Šī gada Adventes vainagu pārdošanas tendences rāda, ka gatavos vainagus pērk mazāk, jo izvēlas tos izgatavot pašrocīgi, ziņo Dienas bizness.
Kā norādīja ziedu salona Lizante vadītāja Ilvija Jonāte, šogad vērojama mazāka aktivitāte nekā pērn. Šogad cilvēki cenšas izvēlēties kaut ko lētāku, un tāds piedāvājums šobrīd esot lielveikalos. «Tajos var salikt svecītes un vainags gatavs,» norāda I. Jonāte. Arī šogad, kā jau ierasts, vispopulārākie esot vainagi ar sarkanām un baltām svecēm un dekoriem. «Dažiem patīk skuju vainagi, citiem čiekuru vainagi, kurus var izmantot arī citus gadus. Tomēr katrs pieskaņo savam interjeram un gaumei,» stāsta I. Jonāte.
Savukārt tiem, kas šajā pirmssvētku laikā nolēma Adventes vainagu izveidot pašu rokām, pārdošanas vietās bija pieejamas pamatnes un sagataves vainagu pīšanai. «Līdzīgi kā pērn, vispopulārākās šogad, sagaidot pirmo adventi, bija tieši vainagu pamatnes, kas apliecina, ka cilvēki labprāt atrod laiku radošām izpausmēm, paši darinot Adventes vainagus,» uzskata SIA Rimi Latvia sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Valnere. Pamatņu cenas Rimi lielveikalos ir zem viena lata. Tāpat cilvēki pagājušajā nedēļas nogalē vairāk kā ikdienā iegādājoties dažādas sveces. «Nav izteikta pieprasījuma pārsvara pēc dārgākajiem vai lētākajiem Adventes vainagiem - iedzīvotāji izvēlas dažādus vainagus gan izmēra, gan izmantoto materiālu un cenas ziņā,» norāda D. Valnere.
Ņemot vērā pēdējā laikā diezgan attīstīto tendenci palielināties tirdzniecībai internetā, šogad plašs Adventes vainagu piedāvājums novērojams arī internetā ar piegādi mājās. Visos portālos cenu amplitūda ir aptuveni vienāda - no aptuveni 13 līdz 30 Ls. SIA Lemm, kas nodrošina portāla davanas.draugiem.lv apkalpošanu, piedāvājumā ir gan dažādas Ziemassvētku tematikas kompozīcijas, gan stilizēti Adventes vainagi. Tā kā portāls savu darbību uzsācis tikai šogad, iespēja salīdzināt ar pagājušo gadu neesot, bet tas, ka interese arī par Adventes vainagiem ir, noliegt nevarot, Db pastāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Laura Millere-Pikšena. «Vispieprasītākās pirmssvētku laikā ir tieši dažādās ziedu kompozīcijas - podiņos, somiņās un uz galda liekamas. Sūtāmās dāvanas ir populāras gan korporatīvajā, gan privātajā sfērā,» pastāstīja L. Millere-Pikšena.
Visu rakstu lasiet šodien, 2. decembrī, laikrakstā Dienas bizness. Laikraksta abonenti rakstu var lasīt, klikšķinot šeit.