmas AS "BMGS" apgrozījums pagājušajā gadā bija 47,809 miljoni eiro, kas ir par 21,3% mazāk nekā 2019.gadā, taču kompānija guva peļņu 221 951 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv" informācija.
Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā apgrozījuma samazināšanās skaidrota ar apgrozījuma kritumu Latvijas ostās, kura dēļ samazinājās gan ostu infrastruktūras attīstības projektu skaits, gan to apmērs. Pēc uzņēmuma vadības vēstītā, līdzīga situācija vērojama arī Klaipēdas ostā Lietuvā.
Tāpat "BMGS" vadība izceļ, ka apgrozījums 2020.gadā samazinājās, jo nav skaidrības par nākamajā Eiropas Savienības fondu plānošanas periodā pieejamā finansējuma apmēru un atbalsta virzieniem.
Vienlaikus kompānijas vadība norāda uz ostu pārvaldības reformu Latvijā, kas paredz, ka esošo ostu pārvalžu vietā tiks izveidotas valsts pārvaldītas kapitālsabiedrības. "Eksperti lēš, ka laikā līdz jaunās kapitālsabiedrības pabeigs īpašumu pārņemšanu un vienosies ar pašvaldībām par sadarbību ostas pārvaldīšanā un attīstīšanā, attīstības projekti netiks virzīti un lielas investīcijas ostu infrastruktūrā netiks veiktas," teikts "BMGS" vadības ziņojumā.
Tādējādi uzņēmuma vadība secinājusi, ka hidrotehnisko būvdarbu izaugsme Latvijas tirgū tuvāko gadu laikā nav sagaidāma.
Pēc "BMGS" vadības vēstītā, kravu apgrozījuma kritums, neskaidrība ar finansējuma pieejamību un tā atbalstu virzieniem, kā arī ostu pārvaldības reformas izraisītā kavēšanās ar attīstības projektu virzību samazina pasūtītāju iespējas un vēlmi attīstīt ostu infrastruktūru. Pasūtījumu apmērs ir samazinājies un iepirkumu plāni liecina, ka tas turpinās samazināties.
Vienlaikus Covid-19 pandēmija uzņēmuma darbību nav būtiski ietekmējusi.
2020.gadā starp nozīmīgākajiem objektiem "BMGS" bija Ventspils brīvostas Ziemeļu mola atjaunošana, Ziemeļu mola atjaunošana, satiksmes pārvada pāri dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga-Skulte ar pievedceļiem pirmās kārtas būvniecība, Latvijas starptautiskās skolas Babītes novadā pārbūve un celtniecība, pāļu izbūves darbi cepumu un vafeļu ražotnes jaunbūvei Ādažu novadā, kā arī daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkas Murjāņu ielā, Rīgā, novadgrāvja atbalstsienas cauruļpāļu izbūves darbi un gājēju tuneļa izbūve zem dzelzceļa sliežu ceļiem Skolas ielas un Mālkalnes prospekta savienošanai Ogrē.
Darbu pērn turpināja arī "BMGS" filiāles Lietuvā, Igaunijā, Somijā un Zviedrijā.
Turpmāk "BMGS" plāno paplašināt un attīstīt profilētā virziena saimnieciskās darbības sfēru. Šajā gadā ir plānots vismaz saglabāt veicamo hidrotehnisko darbu apmēru Latvijas teritorijā. Ārpus Latvijas uzņēmums iecerējis attīstīt un stiprināt jaunu dzelzceļa objektu projektēšanas, rekonstrukcijas un būvniecības darbība virzienu.
Tāpat "BMGS" plāno turpināt apgūt jaunas profilētās būvniecības tehnoloģijas, kā arī turpināt attīstīt jaunas būvniecības aktivitātes Lietuvā, Zviedrijā, Igaunijā un Somijā, īpašu uzmanību pievēršot attīstībai Somijā un Zviedrijā.
Vienlaikus šajā un nākamajā gadā iecerēts turpināt investīciju programmu tehnikas atjaunošanā, lai palielinātu "BMGS" konkurētspēju, kā arī izmantotu mūsdienu tehnoloģijas uzņēmuma darbības pamatsfērā.
Šo gadu "BMGS" plāno pabeigt ar peļņu.
2019.gadā, pēc koriģētajiem datiem, "BMGS" strādāja ar 60,754 miljonu eiro apgrozījumu un cieta 1,192 miljonu eiro zaudējumus.
"BMGS" hidrotehniskās un civilās būvniecības jomā darbojas vairāk nekā 60 gadu, jo "BMGS" ir 1952.gadā dibinātā tresta "Baltmorgidrostroj" tiesību pārņēmēja. "BMGS" pamatdarbība ir hidrotehniskā celtniecība, tiltu būvniecība, kā arī pāļu pamatu izveidošana.
Uzņēmums veic betona ražošanu, dzelzsbetona konstrukciju un metāla konstrukciju ražošanu, sniedz ģeotehniskos pakalpojumus, iznomā mehānismus celtniecībai. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 3 239 600 eiro. "BMGS" patiesie labuma guvēji ir Jeļena Para un Dmitrijs Prokopčiks.