Pagājušā gada laikā Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) kopā saņēmusi 172 kredītiestāžu klientu sūdzības, liecina FKTK dati.
Visos gadījumos, kad klients ir sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK ir pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 148 sūdzībās minēto FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, 11 sūdzībās minēto komisija izmantos uzraudzības vajadzībām un 13 sūdzībās konstatēti trūkumi banku operacionālā riska pārvaldīšanā.
51 sūdzība saņemta par kreditēšanas pakalpojumiem, 47 bijuši dažādi citi iemesli, 26 sūdzības – par noguldījumiem un kontu apkalpošanu, 15 – par sadarbības jautājumiem, 10 – par maksājumiem, deviņas – par komisijas maksu, astoņas par maksājumu kartēm, bet sešas par finanšu instrumentiem.
No 172 saņemtajām sūdzībām un iesniegumiem 47 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par Swedbank darbību, 25 sūdzības tika saņemtas par Citadele bankas darbību, 17 sūdzības par DNB , kā arī SEB banku, 16 par Norvik banku un 10 par Nordea Bank Latvijas filiāli. Astoņas sūdzības ir saņemtas par ABLV banku, kā arī visām Latvijas bankām, bet pa 6 sūdzībām FKTK saņēmusi par PrivatBank un GE Money Bank. Četras sūdzības tika iesniegtas par Latvijas Hipotēku un zemes banku, trīs par Eesti Krediitipank, divas par Danske Bankas filiāli Latvijā un pa vienai sūdzībai FKTK saņēmusi no Baltikums Bank, Rietumu banka, un BIGBANK klientiem.