Brauktuvju remonti Rīgā notiek lēnāk, nekā veidojas bedres, atbildīgais departaments vienīgi iesaka uzmanīties, otrdien raksta laikraksts Diena.
«Ņemot vērā to, ka kopējā Rīgas pilsētas pašvaldības ielu tīkla platība ir 9,8 miljoni kvadrātmetru, bedru veidošanās norit straujāk, nekā iespējams nodrošināt ielu apsekošanu un bedru remontu. Tāpēc lūdzam autovadītājus šajā laikā ievērot drošu distanci un noteiktos atļautā braukšanas ātruma ierobežojumus, kā arī būt ļoti uzmanīgiem uz ceļa, lai vajadzības gadījumā spētu izvairīties vai nobremzēt pirms bedres,» klāsta Rīgas domes Satiksmes departamenta projektu vadītāja Ilze Dišlere. Cik daudz tad bedru Rīgā patlaban fiksēts un cik salabots, atbildīgā departamenta pārstāve Dienai nespēj atbildēt, jo šādas informācijas neesot.
To, ka bedres ir liela problēma, apstiprina arī apdrošinātāji. «Mums nav konkrētu datu par Rīgu, taču pagājušajā gadā esam saņēmuši vairāk nekā 1000 autovadītāju pieteikumu par bedru izraisītiem zaudējumiem,» norāda Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins. Vidēji viens bedres izraisīts negadījums apdrošinātājam izmaksā 400 eiro, un visbiežākie zaudējumi arī ir sasistas riepas un apskādēti diski.
Gadījumos, kad bojājumu novēršana ir dārgāka par 400-500 eiro, apdrošinātāji vēršas pie ceļu uzturētājiem, lai atgūtu naudu, un parasti tas izdodas pat bez tiesas procesiem, jo ceļu uzturētāji apzinoties savu vainu. Apdrošinātāju pārstāvim arī nav sveši ceļu posmi, kur regulāri notiek negadījumi bedru dēļ: «Ir tās klasiskās vietas Rīgā. Piemēram, Cēsu iela ir kriminālā stāvoklī, par to mūsu starpā bieži dzird runājam.»
Visu rakstu Zelta bedres autoservisiem lasiet otrdienas, 20. janvāra, laikrakstā Diena (6. lpp.)!