Šā gada 1. ceturksnī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemts 71 rakstveida iesniegums par finanšu pakalpojumiem, informē PTAC pārstāvji.
59% no visām saņemtajām sūdzībām bija par kreditēšanas pakalpojumiem, 32% par parādu piedziņas pakalpojumiem, 6% par apdrošināšanas pakalpojumiem un 3% par citiem finanšu pakalpojumiem. Par 7% audzis sūdzību skaits par parādu ārpustiesas atgūšanas pakalpojumu sniedzējiem, savukārt būtiski samazinājies sūdzību skaits par kredītiestādēm un apdrošināšanas sabiedrībām.
Kopējais 1. ceturksnī saņemto iesniegumu skaits finanšu pakalpojumu jomā ir samazinājies par 21%, kas skaidrojams ar iedzīvotāju maksātspējas uzlabošanos un valstiski īstenoto politiku patērētāju kreditēšanas sistēmas un normatīvās bāzes pilnveidei, uzsver PTAC.
Lielākajā daļā gadījumu, atbildot uz sūdzībām, PTAC sniedza patērētājiem rakstveida konsultācijas un skaidrojumus sakarā ar viņu tiesību aizsardzības jautājumiem, nepieciešamības gadījumā pieprasot paskaidrojumu attiecīgajam finanšu pakalpojumu sniedzējam.
PTAC individuālo sūdzību izskatīšanas rezultātā ir panākta virkne pozitīvu risinājumu patērētāju strīdu izskatīšanas ietvaros, piemēram, kredītiestāde ir piedāvājusi saistību pārņemšanu jaunajam parādniekam uz identiskiem noteikumiem kā sākotnēji kreditora un parādnieka starpā noslēgtajam aizdevuma līgumam, vienlaikus izslēdzot netaisnīgus līguma noteikumus. Citā gadījumā kredītiestāde ir atmaksājusi naudas līdzekļus patērētājam par norēķinu kontā veiktajiem naudas līdzekļu ieturējumiem par maksājumiem, kurus patērētājs nebija veicis.
Apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējs pieņēmis lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības atteikuma atcelšanu un pieprasījis papildu informāciju, lai izvērtētu apdrošināšanas atlīdzības izmaksas pamatotību un apmēru, atzīstot, ka, noslēdzot apdrošināšanas līgumu, nav pareizi veikta apdrošināšanas termiņa un samaksas perioda noteikšana.
Paralēli saņemtajām rakstveida sūdzībām PTAC tiek sniegtas konsultācijas sakarā ar patērētāju tiesību aizsardzības jautājumiem finanšu pakalpojumu jomā. Vienlaikus PTAC sniedz konsultācijas finanšu pakalpojumu sniedzējiem pēc to aicinājuma saistībā ar finanšu pakalpojumu sniegšanu patērētājiem, atsevišķu kredītu līgumu noteikumu, reklāmu un esošās vai plānotās komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām.
Pirmajā ceturksnī no PTAC sniegtajām konsultācijām par finanšu pakalpojumiem visvairāk, proti, 128 konsultācijas (30%) tika sniegtas par patērētāju kreditēšanas līgumu noteikumiem, 115 (27%) par parādu piedziņas pakalpojumiem un 85 (20%) - par dažāda veida finanšu pakalpojumiem (piemēram, noguldījumi, maksājumu pakalpojumi, norēķinu kartes).