Paslavēšana, zināšanu pārbaude, paša finansiāls ieguldījums – šie ir daži knifiņi, kas motivē darbiniekus kursos smelties pēc iespējas vairāk zināšanu un prasmju
DB aptaujāto uzņēmumu personāla vadītāji atklāj, kā panākt, lai darbinieki kursus apmeklē nevis tāpēc, ka bosam tā gribas, bet, izprotot zināšanu nozīmi, novērtē iespēju celt savu kvalifikāciju un, iespējams, pēc tam nopelnīt vairāk.
24–48 likums
«Mums uzņēmumā ir bijusi pieredze ar ārēju apmācību organizēšanu, taču esam pārliecinājušies, ka šeit darbojas – kā mūsu vadītājs Freds Renčaks saka – «24–48 likums». Tas nozīmē, ka tas, ko esi iemācījies kādās apmācībās vai konferencēs 24 stundu laikā, ir jāliek lietā nākamajā vai aiznākamajā dienā, citādi pēc tam jau viss iegūtais tiek aizmirsts un paliek tikai atmiņas par kafijas dzeršanu un kāda pildspalva vai blociņš ar pasākuma logotipu,» stāsta Bite Latvija klimata kontroles menedžere Endija Kaševska.
Bite Latvija, ņemot vērā lielo uzņēmumā nodarbināto cilvēku skaitu, izveidojusi struktūrvienību, kas nodarbojas ar apmācībām, un pēc rezultātiem redzams, ka šis uzņēmumam ir piemērotākais modelis. Iekšējās apmācības darbiniekiem, kuri strādā klientu apkalpošanas jomā, notiek katru nedēļu (trīs dienas nedēļā). Tajās viņi apgūst zināšanas par jaunākajām tehnoloģijām, pārdošanas un apkalpošanas procesiem, par pašizaugsmi. «Protams, nav tā, ka darbinieki nekad neapmeklē seminārus vai apmācības ārpus kompānijas, taču tas jau notiek individuāli, izvērtējot nepieciešamību. Pēc šādiem apmeklējumiem kolēģi arī padalās ar iegūto informāciju vai prasmēm,» viņa turpina. Ārējo kursu apmeklēšana ir brīvprātīga, darbiniekiem ir iespēja vienoties ar savas nodaļas vadītāju, vai tie ir nepieciešami, vai Bite var segt izmaksas. Savukārt iekšējās apmācības struktūrvienības organizētās mācības ir obligātas, jo ir saistītas ar pienākumu veikšanu un kvalifikācijas paaugstināšanu.
Paša vēlme
Sabiedrisko attiecību aģentūras Prospero katram uzņēmuma darbiniekam ir paredzēts budžets un iespējas divas reizes gadā apmeklēt kādus apmācību kursus vai nozares pasākumu. Darbiniekiem ir arī iespēja mācīties angļu valodu uzņēmuma biroja telpās. «Savulaik uzskatīju, ka darbiniekiem ir obligāti jāmācās un jāpilnveidojas. Tomēr pieredzes rezultātā nonācu pie atziņas, ka obligāta apmācība nenes rezultātu – darbinieks, kaut arī apmācības ir noklausījies, lielu daļu informācijas nav uztvēris, nav pievērsis tai padziļinātu uzmanību un attiecīgi nepielieto praksē. Tādējādi uzņēmuma apmācībai veltītie līdzekļi izlietoti nelietderīgi,» stāsta sabiedrisko attiecību aģentūras Prospero direktore Mudrīte Grundule. Tāpēc apmācības Prospero ir brīvprātīgas, saistītas ar paša darbinieka sev uzstādītajiem profesionālajiem mērķiem.
Visu rakstu Ar varu nepiespiedīsi lasiet 16. novembra laikrakstā Dienas Bizness.