Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņu Doma laukumā brīvdienās apmeklē divi līdz trīs tūkstoši cilvēku, pirmssvētku nedēļas darba dienās – ap tūkstoti
Parasti vislielākais cilvēku pieplūdums ir nedēļu pirms Ziemassvētkiem un pēc tam, sākot no 27. decembra līdz 7. janvārim, kad ir brīvdienas pareizticīgajiem. Brīvdienās tirdziņu apmeklē divi līdz trīs tūkstoši cilvēku dienā, darba dienās – mazāk. «Ziemassvētku nedēļā arī darba dienās tirdziņā mēdz iegriezties ap vienu tūkstoti apmeklētāju,» stāsta Ingūna Vucena, SIA Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņš izpilddirektore. Vaicāta, kā tirdziņa darbību ietekmē sniega trūkums, viņa teic, ka tam neesot lielas nozīmes, turklāt atklāšanas dienā sniegs ir bijis.
Pircēju aktivitāte šogad esot ievērojami lielāka, nekā citus gadus. Tas saistīts ar ieguldījumiem reklāmā, komunikāciju sociālajos tīklos, kā arī investīcijām jaunos objektos. «Šogad kopā esam radījuši jaunus projektus – Dod 5 labdarības projekts šogad norisināsies Vecrīgas tirdziņā, esam atjaunojuši tirdziņa objektus Kariete, Piparkūku namiņš un Pasta māja. Jau trešo gadu norisinās Tubu festivāls un jau desmito gadu – Ziemassvētku vecīšu skrējiens,» saka I. Vucena.
Rīgu šogad apmeklējot vairāk tūristu. Viņa pieļauj, ka savu lomu nospēlējis britu pētījums par Rīgu kā lētāko Eiropas galvaspilsētu, kuru apmeklēt Ziemassvētkos. «Esam arī viens no skaistākajiem, garšīgākajiem, mazākajiem un mīļākajiem Eiropas tirdziņiem. Cilvēkus, kuri meklē īpašās Ziemassvētku sajūtas, vairs neinteresē milzīgo pilsētu tirgi ar 300 un 400 tirgotāju vietām,» uzskata I. Vucena. Lai gan tūristu Rīgā šogad esot daudz, aktuāls ir jautājums, vai tie visi ir pircēji, jo liela daļa bauda ar acīm.
Šogad Vecrīgas Ziemassvētku tirdziņā ar saviem produktiem piedalās 95 tirgotāji. To vidū plašā klāstā ir individuālie amatnieki un dizaineri, kā arī pārtikas tirgotāji no zemnieku saimniecībām. Tirgotāji ir no visiem Latvijas reģioniem – Alūksnes, Daugavpils, Liepājas, Ventspils, Jelgavas, Bauskas un citām vietām, stāsta I. Vucena.
«Pēdējo gadu tendence ir paaugstināta interese pēc dabiskiem produktiem un mājās gatavotām lietām. Piemēram, mājās gatavota sviesta tirgotājai šogad atkāšanas dienā produkcija beidzās jau pusdienas laikā. Lai arī varētu šķist, ka sveču un adventes vainagu piedāvājums Rīgā ir pietiekošs, ir liela daļa auditorijas, kas apzināti gadu no gada nāk uz mūsu tirdziņu iegādāties sveces svētku galdam un adventes vainagu. Tā ir sava veida ģimenes tradīcija, tāpat kā atnākt ar bērniem uz Pasta māju nosūtīt Salavecim vēstuli,» stāsta I. Vucena.