Valsts neatpirkšot aviokompānijas airBaltic preču zīmes, kuras patlaban ir ieķīlātas bankā, intervijā raidījumā 900 sekundes norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
Viņš atzīmēja, ka aviokompānijai ir visas iespējas preču zīmes atpirkt un airBaltic pašai jāskatās, vai tā var veikt lidojumus neatpērkot preču zīmes. Savukārt, ja tiek pieņemts lēmumus par preču zīmju atpirkšanu, tad summai jābūt tādai pašai, par kādu tās tika pārdotas, uzsvēra U.Augulis.
Ministrs arī skaidroja, ka airBaltic līgumā ar SIA Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) norādīts, ka preču zīmes nevar tikt nodotas vai pārdotas trešajām personām.
Šodien, 8.martā, Ministru kabinetā tiks uzklausīts Satiksmes ministrijas ziņojums par situāciju airBaltic un arī kompānijas preču zīmēm. Jautājums gan tiks skatīts slēgtajā daļā. Tomēr intervijā ministrs norādīja, ka ziņojums tiks balstīts uz airBaltic 2009.gada rādītājiem, kad kompānija strādāja ar vairāk nekā 12 milj. Ls peļņu, kā arī uz pagājušā gada provizoriskajiem rādītājiem, kas liecinot, ka airBaltic apgrozījums pieaudzis.
Runājot par konkrētiem lēmumiem saistībā ar kompāniju, U.Augulis atzīmēja, ka jāveic audits, kā arī jāpiesaista pasaules līmeņa aviācijas speciālisti, kas palīdzēs ieraudzīt airBaltic nākotni.
Ministrs arī piebilda, ka vizītes laikā Somijā, sarunā ar Somijas transporta ministri Anu Vehvilainenu nonākts pie secinājuma airBaltic ir Latvijas veiksmes stāsts, kā mobilo tālruņu ražotājs Nokia.
DB jau rakstīja, ka BAS, kuru līdzīpašnieks ir airBaltic prezidents Bertolds Fliks, esot piedāvājusi Satiksmes ministrijai airBaltic preču zīmes atpirkt par 13 milj. eiro.
Lai atrisinātu konfliktu ar airBaltic preču zīmēm, kuras, kā DB jau rakstīja, kopš 2009. gada beigām ir nonākušas BAS īpašumā, B.Fliks esot piedāvājis, lai tās tiktu atpirktas par tādu pašu summu, par kādu BAS tās iegādājās.
B.Fliks DB rīkotajās brokastīs uzņēmējiem 22. februārī norādīja, ka pie šāda politiskā fona otrreiz darījumu ar airBaltic preču zīmēm, visticamāk, neveiktu, bet gan noliktu airBaltic finansiālās problēmas «valstij priekšā uz galda».
«Saistībā ar zīmoliem nav problēmas, ko atrisināt, es tos nenēsāju kabatā un netirgoju Tbilisī tirgū. airBaltic zīmoli nav iedomājami bez pašas aviokompānijas, ja airBaltic šīs preču zīmes no Baltijas Aviācijas sistēmām atpirks- ļoti labi,» sacīja B.Fliks. DB jau rakstīja, ka BAS airBaltic preču zīmes par 31 milj. Ls ieķīlājusi Latvijas Krājbankā un bankā Snoras.