Slīgstot naudas trūkumā rūkošā auto pārdošanas apjoma dēļ, ASV autobūvētāji General Motors (GM) un Ford Motor paziņojuši par to, ka cenšas paātrināt tiem piederošo zviedru aktīvu Volvo un Saab pārdošanu, vēstī aģentūra Reuters.
Ford prezidents Alans Mulalli, uzstājoties patlaban Detroitā notiekošajā autošovā, norādīja, ka viņa kompānijai notiek sarunas ar vairākiem potenciālajiem Volvo pircējiem. Savukārt GM vadītājs Riks Vagoners apstiprināja žurnālistiem, ka kompānija joprojām meklē pircēju Saab, taču attiecās nosaukt sarunu dalībniekus, apsolot to izdarīt "kad pienāks laiks".
Db jau vēstīja, ka Zviedrijas valdība negrasās atpirkt šīs finansiālajās grūtībās nonākušās kompānijas, taču ir gatava piešķirt kredītgarantijas līdz 3.2 mljrd. USD nacionālās autobūves atbalstam, kura veido 15% no kopējā Zviedrijas eksporta apjoma un dod 140 tūkstošus darba vietu.
GM Eiropas struktūrvienības prezidents Karls Peters Forsters precizēja, ka viņa kompānijai būs nepieciešami divi vai trīs mēneši, lai atrastu pircēju Saab. Viņš noliedza spekulācijas par to, ka GM jāpārdod Saab līdz šā gada marta beigām, kad GM ir jāiesniedz valdībai dzīvotspējīgs biznesa modelis.
GM oficiāli vēl nav izlicis Saab pārdošanai, bet tikai pētījis iespējamo savu aktīvu daļas pārdošanu, ieskaitot Saab, vēstī Automotive News. Kā norāda speciālisti, Saab nav pirmais aktīvs GM sastāvā, kurš nav ieinteresējis potenciālos pircējus, jo pasaules finanšu krīze ir piebremzējusi kompāniju apvienošanās un pārņemšanas procesu. Neilgi pirms tam ar līdzīgiem panākumiem GM meklēja interesentu Hummer iegādei, kurš koncernam sācis nest zaudējumus.
2008. gadā pieprasījums pēc Saab Ziemeļamerikā kritās par gandrīz 35% — līdz 21, 4 tūkst. auto. Pašreizējais eiro un ASV dolāra apmaiņas kurss nozīmē, ka gandrīz katrs Saab, kas pārdots ASV, nes GM zaudējumus, Automotive News Europe teicis kāds avots.
Par to, ka atkārtoti tiek izskatītas Volvo pārdošanas iespējas, Ford vadība paziņoja pagājušajā mēnesī. Pēc tam, kad 2008.gada vidū šo zviedru autoražotāju atteicās pirkt BMW, pierunāt uz šo pirkumu tika mēģināts vācu koncerns Daimler. Daimler pēdējās nedēļās pamatīgi analizēja šo iespēju, taču vairāku negatīvu aspektu dēļ šis darījums nenotiks, paziņojis vācu koncerna vadītājs Dīters Cetše žurnālam Der Spiegel. Pēc viņa sacītā, pirmām kārtām runa par lielu investīciju nepieciešamību, lai pārkārtotu Volvo modeļus uz iekārtām, ko izmanto Mercedes ražošanā. Tā rezultātā zviedru spēkrata ražošana nekļūtu būtiski lētāka, jo izgatavot Mercedes dzinējus ir diezin vai lētāk nekā Ford, kurus patlaban izmanto Volvo ražošanā. Lielās izmaksas, pēc Daimler aplēsēm, nekompensētu nelielo ietaupījumu no kopējas Volvo un Mercedes auto daļu pārdošanas.
Pēc Daimler atteikuma Ford atliek tikai cerēt uz Ķīnas autoražotājiem, piemēram, Changan, lēš Deutsche Welle. Pats Volvo ar pārdošanas apjomu 400 tūkstoši auto gadā nespēšot izdzīvot.