Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesa vakar, 5.decembrī, atkārtoti ir ierosinājusi SIA Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) maksātnespējas procesa lietu, liecina Maksātnespējas aģentūras mājaslapā esošā informācija.
Ar pieteikumu tiesā vēlreiz vērsās SIA "Finanšu restrukturizācijas risinājumi". Maksātnespējas procesa administratora kandidāts pagaidām ir Inese Rimdžus.
Lietu paredzēts izskatīt 19. decembrī plkst.11.30, liecina informācija tiesu portālā tiesas.lv.
Jau ziņots, ka Rīgas rajona tiesa 15.jūnijā noraidīja trīs kompāniju pieteikumus atzīt par maksātnespējīgu uzņēmumu BAS. Uzņēmumu par maksātnespējīgu bija lūgušas atzīt Finanšu restrukturizācijas risinājumi un SIA Eurobalt Junipro, kā arī SIA Mateks.
Eurobalt Junipro advokāts Zigurds Krastiņš iepriekš atzina, ka BAS maksātnespējas pieteikums iesniegts 36 000 latu parāda dēļ par juridiskajiem pakalpojumiem. Krastiņš lūdza tiesu ņemt vērā to, ka BAS vēl papildus ir saistības pret viņa pārstāvēto kompāniju 80 tūkst. eiro (56 tūkst. latu) apmērā, un arī šis jautājums būtu vērtējams, lemjot par BAS maksātnespēju.
Eurobalt Junipro īpašnieks un vadītājs Gunārs Silavs laikrakstam Dienas Bizness iepriekš neatklāja, ar kādu parādu ir saistīta pēc viņa firmas pieteikuma ierosinātā BAS maksātnespējas lieta. Viņš pastāstīja, ka Eurobalt Junipro nodarbojas ar parādu pārpirkšanu un arī šis BAS parāds cesijas kārtībā nopirkts, lai to piedzītu. Silavs arī neatklāja, no kā parāds nopirkts un cik liels tas ir.
Eurobalt Junipro vēl pērn figurēja tiesā kā prasītājs lietā pret savulaik zemes īpašumiem bagāto Gati Saknīti par aizdevuma piedziņu. Savukārt 2006. gadā Eurobalt Junipro parādījās kā kompānija, kurai Saknīša parakstītās parādzīmes cedēja advokāts Viktors Tihonovs.
V. Tihonovs savukārt vēl šogad pārstāvēja BAS, kas Rīgas apgabaltiesā cēla prasību saistībā ar Latvijas Krājbankā ieķīlāto airBaltic akciju atsavināšanu, kā arī pārstāvēja BAS tiesā, kurā tika skatīta BAS pirmā maksātnespējas lieta, ko ierosināja SIA Veriko. Iepriekš airBaltic pārstāvjiem radās aizdomas, ka BAS pats vēlas tikt atzīts par maksātnespējīgu.
Savukārt Finanšu restrukturizācijas risinājumu īpašnieks un valdes loceklis Armands Strods žurnālistiem iepriekš pastāstīja, ka viņa uzņēmums pagājušā gada nogalē un šā gada sākumā ir ieguvis divas cesijas no FLS un Avelat sargs par kopumā vairāk nekā 10 tūkst. latu. «Finanšu restrukturizācijas risinājumi nodarbojas ar parādu uzpirkšanu un piedziņu,» skaidroja A. Strods.
Precīzu parādu summu gan viņš neatklāja, vien norādīja, ka tā veidojusies par neapmaksātiem apsardzes un grāmatvedības pakalpojumiem, kuri BAS sniegti pagājušajā gadā.
Pēc Firmas.lv informācijas, 2007. gada martā dibinātā Finanšu restrukturizācijas risinājumi kopš 2008. gada decembra pilnībā pieder A. Strodam, kurš ir arī vienīgais uzņēmuma valdes loceklis.
Iepriekš Finanšu restrukturizācijas risinājumu vienīgais īpašnieks bija ar ekspremjera Andra Šķēles interesēm saistītā SIA Inpo 7, bet no dibināšanas 2007. gada martā līdz tā paša gada maijam tās īpašnieks bija Jānis Jasāns.
Uzņēmuma nosaukums līdz 2010. gada jūnijam bija SIA Jānis JJ. Uzņēmuma valdē iepriekš bijuši ne tikai jau minētais Jasāns, bet arī tagadējais īpašnieks A. Strods un Edgars Šķenderis.
Ne uzņēmuma peļņa, ne zaudējumi Firmas.lv datubāzē nav norādīti.
Jau rakstīts, ka iepriekš BAS maksātnespēju tiesā pieprasīja SIA Veriko saistībā ar 3600 latu parādu saskaņā ar līgumu par brokeru pakalpojumiem. Tiesa šo pieteikumu noraidīja 6.februārī, tādējādi atzīstot BAS par maksātspējīgu. Tiesas spriedums nebija pārsūdzams.
BAS īpašnieki ir Bertolts Fliks un Taurus Asset Management Fund Limited. Patlaban BAS pieder viena airBaltic akcija.
Laikraksts Dienas Bizness iepriekš vēstīja, ka valsts kontrolētās a/s Latvijas Krājbanka meitasuzņēmums SIA Atlantijas biroji pilnībā pārņēmis BAS.
airBaltic ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995. gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. airBaltic flotē ir 34 lidmašīnas - sešas Boeing 737-500, astoņas Boeing 737-300, divas Boeing 757-200, desmit Fokker 50 un astoņas Bombardier Q400Next Gen.