56% aptaujāto uzskata, ka uzņēmumi eiro ieviesuši godīgi, tādējādi vairojot sabiedrības uzticību godīgai komercpraksei, liecina jaunākie tirgus un sabiedriskās domas pētījuma centra SKDS dati.
Janvāra vidū veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka Latvijas iedzīvotājiem ir ļoti svarīgi, lai tirgotāji un pakalpojuma sniedzēji būtu godīgi eiro ieviesēji. 67% aptaujāto respondentu šo aspektu norādīja kā ļoti svarīgu, savukārt 25% kā drīzāk svarīgu. Tikai 3% aptaujāto respondentu atzina, ka viņiem nav nemaz svarīgi, vai pakalpojuma sniedzējs un tirgotājs ir godīgs eiro ieviesējs.
Tostarp, aplūkojot respondentu atbildes dažādās sociāli demogrāfiskajās grupās, redzams, ka tieši sievietēm (73% aptaujāto respondentu) ir svarīgi, lai tirgotāji un pakalpojumu sniedzēji būtu godīgi eiro ieviesēji. Arī gados jaunākajiem Latvijas iedzīvotājiem no 18 līdz 24 gadiem, un iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem ir svarīgi, lai tirgotāji un pakalpojumu sniedzēji būtu godīgi eiro ieviesēji. Turklāt 44% aptaujāto iedzīvotāju norādīja, ka izvēles gadījumā starp vairākiem tirgotājiem vai pakalpojuma sniedzējiem, iedzīvotāji izvēlētos tieši to uzņēmēju, kurš ir iesaistījies iniciatīvā Godīgs eiro ieviesējs.
56% Latvijas iedzīvotāji, vērtējot, cik godīgi vai negodīgi uzņēmumi Latvijā ieviesuši eiro norāda, ka teju vai visi uzņēmumi ir bijuši godīgi. Savukārt 24% aptaujāto norādījuši, ka tikai puse uzņēmumu ir bijuši godīgi. Tostarp 12% aptaujāto respondentu norādījuši, ka visi uzņēmumi, ar kuriem saskārušies, bijuši negodīgi.
Tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra interneta aptaujā piedalījušies 1005 Latvijas pastāvīgie iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem no visas Latvijas.