Pretēji Satiksmes ministra Aināra Šlesera paustajam, airBaltic prezidents Bertolds Fliks Db norāda, ka no Lietuvas tirgus Latvijas nacionālā aviokompānija tomēr neaizies.
"Nē, mēs neaiziesim no Lietuvas. Mēs samazināsim savu darbības apjomu Lietuvā, tomēr prom neaiziesim," Db norāda B. Fliks. Sīkākus komentārus viņš sola sniegt šodien pulksten 15:00 speciāli sasauktā preses konferencē.
A. Šlesers žurnālistiem iepriekš paziņoja, ka airBaltic aizies no Lietuvas aviopārvadājumu tirgus, un lielāko daļu lidojumu pārcels uz Rīgu. Tā ir kā reakcija uz Lietuvas tiesas pieņemto lēmumu arestēt airBaltic un Rīgas lidostas īpašumus aptuveni 40 miljonu latu apmērā, lai tādējādi apmierinātu Lietuvas aviokompānijas flyLAL prasību.
f
lyLAL iesniedzis prasību Viļņas tiesā pret airBaltic un Rīgas lidostu par iespējamiem konkurences pārkāpumiem, kas lietuviešiem esot radījuši 40 miljonu latu zaudējumus.Tiesa kā nodrošinājumu esot arestējusi airBaltic un Rīgas lidostas īpašumus, izņemot banku kontus, jo tas varētu traucēt uzņēmuma darbību. airBaltic gan neesot nav nekādu īpašumu Lietuvā, ko varētu apķīlāt.
Šlesers uzskata, ka flyLAL šādi mēģina risināt savas problēmas, jo šī aviokompānija esot bankrota priekšā. Tomēr paši lietuvieši būšot lielākie cietēji, jo Lietuvas aviotirgū līdz ar to samazināsies konkurence. Tāpat tiek atgādināts, ka kādu laiku atpakaļ FlyLAL mēģinājis iegādāties airBaltic tomēr saņēma atteikumu.
Tikmēr nedz airBaltic,nedz Rīgas lidosta nekādus dokumentus par īpašumu arestu vai tiesvedību neesot saņēmusi, un vienīgā pieejamā informācija esot no preses. flyLAL ģenerāldirektors Gedimins Ziemelis Db jau dažus mēnešus atpakaļ solīja, ka Lietuvas aviokompānija flyLAL drīzumā varētu vērsties pret airBaltic par iespējamu negodīgu konkurenci.
Leiši uzskata, ka airBaltic Lietuvas tirgu cenšas iekarot uz Latvijas pasažieru rēķina - Lietuvā airBaltic uzturot zemākas cenas nekā Latvijā, lai arī Rīgas lidostā airBaltic saņem ievērojamas atlaides. Toreiz Gedimins Ziemelis uzsvēra, ka kompānijas juristi pētot vairākas lietas - iespējamo airBaltic cenu dempingu, Rīgas lidostā saņemto atlaižu izlietošanu un iespējamo Lietuvas tirgus subsidēšanu. "Pēc būtības sanāk, ka airBaltic ar mums Lietuvas tirgū konkurē uz Latvijas pasažieru rēķina. Jo kā gan savādāk var būt, ka airBaltic cenas Lietuvā ir zemākas nekā Rīgā, lai arī Rīgā airBaltic saņem ievērojamas atlaides, bet Viļņā nē," vaicā Gedimins Ziemelis.