Pēc ekspertu aplēsēm, lai Latvija izpildītu visas Zaļā kursa prasības transporta sektorā, būtu nepieciešami apmēram 12 miljardi eiro.
Tādu viedokli Latvijas Radio 4 raidījumā Darbojošās personas minēja satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Viņš atzina, ka Latvijai tādas naudas nav un tāpēc būs jāizvēlas prioritātes. "Nespēsim ikvienam Latvijas iedzīvotājam nopirkt elektroauto," secina T. Linkaits. Viņš norāda, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija izstrādā elektroauto iegādes daļējas subsidēšanas modeli, kurā kopējā atbalsta summa būs 10 miljoni eiro, nevis miljardi eiro.
"Iecere ir ļoti ambicioza, un raudzīsimies, kā ar tās īstenošanu tiks galā Eiropas Savienība," atzina satiksmes ministrs. Viņš nenoliedza, ka ieceru neizpilde Latvijai var draudēt ar sodu. "Tad, kad pienāks laiks runāt par sodiem, tad arī paraudzīsimies, kāds progress ir ne tikai Latvijā, bet arī citās ES dalībvalstīs," uz jautājumu par iespējamiem soda apmēriem atbildēja T. Linkaits.
Nav reālas stratēģijas
Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs uzskata, ka Latvijai trūkst reālas ilgtermiņa stratēģijas un attiecīgas politikas transporta – auto – sfērā. "Satiksmes ministrijas pozīcija klimata mērķu sasniegšanai transportā ir: visi ir jāpārsēdina uz sabiedrisko transportu. Bet tas nav iespējams," stāsta A. Kulbergs. Viņaprāt, Latvijai ar pašreizējo pozīciju klimata mērķus transporta sektorā sasniegt nav iespējams. "Situāciju var uzlabot un var arī pasliktināt," tā A. Kulbergs. Viņš savu sacīto pamato ar to, ka Latvija importē tos auto, no kuriem citas ES valstis (kurām arī jāpilda ES uzstādījumi) atbrīvojas. "61% no importētajiem auto ir vecāki par 10 gadiem, un 85% no tiem ir dīzeļdzinēji – vairums nobrauktu. Tādējādi Latvija nevis tuvojas izvirzītajiem mērķiem transporta sektorā, bet gan attālinās no tiem," skaidro A. Kulbergs.
Visu rakstu lasiet žurnāla "Dienas Bizness" 3.augusta numurā!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!