Vācijas kompānija Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft jau kārtējo reizi atkal iesniegusi sūdzību saistībā ar Rīgas brīvostas pārvaldes 88,71 miljona latu vērto konkurso Krievu salas izbūvei.
Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) Db.lv apliecināja, ka šāda sūtība 2. februārī saņemta un tiks lemts par šīs sūdzības pamatotību.
Tādējādi minētais konkurss infrastruktūras attīstībai Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā, kurā par uzvarētēju iepriekš vairākas reizes atzīta pilnsabiedrību BMGS S, atkal tiks novilcināts.
Tikmēr satraukumu par būvniecības vilcināšanos jau paudis Latvijas dzelzceļš, kura prezidents Uģis Magonis šā gada janvārī atzina, ka, ja tuvākajā laikā netiks realizēts Rīgas ostas Krievu salas projekts, Latvijas dzelzceļš un osta var zaudēt 11 miljonus tonnu jeb vienu piekto daļu kravu gadā.
«Lēmumu nepieņemšana, kas saistīta ar visādām Eiropas Savienības birokrātiskajām procedūrām un Iepirkumu uzraudzības birojiem (IUB), beigās atnesīs lielākas nepatikšanas nekā kāds nepareizi pieņemts, bet toties realizēts lēmums par ostas būvniecību vai citu jomu. Tas ir redzams arī citās ekonomiski svarīgās lietās Latvijā, kad vilcinās ar lēmuma pieņemšanu un no tā cieš tikai bizness,» tā U. Magonis.
Jau vēstīts, ka Rīgas brīvostas pārvalde šā gada sākumā atkal atzina BMGS S par uzvarētāju Krievu salas izbūves konkursā. Pērn decembrī IUB aizliedza Rīgas brīvostas pārvaldei slēgt līgumu ar BMGS S un nolēma atcelt lēmumu par konkursa rezultātiem, ar kuriem šī pilnsabiedrība atzīta par konkursa uzvarētāju. Šādu lēmumu IUB pieņēma, izskatot Vācijas kompānijas Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft sūdzību.
Rīgas brīvostas pārvalde 2011.gada septembra sākumā slēgtā konkursā atkārtoti izlēma slēgt iepriekšminēto līgumu ar pilnsabiedrību BMGS S. Kopumā pārvalde bija saņēmusi trīs pretendentu piedāvājumus. Piedāvājumus pārvalde vērtēja atkārtoti, jo IUB jau augusta sākumā bija aizliedzis slēgt līgumu ar BMGS S.
Krievu salas projekta kopējās izmaksas plānotas aptuveni 105 miljonu latu apjomā, un Eiropas Savienības līdzfinansējums varētu būt 52 miljoni latu. Krievu salas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus lielu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četrām beramkravu (ogļu, metāla, rūdas) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievadceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās. Aptuveni 64,6 hektāru platībā Krievu salas neapgūtajā ziemeļu daļā paredzēts izveidot septiņas piestātnes kuģu apkalpošanai ar kravnesību vairāk nekā 1350 tonnas. Jaunapgūtajā teritorijā plānots pārkraut aptuveni 22 miljonus tonnu kravu gadā, tai skaitā aptuveni 12 miljonus tonnu ogļu.